Pahoittelut epätäsmällisistä määritelmistä lataamisen ja akun käytön suhteen
Itselle tuo akun latauksen väheneminen/lisääminen ajon aikana on toiminut eri moodeissa jonkinlaisena käytön ohjaajana. Harvemmin kun tulee motaria mentyä, 100+ tietä kyllä säännöllisesti niin sama on tuntemus, eli hyvin hitaasti akun varaustaso laskee matkan edetessä noilla nopeuksilla vaikka ihan perusautomatiikalla mennään. Sensijaan max e-drive päällä hupenee virta kovalla vauhdilla nopeasti.
Kun kuitenkin suurin osa omasta ajosta on rajoituksilla 60-80 niin silloin näillä eri ajomoodeilla on keskeinen merkitys akun varaustason kasvamiseen/säilymiseen/tyhjenemiseen... Jos haluan varaustason säilyvän sen hetkisenä myöhempää käyttöä ajatellen, niin itselle mukavammaksi on osoittautunut tuo sport-ajotila laatikon D-asennolla. Oli toki väärin väittää ettei käytä akkua tuolloin, paremminkin säilyttää akun varaustason ja ajot menevät pidempiä pysähdyksiä lukuunottamatta moottorin käydessä.
Tuo navi tekee myös itsellä sitten omat kalkulaatiot siitä, missä kannattaa mennä sähköllä ja missä ei. Tuo näyttäisi menevän niinkin päin että varaa välillä maantiellä akkuun lisää potkua tulevaa sähköajoa silmällä pitäen. Tästähän ollaan paljon puheltu että onko järkevää ladata bensalla, mutta automatiikalle jos antaa vapaat kädet niin näin siis välillä käy.