Oma 330e kävi juuri 32tkm kohdalla ensimmäisessä huollossa, ajotietokoneen mukaan noin 1tkm olisi vielä ajoa ollut jäljellä.
Samalla vaihdettiin autoon uudet jarrulevyt ja palat, huolto meni premium huoltosopparin puitteissa ja jarrut pienen kinastelun jälkeen 0€.
Sijaisauto bensoineen tuli myös luonnollisesti huollon myötä.
Huolenpitosopimus
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
29k muistaakseni 530e ilmoittaa ensimmäiseksi huolloksi, ajettu 12,5k.
edit: 31,5k on oikea, 12,5 + 19.
edit: 31,5k on oikea, 12,5 + 19.
Viimeksi muokannut mj1973, 06 Touko 2018, 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Levyt oli kuulemma kieroutuneet, selvisi dynossa kun olin ihmetellyt miksi pysähtyessä hakkaa vähän jalkaan jarrupolkimessa.Bimmerfanc kirjoitti: ↑04 Touko 2018, 05:03Mikäs jarruissa oli jotta levyt ja palat vaihtoon, menikö joka kulmasta?
En muuten edes miettinyt että vaihdettiinko kaikki, kun korjasivat ongelman niin kiinnostus lopahti mulla siihen. Täytyypä kurkata.
Oudointa tuossa oli, että hybridissä vähemmän tulee jarrua edes käytettyä, koska kaasulta jalan nosto alkaa generoida sähköä takaisin ja sillä pystyy helposti himmaamaan ilman että jarrua tarvitsee juuri käyttää muuhun kuin totaaliseen paikalleen pysäyttämiseen.
Yritän tulkita tuota huolenpitosopimus-hinnastoa. Ymmärsin, että huolenpitosopimus pitää ostaa kertahinnalla. Onko nyt niin, että jatkoja voi ostaa palasissa vai miten tämä menee? Tarkoitan sitä, että jos ostan ensin 3v/60tkm ja sitten kolmen vuoden päästä haluankin taas jatkaa niin onko se mahdollista ja millä hinnalla?
Samaa mietin tuon Premium Turvan (lisätakuun) osalta, että voiko ostaa aina vuodeksi eteenpäin vai onko kerralla valittava max aika?
Tällä hetkellä kilometrejä tulee 20tkm/v, joten sopimusta jatkettaessa riittäisi aina vaan +1v ja +20tkm eteenpäin. Toivottavasti osasin ilmaista itseäni jokseenkin selvästi.
Samaa mietin tuon Premium Turvan (lisätakuun) osalta, että voiko ostaa aina vuodeksi eteenpäin vai onko kerralla valittava max aika?
Tällä hetkellä kilometrejä tulee 20tkm/v, joten sopimusta jatkettaessa riittäisi aina vaan +1v ja +20tkm eteenpäin. Toivottavasti osasin ilmaista itseäni jokseenkin selvästi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Joo maksu suoritetaan kerralla ja jatkoa voi ostaa palasissa, silloin hintaa on suunnilleen se palojen hintojen erotus. Diileriltä saa usein paremman tarjouksen kuin ConnectedDrive-webbiportaalista, mutta jälkimmäisestä näkee tarkasti sen ovh-jatkohinnan. Sama homma pätee BMW turvaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kyselin huolenpitosopimukselle jatkoa. Mulle kerrottiin, että voimassa on ne netin hinnaston hinnat ja niistä ei poiketa. Näin ainakin Laakkosen varaosamyyjän suusta. Olisi siis "pitänyt" aiemmin autoa hankkiessa ottaa nyt kuitenkin pidempi pätkä
Mitenkäs muilla, onko tuoreita kokemuksia?
Mitenkäs muilla, onko tuoreita kokemuksia?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Onko Laakkonen nykyään ainoa jälleenmyyjä ja sitä kautta ei halua kilpailla itsensä kanssa.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 17
- Liittynyt: 08 Helmi 2015, 23:06
- Auto: BMW 530e M-Sport MY19
Mikä olisi järkevin huolenpitosopimus itselle kun tarkoitus on pitää autoa yli 5 vuotta ja ajokilometrimäärät on jotain 10.000-15.000 km vuositasolla? Ymmärtääkseni minun ei ole mitään järkeä ottaa Premiumimia vaan ihan Basic soppari, vai oli tässä konsesus?
Premium turva on joka tapauksessa tarkoitus ottaa ekalle viidelle vuodelle.
Premium turva on joka tapauksessa tarkoitus ottaa ekalle viidelle vuodelle.
Itellä Basic 5v/60tkm ja ajomäärä 11 tkm vuodessa. Nyt 2v. ja 2kk mennyt eli auto 7/2016. Kesällä oli eka huoltosopparihuolto 6/2018 kesäkuussa 20 tkm kohdilla. Seuraava 5/2019 eli ensi toukokuussa jarrunesteet, sitten taas vuoden päästä öljyt. Soppari maksoi sen 600€ tingattuna auton oston yhteydessä niin laskin, että kerkii saamaan ainakin 2 öljynvaihtohuoltoa ja about 2 muuta pikkuhuoltoa. Sitten teetin/teetän itse kuitenkin 10 tkm / 30 tkm jne öljynvaihdon, ettei vuotta pidempään samoilla öljyillä. Ei noilla ja näillä ajomäärillä oikein muissa järkee, toki riippuu eri sopparien hinnasta, G30 lienee tyyriimpi. 10v jos varmasti pidät ja sen 20 tkm vuodessa ajaisit niin sit 10v/200tkm basic tai premium aika kova sana, koska vitosessa se päivään sanominen maksaa sen 500€, jarrupalat kierrokselta 1200€ jne.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tähän jatkoa.
Kysyin toisen tarjouksen ja kävin sitten jatkamassa basic-sopparin 100tkm/4v asti Autokeskus Airportista. Sen jälkeen kävin viereisellä ABC:llä tankkaamassa autoon ne alennuksessa säästyneet eurot bensan muodossa.
Tein sen verran pohjatyötä, että kurkkasin Laakkosen huollon hinnat ja totesin, että basic-sopimus tulee halvemmaksi. Premium-sopimusta en ostanut, koska arvelen että hybridissä jarrut kestävät sen verran pitkään ja myös koska pyyhkijät vaihdan kerran vuoteen huolloista riippumatta. Jos ajaa jarrut vaihtokuntoon ripeästi, niin premium sopimus kannattaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Miksi vaihdat pyyhkijät kerran vuodessa?lnaukkar kirjoitti: ↑27 Syys 2018, 11:19Tähän jatkoa.
Kysyin toisen tarjouksen ja kävin sitten jatkamassa basic-sopparin 100tkm/4v asti Autokeskus Airportista. Sen jälkeen kävin viereisellä ABC:llä tankkaamassa autoon ne alennuksessa säästyneet eurot bensan muodossa.
Tein sen verran pohjatyötä, että kurkkasin Laakkosen huollon hinnat ja totesin, että basic-sopimus tulee halvemmaksi. Premium-sopimusta en ostanut, koska arvelen että hybridissä jarrut kestävät sen verran pitkään ja myös koska pyyhkijät vaihdan kerran vuoteen huolloista riippumatta. Jos ajaa jarrut vaihtokuntoon ripeästi, niin premium sopimus kannattaa.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 386
- Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
- Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII - Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta
Samalla periaatteella kannattaa ehdottomasti vaihtaa kaikki osat.
Olen itse vaan tehnyt havainon, että nykyisin pyyhkijät kestää useamman vuoden. Joko materiaalit on parantuneet tai sitten satunnistimen käyttö estää kuivan lasin hinkkaamisen.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
En ole itse huomannut samaa. Toista talvea ei ole kestäneet missään meidän autossa. Ei muualla Suomessa eikä täällä pk-seudulla. Toki kilsoja noilla omilla on ajettu 25-35 tkm vuoteen pääsääntöisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Todellakin näin. Itekin vaihdan jo ennakkoon 2 vuoden välein (ajan vähän). Tai viimeksi vaihdatin Laakkosella huoltosopparihuollon yhteydessä kun vaihtyö maksoi 6€ ja pyyhkimet joku 60€. Ei viiti Motonetin koppuroiden kans säästää 20€. Ja ajan vuodessa 11 tkm. Kantsiiko kalliin auton kans säästää muutam kymppi kärvistelemällä kuluneemmilla pyyhkijöillä, kertoo aika paljon omistajasta sekin. Uudet on aina uudet, ja vanhat vanhat vaikka kuinka putsais sulat.
Viimeksi muokannut masaf1, 28 Syys 2018, 08:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyse oli marmorin F10-huoltohinnoista palat koko kierros vaihdettuna. Saahan niitä paloja ja kuluneisuustunnistimia vaikka kuinka halvalla ja mistä vaan...Juha kirjoitti: ↑27 Syys 2018, 14:36Ei kai nyt sentään?
https://www.autonvaraosat24.fi/brembo/1660870
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Ihanko oikeasti joku maksaa jarrupalojen vaihdosta 1200€??? Linkitin tarkoituksella vielä yleisesti erittäin hyväksi todetut Brembot ja mikä tahansa paja saa ne vaihdettua parin tunnin työllä. Älkää nyt vaan tommosten takia laskeko niitä huolenpitosopimuksia...masaf1 kirjoitti: ↑28 Syys 2018, 08:46Kyse oli marmorin F10-huoltohinnoista palat koko kierros vaihdettuna. Saahan niitä paloja ja kuluneisuustunnistimia vaikka kuinka halvalla ja mistä vaan...Juha kirjoitti: ↑27 Syys 2018, 14:36Ei kai nyt sentään?
https://www.autonvaraosat24.fi/brembo/1660870
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Juha kirjoitti: ↑28 Syys 2018, 12:56Ihanko oikeasti joku maksaa jarrupalojen vaihdosta 1200€??? Linkitin tarkoituksella vielä yleisesti erittäin hyväksi todetut Brembot ja mikä tahansa paja saa ne vaihdettua parin tunnin työllä. Älkää nyt vaan tommosten takia laskeko niitä huolenpitosopimuksia...masaf1 kirjoitti: ↑28 Syys 2018, 08:46Kyse oli marmorin F10-huoltohinnoista palat koko kierros vaihdettuna. Saahan niitä paloja ja kuluneisuustunnistimia vaikka kuinka halvalla ja mistä vaan...Juha kirjoitti: ↑27 Syys 2018, 14:36
Ei kai nyt sentään?
https://www.autonvaraosat24.fi/brembo/1660870
Ja vaikka haluais OEM palat niin niitäkin saa ~500€ kierros. Jää siitäkin katetta vaikka laittais asennusosiakin uusiksi.