530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

salmol kirjoitti: 19 Kesä 2018, 15:46
Jotta tuo olisi vertailukelpoinen edes jotenkin "ei-hybridien" kanssa, niin mikä oli keskinopeus, matkustajien määrä, paljonko meni rahaa sähköön ja paljonko tuo uusi laturi maksoi? Bensat maksoivat noin 800€, joten jos laturi maksoi saman verran, niin kokonaiskulutus ensimmäisen 14tkm matkalta vastaa kuluiltaan bensa-autoa joka vie 8l/100km + sähköt vielä päälle.
En ostanutkaan hybridia pienen kulutuksen takia, vaan pienen autoveron ja hiljaisen kyydin takia. Sinänsä kulutuslukemat ei merkkaa, kunhan nyt kerroin asiasta.

Laturin ostin kun sen sai firmalle, muuten en olisi ostanut juurikin siksi kun ei se itseään takaisin maksa vielä ainakaan tämän auton aikana.

Laitettiin kolmivaihelaturi siksi, että sitä voisi sitten hyödyntää mahdollisesti myös seuraavassa autossa joka on joko hybridi tai täyssähkö.

Laturi maksoi 2090e, josta asennuksen osuus oli 699e.
Viimeksi muokannut El_Ucca, 19 Kesä 2018, 19:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti: 19 Kesä 2018, 15:46
El_Ucca kirjoitti: 19 Kesä 2018, 15:24 Puoli vuotta ja 13700km takana. Kulutus tuolta ajalta on 3.9L/100km.

Vähintään puolet ajosta on moottoritieajoa 120kmh ja matkat pitudeltaan 10-50 km. Poislukien satunnaiset pidemmät 600km reissut muutaman kerran vuodessa.

Nollakulutuksella ei pääse koskaan, sillä kiihdytykset moottoritielle on pakko tehdä moottoria käyttäen, sillä kiihtyvyys pelkällä sähköllä 120kmh nopeuteen kestää ikuisuuden ja siitä on nautinto kaukana.

Kulutus olisi ainakin puoli litraa pienempi jos alusta alkaen olisi ollut parempi laturi, joka muuten asennettiin viime viikolla.
Jotta tuo olisi vertailukelpoinen edes jotenkin "ei-hybridien" kanssa, niin mikä oli keskinopeus, matkustajien määrä, paljonko meni rahaa sähköön ja paljonko tuo uusi laturi maksoi? Bensat maksoivat noin 800€, joten jos laturi maksoi saman verran, niin kokonaiskulutus ensimmäisen 14tkm matkalta vastaa kuluiltaan bensa-autoa joka vie 8l/100km + sähköt vielä päälle.
Lasketaanko laturin ostokin hybridissä kulutukseen? Eikös se nyt ole ihan vaan mukavuusvaruste, ei mitenkään pakollinen. Ei kai kukaan oikeasti osta tollasta 530e rahan säästön takia ja jos ostaa niin olisi varmaan hyvä hetki pysähtyä hetkeksi miettimään miten olisi voinut tehdä rahan kannalta järkevämmänkin valinnan.

Itse ostin auton ainakin ihan tunteella niinkuin tähänkin asti, 3 sarjaan aivan huikea ero ja sähköllä liikkuminen pelkkää plussaa pienissä nopeuksissa. Tarvittaessa löytyy tehoa tuolle "tankille" sopivasti, joka tekee liikkumisesta kevyttä ja vaivatonta.
Kyllä edelliset dieselit oli hyviä autoja ja meni pienellä disukalla, mutta pitkää tulevaisuutta niillä tuskin on kun sellainen dieselien tappo projekti niin monelta taholta käynnissä.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Anssi79 kirjoitti: 19 Kesä 2018, 19:04 Itse ostin auton ainakin ihan tunteella niinkuin tähänkin asti, 3 sarjaan aivan huikea ero ja sähköllä liikkuminen pelkkää plussaa pienissä nopeuksissa. Tarvittaessa löytyy tehoa tuolle "tankille" sopivasti, joka tekee liikkumisesta kevyttä ja vaivatonta.
Kyllä edelliset dieselit oli hyviä autoja ja meni pienellä disukalla, mutta pitkää tulevaisuutta niillä tuskin on kun sellainen dieselien tappo projekti niin monelta taholta käynnissä.
Jees. Ihan sama täällä. Ei olisi varmaan pitänyt edes postata tuota, sillä täytyy kyllä sanoa, että itseäni puuduttaa suuresti aina kun 60-80k auton ostajat keskustelevat kulutuslukemista.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Barbarov
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 13 Kesä 2018, 19:27

El_Ucca kirjoitti: 19 Kesä 2018, 18:59
salmol kirjoitti: 19 Kesä 2018, 15:46
Jotta tuo olisi vertailukelpoinen edes jotenkin "ei-hybridien" kanssa, niin mikä oli keskinopeus, matkustajien määrä, paljonko meni rahaa sähköön ja paljonko tuo uusi laturi maksoi? Bensat maksoivat noin 800€, joten jos laturi maksoi saman verran, niin kokonaiskulutus ensimmäisen 14tkm matkalta vastaa kuluiltaan bensa-autoa joka vie 8l/100km + sähköt vielä päälle.
En ostanutkaan hybridia pienen kulutuksen takia, vaan pienen autoveron ja hiljaisen kyydin takia. Sinänsä kulutuslukemat ei merkkaa, kunhan nyt kerroin asiasta.

Laturin ostin kun sen sai firmalle, muuten en olisi ostanut juurikin siksi kun ei se itseään takaisin maksa vielä ainakaan tämän auton aikana.

Laitettiin kolmivaihelaturi siksi, että sitä voisi sitten hyödyntää mahdollisesti myös seuraavassa autossa joka on joko hybridi tai täyssähkö.

Laturi maksoi 2090e, josta asennuksen osuus oli 699e.

Tuo matkustajien määrän huomioon ottaminen nyt on mielestäni jo vähän liioittelua, mutta kiloja on kyydissä 105-300kg.
Itsellä täsmälleen sama ajatus. Saksasta tuotuna sai käytännössä kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla ja autovero kokonaishintaan nähden mitätön. Vastaavassa ei-hybridissä vero olisi ollut moninkertainen ja ne samat lisävarusteet olisivat maksaneet enemmän.

Laturiin investoimista ei mielestäni voi verrata mitenkään ensimmäisen vuoden polttoaineen kulutukseen, kun sitä samaa laturia voi varsin todennäköisesti käyttää vähintään seuraavaan ja todennäköisesti sitä seuraavankin autoon.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

El_Ucca kirjoitti: 19 Kesä 2018, 19:10 ...itseäni puuduttaa suuresti aina kun 60-80k auton ostajat keskustelevat kulutuslukemista.
Vähän samaa kuin mitä on näiden Tesla omistajien puheet: "ostin, ku tää on tämmönen ekoteko, ja päästöttömyys on jees, ja polttomoottorit niin eilispäivää". Kuitenkin aina keskustelun lomaan tulee esiin "ja se lähtee nii ettei mikää polttomottorinen pysy perässä". Mitä ekoilua se on että hankitaan tommonen kahden tonnin supertykki? Jos ostaisivat esim. Nissan Leafin ymmärtäisin paremmin.

P.S.
Ei sillä etteikö Teslassa olis hyvääkin, noi omistajien jeesustelut lähinnä säälittää.
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

El_Ucca kirjoitti: 19 Kesä 2018, 19:10
Anssi79 kirjoitti: 19 Kesä 2018, 19:04 Itse ostin auton ainakin ihan tunteella niinkuin tähänkin asti, 3 sarjaan aivan huikea ero ja sähköllä liikkuminen pelkkää plussaa pienissä nopeuksissa. Tarvittaessa löytyy tehoa tuolle "tankille" sopivasti, joka tekee liikkumisesta kevyttä ja vaivatonta.
Kyllä edelliset dieselit oli hyviä autoja ja meni pienellä disukalla, mutta pitkää tulevaisuutta niillä tuskin on kun sellainen dieselien tappo projekti niin monelta taholta käynnissä.
Jees. Ihan sama täällä. Ei olisi varmaan pitänyt edes postata tuota, sillä täytyy kyllä sanoa, että itseäni puuduttaa suuresti aina kun 60-80k auton ostajat keskustelevat kulutuslukemista.

Minusta taas uutena hybridi kuskina on juurikin hauska tietää muiden hybridi kuskien kulutuksia, hybridissä kuitenkin sillä sähköllä ajamisella on todella suuri vaikutus siihen keskikulutukseen :drink:

jostain kumman syystä tässä itsekkin jotenkin seuraa tarkemmin noita kulutuslukemia kun kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä :lol:
Viimeksi muokannut Anssi79, 19 Kesä 2018, 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020
Paikkakunta: Espoo

Havis kirjoitti: 19 Kesä 2018, 19:23
El_Ucca kirjoitti: 19 Kesä 2018, 19:10 ...itseäni puuduttaa suuresti aina kun 60-80k auton ostajat keskustelevat kulutuslukemista.
Vähän samaa kuin mitä on näiden Tesla omistajien puheet: "ostin, ku tää on tämmönen ekoteko, ja päästöttömyys on jees, ja polttomoottorit niin eilispäivää". Kuitenkin aina keskustelun lomaan tulee esiin "ja se lähtee nii ettei mikää polttomottorinen pysy perässä". Mitä ekoilua se on että hankitaan tommonen kahden tonnin supertykki? Jos ostaisivat esim. Nissan Leafin ymmärtäisin paremmin.

P.S.
Ei sillä etteikö Teslassa olis hyvääkin, noi omistajien jeesustelut lähinnä säälittää.
Sitten on hauska lukea tuolla fb sähköauto palstoilla kun joku tuskailee kun ei voi ostaa laturia kun sen kuolettaminen sähköllä ajamalla maksaa niin kauan.... pitäiskö nyt ihmisten ottaa askel taakse ja edelleen nauttia siitä autoilusta :lol:
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Tuli tänään koeajettua 530e vaikka lähdin ihan muita malleja katsomaan :lol: Verrattuna nykyiseen F10 530d niin kehitys kabiinin ja tekniikan puolella on kyllä silmiin pistävää. Alko oma kulkine tuntua museo vehkeeltä ja autokuume ei kyllä laantunut oikeastaan yhtään.

Edullisen autoveron puolesta houkuttelisi pistää tilaukseen ensi vuonna 530e, mutta ongelmaksi taitaa muodostua latausmahdollisuudet.
Kotona eikä työpaikalla ole ainakaan toistaiseksi mahdollista ladata autoa. Kotona vanhan kerrostalon sähköjärjestelmä on ajettu aika finaaliin, eikä tuonne pihalle montaa sähkölatauspistettä saa (eli täytys olla nopea), työpaikalla ei mitään hajua saisko sinne edes. Firmassa kyllä muutamilla on sähköautot.

Duunimatkaa on suuntaansa 20km, joten sähköllä menisi helposti. Päivän sisäiset ajot asiakkaiden luokse ovatkin sitten toinen juttu - mutta sehän riippuu kuinka useasti pystyisi ladata.

Enpäs tiiä, alun perin menin kattomaan 435i Gc x-drivee ja nyt pähkäilen 530e hommaamista. :mus:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jaleo kirjoitti: 28 Kesä 2018, 21:06 Edullisen autoveron puolesta houkuttelisi pistää tilaukseen ensi vuonna 530e, mutta ongelmaksi taitaa muodostua latausmahdollisuudet.
Kotona eikä työpaikalla ole ainakaan toistaiseksi mahdollista ladata autoa. Kotona vanhan kerrostalon sähköjärjestelmä on ajettu aika finaaliin, eikä tuonne pihalle montaa sähkölatauspistettä saa (eli täytys olla nopea), työpaikalla ei mitään hajua saisko sinne edes. Firmassa kyllä muutamilla on sähköautot.

Duunimatkaa on suuntaansa 20km, joten sähköllä menisi helposti. Päivän sisäiset ajot asiakkaiden luokse ovatkin sitten toinen juttu - mutta sehän riippuu kuinka useasti pystyisi ladata.

Enpäs tiiä, alun perin menin kattomaan 435i Gc x-drivee ja nyt pähkäilen 530e hommaamista. :mus:
Jos et pääse missään lataamaan, niin pääset tankilla hädin tuskin 600 kilsaa. Suurempi käytännön ongelma on talvella (ja kuumalla) tuo sähköinen esilämmitys/-jäähdytys, joka aiheuttaa jonkin verran ylimääräistä päänvaivaa, kun täytyy kerätä akkuun energiaa sitten matkan aikana. Ja se sitten entisestään tiputtaa matkaa tankille. Eli parhaimmillaan auto on jos sitä saa käytettyä piuhassa, mutta ei se nyt mitenkään mahdotonta ole ilmankaan.
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

lnaukkar kirjoitti: 28 Kesä 2018, 21:13
Jaleo kirjoitti: 28 Kesä 2018, 21:06 Edullisen autoveron puolesta houkuttelisi pistää tilaukseen ensi vuonna 530e, mutta ongelmaksi taitaa muodostua latausmahdollisuudet.
Kotona eikä työpaikalla ole ainakaan toistaiseksi mahdollista ladata autoa. Kotona vanhan kerrostalon sähköjärjestelmä on ajettu aika finaaliin, eikä tuonne pihalle montaa sähkölatauspistettä saa (eli täytys olla nopea), työpaikalla ei mitään hajua saisko sinne edes. Firmassa kyllä muutamilla on sähköautot.

Duunimatkaa on suuntaansa 20km, joten sähköllä menisi helposti. Päivän sisäiset ajot asiakkaiden luokse ovatkin sitten toinen juttu - mutta sehän riippuu kuinka useasti pystyisi ladata.

Enpäs tiiä, alun perin menin kattomaan 435i Gc x-drivee ja nyt pähkäilen 530e hommaamista. :mus:
Jos et pääse missään lataamaan, niin pääset tankilla hädin tuskin 600 kilsaa. Suurempi käytännön ongelma on talvella (ja kuumalla) tuo sähköinen esilämmitys/-jäähdytys, joka aiheuttaa jonkin verran ylimääräistä päänvaivaa, kun täytyy kerätä akkuun energiaa sitten matkan aikana. Ja se sitten entisestään tiputtaa matkaa tankille. Eli parhaimmillaan auto on jos sitä saa käytettyä piuhassa, mutta ei se nyt mitenkään mahdotonta ole ilmankaan.
Taloyhtiön isännöitsijän mukaan hidasta latausta on mahdollisuus järjestää, esim Parkkisähkö Oy. 2019 vuoden tuotantoa auto varmaan tulee olemaan, koska käytettynä ei tahdo löytyä niillä varusteilla mitkä olisivat pakolliset.
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Mitkäs tähän 530e ovat niitä must have varusteita?

Pienen googlaillun ja omien kokemusten perusteella varusteet olisivat:

Harman Kardon
Hud
Ohjauspyörän vaihteet
DDC
Ristiseläntuki

Hyviä varusteita tulee jo Charged sport editionin mukana.

Kaikki muu on sitten plussaa, kuten innovation paketti driving assistant plussalla. M sportti pitäisi jotenkin tunkea mukaan budjettiin.
Jos pitäisi miettiä Innovation paketin väliltä ja M-sportin väliltä niin valinta kallistuu vahvasti M sporttiin.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Jos mukavuutta/ hiljaisuutta arvostat, niin Innovation ja säätyvä iskunvaimennus tuon M-sportin tilalle.
Taitaa hintakin olla lähes sama.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Varusteista: Jos charged sport editionin päälle rakentaa, niin itse suosittelen hifi-äänentoisto, ristiseläntuki, ddc-alusta ja black panel -virtuaalimittaristo. Kaiken muun voi miettiä sen mukaan mikä hyvältä näyttää tai hyödylliseltä tuntuu, mukaan lukien se M-sport paketti. HUD on mukava, mutta jos sen erikseen ruksii, niin suosittelen miettimään jo vakavasti Innovation-pakettia. Sieltä tulisi vielä paremmat ajovalot ja Driving Assistant. Driving Assistant Plus saa suosituksen jos yhtään ruuhkassa seisot tai aktiivivakkaria kaipaat.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Jaleo kirjoitti: 01 Heinä 2018, 09:50 Mitkäs tähän 530e ovat niitä must have varusteita?

Pienen googlaillun ja omien kokemusten perusteella varusteet olisivat:

Harman Kardon
Hud
Ohjauspyörän vaihteet
DDC
Ristiseläntuki

Hyviä varusteita tulee jo Charged sport editionin mukana.

Kaikki muu on sitten plussaa, kuten innovation paketti driving assistant plussalla. M sportti pitäisi jotenkin tunkea mukaan budjettiin.
Jos pitäisi miettiä Innovation paketin väliltä ja M-sportin väliltä niin valinta kallistuu vahvasti M sporttiin.
Jos on uskominen TM 12/18:ssa olleeseen vertailutestiin, niin vakio ledien kaukovalot on surkeat, mutta adaptiivisessa ledissä taas hyvät. Eli jos tuntee tarvitsevansa kaukovalotehoa, valinta lie selvä. (Joku voisi sanoa, että "aina voi laittaa edulliset ledbar apukaukovalot", mutta kuka semmosia uuteen bemariin haluaa laittaa on sit asia erikseen)

Kyseisessä vertailussa oli toki G31 520d, mutta valot ja valovaihtoehdot noissa lienee samat.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti: 02 Heinä 2018, 17:04 Jos on uskominen TM 12/18:ssa olleeseen vertailutestiin, niin vakio ledien kaukovalot on surkeat, mutta adaptiivisessa ledissä taas hyvät.
Joskus F-sarjan yhteydessä väitettiin että Adaptiiviset Xenonit ovat vastaavia Ledejä tehokkaammat, onko tässä mitään perää G-sarjan kanssa?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

salmol kirjoitti: 02 Heinä 2018, 18:55
Havis kirjoitti: 02 Heinä 2018, 17:04 Jos on uskominen TM 12/18:ssa olleeseen vertailutestiin, niin vakio ledien kaukovalot on surkeat, mutta adaptiivisessa ledissä taas hyvät.
Joskus F-sarjan yhteydessä väitettiin että Adaptiiviset Xenonit ovat vastaavia Ledejä tehokkaammat, onko tässä mitään perää G-sarjan kanssa?
G30/31 -malleissa ei xenon-valoja ole ollut saatavilla, joten sen osalta ei ole mahdollista. Mutta F10/11 -malleissa ei muistaakseni millään kaukovaloilla (ilman lisävaloja) päästy lähellekään tuota G30:n adaptiivisten LEDien lähes kahtasataa metriä (5 luxia, TM:n mittaus).
Viimeksi muokannut traveller, 03 Heinä 2018, 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

traveller kirjoitti: 02 Heinä 2018, 20:06 F10/11 -malleissa ei muistaakseni millään kaukovaloilla (ilman lisävaloja) päästy lähellekään tuota G30:n adaptiivisten LEDien lähes kahtasataa metriä.
Mulla oli äffäläinen adaptiivisten ledien kanssa ja siihen verrattuna nämä Geen adaptiiviset ledit on ihan toiselta planeetalta. Näin ainakin perstuntumalta arvioituna.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

lnaukkar kirjoitti: 02 Heinä 2018, 20:11
traveller kirjoitti: 02 Heinä 2018, 20:06 F10/11 -malleissa ei muistaakseni millään kaukovaloilla (ilman lisävaloja) päästy lähellekään tuota G30:n adaptiivisten LEDien lähes kahtasataa metriä.
Mulla oli äffäläinen adaptiivisten ledien kanssa ja siihen verrattuna nämä Geen adaptiiviset ledit on ihan toiselta planeetalta. Näin ainakin perstuntumalta arvioituna.
Mutta kumpaan suuntaan? Oletettavasti G sarjassa paremmat?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Havis kirjoitti: 02 Heinä 2018, 21:25
lnaukkar kirjoitti: 02 Heinä 2018, 20:11 Mulla oli äffäläinen adaptiivisten ledien kanssa ja siihen verrattuna nämä Geen adaptiiviset ledit on ihan toiselta planeetalta. Näin ainakin perstuntumalta arvioituna.
Mutta kumpaan suuntaan? Oletettavasti G sarjassa paremmat?
Parempaan, kyllä! Valokeilan kantama pitkillä huomattavasti pidempi ja lähivalojen alueella kaikkialla enemmän valotehoa. Lähivalojen kantamassa tai keilan leveydessä ei varmaaan juuri eroa. Mutta mukautuminen tien muotoihin on paljon parempi, huomaa varsinkin todella mutkaisella tiellä, jossa ylämäkiä ja alamäkiä.

edit: lisätään tämmöinen kun löytyi ruotsalaisen http://www.vibilagare.se ajovalotesti

F11 Adaptive LED kaukovalot

Kuva

G31 Adaptive LED kaukovalot
Kuva

Alueiden selitteet: 15, 7, 3 ja 1 lux
Viimeksi muokannut lnaukkar, 09 Heinä 2018, 12:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Taas piti käyttää hetki auton rakentamiseen. Kokoonpano alkaa vaikuttaa seuraavalta.

Charged edition sport
Innovation
M sport
Harman Kardon
Ristiseläntuki
Säätyvä iskunvaimennus
ja jotain muuta pientä.

Rakensin samanlaiset autot ja laitoin kuvat niistä vierekkäisille näytöille niin onhan tuo M sport vaan ihan päällikkö verrattuna sport lineen.

Värinä Alpine white mikä ainakin omaan silmään sopii hyvin M sportin kanssa. Toinen vaihtoehto olisi se harmaan värinen, mutta budjetti ei pahemmin anna enää periksi, puhumattakaan hallituksesta (vaimosta)
:lol:

Ensimmäinen tarjous tuli ja se oli arvoltaan 64 500 €. Jatketaan metsästyksiä.
Liitteet
Sieppaa.PNG
Sieppaa.PNG (207.19 KiB) Katsottu 10368 kertaa
Vastaa Viestiin