Viittasin tällä siis tulevaan, eli 2020 malliin ei myöskään tule uudistuksen yhteydessä xtraboostia mikä on hyvin outo ratkaisu. Onko täyskiihdytyksessä havaittavissa eroa normaalin ja sportin välillä? Hieman erikoista että mittari näyttää yli 250hv tehohoja, onkohan softavirhe vai todella eroa moodien välillä.
530e kokemuksia ja keskustelua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
On siinä pieni ero, mutta vaikea sanoa, että antaako se vaan täyden tehon nopeammin vai onko tehoa myös enemmän. Tää pitäis just jollain vähän luotettavammalla mittarilla todeta kuin persdynolla. Yhtä kaikki, keppi vasemmalla kickdown tuntuu rajummalta ja takarenkaat sutaisee aika herkästi.Kuudensuora kirjoitti: ↑22 Huhti 2019, 23:08 Onko täyskiihdytyksessä havaittavissa eroa normaalin ja sportin välillä? Hieman erikoista että mittari näyttää yli 250hv tehohoja, onkohan softavirhe vai todella eroa moodien välillä.
Siinä on varmaan ero tuntumassa (eli reagoinnissa) mutta olettaisin että teho on molemmissa tilanteissa sama, eli Comfort ja Sport antavat saman huipputehon kun lapun runttaa lattiaan.lnaukkar kirjoitti: ↑23 Huhti 2019, 09:44On siinä pieni ero, mutta vaikea sanoa, että antaako se vaan täyden tehon nopeammin vai onko tehoa myös enemmän. Tää pitäis just jollain vähän luotettavammalla mittarilla todeta kuin persdynolla. Yhtä kaikki, keppi vasemmalla kickdown tuntuu rajummalta ja takarenkaat sutaisee aika herkästi.Kuudensuora kirjoitti: ↑22 Huhti 2019, 23:08 Onko täyskiihdytyksessä havaittavissa eroa normaalin ja sportin välillä? Hieman erikoista että mittari näyttää yli 250hv tehohoja, onkohan softavirhe vai todella eroa moodien välillä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Yritin haeskella netistä, että onko sport display -mittari kuinka luotettava. En oikein löytänyt varsinaista syytä epäillä mittarin lukemaa. Mittari lukee auton ecusta väännön ja kierrosluvun ja laskee sen perusteella hevoset. Tässä tapauksessa tietysti osa väännöstä tulee sähköpuolelta.
Since MEVD computers used on these cars are full torque based computers, they rely on proper internal torque readings to provide proper fueling. Since the torque model plays such high importance in the fueling calculations, one can see that this data has to be pretty accurate.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
Omat epäilys on että tuo 252hp on se tehtaan ilmoittama teholukema [5|3]30e:lle, joka ei voi ylittää [5|3]30i mallin teholukemaa, muuten kukaan ei tuota pelkkää bensaversiota ostaisi. Onko kukaan 530e:n omistaja käyttänyt tehodynossa? Tuolla 330e osaston (F30) puolella on noita dynokarttoja ennen ja jälkeen tuuninkiboxin asennuksen, ja näyttäisi nuo vakiotehot olevan käppyröissä lähempänä 275hp/425Nm (en tiedä miten paluukäyrien normalisointi on toteutettu, luulisi polttomoottori/sähkömoottori kombinaation hinnaavan vastaan melko paljon enemmän kuin pelkkä polttomoottori, johtuen energian talteenotosta myös sport asennolla).
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020
Oli pakko testailla tuota tehojuttua eri ajomoodeissa. Auto Edrive modessa vaikka sport asennossa täydet tehot kuvan mukaan on sen 252hp, mutta kun laittaa sport+ ja kepin vasemmalle (M/S) pomppaa tehot 240 ja 320 puoliväliin eli juuri siihen 272hp!!!
Oon aina ihmetellytkin sitä jos polttomoottori on 184hp ja sähkö 88hp (yhteensä 272hp), että miksi teho vaan 252hp.
Missään tuota ei ole sanottu että autossa oli 272hp, mutta mulla kävi helmikuussa auto päivityksessä niin voisiko tuo olla päivityksen aikaansaannos!??
Autona siis 330e 2017 M-sport
Oon aina ihmetellytkin sitä jos polttomoottori on 184hp ja sähkö 88hp (yhteensä 272hp), että miksi teho vaan 252hp.
Missään tuota ei ole sanottu että autossa oli 272hp, mutta mulla kävi helmikuussa auto päivityksessä niin voisiko tuo olla päivityksen aikaansaannos!??
Autona siis 330e 2017 M-sport
- Liitteet
-
- afbfc720-085b-4ac0-a6fc-c23ecaf0b5dc.JPG (75.71 KiB) Katsottu 12353 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 27 Maalis 2017, 15:26
- Auto: F11 530xdA
On kyllä järjetöntä, että viivasto ei muutu jos vaihtaa kW-lukemista hv-lukuihin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
10kW = 13.6 hv jos tarkkoja ollaan
Nonii, kotiin kun ajelin tein pikku testiä. Eli pirssi on 330e ja jos automaatilla ajaa, niin jäi tohon reiluun 180kWh, mikä on se noin 252 hummaa. M/S asennossa tuli se noin 200 kWh tuon mittariston mukaan, eli vajaa 30 kaakkia enemmän. Huomas kyllä eron, tosin en kauheesti tuota manuaalipuolta ole tässä käyttänyt, toisin kuin edellisessä 335ssä.
Kierroksilla ei ollut vaikutusta, vaikka automaatilla, ei siis M/S puolella, kiersi ihan loppuu asti kick downilla teho jäi tuo reiluun 180 kWh.
Niin ja eco pro ohjelma ja manuaalipuoli tuotti myös ton noin 200kWh. Tosin näytti, että pistä autopuolelle jos haluut econ...
Kuvat voin pistää myöh.
Kierroksilla ei ollut vaikutusta, vaikka automaatilla, ei siis M/S puolella, kiersi ihan loppuu asti kick downilla teho jäi tuo reiluun 180 kWh.
Niin ja eco pro ohjelma ja manuaalipuoli tuotti myös ton noin 200kWh. Tosin näytti, että pistä autopuolelle jos haluut econ...
Kuvat voin pistää myöh.
Testiajoa, vääntö kyllä kävi parhaimmillaan tuossa samassa 420 jos en väärin muista.
- Liitteet
-
- 20190503_132325.jpg (725.32 KiB) Katsottu 11156 kertaa
Viimeksi muokannut 315i, 03 Touko 2019, 23:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jeh. 530e autossa mittari nousee 210 kW asti ja 330e autossa 200 kW. Mikä on johdonmukaista kun huomioi, että 530e autossa on tehokkaampi sähkömoottori.
Onpahan tullut viimeisen parin viikon aikana nakattua keppiä vasemmalle enemmän kuin viimeisen kahden vuoden aikana yhteensä.
Onpahan tullut viimeisen parin viikon aikana nakattua keppiä vasemmalle enemmän kuin viimeisen kahden vuoden aikana yhteensä.
Saisivat tuon hinnaston joskus näkyviin noille BMW:n sivuille ensin.
Joo..myyjältä varmaan saisi "salaisesti" hinnat, mutta auto "rakennetaan" kotona rauhassa, ja sitten tarjoukset liikkeelle ja liikkeeseen sitä hakemaan joskus kuukausien päästä.
Näin olen ainakin 5 viimeistä Bemua tilannut.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Samat varusteet tuossa xdrivessa on, joten samalla tavalla auton voi virittää kotona. Veroprosentin lisävarusteisiin saa helposti auton hinnasta laskemalla, mutta veroton ja verollinen hinta pitää tietysti ensin käydä kysymässä myyjältä.gestapo kirjoitti: ↑09 Touko 2019, 13:35Saisivat tuon hinnaston joskus näkyviin noille BMW:n sivuille ensin.
Joo..myyjältä varmaan saisi "salaisesti" hinnat, mutta auto "rakennetaan" kotona rauhassa, ja sitten tarjoukset liikkeelle ja liikkeeseen sitä hakemaan joskus kuukausien päästä.
Näin olen ainakin 5 viimeistä Bemua tilannut.
Onko muuten mitään havaintoja 530e Touringista? Jossain vaiheessa automyyjäkin mainosti, että samoihin aikoihin tuon xDriven kanssa pitäisi tulla myös Touring, mutta sittemmin aiheen tiimoilta on laskeutunut täydellinen radiohiljaisuus....