530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Piipaa kirjoitti: 23 Syys 2019, 15:25 Kieltämättä näyttää hyviltä - vakavaan harkintaan! Kiitos!
Joo, ne vaihtaa väriäkin jotenkin hauskasti auringonpaisteen mukaan. Tossa kuva pojan autosta.

Kuva
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Onko kukaan pannut merkille n. 20km/h tai alle nopeuksissa kuuluvaa ’surinaa’ erityisesti moottorijarruttaessa silloin, kun polttomoottori on käynnissä? Kiinnitin tänään ensi kertaa huomion, kun musiikki oli hiljaisella. Mistäköhän tuo tulee? 🤔
pkk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Marras 2018, 07:55

Itselläkin 530e m sport menossa juuri tilaukseen. Kauhea päänvaiva saada varusteet kohdalleen, kun budjetissa tiukka yläraja. Onko täällä kokemuksia mustasta perusväristä? Oletteko kuinka tyytyväisiä siihen? Todella vaikea päättää tarvitseeeko sapphire blackin, vai onko 0€:n perus musta tarpeeksi siisti. Mustaan olen joka tapauksessa päätynyt.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

pkk kirjoitti: 21 Loka 2019, 09:15 Itselläkin 530e m sport menossa juuri tilaukseen. Kauhea päänvaiva saada varusteet kohdalleen, kun budjetissa tiukka yläraja. Onko täällä kokemuksia mustasta perusväristä? Oletteko kuinka tyytyväisiä siihen? Todella vaikea päättää tarvitseeeko sapphire blackin, vai onko 0€:n perus musta tarpeeksi siisti. Mustaan olen joka tapauksessa päätynyt.
Minusta perusmusta on hyvä, ei tarvitse metalleja.
tikotiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Maalis 2019, 20:16

Ainakaan viime keväänä ei msporttiin saanut perusmustaa, siihen tulee aina sapphire black.
pkk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Marras 2018, 07:55

tikotiko kirjoitti: 21 Loka 2019, 09:37 Ainakaan viime keväänä ei msporttiin saanut perusmustaa, siihen tulee aina sapphire black.
Oikeassa olet. Ei saanut perus mustaa. Näköjään pakko ottaa valkoinen sitten kuitenkin, koska ei pysty oikein muistakaan varusteista tinkimään. Ellei sitten ottaisikin 18" vanteita 19" sijaan. vaikeita päätöksiä :dumb:
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 588
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Mieleisen värin hylkääminen isojen vanteiden takia ei kuullosta järkevältä. Kyyti on pienemmällä rengaskoolla hiljaisempaa / taloudellisempaa ja "väärä" väri hyppää silmille joka kerta autoa katsoessa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Onko M-Psortin värit vaihtuneet? Ennen vanhaan mukaan tuli aina Carbon Schwarz, eli typerän sininen "musta". Mielestäni pelkkä mustakin on parempi. Sapphire Schwarz sitten taas on aivan loistavan hieno väri.

Tosin, jos itse olisin speksaamassa uutta autoa, ottaisin Individual Rubin Schwarzin ja tinkisin kaikista muista turhista kamppeista...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
pkk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Marras 2018, 07:55

Kyllä se mustaan kääntyi sitten kuitenkin. Väriksi tuli Sapphire black. Aktiivisen vakkarin ajattelin ruksia pois. Olisihan se ollut varmaan hyvä varuste, mutta koska sitä ei ole koskaan ollut, niin enpä sitä osaa kaivatakaan.

Vai miten kätevä se olisi ollut kehän ruuhkissa? Moottoritienopeuksissa sitä tuskin kaipaisin. Käytättekö sitä ruuhkissa jatkuvasti? Jotenkin ajattelin, että pitääköhän se "lyhin asetus" kuitenkin niin pitkää turvaväliä, että kaikki puskee väliin koko ajan?
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 588
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Kun kerran on ollut aktiivivakkari , ei paluuta entiseen enää ole. Aivan loistava varuste matka ajossa ja myös esim kehäteillä. Jätä hyvä mies ne 19 vanteet kauppaan ja ruksaa takaisin se aktiivakkari.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jos ajaa pk-seudun ruuhkissa niin driving assistant pro on aikalailla pakollinen autossa vuonna 2019. Jos ei aja tai vihaa sellaisia, niin sitten ihan sama. Sais olla mun puolesta vakiovaruste. Tuleehan siinä mukana myös paljon muutakin kuin vain ACC.
salonaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Maalis 2018, 11:04
Auto: 530e

Minulla lakkasi toimimasta etäpalvelut. Eli ilmastoi heti/latausprofiilien asettaminen ei enää sitten millään onnistu. Nyt kun kelit kylmenee olisi niille tarvetta. Oletteko törmänneet samaan tai keksineet ratkaisua. Ja ei ole loppunut joku palvelu joka tämän mahdollistaisi. Kaikki palvelut up and running tilausmielessä.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Hetki sitten yritin laittaa autoa etänä lämpeneminen, niin ei onnistunut. Aamulla vielä 330 e pystyi lämmittamään etänä. Siinä taas edrive ajotiedot ei ole pelittänyt koko aikana, tai siinä ei edes sellaista kohtaa ole näkyvissä.
salonaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Maalis 2018, 11:04
Auto: 530e

Monni kirjoitti: 30 Loka 2019, 15:20 Hetki sitten yritin laittaa autoa etänä lämpeneminen, niin ei onnistunut. Aamulla vielä 330 e pystyi lämmittamään etänä. Siinä taas edrive ajotiedot ei ole pelittänyt koko aikana, tai siinä ei edes sellaista kohtaa ole näkyvissä.
Katselin historiasta niin 20.10 on viimeksi toiminut ilmastoi heti komento. Sen jälkeen ei ole ottanut vastaan mitään ja nyt tarkistin autossa kun koitin mennä ConnectedStoreen niin ei yhdistä. Vaikuttaa siltä että sim kortti olisi lakannut toimimasta tms...
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Muutaman päivän oma seisonut, mutta 27.10 viimeksi auto lämmennyt kyllä. Eli kaikki komennot onnistuneet, paitsi ei äsken.
salonaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Maalis 2018, 11:04
Auto: 530e

salonaho kirjoitti: 30 Loka 2019, 12:32 Minulla lakkasi toimimasta etäpalvelut. Eli ilmastoi heti/latausprofiilien asettaminen ei enää sitten millään onnistu. Nyt kun kelit kylmenee olisi niille tarvetta. Oletteko törmänneet samaan tai keksineet ratkaisua. Ja ei ole loppunut joku palvelu joka tämän mahdollistaisi. Kaikki palvelut up and running tilausmielessä.
Soittelin huoltoon ja sieltä sanoivat että tällainen ongelma on tyypillisesti ratkennut sillä, että ovat tehneet jonkinlaisen resetoinnin palvelimen päässä. Tämä tehdään maahantuojan toimesta. Pitäisi viikon sisään olla tehty. Saas nähdä korjaantuuko. Se on kyllä sanottava, että vaikka tykkään todella paljon autosta, niin nämä digipalvelut toimivat huonosti. ConnectedDrive on hidas ja epäluotettava ollut jatkuvasti. Toivottavasti panostavat tähän ja saataisiin nämä digipalvelut samaan tasoon kuin auto muuten.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

pkk kirjoitti: 22 Loka 2019, 09:29 Kyllä se mustaan kääntyi sitten kuitenkin. Väriksi tuli Sapphire black. Aktiivisen vakkarin ajattelin ruksia pois. Olisihan se ollut varmaan hyvä varuste, mutta koska sitä ei ole koskaan ollut, niin enpä sitä osaa kaivatakaan.

Vai miten kätevä se olisi ollut kehän ruuhkissa? Moottoritienopeuksissa sitä tuskin kaipaisin. Käytättekö sitä ruuhkissa jatkuvasti? Jotenkin ajattelin, että pitääköhän se "lyhin asetus" kuitenkin niin pitkää turvaväliä, että kaikki puskee väliin koko ajan?
Mulla on ensimmäinen aktiivivakkari, jolla nyt menty 27tkm. Seuraavaan ei tule, tai ainakaan en maksa :thdw: .

Olen sitkeästi yrittänyt opetella käyttämään, mutta aiheuttaa liikaa säätämistä. Onneksi kameran saa päältä pois, käytän mieluummin tavallista. Normivakkari on jotenkin niin selkeä, jos edellä menevä lähestyy, niin sitten ohitus. Ei jää himmailemaan perään. Samoin kun liittymistä edellä ajava poistuu, rasittavasti hidastaa turhan pitkään, ja sitten taas kauhea kiihdytys ja taas jarrua edessä menevän perään.

Mutta makuasia, enemmän olen kuullut kehuja kun haukkumisia, mutta itse en tykkää yhtään.
X3 30e M-Sport 2022
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

LuZiaN0 kirjoitti: 01 Marras 2019, 09:35
pkk kirjoitti: 22 Loka 2019, 09:29 Kyllä se mustaan kääntyi sitten kuitenkin. Väriksi tuli Sapphire black. Aktiivisen vakkarin ajattelin ruksia pois. Olisihan se ollut varmaan hyvä varuste, mutta koska sitä ei ole koskaan ollut, niin enpä sitä osaa kaivatakaan.

Vai miten kätevä se olisi ollut kehän ruuhkissa? Moottoritienopeuksissa sitä tuskin kaipaisin. Käytättekö sitä ruuhkissa jatkuvasti? Jotenkin ajattelin, että pitääköhän se "lyhin asetus" kuitenkin niin pitkää turvaväliä, että kaikki puskee väliin koko ajan?
Mulla on ensimmäinen aktiivivakkari, jolla nyt menty 27tkm. Seuraavaan ei tule, tai ainakaan en maksa :thdw: .

Olen sitkeästi yrittänyt opetella käyttämään, mutta aiheuttaa liikaa säätämistä. Onneksi kameran saa päältä pois, käytän mieluummin tavallista. Normivakkari on jotenkin niin selkeä, jos edellä menevä lähestyy, niin sitten ohitus. Ei jää himmailemaan perään. Samoin kun liittymistä edellä ajava poistuu, rasittavasti hidastaa turhan pitkään, ja sitten taas kauhea kiihdytys ja taas jarrua edessä menevän perään.

Mutta makuasia, enemmän olen kuullut kehuja kun haukkumisia, mutta itse en tykkää yhtään.
Melko lailla samaa mieltä - useissa tilanteissa normi vakkari olisi mieluisempi. Saakohan F31:ssä jotenkin tuon vakkarin normimoodiin kun yritin keksiä siihen tapaa mutta en keksinyt?
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Painamalla vakkarin etäisyyssäätöä pitkään adaptiivinen muuttuu tavalliseksi vakkariksi.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

LuZiaN0 kirjoitti: 01 Marras 2019, 09:35
pkk kirjoitti: 22 Loka 2019, 09:29 Kyllä se mustaan kääntyi sitten kuitenkin. Väriksi tuli Sapphire black. Aktiivisen vakkarin ajattelin ruksia pois. Olisihan se ollut varmaan hyvä varuste, mutta koska sitä ei ole koskaan ollut, niin enpä sitä osaa kaivatakaan.

Vai miten kätevä se olisi ollut kehän ruuhkissa? Moottoritienopeuksissa sitä tuskin kaipaisin. Käytättekö sitä ruuhkissa jatkuvasti? Jotenkin ajattelin, että pitääköhän se "lyhin asetus" kuitenkin niin pitkää turvaväliä, että kaikki puskee väliin koko ajan?
Mulla on ensimmäinen aktiivivakkari, jolla nyt menty 27tkm. Seuraavaan ei tule, tai ainakaan en maksa :thdw: .

Olen sitkeästi yrittänyt opetella käyttämään, mutta aiheuttaa liikaa säätämistä. Onneksi kameran saa päältä pois, käytän mieluummin tavallista. Normivakkari on jotenkin niin selkeä, jos edellä menevä lähestyy, niin sitten ohitus. Ei jää himmailemaan perään. Samoin kun liittymistä edellä ajava poistuu, rasittavasti hidastaa turhan pitkään, ja sitten taas kauhea kiihdytys ja taas jarrua edessä menevän perään.

Mutta makuasia, enemmän olen kuullut kehuja kun haukkumisia, mutta itse en tykkää yhtään.
Mukavaa, että joku muukin on tätä mieltä. Varsinkin motarilla aktiivivakkari on ärsyttävä varuste. Pienillä pikkuteillä jonossa ajettaessa taas aivan loistava.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vastaa Viestiin