530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

mj1973 kirjoitti: 27 Marras 2019, 22:39 Talvella luistonesto käyttää kitkajarruja nimenomaan takana kiihdytyksissä... Selittäisitkö tuo kulumiseron?
Ehkä osin, mutta onhan etujarrupalat ihan erikokoiset kuin takajarrupalat, joten vaikka etujarruille tulee suurempi kuorma, kyllä ne takajarrupalatkin kuluvat - joskus etujarruja nopeamminkin.
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

👍
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
salonaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Maalis 2018, 11:04
Auto: 530e

salonaho kirjoitti: 26 Marras 2019, 09:58
Masa 68 kirjoitti: 26 Marras 2019, 09:20 Noi kulutuslukemat kuulostaa ihan kohtuullisilta , kun vain muistaa ja pystyy akkuja latailee. Itse ainakin aioin hyödyntää kaikki mahdolliset latauspaikat. 3-4l välissä kulutus ,niin kyllä 530e on seuraava hankinta.
Minulla nyt autolla ajettu (530e M-Sport) 20900 km ja koko auton olemassaolon keskikulutus on 3,3 L/100 km. Edellinen auto joka oli 428i, niin siinä kulutus oli n 9 l/100 km joten aika iso ero.

Tähän päälle vielä se että vuotuiset verot ovat todella matalat, nyt oli 134 € vuosilasku Trafilta juuri tullut.

Olennaista on että lataa aina kun mahdollista. Mikäli ajoprofiili on sellainen että ajelee paljon lyhyitä pätkiä ja mahdollisesti kaupunkialueella, niin silloin saa kyllä kulutuksen ja sähkö-ajollahyödyn maksimiin. Tämä on siitä poikkeava auto, että kun lähtee pitkää matkaa ajamaan niin keskikulutus nousee.
Kommenttina vielä tähän, että tämä ei ole säästelemällä saavutettu kulutuslukema. Käytännössä aina on Sport asetus päällä kun ajan max edrivellä koska sillä tavalla moottori selkeästi sähäkämpi. Enkä myöskään palele autossa / hikoile autossa.
Monni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 73
Liittynyt: 07 Heinä 2019, 19:19

Arvasin jo etukäteen, että palkokasvi vedetään kitusiin kulutuslukemistani. Näiden kulutuhan on pitkälle kiinni ajoprofiilista. Jos työmatkani olisi 20 km 40 sijaan kulutukseni bensan suhteen olisi 0 litraa. 40 km siitä haastava matka,että varsinkin vesisateella moottori käynnistyy muutama kilsa ennen määränpäätä ajovastuksen kasvaessa eikä ehdi lämmetä lainkaan. Se ei tee hyvää pitkässä juoksussa ja jo nyt huomannut bensavedossa koneen nykivän. Tätä välttääkseni ajoin eilen ilman puhallusta, enkä edes palellut. Uusin ilmastoennuste arvioi toissapäivänä ilmaston lämpenevän 4 astetta tällä menolla, joten yritän myös maksimoida sähköajon, kun siihen mahdollisuus.
Masa 68
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 23 Marras 2019, 21:49
Auto: BMW F31 Xdrive Busines Sport 2017

mj1973 kirjoitti: 27 Marras 2019, 22:39 Talvella luistonesto käyttää kitkajarruja nimenomaan takana kiihdytyksissä... Selittäisitkö tuo kulumiseron?
Itselläni on 123 t km mittarissa ja käytän vakkaria kokoajan moottoritiellä ajaessani, aina liittymissä vakkarista kymppi kerrallaan pois ei jarru poljinta ollenkaan. Jarrupalat edessä vielä! 40 t km ja takana 10 t km jäljellä. Eli vakkari kun jarruttaa käyttää se taka jarruja pääasiassa, ainakin F 31 ja sama oli F11.
Aikaisemmat bmw,t BMW 530 M sport F11
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mulla kun lähti aikoinaan F11 vaihtoon 45 tkm ajettuna niin auton arvio jarrupaloista oli enää 10 tkm. Ajoprofiili oli suurelta osin sama tämän kanssa, adaptiivinen vakkari oli aiemmassakin.

Tässä ei enää näe jarrujen kilsoja, niin ei sydän tykytä samalla tavalla. Sillä pelkäsin että kohta olisi kierros tulossa, mutta hyvältä näyttää.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Masa 68 kirjoitti: 28 Marras 2019, 21:05Itselläni on 123 t km mittarissa ja käytän vakkaria kokoajan moottoritiellä ajaessani, aina liittymissä vakkarista kymppi kerrallaan pois ei jarru poljinta ollenkaan. Jarrupalat edessä vielä! 40 t km ja takana 10 t km jäljellä. Eli vakkari kun jarruttaa käyttää se taka jarruja pääasiassa, ainakin F 31 ja sama oli F11.
Jos nyt puhut 530e:stä niin ei se vakkari vauhtia hillitse etu- eikä takajarruilla. Tosin ei se käytä kitkajarruja vaikka painaisit jarrupoljinta, ellet sitten tee aika nopeaa pysäytystä/vauhdin vähentämistä.
jpn
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 22:45

...onko muilla ollut ongelmia latausluukun toiminnan kanssa? Itselläni luukku on alusta asti tuntunut mekaanisesti aika halvan oloiselta ja ajoittain toiminta vähän takellellut. Nyt luukku ei aukea enää olleenkaan. Luukun reuna painuu mielestäni ihan normaalisti vähän sisäänpäin, mutta ei ponnahda auki. Luukku ei ole jäässä. Huolto varattuna...
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

jpn kirjoitti: 02 Joulu 2019, 17:16 ...onko muilla ollut ongelmia latausluukun toiminnan kanssa? Itselläni luukku on alusta asti tuntunut mekaanisesti aika halvan oloiselta ja ajoittain toiminta vähän takellellut. Nyt luukku ei aukea enää olleenkaan. Luukun reuna painuu mielestäni ihan normaalisti vähän sisäänpäin, mutta ei ponnahda auki. Luukku ei ole jäässä. Huolto varattuna...
Oletko kokeillut avata sieltä konehuoneen puolelta "narusta"?
Ja ei ole ollut mitään ongelmaa minulla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Nopeille olisi tänään vielä 530e tarjollla ALDllä 721€/kk 20tkm / vuosi 2v sopparilla. Tämä on alle verotusarvon!
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Kuudensuora kirjoitti: 02 Joulu 2019, 20:59 Nopeille olisi tänään vielä 530e tarjollla ALDllä 721€/kk 20tkm / vuosi 2v sopparilla. Tämä on alle verotusarvon!
Se on tosiaan vielä xDrive, eli vielä parempi tarjous...
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
[Zei-M-Zei]
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd
Paikkakunta: Oulu

toukopouko kirjoitti: 03 Joulu 2019, 08:31
Kuudensuora kirjoitti: 02 Joulu 2019, 20:59 Nopeille olisi tänään vielä 530e tarjollla ALDllä 721€/kk 20tkm / vuosi 2v sopparilla. Tämä on alle verotusarvon!
Se on tosiaan vielä xDrive, eli vielä parempi tarjous...
Oliko tuo 2v diili noin paljon kalliimpi?
Täällä Oulussa paikallinen dealer mainosti ltuota 530e xdrive ehdessä 36kk/30tkm hintaan 499€/kk.
Kyseltiin eri kilometrivaihtoehdoilla tuota, ja saatiin seuraavaa:
36kk/60tkm : 618€/kk (ilman vakuutuksia)
36kk/60tkm : 685€/kk (sis. vakuutukset)
48kk/80tkm : 634€/kk (ilman vakuutuksia)
48kk/80tkm : 701€/on (sis. vakuutukset)
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

[Zei-M-Zei] kirjoitti: 03 Joulu 2019, 14:41 Oliko tuo 2v diili noin paljon kalliimpi?
Oli se...
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

500e on jo kiva hinta huolettomasta autoilusta. Valitettavasti vaatii sen että varusteet: ei ole. Varsinkin noiden lyhyiden sopimuskausien hinnat muuttuu aivan hirveäksi kun varusteet kuoletetaan täysimääräisesti kauden aikana. Tai mieluusti olen väärässä, pyytikö joku tarkempia tarjouksia kunnon varusteilla?
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

lnaukkar kirjoitti: 03 Joulu 2019, 16:06 500e on jo kiva hinta huolettomasta autoilusta. Valitettavasti vaatii sen että varusteet: ei ole. Varsinkin noiden lyhyiden sopimuskausien hinnat muuttuu aivan hirveäksi kun varusteet kuoletetaan täysimääräisesti kauden aikana. Tai mieluusti olen väärässä, pyytikö joku tarkempia tarjouksia kunnon varusteilla?
Tuon pohjana olevan charged editionin vaihtaminen charged edition sporttiin vaikutti vuokrahintaan noin 24eur. Raksin omasta mielestäni välttämättömät varusteet, ja laskin niiden vaikuttavan leasing-hintaan noin 94eur, jos ne sulavat kokonaan liisariaikana pois. Niiden vaikutus kuitenkin olikikn ~40eur vähemmän, eli ilmeisesti niille on jotain jäännösarvoa laskettu kuitenkin. Hyvä niin.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
jpn
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Joulu 2011, 22:45

gestapo kirjoitti: 02 Joulu 2019, 17:27
jpn kirjoitti: 02 Joulu 2019, 17:16 ...
Oletko kokeillut avata sieltä konehuoneen puolelta "narusta"?
Ja ei ole ollut mitään ongelmaa minulla.
Olen koittanut, eikä aukea narusta vetämälläkään. Piti oikein testata vielä erikseen. Olin muuten ihan siinä luulossa että narulla saisi avattua vaintuon pistokkeen lukitusmekanismin tarvittaessa manuaalisesti; en tiennyt että se vaikuttaisi myös latausluukkuun.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

jpn kirjoitti: 04 Joulu 2019, 13:48 Olin muuten ihan siinä luulossa että narulla saisi avattua vaintuon pistokkeen lukitusmekanismin tarvittaessa manuaalisesti; en tiennyt että se vaikuttaisi myös latausluukkuun.
Olit aivan oikeassa luulossa, naru avaa korkeintaan sen pistokkeen lukituksen. Eikä aina välttämättä sitäkään, huhu kertoo.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

lnaukkar kirjoitti: 04 Joulu 2019, 14:07
jpn kirjoitti: 04 Joulu 2019, 13:48 Olin muuten ihan siinä luulossa että narulla saisi avattua vaintuon pistokkeen lukitusmekanismin tarvittaessa manuaalisesti; en tiennyt että se vaikuttaisi myös latausluukkuun.
Olit aivan oikeassa luulossa, naru avaa korkeintaan sen pistokkeen lukituksen. Eikä aina välttämättä sitäkään, huhu kertoo.
Onko varma ettei siinä ole luukun hätäavausnarua, i3:ssa ainakin on, töpselilukituksen narun vieressä.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Wonderi kirjoitti: 04 Joulu 2019, 16:03 Onko varma ettei siinä ole luukun hätäavausnarua, i3:ssa ainakin on, töpselilukituksen narun vieressä.
Bensatankin luukussa on hätäavaus kontin puolella. Latausluukun osalta on vain johdon vapauttava naru konetilassa.
clima
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 23 Touko 2012, 20:33
Auto: Ex: E93 330iA M-sport

Kahlasin ketjua läpi kun tuli tilattua ALD:n Black Friday kamppiksesta tuollainen xdrive Charged Edition.
Ymmärsinkö oikein että digitaalisen nopeusmittarin saa näkyviin vain sport modessa? Ja tuolloin ei voi ajaa pelkällä sähköllä vaan polttis on aina mukana?
Vastaa Viestiin