Moi löytyykö tietoa/kokemuksia Bmw:n huolenpitosopimuksesta , uusi auto tilattu ( G30 ) ja nyt mietinnässä otanko k.o paketin ja minkälaisen ..
Onko huolto tällöin pelkkää valohoitoa kun asiakas kuitenkin maksaa sopimuskauden kuukausimaksut kuitenkin ..
Huolenpitosopimus
Minulla on huolenpitosopimus F10:ssä ja olen ollut tyytyväinen. Seuraavaan autoon tulee todennäköisesti samanlainen. En ole huomannut mitään merkkejä siitä, että tuo vaikuttaisi huonontavasti huollon sisältöön. Sopimus päättyy ensi syksynä, kun tulee 5 vuotta täyteen.
Otin huolenpitosopimus basicin eli ilman jarrupaloja ja levyjä, kun nuo olisivat tuplanneet hinnan. Tuo oli hyvä valinta, kun jarruissa ei ole ollut mitään vikaa ja tietokoneen mukaan palatkin riittää jonnekin 120 - 140 tkm tienoille saakka. Otin myös takuun jatkon samalle ajalle.
Ainakin ennen huolenpitosopimuksen sai tehdä auton oston jälkeen kunhan sen teki ennen ensimmäistä huoltoa. Otin itse sopimuksen ensimmäisen huollon yhteydessä.
Otin huolenpitosopimus basicin eli ilman jarrupaloja ja levyjä, kun nuo olisivat tuplanneet hinnan. Tuo oli hyvä valinta, kun jarruissa ei ole ollut mitään vikaa ja tietokoneen mukaan palatkin riittää jonnekin 120 - 140 tkm tienoille saakka. Otin myös takuun jatkon samalle ajalle.
Ainakin ennen huolenpitosopimuksen sai tehdä auton oston jälkeen kunhan sen teki ennen ensimmäistä huoltoa. Otin itse sopimuksen ensimmäisen huollon yhteydessä.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Paljonko olet maksanut tuosta sopparista 5 vuoden aikana?Huivei kirjoitti:Minulla on huolenpitosopimus F10:ssä ja olen ollut tyytyväinen. Seuraavaan autoon tulee todennäköisesti samanlainen. En ole huomannut mitään merkkejä siitä, että tuo vaikuttaisi huonontavasti huollon sisältöön. Sopimus päättyy ensi syksynä, kun tulee 5 vuotta täyteen.
Otin huolenpitosopimus basicin eli ilman jarrupaloja ja levyjä, kun nuo olisivat tuplanneet hinnan. Tuo oli hyvä valinta, kun jarruissa ei ole ollut mitään vikaa ja tietokoneen mukaan palatkin riittää jonnekin 120 - 140 tkm tienoille saakka. Otin myös takuun jatkon samalle ajalle.
Ainakin ennen huolenpitosopimuksen sai tehdä auton oston jälkeen kunhan sen teki ennen ensimmäistä huoltoa. Otin itse sopimuksen ensimmäisen huollon yhteydessä.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Jos en väärin muista niin se maksoi noin 1100 e ja takuun jatko n 1200 e tai toisinpäin.VeeMatti kirjoitti:Paljonko olet maksanut tuosta sopparista 5 vuoden aikana?Huivei kirjoitti:Minulla on huolenpitosopimus F10:ssä ja olen ollut tyytyväinen. Seuraavaan autoon tulee todennäköisesti samanlainen. En ole huomannut mitään merkkejä siitä, että tuo vaikuttaisi huonontavasti huollon sisältöön. Sopimus päättyy ensi syksynä, kun tulee 5 vuotta täyteen.
Otin huolenpitosopimus basicin eli ilman jarrupaloja ja levyjä, kun nuo olisivat tuplanneet hinnan. Tuo oli hyvä valinta, kun jarruissa ei ole ollut mitään vikaa ja tietokoneen mukaan palatkin riittää jonnekin 120 - 140 tkm tienoille saakka. Otin myös takuun jatkon samalle ajalle.
Ainakin ennen huolenpitosopimuksen sai tehdä auton oston jälkeen kunhan sen teki ennen ensimmäistä huoltoa. Otin itse sopimuksen ensimmäisen huollon yhteydessä.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Nuo huolenpitosopimushinnastothan löytyvät ihan bmw.fi-sivustolta.
On syytä huomata, että nehän ovat valmistajan tuotteita, eivät jälleenmyyjän tai huoltoliikkeen. Eli kyllä huoltoliike ihan mielellään teettää kaikki tarvittavat huollot kun tehdas heille työn maksaa.
Itselleni hyvä yhdistelmä on juurikin tuo Huivein mainitsema Basic huolenpito + Premium turva (takuun jatko). Sen on voinut ottaa ennen ensimmäistä huoltoa ja laajentaa sopimuksen jatkuessa. Ostan uuden auton mukana aina 3 v sopparin ja jatkan vuosi kerrallaan jos pidän autoa pidempään.
Näin teoriassa. En ole vielä ikinä onnistunut pitämään samaa autoa kolmea vuotta pidempään, mutta ehkä nyt F22:n kanssa onnistuu kun ei parempia ole markkinoilla.
On syytä huomata, että nehän ovat valmistajan tuotteita, eivät jälleenmyyjän tai huoltoliikkeen. Eli kyllä huoltoliike ihan mielellään teettää kaikki tarvittavat huollot kun tehdas heille työn maksaa.
Itselleni hyvä yhdistelmä on juurikin tuo Huivein mainitsema Basic huolenpito + Premium turva (takuun jatko). Sen on voinut ottaa ennen ensimmäistä huoltoa ja laajentaa sopimuksen jatkuessa. Ostan uuden auton mukana aina 3 v sopparin ja jatkan vuosi kerrallaan jos pidän autoa pidempään.
Näin teoriassa. En ole vielä ikinä onnistunut pitämään samaa autoa kolmea vuotta pidempään, mutta ehkä nyt F22:n kanssa onnistuu kun ei parempia ole markkinoilla.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Sama tällä, edellisessä F30:ssä oli huolenpitosopimus basic 4/100 ja premium lisätakuu 3/100, joka on nykyään 3/200 (pienin lisä mitä saatavilla).ssalmela kirjoitti:Itselleni hyvä yhdistelmä on juurikin tuo Huivein mainitsema Basic huolenpito + Premium turva (takuun jatko). Sen on voinut ottaa ennen ensimmäistä huoltoa ja laajentaa sopimuksen jatkuessa. Ostan uuden auton mukana aina 3 v sopparin ja jatkan vuosi kerrallaan jos pidän autoa pidempään.
Auton vaihdoin 2,5v. kohdalla juuri ennen jarruremonttia ja tarkoitus on ottaa tähän nykyiseen vastaavat sopparit, paitsi jos päästään hovimyyjän kanssa sopuun välirahasta 530e:n kanssa, jolloin sopparit jää luonnollisesti hankkimatta.
Muistaakseni myyjä kertoi, että hybrideissä takuun laajennus toisi myös lisävuosia/kilometrejä korkeajänniteakun takuuseen.
Huolloissa ei mitään ongelmia ollut minullakaan, mutta kannattaa jokaisen omalla kohdalla miettiä aikooko pitää auton koko sopimuskauden, koska jos vaihtaa ennenaikaisesti niin ne menevät auton mukana seuraavaan omistajan hyödyksi.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Se on aina kertamaksu ennakkoon. Toimii toki lisävarusteen tavoin osana esim. osamaksusopimusta.Harttza kirjoitti:Merciful kiitos , onko niin että kyseiset lisäpalvelut maksetaan kerralla vaiko kuukausittain .. Eikö sopimuksen saa poikki jos myy/vaihtaa ajoneuvonsa pois .
Sillä lienee myös varsin positiivinen vaikutus jälleenmyyntiarvoon, minkä vuoksi haluan aina myydä auton niin että siinä on vielä sopimusta jäljellä jotta kauppa suoraan kanssani on ostajalle riskitön.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Näin on, BMW:n sopimukset poikeaa tässä valtavirrasta, mitä esim VW/Audi tarjoaa.
Vaihdon yhteydessä myyjä vähätteli strategisesti noita jäljellä olevia sopimuksia, mutta liikkeen myynti-ilmoituksessa ne olikin sitten korostettuna ennen auton muita ominaisuuksia. Eli kyllä ne jälleenmyyjälle ainakin kelpaa
Itselleni ne tietysti ostin, mutta mietin niitä ostaessani samoin kuin ssalmela, että myynti suoraan yksityiselle on aina vähän helpompi kun ostaja tietää riskin olevan käytännössä nolla.
Vaihdon yhteydessä myyjä vähätteli strategisesti noita jäljellä olevia sopimuksia, mutta liikkeen myynti-ilmoituksessa ne olikin sitten korostettuna ennen auton muita ominaisuuksia. Eli kyllä ne jälleenmyyjälle ainakin kelpaa
Itselleni ne tietysti ostin, mutta mietin niitä ostaessani samoin kuin ssalmela, että myynti suoraan yksityiselle on aina vähän helpompi kun ostaja tietää riskin olevan käytännössä nolla.
Muistakaa, että auton oston yhteydessä noistakin voi saada alennusta, itse sain huolenpitosoppari 5/60 (ajan 11tkm vuodessa ja niin vähillä ajoilla tulee kuitenkin 2 huoltoa tohon aikaan, ja jos ajot lisääntyy niin vaihdan kilsarajaa tai 10/200 soppariin) basicista f20 alea n. 15% ja 5/200 turvasta vajaa 10%. Tuskin saa jälkikäteen mitään alennusta ja hinnat ei ainakaan ole laskemaan päin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Joo kyllä on, itsellä oli ensimmäinen öljyhuolto:
- Öljyt
- Öljysuodatin
- Mikrofilsu
Hintaa tälle olisi tullut 460€ Tampereen Autokeskuksessa. Otin sitten Basic huoltosopparin 3v/100 000 km (n.1200€)
Itse otan myös tuon Premium turvan, mutta sen ostan juurikin ennen normi takuun päättymistä.
- Öljyt
- Öljysuodatin
- Mikrofilsu
Hintaa tälle olisi tullut 460€ Tampereen Autokeskuksessa. Otin sitten Basic huoltosopparin 3v/100 000 km (n.1200€)
Itse otan myös tuon Premium turvan, mutta sen ostan juurikin ennen normi takuun päättymistä.
Meikäläisellä aivan samat lukemat!
Auto 520dA xDrive
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Itsellä 520dA niin 27 tkm ja ensimmäinen öljyhuolto ajotietokoneen mukaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 30 Kesä 2017, 09:46
- Auto: BMW iX1, (2023)
Volvo V60 T8, (2021) - Paikkakunta: Kouvola
Minulla 530e ja 30tkm huolto maksoi 395eur. Tuohon hintaan sai myös sijaisauton alle päiväksi.
Itse katsoin että edullisemmaksi tulee maksaa huollot toteuman mukaan ja jätin huolenpitosopimuksen tekemättä.
Itse katsoin että edullisemmaksi tulee maksaa huollot toteuman mukaan ja jätin huolenpitosopimuksen tekemättä.