Sivu 18/18

Re: 530e kokemuksia ja keskustelua

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 17:58
Kirjoittaja antti10
Käytön helppous, itseni tuntien ei aina jaksa/ viitsi käydä töpseliä sovittelemassa paikoilleen.
Oma käyttö paljolti lyhyitä alle 20 Km ajoja kotipihasta lähdettynä.
Ei tarvitse missään seinustalla roikotella lataus johtoja.
Mitenkähän kulutusta kestävävä on latausliitin, jos sitä monta kertaa päivässä kytketään ja irroitellaan?
Onko latausliittimessä äly, että se kytkettynä ei voi lähteä liikkeelle. Joskus lohkolämmittimen kaapelin katkoneena...

Re: 530e kokemuksia ja keskustelua

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 19:58
Kirjoittaja lnaukkar
antti10 kirjoitti:
12 Helmi 2018, 17:58
Käytön helppous, itseni tuntien ei aina jaksa/ viitsi käydä töpseliä sovittelemassa paikoilleen.
Oma käyttö paljolti lyhyitä alle 20 Km ajoja kotipihasta lähdettynä.
Ei tarvitse missään seinustalla roikotella lataus johtoja.
Mitenkähän kulutusta kestävävä on latausliitin, jos sitä monta kertaa päivässä kytketään ja irroitellaan?
Onko latausliittimessä äly, että se kytkettynä ei voi lähteä liikkeelle. Joskus lohkolämmittimen kaapelin katkoneena...
Ymmärrän! Autotalliin toi langaton lataus olisi kyllä tosi upea homma.

On äly, auto ei liiku jos töpseli on kiinni tai latausluukku auki.

Re: 530e kokemuksia ja keskustelua

Lähetetty: 12 Helmi 2018, 22:34
Kirjoittaja SportySedan
Jos latausluukku on auki, auto kyllä liikkuu mutta asiasta tulee huomautus.

PS: Minulle myös tuo langaton lataus olisi kiinnostava varuste. Jos joku kohtuus olisi hinnassa, niin ilman muuta jatkoon. Tympiihän tuo jatkuva piuhan kanssa sählääminen. Samasta syystä luovuin jo aikoja sitten myös lohko/ sisätilanlämmitimen käytöstä.

Re: 530e kokemuksia ja keskustelua

Lähetetty: 13 Helmi 2018, 14:27
Kirjoittaja toukopouko
antti10 kirjoitti:
12 Helmi 2018, 17:58
Mitenkähän kulutusta kestävävä on latausliitin, jos sitä monta kertaa päivässä kytketään ja irroitellaan?
Onko latausliittimessä äly, että se kytkettynä ei voi lähteä liikkeelle. Joskus lohkolämmittimen kaapelin katkoneena...
Kai se liitin itsessään kestää? Omasta 330e:stä hajosi se liittimen lukitus. Autohan lukitsee latausjohdon liittimeen kiinni latauksen ajaksi, ja sen lukituksen moottori tai mekaniikka korkkasi. Kun lukitus ei toiminut, ei toiminut myöskään lataus vaikka johdon siis sai paikoilleen ongelmitta. Korjauksena latausliitin vaihdettiin uuteen.

Liitintä enemmän arveluttaa tuon suojaluukun kestävyys, kun sen avaustuntuma on jokseenkin epämääräinen ja takerteleva. Auto on reilun puolitoista vuotta vanha, ja toistaiseksi se on kuitenkin auki lähtenyt.

Re: 530e kokemuksia ja keskustelua

Lähetetty: 13 Helmi 2018, 17:58
Kirjoittaja lnaukkar
lnaukkar kirjoitti:
09 Helmi 2018, 20:05
Jahas 14 400 km ajettu ja ekan kerran "Voimalinja. Ota yhteys huoltoon" tms. Virrat käytin pois niin herja katosi. Tapahtui iltapäivällä, joten ehdin jo varata tiistaiksi huollon.

Ensimmäinen ajatus oli että toivottavasti uudet softat autoon.
Virheen oli heittänyt kiihtyvyysanturi. Huollossa ajoivat kiihtyvyysanturien kalibraation ja päivittivät ohjelmistot.

Mulla oli autossa i-step versio S15A-17-03-509
nyt autossa on S15A-17-11-541

Lyhyen kotimatkan aikana en huomannut eroja.

Sijaisautona oli F30 320d x-drive Business Exclusive Sport. Kyllä tuntuu kolmonen pieneltä, nastarenkaat äänekkäiltä (Pirelli) ja moottori viiveiseltä. Ajoin sillä päivän duunimatkoista 7.5 litraa keskikulutusta. Muuten tietysti hyvin näppärä tuo kolmossarja käteen ja x-drive vakaa verrattuna omaan perää heittävään takavetoon.