Ensimmäinen tarjous 64 500 €, suoralla kaupalla.
Toinen tarjous 50 000 €, välirahana nykyinen auto.
Kolmas tarjous 46 000 €, välirahana nykyinen auto.
Jännää miten tää menee. Toisessa tarjouksessa auton hinta 70 tonnia ja nykyisen auton hyvitys 20 tonnia.
Kolmannessa tarjouksessa auton hinta 63 000 € ja nykyisen auton hyvitys about 17 tonnia.
Hemmetti tuttu automyyjä jätti tarjouksen nro 2 ja se oli kalliimpi kuin tuntemattoman myyjän
Alkaa olla ostohousut jalassa, mutta käytiin tänään vaimon kanssa katsomassa autoa niin ei kuulemma emmaljungat mahu peräkonttiin?
Tähänkö tämä nyt kaatuu
530e kokemuksia ja keskustelua
Minkälaisia järjestelyjä käytätte latausjohtojen säilyttämiseen ja puhdistamisen? Mukana tulleeseen laatikkoon johtoa ei arjessa useinkaan jaksa tunkea ja lopputulos on se, että molemmat latausjohdot on likaisina takakontissa levällään.
Jossain vaiheessa saan autohallipaikalle kiinteän laturin, mutta toistaiseksi joudun joka päivä kahteen kertaan irroittamaan js kytkemään johdon. Hyvät tai huonommatkin ideat olisi tervetulleita. Lähinnä ajattelin ostaa kokoontaitettavan laatikon, johon saisi puhdistusrätin ja johdot heitettyä muuta konttia likaamatta.
Jossain vaiheessa saan autohallipaikalle kiinteän laturin, mutta toistaiseksi joudun joka päivä kahteen kertaan irroittamaan js kytkemään johdon. Hyvät tai huonommatkin ideat olisi tervetulleita. Lähinnä ajattelin ostaa kokoontaitettavan laatikon, johon saisi puhdistusrätin ja johdot heitettyä muuta konttia likaamatta.
Itse pidän takakontissa tuota Type2-latauskaapelia ja laitan sen siihen alkuperäiseen laatikkoon. Sitten tuo pistokkeesta-latauskaapeli kulkee harvemmin mukana, mutta jos sen mukaan nappaa niin siellähän se rotkottaa peräkontissa levällään. Joku fiksu ratkaisu tähän olisi kyllä tarpeen, toki en tiedä voittaisiko sekään arjen laiskuutta!
Oma A Charged Edition 530e:ni luovutus myöhästyi ainakin viikolla, sillä kauppiaan mukaan BMW vaatii luovutettaville hybrideille tehtävän joku päivitys/muutos luovutushuollon yhteydessä. Pojilla ei sitten ollutkaan työkaluja tähän ja Saksasta pitää tilailla. Kieltämättä pännii, kun luovutuksen piti tapahtua jo tällä viikolla. Odottavan aika on pitkä
Näyttäis olevan melkoisen taloudellinen näillä helteillä matka-ajossakin.
Nyt muutaman kerran ajanut työmatkani (n.120km) maantieajoa 80-100kmh nopeuksilla ja muutama taajama välissä.
Kulutus vaihdellut 3,1-3,6 l/100km ja "tankillinen sähköä".
Kokoajan latauksen jälkeen näyttää sähkörangeksi 49-53km. Viimeiset viisi latusta yli 50km.
Nyt muutaman kerran ajanut työmatkani (n.120km) maantieajoa 80-100kmh nopeuksilla ja muutama taajama välissä.
Kulutus vaihdellut 3,1-3,6 l/100km ja "tankillinen sähköä".
Kokoajan latauksen jälkeen näyttää sähkörangeksi 49-53km. Viimeiset viisi latusta yli 50km.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kyllä noita molempia kaapeleita pitää mukana Tampereella kantaa. Ikeassa ja hämpissä on type2. Molemmat ilmaisia. Frenckelissä ja kauppakeskus ratinassa on parkkisähkö, eli tavallinen pistoke.
Hesassa tulee käytyä aika usein nykyään ja sielä tuntui olevan myös parkkisähkö aika yleinen.
Hesassa tulee käytyä aika usein nykyään ja sielä tuntui olevan myös parkkisähkö aika yleinen.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Mulla ei mene koskaan tuo yli 32km... miten voi olla noin iso erogestapo kirjoitti: ↑18 Heinä 2018, 07:02 Näyttäis olevan melkoisen taloudellinen näillä helteillä matka-ajossakin.
Nyt muutaman kerran ajanut työmatkani (n.120km) maantieajoa 80-100kmh nopeuksilla ja muutama taajama välissä.
Kulutus vaihdellut 3,1-3,6 l/100km ja "tankillinen sähköä".
Kokoajan latauksen jälkeen näyttää sähkörangeksi 49-53km. Viimeiset viisi latusta yli 50km.
Tuo reilun 50km:n range lähdettäessä liikkeelle on sikäli erikoinen, että jo auton peruutus katoksesta pudottaa sen 49km. Sitten se alkaa pysymään paremmin. Tänään oli muuten tuo lukema 53km aamulla töpselistä lähdettäessä.
Tänään ajoin taas saman matkan(120km) varhain aamulla, ja kulutuslukemaksi tuli huimat 2,9l/100km ja sähköäkin jäi vielä 4km:n edestä! Keskinopeus oli 79,8kmh ajotieturin mukaan.
Eilen tankkasin ja laskin todellisen ja auton näyttämän kulutuskeskiarvon, ja lukema aivan sama: tankillinen meni tasan 3,0l/ 100km. Sähkön kulutusta en ole mitannut, mutta varmaan lähes puolet reilun 1300km matkalla menty sähköllä.
Renkaina nyt "vahinkona" 225/55/17, koska tilasin Saksasta pelkät vähän käytetyt orggisvanteet painetunnistimilla talvirenkaille muutamalla satkulla, mutta tulivatkin Contin kesäkumeilla joissa vielä pintaa n.6mm! Pakko ajaa pois nuo.
Muutenhan tämä on 18" 245/45/18 renkailla.
Ilmastointi on kyllä tässä pelittänyt paljon paremmin, kun edeltävässä: nyt tulee kylmää/ viileää myös jaloille.
Aikeisemmassa se oli lämmintä ilmaa(G30 520dA).
Tänään ajoin taas saman matkan(120km) varhain aamulla, ja kulutuslukemaksi tuli huimat 2,9l/100km ja sähköäkin jäi vielä 4km:n edestä! Keskinopeus oli 79,8kmh ajotieturin mukaan.
Eilen tankkasin ja laskin todellisen ja auton näyttämän kulutuskeskiarvon, ja lukema aivan sama: tankillinen meni tasan 3,0l/ 100km. Sähkön kulutusta en ole mitannut, mutta varmaan lähes puolet reilun 1300km matkalla menty sähköllä.
Renkaina nyt "vahinkona" 225/55/17, koska tilasin Saksasta pelkät vähän käytetyt orggisvanteet painetunnistimilla talvirenkaille muutamalla satkulla, mutta tulivatkin Contin kesäkumeilla joissa vielä pintaa n.6mm! Pakko ajaa pois nuo.
Muutenhan tämä on 18" 245/45/18 renkailla.
Ilmastointi on kyllä tässä pelittänyt paljon paremmin, kun edeltävässä: nyt tulee kylmää/ viileää myös jaloille.
Aikeisemmassa se oli lämmintä ilmaa(G30 520dA).
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Sähköajon kilometrit näkee netistä bemun connecteddrive -palvelusta: ottaa Remote cockpit - taloudellisuus - kelaa alaspäin. Tämä ei ole 100 % sama kuin auton ilmoittama edrive, koska välillä yhteyksistä johtuen kaikki kilometrit ei päädy serverille. Mutta ei sieltä paljon puutu...
edit: itse otan aina ylös autosta edrive-kilometrit tankkauksen yhteydessä, pitää vaan muistaa tehdä ennen kuin avaa säiliön luukun, mikä nollaa automaattisesti. Taas uusi numero seurattavaksi tällaiselle ”numeronördelle”...
edit: itse otan aina ylös autosta edrive-kilometrit tankkauksen yhteydessä, pitää vaan muistaa tehdä ennen kuin avaa säiliön luukun, mikä nollaa automaattisesti. Taas uusi numero seurattavaksi tällaiselle ”numeronördelle”...
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
Sähkörangeen tuo lisää matkaa myös vapaa rullaus Eco asetuksella.
Joo, tuolla tosiaan näkyy nuo sähköajot, mutta siinä vieressä näkyy säästetyt polttoainelitrat, jotka ovat kyllä ihan jotain muuta kuin todelliset (siis yläkanttiin ja paljon).
Mihinkähän ne oikein perustuu?
Joo, tuolla tosiaan näkyy nuo sähköajot, mutta siinä vieressä näkyy säästetyt polttoainelitrat, jotka ovat kyllä ihan jotain muuta kuin todelliset (siis yläkanttiin ja paljon).
Mihinkähän ne oikein perustuu?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Katsonut samaa, että aika paljon muka säästyy. Ja totta, että EcoPro -rullaus tulee edrive -kilometreihin, mutta itsellä ainakin marginaalinen...
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
530e Charged Edition nyt pari päivää ollut ajossa ja onhan auto hieno ajaa.
Ilmastointi pisti mut ja apukuskin molemmat tänään aika apeaksi, sillä viileän ilman tuli pysähteli ajoittain kokonaan, ja sen tunsimme molemmat heti yleisenä kostean ilman hikoiluna. Edes auto-tilasta 16-asteeseen manuaalisesti säätäminen ei auttanut heti. Kesti todella kauan, ennen kuin tuntuvasti viileää ilmaa alkoi tulla kojelaudan suuttimista. Ajotilana oli Sport Individual, jossa kaikki asetukset comfortilla (ihan vaan digitaalisen nopeusmittarin takia).
Heti maanantaina kyllä pettynyttä puhelua kauppiaalle. Ei vitossarjan Bemarissa voi näin surkea ilmastointi olla! Ulkolämpötilakin oli vain 25 astetta.
Ilmastointi pisti mut ja apukuskin molemmat tänään aika apeaksi, sillä viileän ilman tuli pysähteli ajoittain kokonaan, ja sen tunsimme molemmat heti yleisenä kostean ilman hikoiluna. Edes auto-tilasta 16-asteeseen manuaalisesti säätäminen ei auttanut heti. Kesti todella kauan, ennen kuin tuntuvasti viileää ilmaa alkoi tulla kojelaudan suuttimista. Ajotilana oli Sport Individual, jossa kaikki asetukset comfortilla (ihan vaan digitaalisen nopeusmittarin takia).
Heti maanantaina kyllä pettynyttä puhelua kauppiaalle. Ei vitossarjan Bemarissa voi näin surkea ilmastointi olla! Ulkolämpötilakin oli vain 25 astetta.