530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
tikotiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Maalis 2019, 20:16

entertainmenti10 kirjoitti: 25 Helmi 2020, 20:52 Tänään päivitettiin softa, kolme tuntia kesti pajalla. Nyt ottaa yhteyttä puhelimesta autoon, vilkuttaa valoja ja tööttää. Mutta edelleen ihan samat höpöhöpötiedot kuin ennenkin sähkövirran kantamasta tai hybridin kantamasta. Ilmoittaa myös että ajoneuvon tila päivitetty 4.11. ja antaa kilometrilukemaksi 2000 km vähemmän.
Että semmoinen appi. Joko muilla toimii?
Tiedättekö mikä on vähemmän vittumaista kuin appi joka ei toimi? Appi jota ei ollenkaan ole keksitty ja laitettu autoon ihmisiä kiusaamaan.
Aika erikoista että sovelluksen toiminnassa on noin paljon vaihtelua, mulla se on toiminut ihan hyvin.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Tässä parina pakkaspäivänä uuden 530e xdriven kanssa startatessa on bensakone pitänyt melko helvetin kovaa pärinää ja tärinää. Moottorin ollessa normaalisti liki kuulemattomissa, on se nyt ollut todella äänekäs ja ravistellut autoa voimakkaasti tyhjäkäynnillä. Kaasua painaessa tärinä ja pärinä lakkaa liki kokonaan. Onko kellään ollut vastaavia kokemuksia?

Pitänee käydä liikkeessä tuota näyttämässä, ei vaikuta normaalilta. Edellisessä 330e:ssä oli käsittääkseni sama kone, ja karkeammin sekin toki kylmänä kävi, mutta tämä on jotain aivan eri planeetalta. Eilen pakkoasioita hoitaessa äänet ja tärinät kyllä rauhoittuivat kun koneen ajeli kunnolla lämpimäksi. Tänään taas liikkeelle lähtiessä sama homma - tärinä ja pärinä. Ajaessa tuota ei juuri tunne, kun kierrokset ovat korkeammalla, mutta risteykseen pysähtyessä fiilis on kuin helikopteri laskeutuisi katolle, kun kierrokset laskevat vauhdin myötä lähelle tyhjäkäyntiä.

Itse veikkailin että tuolla olisi moottorin tuennan kanssa jotain tekemistä... ihan kuin jokin hydraulinen moottorintuki olisi jäässä tai jotain.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
mikse
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 13:51
Auto: G30 530ex M-Sport

Kävin aamulla Laakkosella vaihdattamassa mustat munuaiset, jotka oli ennen luovutusta jäänyt vaihtamatta. Kysyin samalla kuskinpuolen takaoven alaikkunalistasta, joka irvistää selvästi etupäästä. Huomaan tämän aina peilistä katsoessa ja sama juttu oli aikanaan koeajoautossa. No, uusi lista tilaukseen ja asennellaan taas kun ehditään. Hyvää palvelua tänään Espoon Laakkosella.
Bmw 530xe omistaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Maalis 2020, 21:07
Auto: G30 530xe m-sport

Olen bmw 530xe m-sport mallin tilannut, tämän pitäisi ensi viikolla saapua. Sellanen juttu vielä mietityttää, mitä mieltä olette olleet auton ajettavuudesta/alustasta kovemmassa ajossa? Eihän tuo mikään urheiluauto ole, mutta näin nuorempana kuskina ajettavuus kutenkin kiinnostaa! Kaasujalka vielä aika painava... Kyseessä siis neliveto m-sport malli, ilman adaptiivista alustaa. Painosta päätellen aikamoinen laiva kyseessä, mutta mitäs te sanotte jotka autolla olette päässeet ajamaan vähän enemmän? Onko alusta ok, liian pehmeä, urheilullinen tai liian kova? en oikein tästä aiheesta tietoa löytänyt muualta.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

adaptiivinen alusta on aivan loistava 530e x-drivessä. Aikaisempi maasturi Volvoon verrattuna ollaan jälleen autoilun parissa. Mahti fiilis!

inaukkarille kiitos suosituksista adaptiiviseen alustaan!
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

Vaikka ei ole vielä kulkine pihassa niin täällä soppailu mielessä.
latausasemaa kuikuilemassa. Nyt olisi onnisella onnipäivät
ja kohtuu hintaisia asemia tyrkyllä varsinkin hieman paremmilla
hallinnoilla kuin BMW:n omat.
dynaaminen kuorman tasaus wlan/rfid jne

Olisiko kenelläkään kokemuksia garon ja enston hälpäkkeistä.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Jonkin aikaa nyt on ollut latausasema käytössä ja ennen hankintaa minäkin pohdin kovasti näitä lisäominaisuuksia (WiFi, RFID, kuormanjako jne) mutta hommasin kuitenkin melko tavanomaisen 3x16A aseman kiinteällä Type 2 -johdolla. Nyt kun auton ja latausaseman käyttöön on jo "tottunut", en ole osannut kaivata niitä latausaseman lisätemppuja. Kaikki etäohjaukset, ajastukset ja säädöt ovat hoituneet Connected Drive toiminnoilla (mukaanlukien auton esilämmitys) ja latausaseman tehtäväksi on jäänyt vain antaa virtaa, kun auto sitä pyytää. Latausaseman lisälaitteet (WiFi, kuormanjako) vaativat lisäkalustuksia ja etenkin kuormanjako vaatii vielä talon sähkökeskukselta uusia valmiuksia, jotka saattavat nostaa asemaprojektin hintaa kohtalaisesti.

Oma asemani on Hollantilainen "Ratio Electric", jossa on yksi "lisäominaisuus": latausaseman antamaa maksimivirtaa voi DIP -kytkinten asemesta säätää latausaseman käyttöpaneelista (ja itse asiassa sitäkään ei oikeastaan tarvita). Tässä linkki ao. malliin yhdessä verkkokauppassa:
https://arctic-ev.omaverkkokauppa.fi/ep ... /35350S-DC

Jos lataussähkön kulutusta haluaa seurata, latausaseman syöttöön voi asentaa pieneen Din-koteloon erillisen kWh mittarin, esim. tälläinen:
https://www.finnparttia.fi/epages/finnp ... ucts/EM340
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Olen todella tyytyväinen BMW 530e X-drive malliin. Todellista autojen eliittiä ja teknistä ylivoimaa.
entertainmenti10
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 39
Liittynyt: 27 Joulu 2014, 18:20

Palaan vielä Connection SHIT Drive -sovellukseen. Se kun ei alkanut Nokia 8 Androidillani toimia. Järkevintä oli kuulemma asentaa autoon softa, ja se tehtiin. Nyt käytössä on Nokia 8.1 Android mutta ei se toimi. Tai siis: saan toki viilennykset/lämmitykset/tööttäykset/valonväläytykset etänä toimimaan, mutta ei puhettakaan että se näyttäisi muuta dataa. Iänikuinen sama data 38 km sähköä jäljellä / 350 km ajomatkaa tms. Kilometrejä se näytti jossain vaiheessa päivittäneen, mutta nekään eivät ole reaaliajassa.
Sovellus kertoo että se on "päivitetty marraskuussa". Mitä hemmettiä? Miten mä sen päivitän edes?
On tämä sovellus kyllä huh huh.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Omassa kännykässäni (Samsung, Android 10,) Connected drive appin versio on:
6.3.1.6157 ja päiväys 12.3.2020
Tuo on pelannut pääsäntöisesti ok. Joskus kyllä kadottaa yhteyden autoon, mutte viimeaikoina enää harvemmin. Yksi BMW:n paikallinen "genius" valasti joitakin aikoja sitten, että ajotilastoja tai lataustilastoja ei ConnectedDrive sovelluksesta löydy (vaikka pitäisi) ja että jokin isompi päivitys olisi tulossa kesällä, jos ei tämä korona tilanne nyt sotke sitäkin.

Tämä voi olla aika hakuammuntaa, mutta kun autosi on "kotona", onko sillä "riittävästi" mobiiliverkon kenttää esim. tallissa ollessaan? ...En tosin ikävä kyllä tiedä, minkä operaattorin verkkoa BMW:n systeemit käyttävät
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Applen kännykkä käytössä sekä BMW:n uusin IDrive. Ei mitään huolta softasta tai säädöistä. Toimii kuin ajatus. Tavalla tai toisessa auto myös tietää ehdottaa myös matkoja kalenterin tai oppimisen perusteella naviin. 100% tyyttyväisyys, omana verrokkina pari vuotta vanha Volvo kannattaa ostaa yhden Bemun väliin Volvo, niin oppii arvostamaan saksalaista premiumia.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

entertainmenti10 kirjoitti: 28 Joulu 2019, 23:40 Tänään iski harmitus. Ostin siis esittelyautona 530e:n, on paljon kaikenlaisia kivoja lisävarusteita jne, mutta se minkä menetin vaihdokin mukana niin puolinahat. Nahkoja en tykkää käyttää, haluan kangaspenkit - tai oikeammin puolinahat, ne ovat reunoissa hyvät ne nahat.
No niin, asiaan.
Tässä autossa on siis kangaspenkit. Heti kun näin ne, olin että voi vit..u. Jos olisivat jotain kivaa tömäkkää kangasta, mutta ovat kuin mustaa verhoa. Sellainen "ohuus" tulee jotenkin mieleen.
No, nielin tämän tappioni. Mitäs läksit kikkeliskokkelis niin.
KUNNES TÄNÄÄN. Kohta Baijerin tehtaat saavat haisevan lähetyksen.
Jumal..auta!!!
Poika istui uudehkoilla kollareillaan (college-housut) etupenkillä. Ja kun lähti, niin pe.rkele jälki oli kuin kissa olisi oksentanut. Siis sellaista höytyvää ja karvaa ja kaikkea paskaa silmänkantamattomiin että olin pyörtyä.
MIKÄ H_TIN MATERIAALI PENKEISSÄ ON TÄMÄ!
Tätä tässä mietin kumoten viinijuomaa.
BMW:tä ei kannata ostaa ns. kuli-varustuksella. Perusmallin päälle pitää pystyä satsaamaan mallista riippumatta noin 5-10 t€ rahaa tai tyydyttävä alempaan mallisarjaan tai muuhun merkkiin. BMW:llä välttämättömiä varusteita ovat nykypäivänä mm:
- nahkapenkit, vähintään sporttipenkein ja ristiselän tuella. Suosittelen kuitenkin comfort penkkejä, jos mallistoon sellaiset ovat tarjolla. Ehdottomasti markkinoiden parhaat penkit.
- adaptiivinen cruise ja valot
- ei halvinta rattia, mieluummin M-sport
- comfort access + takaluukun avausmekanismi
- extrana ottaisin vielä innovaatio pakettia ja säätyvää alustaa
Em. Varusteet usein pakattu edullisemmin, johonkin pakettiin, joten em. varuteet valitsemalla saa todellista ajamien iloa.
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

M-Sport kirjoitti: 20 Huhti 2020, 19:31 Applen kännykkä käytössä sekä BMW:n uusin IDrive. Ei mitään huolta softasta tai säädöistä. Toimii kuin ajatus. Tavalla tai toisessa auto myös tietää ehdottaa myös matkoja kalenterin tai oppimisen perusteella naviin. 100% tyyttyväisyys, omana verrokkina pari vuotta vanha Volvo kannattaa ostaa yhden Bemun väliin Volvo, niin oppii arvostamaan saksalaista premiumia.
Ostohinta kaikilla varusteilla oli Volvossa (V90 D5 AWD) todella kilpailukykyinen julkaisuhetkellä.

Vikoja oli kuitenkin autossa kasa jo luovutushetkellä ja niitä tuli lisää koko ajan.

Auto oli meillä 9kk ja 40000km. Parhaimmillaankin se taisi olla kuukauden ilman isompia vikoja.

Lopulta Volvo Suomi osti auton takaisin.

Ollaan ostettu Bemareita uutena neljä, eikä yhdessäkään ole ollut uutena vikaa. Eikä kaikissa yhteensäkään läheskään niin paljon vikoja kun Volvossa 9kk aikana.

Koko kokemus oli sen verran kauhea, etten mitenkään enää uskalla Volvoa ostaa. Ja vaikea on muitakaan merkkejä tuon kokemuksen jälkeen harkita jos käy vaikka taas samalla tavalla.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

El_Ucca kirjoitti: 21 Huhti 2020, 10:43
M-Sport kirjoitti: 20 Huhti 2020, 19:31 Applen kännykkä käytössä sekä BMW:n uusin IDrive. Ei mitään huolta softasta tai säädöistä. Toimii kuin ajatus. Tavalla tai toisessa auto myös tietää ehdottaa myös matkoja kalenterin tai oppimisen perusteella naviin. 100% tyyttyväisyys, omana verrokkina pari vuotta vanha Volvo kannattaa ostaa yhden Bemun väliin Volvo, niin oppii arvostamaan saksalaista premiumia.
Ostohinta kaikilla varusteilla oli Volvossa (V90 D5 AWD) todella kilpailukykyinen julkaisuhetkellä.

Vikoja oli kuitenkin autossa kasa jo luovutushetkellä ja niitä tuli lisää koko ajan.

Auto oli meillä 9kk ja 40000km. Parhaimmillaankin se taisi olla kuukauden ilman isompia vikoja.

Lopulta Volvo Suomi osti auton takaisin.

Ollaan ostettu Bemareita uutena neljä, eikä yhdessäkään ole ollut uutena vikaa. Eikä kaikissa yhteensäkään läheskään niin paljon vikoja kun Volvossa 9kk aikana.

Koko kokemus oli sen verran kauhea, etten mitenkään enää uskalla Volvoa ostaa. Ja vaikea on muitakaan merkkejä tuon kokemuksen jälkeen harkita jos käy vaikka taas samalla tavalla.
Täsmälleen samanlaiset kokemukset. Hieno auto mutta... Ensimmäisistä 12 kk Volvo seisoi pajalla 3 kuukautta. Oli CAN-kaapelin sulamista, listavikaa, sähköhäiriötä, huonoa asennusta ja yllättäviä pysähdyksiä liikenteessä sekä takaisin kutsuja. Adaptiiviset valot eivät toiminneet kuin harvoissa olosuhteissa yms. ominaisuutta, joita ei korjattu. Lopuksi paloi käämi laatuun ja auto vaihtui takaisin BMW:hen. Nyt vikoja ei ole ollut ja ajo-ominaisuudetkin ovat aivan eri planeetalta. Välillä on tehnyt mieli painattaa tarra takalasiin ”Ei enää koskaan Volvoa”, mutta oppirahat on nyt maksettu, joten mitäs sitä enää valittaa. Mutta tosiaankin, kannattaa kokeilla, jos ei muuten usko.
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

Toisella foorumilla keskustellaan kovasti, että 530e:stä irtoaisi lähes 300 hv vakiona. Miksi tätä ei kerrota suoraan vai odotellaanko asiassa vain faceliftiä. Lopputulema faceliftissä taitaa olla vain isompi nenä ja kuutoskoneen upottaminen. Ilmeisesti tarvitaan isompi väli kuutoskonehybridin ja neloskone hybridin väliin?

On tämä kyllä aika hienoa, jos kaiken muun hyvän päälle tulee tunnistamatonta hevosenvoimaa 50 kpl extrana?
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

M-Sport kirjoitti: 21 Huhti 2020, 14:58 Toisella foorumilla keskustellaan kovasti, että 530e:stä irtoaisi lähes 300 hv vakiona. Miksi tätä ei kerrota suoraan vai odotellaanko asiassa vain faceliftiä. Lopputulema faceliftissä taitaa olla vain isompi nenä ja kuutoskoneen upottaminen. Ilmeisesti tarvitaan isompi väli kuutoskonehybridin ja neloskone hybridin väliin?

On tämä kyllä aika hienoa, jos kaiken muun hyvän päälle tulee tunnistamatonta hevosenvoimaa 50 kpl extrana?
G20 330e:ssä ne lisähepat 252-->292 ei ole käytössä jos XtraBoost ei ole aktivoituna. Varmaan vasta G30 faceliftissä tulee sama.

Ja sen eron kyllä huomaa ilman dynoakin onko päällä vai ei. Kiihdytin G20 koeajolla vahingossa aluksi ilman tuota boostia ja olin hetken ihmeissäni että tässäkö se melkeen 300 heppaa muka on? Tuntui oikeastaan samalta kuin oma ~200 heppainen ~270kg kevyempi auto.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Galaxy1223 kirjoitti: 21 Huhti 2020, 16:26
Ja sen eron kyllä huomaa ilman dynoakin onko päällä vai ei. Kiihdytin G20 koeajolla vahingossa aluksi ilman tuota boostia ja olin hetken ihmeissäni että tässäkö se melkeen 300 heppaa muka on? Tuntui oikeastaan samalta kuin oma ~200 heppainen ~270kg kevyempi auto.
Jep, sama kyllä myös vitosessa, ero käytöksessä on huomattava keppi sportilla aka hidden-xtraboost käytössä. Toisaalta myös tossa kohdassa viimeistään huomaa että on tosiaan takaveto :mus: Sutii niin herkästi.
My.Ai.Hu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 122
Liittynyt: 25 Touko 2013, 16:55
Auto: 530eXA M-sport
I4 M50 tilattu

onkohan tuo löydettävissä myös x raivissa
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

M-Sport kirjoitti: 21 Huhti 2020, 11:31 Täsmälleen samanlaiset kokemukset. Hieno auto mutta... Ensimmäisistä 12 kk Volvo seisoi pajalla 3 kuukautta. Oli CAN-kaapelin sulamista, listavikaa, sähköhäiriötä, huonoa asennusta ja yllättäviä pysähdyksiä liikenteessä sekä takaisin kutsuja. Adaptiiviset valot eivät toiminneet kuin harvoissa olosuhteissa yms. ominaisuutta, joita ei korjattu. Lopuksi paloi käämi laatuun ja auto vaihtui takaisin BMW:hen. Nyt vikoja ei ole ollut ja ajo-ominaisuudetkin ovat aivan eri planeetalta. Välillä on tehnyt mieli painattaa tarra takalasiin ”Ei enää koskaan Volvoa”, mutta oppirahat on nyt maksettu, joten mitäs sitä enää valittaa. Mutta tosiaankin, kannattaa kokeilla, jos ei muuten usko.
Tampereen käyttöautossa ei saatu korjattua juuri mitään vikaa. Vikoja vähäteltiin ja meitä pidettiin ihan idiootteina siellä. Selitykset vioille olivat aivan amatöörimäisen koomisia.

Yrityksemme teki reklamaation maahantuojalle ja olimme itsekin yhteydessä suoraan maahantuojaan. Volvo Suomi teki kyllä kaikkensa, että viat saataisiin korjattua ja jopa hakivat auton meiltä kotoa ja toivat samanlaisen kotiin. Maahantuoja toimi kiitettävästi koko ajan ja maahantuojasta/Biliasta jäi hyvä kuva.

Adaptiiviset valot korjattiin meillä vaihtamalla tuulilasissa sijaitseva kamera uuteen. Kamera oli jo uutena rikki (Kyllä, Volvo Suomi sanoi sen olevan rikki) Käyttöauto vaitti vastaan ettei valoissa ole mitään vikaa.

Muita vikoja olivat esimerkiksi:

Auto vetää oikealle, liikennemerkkien tunnistus ei toimi (kamera rikki), ilmastoinnin suuttimessa uutena mustia rantuja ja takaovi asennettu vinoon, kaistavahti ei toimi (kamera rikki), sensus-järjestelmä boottailee ajon aikana, puheluja ei pysty katkaisemaan, tavaratilan näkösuoja hajosi ensimmäisellä viikolla, webaston ajastus ei toimi, navigaattori ei toimi (näyttää sijainnin merelle), polttoainemittari näyttää aivan väärää lukemaa, mittariston näyttö vaihtaa kirkkauden yhtäkkiä täysille ja pois, auton ovia ei saa lukittua mitenkään, tupakansytytin ei toimi, koetalu alkoi rämisemään huollon jälkeen, vakionopeudensäädin ei toimi, auto nykii ja kierroslukumittari sahaa ylös alas, näytössä virheilmoitus: VAIHTEISTO: Tehoa rajoitettu, vakkarilla jarruttaessa kuuluu äänii klork klork klork, auto tärisee.

Tiedän, että tämä on BMW forum, mutta toimikoon tänä varoituksena niille, jotka Volvoa harkitsee.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
M-Sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 177
Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
Paikkakunta: Munchen, Germany

/\ volvo foorumeilla ei Volvosta saa puhua pahaa. Joutuu banniin pahimmillaan.
Vastaa Viestiin