Yep. Näin varmaan on. Huolto varattuna ensi viikolle.lnaukkar kirjoitti: ↑01 Elo 2018, 17:42Laturi autossa varmaankin rikki, jos koitettu kahdella eri piuhalla ja eri pistokkeesta/kohteesta.kfr60 kirjoitti: ↑01 Elo 2018, 16:12 Sitten eilen reissussa ilmeni toinen latausaikaa. Kun auton kytkee laaturiin, niin ensin vilkkuu oranssi valo kuten pitääkin. Mutta hetken päästä se muuttaa punaiseksi ja mittaristoon tulee viesti ”Virtateho liian alhainen. Lataaminen ei mahdollista.” Lataamista on yritetty kolmella ei paikkakunnalla. Julkisesta latauslaitteesta sekä kotona vielä ennen reissua normaalisti toimineesta Shuko laiturista. Missään ei enää lähde lataamaan. Ja siis kokeiltu kahdella ei johdolla. Ja ei lataa. Onko ajatuksia mistä voisi johtua?
530e kokemuksia ja keskustelua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:51
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Espoo
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59
Mulla oli sama vika. Latauksen ohjainpiiri hajonnut. Korjattiin takuuseen.
Hieman jättää kyllä laatu toivomisen varaa. Nyt hajalla käsijarru ja aktiivivakkari. Joku ohjainpiiri taas rikki. Huollossa luettiin vikakoodi, mutta bmw:n mukaan ohjainta saa vaihtaa ennen kuin vikakoodi tullut 3 kertaa. Heti uudestaam huollon jälkeen vikailmoitus. No nyt onneksi korjataan ensi viikolla takuuseen. On kyllä aika surkeeta kun 70 keurin autossa on käsijarru ja aktiivivakkari rikki 4 viikkoa!
Kattoluukku nitisi. Toisella kerralla saatiin huollossa nitinä ainakin toistaiseksi pois.
Alkaa kyllä itsellä olemaan takuun jatko varteenotettava vaihtoehto :(
Hieman jättää kyllä laatu toivomisen varaa. Nyt hajalla käsijarru ja aktiivivakkari. Joku ohjainpiiri taas rikki. Huollossa luettiin vikakoodi, mutta bmw:n mukaan ohjainta saa vaihtaa ennen kuin vikakoodi tullut 3 kertaa. Heti uudestaam huollon jälkeen vikailmoitus. No nyt onneksi korjataan ensi viikolla takuuseen. On kyllä aika surkeeta kun 70 keurin autossa on käsijarru ja aktiivivakkari rikki 4 viikkoa!
Kattoluukku nitisi. Toisella kerralla saatiin huollossa nitinä ainakin toistaiseksi pois.
Alkaa kyllä itsellä olemaan takuun jatko varteenotettava vaihtoehto :(
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Se vaan että auttaako jatkotakuu enää jos uutta autoa joutuu korjauttamaan jatkuvasti. Jossain kohtaa mielenkiinto menee ja haluaa koko autosta eroon. Siinä vaiheessa jatkotakuusta maksetut rahat menee hukkaan jos auto vaihtuu ennenkuin 2v tehdastakuu on loppu.
Bemarin pitäisikin kehitellä leimakortti i-driveen autopesuloiden tapaan jossa 10. turha takuukorjaamoreissu vuoden sisään oikeuttaisi täysimääräiseen hyvitykseen vaihdossa uuteen autoon. Tai takuuhuollon sijaisautoksi M5 viidennen kerran jälkeen.
Bemarin pitäisikin kehitellä leimakortti i-driveen autopesuloiden tapaan jossa 10. turha takuukorjaamoreissu vuoden sisään oikeuttaisi täysimääräiseen hyvitykseen vaihdossa uuteen autoon. Tai takuuhuollon sijaisautoksi M5 viidennen kerran jälkeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59
Kannatetaan, että sijaisauton pitäisi olla parempi tai ainakin vastaava kuin oma, koska asiakkaalle pitäisi jäädä positiivinen fiilis lopputuloksena turhasta reissusta, johon palaa aikaa ja tupakkaa. Ainakin Autokeskus Airportissa sijaisauto on ollut karvalakki 3- sarjalainen, josta ajamisen ilo on tosi kaukana :(
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Harmi kuulla ongelmista! Se kolmannen vuoden jatkotakuu kannattaa tinkiä mukaan kauppaan aina vielä viimeisenä temppuna ennen kuin nimi sopimukseen.
Helsingissä laakkosen huollon sijaisautot vielä jotenkin menettelee, näyttävät olevan 320dx sport line varustelulla ja parilla ylimääräisellä ruksilla. Mutta takuuhuollon kohdalla alle tulee vuokra-auto, jossa ei perinteisesti ole mitään lisävarusteita. Olen kokenut kohdalleni Avis-autovuokraamon F30 316i ja G31 520d malliset autot.
Helsingissä laakkosen huollon sijaisautot vielä jotenkin menettelee, näyttävät olevan 320dx sport line varustelulla ja parilla ylimääräisellä ruksilla. Mutta takuuhuollon kohdalla alle tulee vuokra-auto, jossa ei perinteisesti ole mitään lisävarusteita. Olen kokenut kohdalleni Avis-autovuokraamon F30 316i ja G31 520d malliset autot.
Jos pieni Ford oli Fiesta tai Focus, alkaa ne olla kohta parempia "ajajan autoja" ku nämä uudet "kaukoidän kuluttajien maun mukaan tehdyillä ohjaustuntumalla" varustetut uudet bemarit (jos vähän kärjistetään). Ja "hiukan" edullisempaan hintaan...
Mitkä on ns. Pakollisia varusteita charged editioniin? Rupesin ruksimaan noita varusteita sen mukaan mitä olisi jees, niin hinta hieman karkasi.
Haaveissa olisi mukava ja hiljainen auto.
Laitoin siis: nahkajakkarat, sport, sähkösäädöt muistilla, musta sisäkatto, aktiivinen vakkari ruuhka-ajoavustimella, adaptiivinen iskunvaimennus, mukautuvat led ajovalot, tummenetut takalasit, hifi-järjestelmä, induktiivinen lataus, kauko-ohjattu pysäköinti, automaattinen takaluukku, metalliväri, vetokoukku...
Esimerkiksi vetokoukullisia ei löydy yhtään myytävänä.
Haaveissa olisi mukava ja hiljainen auto.
Laitoin siis: nahkajakkarat, sport, sähkösäädöt muistilla, musta sisäkatto, aktiivinen vakkari ruuhka-ajoavustimella, adaptiivinen iskunvaimennus, mukautuvat led ajovalot, tummenetut takalasit, hifi-järjestelmä, induktiivinen lataus, kauko-ohjattu pysäköinti, automaattinen takaluukku, metalliväri, vetokoukku...
Esimerkiksi vetokoukullisia ei löydy yhtään myytävänä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Joo, edelleenkään ei saa koukkua 530e...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
off topic, mutta lievällä huolella näitä tarinoita seuraan. Onko niin että Bemarilla on Pre-LCI:ssä (siis muissakin kuin G30:ssa) lastentauteja? Mullakin oli pre-LCI F25:ssa riesaa, mutta LCI F10 on käynyt enimmäkseen kuin kello. Nämä G30 sähköviat muistuttavan omasta Citikka-kokemuksesta :-)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Paha sanoa. Omakin vm. 2015 F11 oli täysin aivan tasan ongelmaton, paitsi nyt EGR:n osalta. Sen sijaan tässä oli luovutuksesta pari ohjelmistopuolen pulmaa, mutta ensimmäinen autoon ajettu ohjelmistopäivitys helmikuussa korjasi ne jutut. Nyt vielä vähän parannettavaa olisi jäljellä, toivottavasti huollossa päivitetään. Mutta pahin lastentauti tässä autossa on tuo ratin vieressä olevan säilytyslokeron verhoilu, onneksi 2019 vuosimalliin korjattu.
HUD on mielestäni loistava varuste, samoin näillä hellekeleillä etuistuimien ilmastointi (vaatinee Comfort-penkit). Mikäli tarkoitat sportilla M-Sportia niin tälle isoLudwig kirjoitti: ↑06 Elo 2018, 19:22 Mitkä on ns. Pakollisia varusteita charged editioniin? Rupesin ruksimaan noita varusteita sen mukaan mitä olisi jees, niin hinta hieman karkasi.
Haaveissa olisi mukava ja hiljainen auto.
Laitoin siis: nahkajakkarat, sport, sähkösäädöt muistilla, musta sisäkatto, aktiivinen vakkari ruuhka-ajoavustimella, adaptiivinen iskunvaimennus, mukautuvat led ajovalot, tummenetut takalasit, hifi-järjestelmä, induktiivinen lataus, kauko-ohjattu pysäköinti, automaattinen takaluukku, metalliväri, vetokoukku...
Esimerkiksi vetokoukullisia ei löydy yhtään myytävänä.
Pieni tilannepäivitys ilmastointiongelmistani. Ensimmäisellä käyntikerralla Espoon Laakkosella eivät huoltomies/miehet löytäneet autosta mitään vikaa. Kuulema olivat käyneet kaikki tiiviydet läpi, katsoneet komponentit ja todenneet auton ilmoittavan nolla virheilmoitusta, ja ettei edes 20 km testilenkillä huomattu mitään tavallisesta poikkeavaa.
Toisella kerralla sovin huoltomiesten kanssa ajavani itse, ja että huoltomies saa istua vieressä kokemassa ilmastoinnin kummallisuudet. Varattiin 1,5 h ajolle aikaa, mutta ei tarvinnut koko aikaa edes käyttää, kun ilmastointi teki ensimmäisen vartin aikana kaikki temppunsa, niin että huoltomieskin ne tunnisti ja todisti.
Lähettivät kuulema Saksaan BMW:lle lokinsa, jotka ekalla kerralla olivat autosta ottaneet, koska eivät itse näe niitä kovin syvälle.
Tänään sain kuulla, että olivat nähneet siellä isolla BMW:llä, että auton kompressori näyttää virheilmoitusta. Huolto varattu erikoissähkömiehelle (hybrideissä kompressori sähköohjattu bensoista poiketen), joka saa noita voimavirtakomponentteja tutkia.
Sinänsä kiva kuulla, että löysivät jotain häikkää. Nyt voidaan korjaustoimenpiteet sentään kohdistaa jonnekin. Erikoista kyllä, etteivät muka näe kaikkia virhekoodeja BMW-huollossa Laakkosella.
Katsotaan mitä selviää...
Palvelu ja informointi on kyllä ollut erinomaista läpi tämän suon, mutta auto on edelleenkin tehtaalta rikki.
Toisella kerralla sovin huoltomiesten kanssa ajavani itse, ja että huoltomies saa istua vieressä kokemassa ilmastoinnin kummallisuudet. Varattiin 1,5 h ajolle aikaa, mutta ei tarvinnut koko aikaa edes käyttää, kun ilmastointi teki ensimmäisen vartin aikana kaikki temppunsa, niin että huoltomieskin ne tunnisti ja todisti.
Lähettivät kuulema Saksaan BMW:lle lokinsa, jotka ekalla kerralla olivat autosta ottaneet, koska eivät itse näe niitä kovin syvälle.
Tänään sain kuulla, että olivat nähneet siellä isolla BMW:llä, että auton kompressori näyttää virheilmoitusta. Huolto varattu erikoissähkömiehelle (hybrideissä kompressori sähköohjattu bensoista poiketen), joka saa noita voimavirtakomponentteja tutkia.
Sinänsä kiva kuulla, että löysivät jotain häikkää. Nyt voidaan korjaustoimenpiteet sentään kohdistaa jonnekin. Erikoista kyllä, etteivät muka näe kaikkia virhekoodeja BMW-huollossa Laakkosella.
Katsotaan mitä selviää...
Palvelu ja informointi on kyllä ollut erinomaista läpi tämän suon, mutta auto on edelleenkin tehtaalta rikki.