530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

alspe kirjoitti: 01 Marras 2018, 14:12 ...
Jos ajan 2017 (40tkm ajettu)? 530e:lla kymmenen vuotta niin käyttö- sekä lainakulut voisi olla ~81 000€. Auton arvo vuonna 2028? 10k€?
Näillä itsensä kusetuslaskelmilla :tong: kymmenen vuoden päästä 530e:n hankinta ja käyttö olisi noin 10k€ kalliimpi vaihtoehto 10v mittaan. Eli tonni vuodessa, vajaa satanen kuussa. Varmaan on feelua laskelmissa, mutta paljonko... Ja ei, en ostaisi tällaista autoa jos aikoisin vaihtaa muutaman vuoden päästä.
Mikä on 530e:n akkupaketin määräaikainen vaihtoväli?
Mitä se toimenpide maksaa?

Noi on hyvä laskee mukaan myös, tai luopua autosta ennen sitä. Vaihtohyvitys, mahtaa olla jännä asia...
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

"The life cycle of the ActiveHybrid battery is up to 10 years

the cost of a replacement battery would be more than £5,000 including VAT (the precise figure depends on which version of the car you have)"

https://www.driving.co.uk/car-clinic/wh ... replacing/
alspe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 30 Loka 2018, 09:12

wsaarja kirjoitti: 01 Marras 2018, 18:13 "The life cycle of the ActiveHybrid battery is up to 10 years

the cost of a replacement battery would be more than £5,000 including VAT (the precise figure depends on which version of the car you have)"

https://www.driving.co.uk/car-clinic/wh ... replacing/
“The life cycle of the ActiveHybrid battery is up to 10 years. It doesn’t come to a complete stop after that time, it just doesn’t retain charge in the same way. So it will still work, [but] you just need to recharge it more often.”

"In more recent BMW plug-in hybrids with more advanced technology it is possible to replace individual parts of the battery. It is unlikely that the entire battery would ever require replacement, according to the car maker."

"We also spoke to Hybrid Battery Solutions, a Northampton-based repairer of hybrid batteries. The company repairs nickel batteries — but not lithium-ion, although it is considering developing this service. In cases where it is an option, repair can be less than half the cost of replacement."

Näyttäisi, että tämänkin perusteella on muitakin vaihtoehtoja kuin latoa tiskiin ~6k€ akuston vaihtamiseen. Mm. se vaihtoehto, että ei tee mitään jos akusto pitää esim. 70-80% tasolla lataustaan.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

alspe kirjoitti: 02 Marras 2018, 11:03Näyttäisi, että tämänkin perusteella on muitakin vaihtoehtoja kuin latoa tiskiin ~6k€ akuston vaihtamiseen. Mm. se vaihtoehto, että ei tee mitään jos akusto pitää esim. 70-80% tasolla lataustaan.
Luultavasti sieltä kypsyy yksi tai useampi akku siten, että koko akkusysteemi romahtaa sen takia. Noin ne menee esim. kannettavien akkupaketeissakin.
Mutta, jos nyt oikein katsoin, niin akkuja on 6 kpl ja ne maksaa n. 850€/kpl. Eli ei yhden hajoaminen nyt vielä maailmaa kaada. Tiedä sitten miten systeemi suhtautuu jos yksi on uusi ja muut monta vuotta käytettyjä.
jip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 08:28

Onko talvirengaskauden alettua kokemuksia siitä kuinka hyvin 530e:n oma rengassarja mahtuu auton kyytiin? Riittääkö että puolikkaan takapenkin kaataa avuksi ja jääkö tällöin konttiin yhtään ylimääräistä tilaa?

Kysymys koskee tilannetta että lähtisi hakemaan Saksasta autoa, jossa alla kesärenkaat (takana 275, edessä 245). Ruotsin puolelta voisi poimia talvirengassarjan alle loppumatkaksi etenkin jos kelit sattuisi niin edellyttämään, ja ottaa alkuperäisen kesärengassarjan kyytiin.
Rengasleveyden puolesta nykymittaisia renkaita ei taida mennä kahta päällekäin edes perinteiseen G30-takakonttiin, eli konttiin pitäisi mahduttaa vierekkäin 2 rengasta ja toiset 2 kaadetulle puolikkaalle takapenkille. Taakse pitäisi mahtua vielä yksi matkustajakin - meneekö mahdottomaksi?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

En ole edes yrittänyt kuljettaa tuossa renkaita, mutta veikkaan että korkeintaan yksi mahtuu konttiin. Toivottavasti jollain on tietoa!
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Minä kokeilin viedä kesärengasvanneyhdistelmää rengasliikkeeseen, jossa vaihtaisivat talvikumit niille vanteille.

Jotenkin väkisin ne voi sinne saada takapenkki taitettuna, mutta verhoiluun kyllä tulee jälkiä. Unohdin, ja vein kaksi kerrallaan, ja ne ei mahdu takakonttiin, vaan takapenkit taitettuna onnistui.

Ja kyseessä oli vasta peruskoon renkaat 225/55/17 !!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Sain mahtumaan kaksi kertaa, mutta hermot meni penkkien valkoisen nahan takia. Tuli hankittua vaihtovehkeet, takaisin maksuaika 3-4 vuotta (kaksi autoa)... 🙄
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Millainen optio olisi lykätä ne kesäpyörät ruotsalaisen rengasfirman pihalta kuljetusliikkeen kyytiin?`Ei tarttisi miettiä verhoilua, ei kuunnella rengasnarinaa eikä haistella kumia autossa kotimatkalla. Tuossahan voi valita huometta hitaimman/halvimman vaihtoehdon, niin ehtii itse varmasti ennen kumeja kotiin eikä niitä tarvikaan ennen kevättä. Tai jos käytät rengashotellia, niin kyyti voisi olla sovittavissa jopa suoraan sinne.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko auton mukana tulevat renkaat niin hyvät että kannattaa kuljettaa Suomeen asti? Vaihdata Ruotsissa samoille vanteille talvirenkaat, kuluneet kesärenkaat kierrätykseen.
jip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 08:28

Wonderi kirjoitti: 02 Joulu 2018, 11:35 Onko auton mukana tulevat renkaat niin hyvät että kannattaa kuljettaa Suomeen asti? Vaihdata Ruotsissa samoille vanteille talvirenkaat, kuluneet kesärenkaat kierrätykseen.
Tästä ei vielä tietoa. Toisaalta kesärenkaat ovat tehtaan 20 tuuman paketti, ja vanteita hyödyntäisi mieluummin kesärenkailla kun talvikäytössä.
jip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 08:28

Aero kirjoitti: 02 Joulu 2018, 10:31 Millainen optio olisi lykätä ne kesäpyörät ruotsalaisen rengasfirman pihalta kuljetusliikkeen kyytiin?`Ei tarttisi miettiä verhoilua, ei kuunnella rengasnarinaa eikä haistella kumia autossa kotimatkalla. Tuossahan voi valita huometta hitaimman/halvimman vaihtoehdon, niin ehtii itse varmasti ennen kumeja kotiin eikä niitä tarvikaan ennen kevättä. Tai jos käytät rengashotellia, niin kyyti voisi olla sovittavissa jopa suoraan sinne.
Tämäkin vaihtoehto kävi mielessä. Toki tällainen kuvio olisi paras sopia etukäteen rengasfirman kanssa, mutta rahdin maksut tulee sitten vielä arvottavaksi.
jip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 23 Heinä 2015, 08:28

gestapo kirjoitti: 02 Joulu 2018, 07:58 Minä kokeilin viedä kesärengasvanneyhdistelmää rengasliikkeeseen, jossa vaihtaisivat talvikumit niille vanteille.

Jotenkin väkisin ne voi sinne saada takapenkki taitettuna, mutta verhoiluun kyllä tulee jälkiä. Unohdin, ja vein kaksi kerrallaan, ja ne ei mahdu takakonttiin, vaan takapenkit taitettuna onnistui.

Ja kyseessä oli vasta peruskoon renkaat 225/55/17 !!
Tarkennuksena, luuletko että takapenkit olisi pitänyt kaataa koko pituudeltaan neljälle renkaalle?
Kaksi rengasta luulisi vielä menevän puolikkaan kaatamisen kanssa.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tai sitten laivalla Saksasta suoraan Helsinkiin, ja talvirenkaat valmiiksi odottamaan sataman lähelle.
Grey B
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 11 Tammi 2019, 17:17
Auto: 520i, 316i,318d,320i xdrive,530e

Uuden jäsenen tervehdys kaikille,

Jo 530e omistavat tai muutoin asiasta tietävät, mitä ovat auton ensiasennusrenkaat? Toivottavasti ei RFT...
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Grey B kirjoitti: 19 Tammi 2019, 15:27 Jo 530e omistavat tai muutoin asiasta tietävät, mitä ovat auton ensiasennusrenkaat? Toivottavasti ei RFT...
Auto tilataan joko RFT sarjalla tai ei, sen voi ruksia kuten muutkin asiat. Joidenkin vanteiden kanssa voi valita RFT tai ei, toiset saa vain ilman ja kolmannet aina RFT. Tarkempi rengasmalli riippuu myös valitusta vanteesta, tuntuvat tulevan käytännössä kaikki samalla kumilla.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ja tommonen nyrkkisääntö: Perusauto, Sport ja Luxury linet vakiona tulee normaali renkailla, ja M-sport run flateilla.
Ja tuossa Inaukkar jo sanoi, ruksimalla vanteita sitten muuttuu.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Titaani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2018, 23:09

20” individuaali vanteet Pirellin rft, ei pahaa sanottavaa muihin 20” verrattuna.
G30 530e M-Sport -18, F40 118i M-Sport -20, 1600 GT 2011, ex e60 535D
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Kuinka on muilla jäsenillä edrive toiminut näin pakkasilla.?
Meidän auto ei ole viime aikoina sähkölle pahemmin suostunut ja akun kulutus on ollut luokkaa hurjaa. Ajo on kuitenkin päivöstä toiseen staattisesti ihan samaa. Ensialkuun kovilla pakkasilla (ja softapäivityksen jälkeen) edrive oli "aina" saatavilla heti, toisin kuin viime aikoina.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Eipä tuo kovilla pakkasilla pelkällä sähköllä toimi, ainakaan minulla. Jos ei lämpimästä tallista pääse lähtemään.

Mutta hybriditilassahan se on melkein heti.

Pari päivää sitten ajoin matkaa n.40km, pakkasta -18°c, ja kulutus oli 2,7l/100km. Akku oli jo melkein mennyt tyhjäksi.
Kylmällä autolla lähdin liikkeelle.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin