530e kokemuksia ja keskustelua

G30, G31
Tactica
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Heinä 2018, 20:40

Päivitystä. 530e oli taas tänään koko päivän huollossa. Eivät löytäneet kompressorista mitään fyysistä vikaa ja olivat taas laittaneet viimeisimmät päivitykset kaikkiin ohjauslaitteisiin, joita on kuulema tullut viimeaikoina paljon.

Vikailmoitus liittyi jotenkin kompressorin saamaan jännitteeseen, jonka minimiraja-arvoja softapäivitys laski. Pyydettiin lataamaan autoa reippaasti, jonka teinkin pihasta lähtiessäni Battery Control -ajotilalla. Ilmastointi puski valitettavasti heti pihasta lähtien lauhaa ilmaa kuten niin monta kertaa aiemminkin. Edes 16-asteeseen säädettynä MAX AC päällä, kesti varmaan viisi minuuttia, että puhallettu ilma oli tunnistettavasti kylmää. Ulkona sää 23°.

Eli ei tullut kuntoon.

Alkaa pikku hiljaa kärsivällisyys loppua, kun tuntuu, että huollossa vaan vilkaistaan ja vähän päivitellään tietämättä edes täysin mitä yritetään korjata.

Auto tosiaan aivan uusi ja vika ollut alusta asti. Missä vaiheessa voi vaatia kaupan purkua, uutta autoa tai muita järeämpiä keinoja korjata tilanne?
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

lnaukkar kirjoitti: 08 Elo 2018, 06:18 Kiitos Tactica raportista, kerro ihmeessä miten tilanne etenee! Hienoa myös, että keskustelu välillä harhailee takaisin aiheeseen eli juuri 530e mallin erikoisuuksiin.
Huolestuttava asia tässä on se, että vian selvittäminen vaatii auton käyttäjältä sitkeää asennetta jotta liike tutkisi asian, ja se että asian selvittäminen vaatii spesiaalimiehen paikalle. Tietää jatkossa päänvaivaa ja ajankulua jos useammat vaivat menee moisen kaavan mukaan. Se siitä auton käyttövarmuudesta ja huolettomuudesta.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Tactica kirjoitti: 08 Elo 2018, 18:43 Auto tosiaan aivan uusi ja vika ollut alusta asti. Missä vaiheessa voi vaatia kaupan purkua, uutta autoa tai muita järeämpiä keinoja korjata tilanne?
Onpa harmillinen tapaus!

En tiedä missä vaiheessa, mutta kannattaa kyllä ottaa asia heti puheeksi ja yhteyttä myös BMW Finlandiin. Jos vaikka saisi vähän liikettä aikaiseksi. Ei ole normaalia todellakaan tuo sinun kuvaamasi käytös ilmastoinnin kanssa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tactica kirjoitti: 08 Elo 2018, 18:43Auto tosiaan aivan uusi ja vika ollut alusta asti. Missä vaiheessa voi vaatia kaupan purkua, uutta autoa tai muita järeämpiä keinoja korjata tilanne?
Itselläni Volvo C30 2.0D AUT -vehjettä korjattiin 85 tkm aikana noin 13 kertaa ja sitten se kauppa purettiin. Eli jos asia ei korjaannut asiallisessa ajassa, niin kauppa voidaan purkaa. Ei siis kannata odottaa niin pitkään kuin mitä minä odotin, mutta ota huomioon että ajamasi kilometrit otetaan huomioon, etkä koskaan saa uuden / maksamasi auton hintaa takaisin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

salmol kirjoitti: 08 Elo 2018, 21:35
Tactica kirjoitti: 08 Elo 2018, 18:43Auto tosiaan aivan uusi ja vika ollut alusta asti. Missä vaiheessa voi vaatia kaupan purkua, uutta autoa tai muita järeämpiä keinoja korjata tilanne?
Itselläni Volvo C30 2.0D AUT -vehjettä korjattiin 85 tkm aikana noin 13 kertaa ja sitten se kauppa purettiin. Eli jos asia ei korjaannut asiallisessa ajassa, niin kauppa voidaan purkaa. Ei siis kannata odottaa niin pitkään kuin mitä minä odotin, mutta ota huomioon että ajamasi kilometrit otetaan huomioon, etkä koskaan saa uuden / maksamasi auton hintaa takaisin.
Se ei ole kaupan purku, maksettua hintaa ei palauteta. Tällöin kyseessä on autoliikkeen tekemä auton osto. Autoliike mielellään käyttää termiä kaupan purku, jotta asiakas saisi sen käsityksen, että hänen tahtonsa on toteutunut

Kaupan purkamisessa suoritukset palautetaan puolin ja toisin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti: 08 Elo 2018, 23:28
salmol kirjoitti: 08 Elo 2018, 21:35 Itselläni Volvo C30 2.0D AUT -vehjettä korjattiin 85 tkm aikana noin 13 kertaa ja sitten se kauppa purettiin.
Se ei ole kaupan purku, maksettua hintaa ei palauteta. Tällöin kyseessä on autoliikkeen tekemä auton osto. Autoliike mielellään käyttää termiä kaupan purku, jotta asiakas saisi sen käsityksen, että hänen tahtonsa on toteutunut. Kaupan purkamisessa suoritukset palautetaan puolin ja toisin.
Kyllä palautetaan, mutta siitä vähennetään tavarasta / asiasta saatu hyöty, eli tässä tapauksessa 85 tkm edestä ajettuja kilometrejä. Omiaan ei saa koskaan pois, jos purkaa kaupan ja autolla on ajettu vaikka 10-20 tkm. Aina siitä vähennetään saatu hyöty.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

salmol kirjoitti: 09 Elo 2018, 09:01
Huivei kirjoitti: 08 Elo 2018, 23:28
salmol kirjoitti: 08 Elo 2018, 21:35 Itselläni Volvo C30 2.0D AUT -vehjettä korjattiin 85 tkm aikana noin 13 kertaa ja sitten se kauppa purettiin.
Se ei ole kaupan purku, maksettua hintaa ei palauteta. Tällöin kyseessä on autoliikkeen tekemä auton osto. Autoliike mielellään käyttää termiä kaupan purku, jotta asiakas saisi sen käsityksen, että hänen tahtonsa on toteutunut. Kaupan purkamisessa suoritukset palautetaan puolin ja toisin.
Kyllä palautetaan, mutta siitä vähennetään tavarasta / asiasta saatu hyöty, eli tässä tapauksessa 85 tkm edestä ajettuja kilometrejä. Omiaan ei saa koskaan pois, jos purkaa kaupan ja autolla on ajettu vaikka 10-20 tkm. Aina siitä vähennetään saatu hyöty.
Lain mukaan kaupan purkamisessa viallisen tuotteen vuoksi rahat on palautettava kokonaan. Autoliikkeen takaisinostoa voi kutsua purkamiseksi, mutta siinä ei ole kyse lain mukaisesta virhevastuusta.

Esimerkiksi KKV:n sivulta:

Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Virhe on vähäinen esimerkiksi, kun tavara on helposti ja nopeasti korjattavissa tai tavarassa on jokin pintavika, jonka merkitys on asiakkaalle kaupan kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen.

Kaupan purkautuessa myyjän on palautettava rahat, kun asiakas palauttaa tavaran myyjälle. Myyjä voi pidättää palautettavasta kauppahinnasta osan, joka vastaa asiakkaan tavarasta saamaa hyötyä ajalta, jolloin asiakas on voinut käyttää laitetta normaalisti ennen vian ilmenemistä.

Kuluttajalla on myös oikeus korvaukseen vahingosta, jonka tavaran virhe on aiheuttanut.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti: 09 Elo 2018, 09:23 Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Virhe on vähäinen esimerkiksi, kun tavara on helposti ja nopeasti korjattavissa tai tavarassa on jokin pintavika, jonka merkitys on asiakkaalle kaupan kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen.

Kaupan purkautuessa myyjän on palautettava rahat, kun asiakas palauttaa tavaran myyjälle. Myyjä voi pidättää palautettavasta kauppahinnasta osan, joka vastaa asiakkaan tavarasta saamaa hyötyä ajalta, jolloin asiakas on voinut käyttää laitetta normaalisti ennen vian ilmenemistä.

Kuluttajalla on myös oikeus korvaukseen vahingosta, jonka tavaran virhe on aiheuttanut.
No siinähän tuo sanotaan:

"Kaupan purkautuessa myyjän on palautettava rahat, kun asiakas palauttaa tavaran myyjälle. Myyjä voi pidättää palautettavasta kauppahinnasta osan, joka vastaa asiakkaan tavarasta saamaa hyötyä ajalta, jolloin asiakas on voinut käyttää laitetta normaalisti ennen vian ilmenemistä." :conf:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

salmol kirjoitti: 09 Elo 2018, 09:56
Huivei kirjoitti: 09 Elo 2018, 09:23 Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi hyvittää muilla keinoilla. Virhe on vähäinen esimerkiksi, kun tavara on helposti ja nopeasti korjattavissa tai tavarassa on jokin pintavika, jonka merkitys on asiakkaalle kaupan kokonaisuus huomioon ottaen vähäinen.

Kaupan purkautuessa myyjän on palautettava rahat, kun asiakas palauttaa tavaran myyjälle. Myyjä voi pidättää palautettavasta kauppahinnasta osan, joka vastaa asiakkaan tavarasta saamaa hyötyä ajalta, jolloin asiakas on voinut käyttää laitetta normaalisti ennen vian ilmenemistä.

Kuluttajalla on myös oikeus korvaukseen vahingosta, jonka tavaran virhe on aiheuttanut.
No siinähän tuo sanotaan:

"Kaupan purkautuessa myyjän on palautettava rahat, kun asiakas palauttaa tavaran myyjälle. Myyjä voi pidättää palautettavasta kauppahinnasta osan, joka vastaa asiakkaan tavarasta saamaa hyötyä ajalta, jolloin asiakas on voinut käyttää laitetta normaalisti ennen vian ilmenemistä." :conf:
Jos auto on viallinen uudesta saakka, niin palautettava summa on täysi hinta ilman vähennyksiä. Tässä tapauksessa kyse oli uudesta autosta, jossa vika on ollut alusta asti.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti: 09 Elo 2018, 10:52 Jos auto on viallinen uudesta saakka, niin palautettava summa on täysi hinta ilman vähennyksiä. Tässä tapauksessa kyse oli uudesta autosta, jossa vika on ollut alusta asti.
Älä viitsi tuollaista sontaa jauhaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Tactica kirjoitti: 08 Elo 2018, 18:43 Päivitystä. 530e oli taas tänään koko päivän huollossa. Eivät löytäneet kompressorista mitään fyysistä vikaa ja olivat taas laittaneet viimeisimmät päivitykset kaikkiin ohjauslaitteisiin, joita on kuulema tullut viimeaikoina paljon.

Vikailmoitus liittyi jotenkin kompressorin saamaan jännitteeseen, jonka minimiraja-arvoja softapäivitys laski. Pyydettiin lataamaan autoa reippaasti, jonka teinkin pihasta lähtiessäni Battery Control -ajotilalla. Ilmastointi puski valitettavasti heti pihasta lähtien lauhaa ilmaa kuten niin monta kertaa aiemminkin. Edes 16-asteeseen säädettynä MAX AC päällä, kesti varmaan viisi minuuttia, että puhallettu ilma oli tunnistettavasti kylmää. Ulkona sää 23°.

Eli ei tullut kuntoon.

Alkaa pikku hiljaa kärsivällisyys loppua, kun tuntuu, että huollossa vaan vilkaistaan ja vähän päivitellään tietämättä edes täysin mitä yritetään korjata.

Auto tosiaan aivan uusi ja vika ollut alusta asti. Missä vaiheessa voi vaatia kaupan purkua, uutta autoa tai muita järeämpiä keinoja korjata tilanne?
Valitettavan tyypillsitä tarinaa. Mitään vikaa , joka ei yksselitteisesti selviä testerillä tai näy heti paljaalla silmällä ei osata/viitsitä selvittää. Vaikuttaa selvältä , että vian täytyy olla raudassa , eikä ohjelma versiossa. Jos ohjelmassa olisi vika , se esiintyisi kaikissa saman ohjelmaversion autoissa.

Tuoreessa muistissa on erään toisen sakaslaismerkin autossa ollut blind spot systeemin vika. Järjestelmä putosi muutaman tuhannen kilometrin välein aina pois päältä , eikä suostunut menemään takasin. Korjaamolla todettiin systeemin hukanneen kalibraationsa. Se palautettiin ohjelmallisesti , minkä jälkeen vika tietysti aina palasi. Muuta "korjaus" vaihtoehtoa ei tarjottu. Neljännellä kerralla ilmoitin , että jos selvästi raudassa olevaa vikaa ei sillä reissulla saada korjattua , lähden hakemaan kaupan purkua. Vasta siinä vaiheessa asiaa alettiin tutkimaan , ja selvisi heti , että blind spot antureiden johdot oli virheellisesti vedetty liian lähelle parkkitutkan antureita , ja blind spot otti niistä interferenssiä. Johtoja siirettiin 10cm ja vika ei palannut.

Itse en enää katselisi tuollaista pelleilyä , vaan tekisin kuten yllä. On varmasti perustetta hakea kaupan purkua tai vaatia uutta toimivaa autoa tilalle , jos korjaus ei onnistu. Tuo käyttöhyöty lasketaan ajokilometrien mukaan ja sen merkitys vähän ajetussa yksilössä on mitätön jotain 10-15c/km
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

melperri kirjoitti: 09 Elo 2018, 17:50

Valitettavan tyypillsitä tarinaa. Mitään vikaa , joka ei yksselitteisesti selviä testerillä tai näy heti paljaalla silmällä ei osata/viitsitä selvittää. Vaikuttaa selvältä , että vian täytyy olla raudassa , eikä ohjelma versiossa. Jos ohjelmassa olisi vika , se esiintyisi kaikissa saman ohjelmaversion autoissa
Tämä! Omassa 330e oli ongelmaa pistokkeen jäätymisen kanssa. Testeri ei näyttänyt mitään vikaa, MUTTA asiakasta uskottiin (vikaa ei voitu todentaa huollossa) ja vaihdettiin koko latauspistokehässäkkä autoon. Myöhemmin todettiin, että solenoidin sisään oli päässyt vettä, joka sitten pakkasella jäätyi ja esti lukituksen toiminnan.

Autokeskus airportin huollolle iso peukku :thuup:
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
kek
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 09 Loka 2011, 22:45
Auto: G30 530e M-sport

Millaisia km määriä teidän autot antaa täydellä latauksella? Minun vuoden vanha, 20t ajettu antaa vain 23-24 km latauksen jälkeen, mutta kuulen muilta yli 40 km arvoja täydellä latauksella. Herää epäilys onko jokin vialla mun autossa, vai onko joku muu syy tälle erolle.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Arviossa auto huomioi ajo-olosuhteen ja ajotavan, siitä tulee valtavia eroja.
urandom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2017, 09:31

Wonderi kirjoitti: 21 Elo 2018, 13:14 Arviossa auto huomioi ajo-olosuhteen ja ajotavan, siitä tulee valtavia eroja.
Ei tuohon kyllä mikään näytä vaikuttavan. Koodailin bimmercodella muutaman asetuksen autoon ja resetin jälkeen näytti minullakin 44km latauksen jälkeen ja autolla jopa pääsi ~42km kunnes taas palattiin takaisin tuohon 30km pintaan seuraavassa latauksessa.

Ihan sama miten ja millä moodilla ajat niin tuo luku tulee vain aja ainoastaan alaspäin riippuen siitä onko ulkona kylmä. Akun pitäisi olla sama 9kw kaikissa autoissa eikä tuota että jollain on 50km rangea ja toisella 24 selity kaasujalalla. Itse veikkaan että akussa on jokin prosentuaalinen varaus jota ei anneta käyttöön jonkun algoritmin mukaan.

Mitäs teillä näyttää keskikulutus kw/h? Minulla 23.1kw.
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Mulla ainakin sähkörange johdonmukainen:
- kylillä 30-40-50 kaduilla stop-and-go:TA näillä kesäkeleillä range noin 33-35 km
- 80 maantiellä pääsee yli 40km, just ajoin enkan 45 km

Samoin, jos tulee pidemmältä reissulta, näyttää seuraavalla ajolla rangeksi enemmän kunnes tipahtaa, jos ajetaan kaupunkiajoa.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Samaa mieltä, erittäin johdonmukaisesti aiemmasta kulutuksesta riippuu. Normaalissa käytössä meilläkin ennuste pyörii tuossa 32-36 paikkeilla, sisältää pk-seudun stop&go katuja, kehää ja motaria. Siten taas toisaalta, juuri taannoin kun auto vietti pari päivää pienessä taajamassa, jossa ei ole liikennevaloja tai edes muuta liikennettä, niin sähkön range-ennuste nousi hyvin nopeasti muistaakseni jopa 44 km lukemaan.
salonaho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 15 Maalis 2018, 11:04
Auto: 530e

lnaukkar kirjoitti: 21 Elo 2018, 14:12 Samaa mieltä, erittäin johdonmukaisesti aiemmasta kulutuksesta riippuu. Normaalissa käytössä meilläkin ennuste pyörii tuossa 32-36 paikkeilla, sisältää pk-seudun stop&go katuja, kehää ja motaria. Siten taas toisaalta, juuri taannoin kun auto vietti pari päivää pienessä taajamassa, jossa ei ole liikennevaloja tai edes muuta liikennettä, niin sähkön range-ennuste nousi hyvin nopeasti muistaakseni jopa 44 km lukemaan.
Minulla käytännössä pelkästään Helsingin keskustassa ajoa ja harvoin nousee ennuste yli 30 km/lataus. kulutus pyörii 29 Kw(mikäsenytoli) tietämillä. Tuon saa siis esille kun on max edrive päällä. Nuo kulutukset comfort tai sport asetuksilla, ilmastointi normisti ja HK stereot normisti päällä. Pitäisi varmaan kokeilla paljon ero jos hissuttelee ja ajaa eco prolla, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi koska voin ladata kotona ja työpaikalla.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Minulla pyörii ranget 31-35 kilsan väliä. Parhaimmillaan olen tainnut päästä pelkällä akulla 40 kilsaa vaihtelevaa maantienopeutta. Omat ajot sisältää 10km pätkän moottoritietä ja pientä kaupunki/lähiöpyöritystä kahteen suuntaan. Erona 330E:hen on se, että tällä tuntuu oikeasti pääsevän vähintään sen, mitä mittari näyttää. Fiilispohjalta aikaisempi näytti jotain sinne päin.
Tuo ilmastointi aiheuttaa itsellänikin ihmetystä. ensin tulee viileää hetken, sitten se on sellaista haaleaa puhallusta. pyynti 21 astetta ja fiilisrullat kylmällä. Uusimmat päivitykset on kuulemma ajettu.
Muuten kokemukset autosta enemmän, kun positiivisia. En ymmärrä, miten joku sanoo tätä äänekkääksi autoksi Runflateilla. melun määrä ei tunnu pahemmin lisääntyvän millään nopeudella.
Kaikenkaikkiaan, huomattavasti parempi auto, kun 330e, mikä sinäänsä ei ole edes yllätys. Tällä vauhdilla ensimmäinen bensatankki kestää n. 7000 km :D
Ei ole, kun yksi valituksen aihe tuon erikoisesti toimivan ilmastoinnin lisäksi; liian vähän varusteita !
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Toi ilmastointi on kyllä kummallinen. Mulla ajettihin vajaa kuukausi sitten uusimmat päivitykset mutta empä osaa sanoa vaikuttiko mitään. Välillä tuntuu toimivan paremmin ja välillä taas ei. Ja tekee just sen että jäähdyttää kyllä aluuksi hyvin mutta sitten alkaa laskea tehoa ja kohta on kuuma. En tiä, kai tohon joskus tulee toimiva päivitys saataville.
Vastaa Viestiin