530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
antti10
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Helmi 2018, 13:33

antti10 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 10:01 Vähän tyhmiä kysymyksiä... Sain perjantaina 530e:n ja auton mukana ”markettikaapelin”.
Missä tällaisella kaapelilla on käyttöä? Latausasemilla joita olen käynyt katsomassa ei ole paikkaa tälle kaapelilla.
Toinen asia rekisteröidyin virta palveluun koska paikallisen marketin latausasema tukee tätä ja ainakin vielä lataus on ilmainen. Töpseli kävi autoon, mutta en saanut ladatuksi mitään. Onko latauslaite ollut viallinen, vai eikö ole yhteensopiva 530e:n kanssa?
fincavok
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Helmi 2019, 14:34

530e harkinnassa liisariksi. Pelkkä takavetoisuus mietityttää, etenkin kun tänä talvena on tullut monesti päätettyä, että seuraavan auton täytyy olla nelivetoinen.

Onko ryhmäläisillä kokemuksia 530e vs muut 5-sarjan takavetoiset (tai takavetoiset ylipäätään, nykyinen autoni etuvetoinen), auttaako akkujen lisäpaino taka-akselilla ja minkä verran? Lähinnä huolestuttaa liikkeellepääsyt lumessa/sohjossa ja jyrkkien ylämäkien ajaminen. Painoahan ko. mallissa n. 200 kg enemmän ja luultavasti se on lähinnä siellä auton takapäässä? Voisiko siis ajatella että 530e hieman helpompi talvikeleissä kuin ihan normitakaveto?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

^^ Olen aika varma että 530e ja vaikkapa verrokiksi ihan sama onko 530i vai 520d, niin ei mitään eroa käytännön etenemiskyvyssä.

Takavedon huonoin puoli on perän vatkaus kiihdyttäessä liukkaalla. Siitä joko tykkää tai sitten sitä pelkää kuollakseen.

Ja näillä tehoilla helposti sutii suurimman osan talvea.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Minä taas yllätyin että miten vakaa menijä tämä on.
Ainut missä sitä nelkkua kaipaa on liikkeelle lähtö tosi liukkaalla/ paksussa lumessa.
Itsellä tosin kitkat alla.

Eco moodilla tuo kiihdytysvatkaus on vain muisto, saa painaa kaasupoljinta reilummin ilman sutimista.
Ajonvakautus/luistonesto toimii kiitettävästi.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
ttkanen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 21 Syys 2015, 12:41

fincavok kirjoitti: 13 Helmi 2019, 14:39 530e harkinnassa liisariksi. Pelkkä takavetoisuus mietityttää, etenkin kun tänä talvena on tullut monesti päätettyä, että seuraavan auton täytyy olla nelivetoinen.

Onko ryhmäläisillä kokemuksia 530e vs muut 5-sarjan takavetoiset (tai takavetoiset ylipäätään, nykyinen autoni etuvetoinen), auttaako akkujen lisäpaino taka-akselilla ja minkä verran? Lähinnä huolestuttaa liikkeellepääsyt lumessa/sohjossa ja jyrkkien ylämäkien ajaminen. Painoahan ko. mallissa n. 200 kg enemmän ja luultavasti se on lähinnä siellä auton takapäässä? Voisiko siis ajatella että 530e hieman helpompi talvikeleissä kuin ihan normitakaveto?
Kyllä 530e on huomattavasti normitakavetoa parempi etenijä, ja väittäisin että pesee suurimman osan etuvedoista mennen tullen. Ainakin meillä kakkosautona oleva Golf 2018 ei etene läheskään yhtä hyvin. Molemmissa kitkat alla.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Vetohommat on kuitenkin vähän fiilispuolen juttuja. Mulla nastat alla ja mihinkään normaaliin paikkaan ei ole kiinni jääty. Sohjot, lumet ja jäät on koettu kohta kahden talven edestä. Pari kertaa on pitänyt hakea sitä oikeaa kohtaa ylämäessä, että mistä oikein kannattaa nytkäyttää liikkeelle, ja toisaalta hieman useammin on pitänyt ottaa vauhtia ja yrittää uudelleen. Jälkimmäiset kaikki runsaassa lumessa ja usein peruuttaessa, joka autolle on selkeästi haasteellisempi suunta. Samoissa tilanteissa edellinen neliveto olisi mennyt perille ja takaisin ilman mitään mietiskelyä.
reduxi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 09:16

Lataaminen aiheutti itsellenikin alussa ihmetystä, kyllä se siitä lutviutuu! Tarkoitatko markettikaapelilla type2-johtoa, jossa se pistokepää siis muistuttaa autoon kytkettävää päätä? Kaikissa latausasemissa ei type2-latausta ole, vaan tehokkaammat latauskaapelit (ei siis sovellu 530e:hen). Mutta esim. monessa parkkihallissa ja markettien pihassa on juuri type2-paikat.

Eri sovellukset ainakin itsellä toimii vaihtelevasti. Usein joutuu soittamaan latausaikaa tukinumeroon, tämä toki johtuu sovelluksesta. Varsinkin parkkihalleissa usein kännykkälaskut ei onnistu kun tolppaan ei kulje signaali tmv. Itsellä jäi alussa myös latauskaapeli joskus työntämättä aivan pohjaan, kaikkea voi sattua.. :blush:

Erehdyksen ja oppimisen kautta eteenpäin, ja tervetuloa 530e-porukkaan! :drink:
antti10 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 10:56
antti10 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 10:01 Vähän tyhmiä kysymyksiä... Sain perjantaina 530e:n ja auton mukana ”markettikaapelin”.
Missä tällaisella kaapelilla on käyttöä? Latausasemilla joita olen käynyt katsomassa ei ole paikkaa tälle kaapelilla.
Toinen asia rekisteröidyin virta palveluun koska paikallisen marketin latausasema tukee tätä ja ainakin vielä lataus on ilmainen. Töpseli kävi autoon, mutta en saanut ladatuksi mitään. Onko latauslaite ollut viallinen, vai eikö ole yhteensopiva 530e:n kanssa?
reduxi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Huhti 2018, 09:16

Edelliseen etuvetoiseen A6 farkkuun nähden 530e lähtee kyllä liukkaalta paikaltaan yllättävänkin hyvin. Sohjo ja lumipöperö ehkä tuo haasteita eniten, mutta kaasulla irtoaa! Todella jäisiin mäkiin olen laittanut luistoneston pois ja sportin päälle, niin kiipeää mäet hyvin, toki saa silloin perän kanssa olla hereillä. Itse en kyllä ehkä ottaisi tähän xdriveä, mutta se on toki oma lapsenmielinen mielipiteeni :thup:

Niin ja autossa nastat alla.
fincavok kirjoitti: 13 Helmi 2019, 14:39 530e harkinnassa liisariksi. Pelkkä takavetoisuus mietityttää, etenkin kun tänä talvena on tullut monesti päätettyä, että seuraavan auton täytyy olla nelivetoinen.

Onko ryhmäläisillä kokemuksia 530e vs muut 5-sarjan takavetoiset (tai takavetoiset ylipäätään, nykyinen autoni etuvetoinen), auttaako akkujen lisäpaino taka-akselilla ja minkä verran? Lähinnä huolestuttaa liikkeellepääsyt lumessa/sohjossa ja jyrkkien ylämäkien ajaminen. Painoahan ko. mallissa n. 200 kg enemmän ja luultavasti se on lähinnä siellä auton takapäässä? Voisiko siis ajatella että 530e hieman helpompi talvikeleissä kuin ihan normitakaveto?
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Myös 530e saa tänä vuonna isomman akun. Muutos luultavasti my20 - malliin eli toimitukset syyskuusta eteenpäin.
Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

Huivei kirjoitti: 19 Helmi 2019, 10:59 Myös 530e saa tänä vuonna isomman akun. Muutos luultavasti my20 - malliin eli toimitukset syyskuusta eteenpäin.
Mahtavaa, eli luultavasti 12kWh akku? Mikähän tuon range tulee olemaan.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
antti10
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Helmi 2018, 13:33

reduxi kirjoitti: 19 Helmi 2019, 00:04 Lataaminen aiheutti itsellenikin alussa ihmetystä, kyllä se siitä lutviutuu! Tarkoitatko markettikaapelilla type2-johtoa, jossa se pistokepää siis muistuttaa autoon kytkettävää päätä? Kaikissa latausasemissa ei type2-latausta ole, vaan tehokkaammat latauskaapelit (ei siis sovellu 530e:hen). Mutta esim. monessa parkkihallissa ja markettien pihassa on juuri type2-paikat.

Eri sovellukset ainakin itsellä toimii vaihtelevasti. Usein joutuu soittamaan latausaikaa tukinumeroon, tämä toki johtuu sovelluksesta. Varsinkin parkkihalleissa usein kännykkälaskut ei onnistu kun tolppaan ei kulje signaali tmv. Itsellä jäi alussa myös latauskaapeli joskus työntämättä aivan pohjaan, kaikkea voi sattua.. :blush:

Erehdyksen ja oppimisen kautta eteenpäin, ja tervetuloa 530e-porukkaan! :drink:
antti10 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 10:56
antti10 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 10:01 Vähän tyhmiä kysymyksiä... Sain perjantaina 530e:n ja auton mukana ”markettikaapelin”.
Missä tällaisella kaapelilla on käyttöä? Latausasemilla joita olen käynyt katsomassa ei ole paikkaa tälle kaapelilla.
Toinen asia rekisteröidyin virta palveluun koska paikallisen marketin latausasema tukee tätä ja ainakin vielä lataus on ilmainen. Töpseli kävi autoon, mutta en saanut ladatuksi mitään. Onko latauslaite ollut viallinen, vai eikö ole yhteensopiva 530e:n kanssa?
Autokauppias puhui "markettikaapelista" auton mukana tulleesta latausjohdosta joka on vähän niin kuin jatkojohto type-2 latauskaapelille.
Itse en ole vieläkään keksinyt mitään paikkaa missä tätä voi käyttää...?


Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Popp kirjoitti: 19 Helmi 2019, 20:19
Huivei kirjoitti: 19 Helmi 2019, 10:59 Myös 530e saa tänä vuonna isomman akun. Muutos luultavasti my20 - malliin eli toimitukset syyskuusta eteenpäin.
Mahtavaa, eli luultavasti 12kWh akku? Mikähän tuon range tulee olemaan.
+30% nykyiseen verrattuna
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

Pahoittelut, tuli postaus väärälle osastolle...
Viimeksi muokannut LuZiaN0, 03 Maalis 2019, 18:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
X3 30e M-Sport 2022
Avatar
315i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 23 Helmi 2018, 17:49
Auto: i4

Onko sulla webasto hybridissä? Ei taida softa sitä tukea.
Avatar
LuZiaN0
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
Auto: X3 30e M-Sport 2022

315i kirjoitti: 03 Maalis 2019, 17:19 Onko sulla webasto hybridissä? Ei taida softa sitä tukea.
Perhana, väärä osasto :dumb:
X3 30e M-Sport 2022
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jahas, nyt loppui se lataaminen. Ajettu 46520 km

Kuva
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

lnaukkar kirjoitti: 04 Maalis 2019, 22:55 Jahas, nyt loppui se lataaminen. Ajettu 46520 km

Kuva
Onko paljon muitakin kielikukkasia noissa vielä? "Ota yhteyttä huoltopisteen."
vierzylinder
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Tammi 2019, 11:30

antti10 kirjoitti: 22 Helmi 2019, 09:21
reduxi kirjoitti: 19 Helmi 2019, 00:04 Lataaminen aiheutti itsellenikin alussa ihmetystä, kyllä se siitä lutviutuu! Tarkoitatko markettikaapelilla type2-johtoa, jossa se pistokepää siis muistuttaa autoon kytkettävää päätä? Kaikissa latausasemissa ei type2-latausta ole, vaan tehokkaammat latauskaapelit (ei siis sovellu 530e:hen). Mutta esim. monessa parkkihallissa ja markettien pihassa on juuri type2-paikat.

Eri sovellukset ainakin itsellä toimii vaihtelevasti. Usein joutuu soittamaan latausaikaa tukinumeroon, tämä toki johtuu sovelluksesta. Varsinkin parkkihalleissa usein kännykkälaskut ei onnistu kun tolppaan ei kulje signaali tmv. Itsellä jäi alussa myös latauskaapeli joskus työntämättä aivan pohjaan, kaikkea voi sattua.. :blush:

Erehdyksen ja oppimisen kautta eteenpäin, ja tervetuloa 530e-porukkaan! :drink:
antti10 kirjoitti: 10 Helmi 2019, 10:56
Autokauppias puhui "markettikaapelista" auton mukana tulleesta latausjohdosta joka on vähän niin kuin jatkojohto type-2 latauskaapelille.
Itse en ole vieläkään keksinyt mitään paikkaa missä tätä voi käyttää...?
Jatkojohto latauskaapelille? Mielenkiintoista, osaatko jo kertoa tästä lisää?
Vai mahdatko tarkoittaa ns. kotilaturia?
Liitteet
Charger.jpg
Charger.jpg (52.44 KiB) Katsottu 12040 kertaa
jartsa2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 28
Liittynyt: 11 Huhti 2018, 10:09
Auto: Tulossa: i4M50

530e xdrive tuotanto tietääkseni käynnistyy heinäkuussa. Usassa tosin noita myyty koko ajan.
Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

jartsa2018 kirjoitti: 07 Maalis 2019, 05:51 530e xdrive tuotanto tietääkseni käynnistyy heinäkuussa. Usassa tosin noita myyty koko ajan.
Uudella 12kWh akulla 64km range takavetoisena, nelivedolla 57km range.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
Vastaa Viestiin