Gmiesten, voi hyvää päivää Jos nyt luet vähän aikaisempia viestejä niin G30:n ongelmasta on kyse ja vastaavia ongelmia on siis ulkomaisten juttujen osalta ollut myös Fmiehillä. Jos nyt jotenkin häiriinnyit jutuista F-sarjaan liittyen, niin ilmeisesti vastaavalla tavalla kuitenkin myös uudemman sukupolven autoissa tuo laatikko 'oppii' ajotyylistä tiettyjä asioita.Tikka tuulispää kirjoitti:Siis puhutko nyt ylipäänsä kummasta, G vai F 30:stä? Ketju on Gmiesten.Antore kirjoitti:Tein ihan piruuttani tuon edellisen viestin linkissä kuvatun proseduurin F30:llä ja saattoi olla placebo-efekti mutta minusta nyt vaihtaa nätimminWonderi kirjoitti:Oppimiseen liittyy ainakin se, että mun autolla (3v vanha versio) havaittavissa joskus aamu-unisuutta. Kun ensin hissuttelen 3,5km valtatien risteykseen, ja siitä polkaisen kaasun pohjaan, auto miettii ensin "ai mitä hä?" ennen kuin toimii niin kuin pitääkin. Voisiko olla että hissutteluajossa oppii suodattamaan äkkinäisiä kaasupolkimen liikkeitä pois. Käsi on oppinut jo näppäämään sport-asennon päälle ennen tiukkaa ohitusta tai risteyksestä lähtöä, ongelma poistuu.
G30 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32
Juu, jo E60 oli "oppivalaatikko" Mutta G30:stä en tiedä, mikä laatikko, mutta F30 kokemukset tuohon ketjuun vähän hämää. Sulla on varmaan tietoa että sama laatikko ja ohjelmat.Antore kirjoitti:Tikka tuulispää kirjoitti:[quote="Antore"
Gmiesten, voi hyvää päivää Jos nyt luet vähän aikaisempia viestejä niin G30:n ongelmasta on kyse ja vastaavia ongelmia on siis ulkomaisten juttujen osalta ollut myös Fmiehillä. Jos nyt jotenkin häiriinnyit jutuista F-sarjaan liittyen, niin ilmeisesti vastaavalla tavalla kuitenkin myös uudemman sukupolven autoissa tuo laatikko 'oppii' ajotyylistä tiettyjä asioita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Olen pahoillani Geemies kun mielesi pahoitin ja poistun tämän jälkeen takavasemmalle. Laakkosen mukaan myös G30:ssä F-sarjan mukaisesti ajotyylin oppiva laatikko ja sen takia hain ongelmaan ratkaisua vanhemmista keskusteluista kun uudemmista en juttua löytänyt.Tikka tuulispää kirjoitti:Juu, jo E60 oli "oppivalaatikko" Mutta G30:stä en tiedä, mikä laatikko, mutta F30 kokemukset tuohon ketjuun vähän hämää. Sulla on varmaan tietoa että sama laatikko ja ohjelmat.Antore kirjoitti:Tikka tuulispää kirjoitti:[quote="Antore"
Gmiesten, voi hyvää päivää Jos nyt luet vähän aikaisempia viestejä niin G30:n ongelmasta on kyse ja vastaavia ongelmia on siis ulkomaisten juttujen osalta ollut myös Fmiehillä. Jos nyt jotenkin häiriinnyit jutuista F-sarjaan liittyen, niin ilmeisesti vastaavalla tavalla kuitenkin myös uudemman sukupolven autoissa tuo laatikko 'oppii' ajotyylistä tiettyjä asioita.
Älkää nyt Tikasta välittäkö. Vittuilee joka viestillään, lähinnä ihmetellään että onko joku Ric inkarnaatio vai joku muu. Jättäkää huomiotta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32
Salmol ja kumppanit voi huudella mitä haluaa, mutta on se vaan väärin rinnastaa G30 ja F30. Ihan mutulla voisin kuvitella että laatikoissa ei ole sama ohjelma
Ihan mutullahan sä muutenkin menet. [emoji23]Tikka tuulispää kirjoitti:Salmol ja kumppanit voi huudella mitä haluaa, mutta on se vaan väärin rinnastaa G30 ja F30. Ihan mutulla voisin kuvitella että laatikoissa ei ole sama ohjelma
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32
No meitähän on sit kaks, pussataanko?salmol kirjoitti:Ihan mutullahan sä muutenkin menet. [emoji23]Tikka tuulispää kirjoitti:Salmol ja kumppanit voi huudella mitä haluaa, mutta on se vaan väärin rinnastaa G30 ja F30. Ihan mutulla voisin kuvitella että laatikoissa ei ole sama ohjelma
Mielestäni ei ole ongelma jos jossakin ketjussa keskustelu sivuaa myös muita koriversioita, sikäli mikäli kunhan asiasta vaan mainitsee, jottei kommentista tule väärin käsitystä.Tikka tuulispää kirjoitti:Salmol ja kumppanit voi huudella mitä haluaa, mutta on se vaan väärin rinnastaa G30 ja F30. Ihan mutulla voisin kuvitella että laatikoissa ei ole sama ohjelma
Muutoin kaikki tiedon muru on eduksi. Ei kuitenkaan niin suurista eroista välttämättä ole kysymys, kuka sen tietää.
Mutta tälläistä lapsellista lällätystä en ymmärrä enkä sellaista kaipaa tällaisille foorumille. Aikuiset ihmiset nyt prkl...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Pitäisi varmaan olla joku tyhmiä kysymyksiä topikki mutta kysytään nyt täältä. Miten virrat saa pois päältä kun auton on sammuttanut? Aikaisemmissa malleissa starttinappulan painaminen sammutuksen jälkeen katkaisi virrat mutta ei enää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Virrat kyllä katkeaa ovet lukitsemalla mutta täytyy kai olla joku muukin konsti, tai en ainakaan ymmärrä miksi tuo kätevä ominaisuus olisi poistettu. Vähän monta kertaa kun esim. mökkireissulla autosta purkaa kamoja niin puhelin soi autossa, stereot pitää mykistää/hiljentää -> säätää volat uudelleen kun taas lähtee matkaan. Tuli mieleen, että en ole vielä kokeillut pitää starttinamiskaa pitempään pohjassa jos se vaikka niin katkaisisi virrat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Itse huomannut omassa itseä häiritsevän vian tai ominaisuuden. Kun puhelin on kytketty autoon bluetooth:n avulla puheluita ja mediaääntä varten kaikki toimii mainiosti siihen asti kun sammutan auton ja poistun autosta hetkeksi esim. kaupassa jne. Takaisin autoon tullessa iDrive ei yhdistäkään puhelinta autoon automaattisesti, vaan puhelimesta pitää käyttää toothi pois päältä hetkeksi ja takas päälle. Joskus myös tekee sen, että puhelin yhdistyy ainoastaan puheluita varten ja mediaääni jää pois. Itsellä kun tulee kuunneltua paljon musiikkia ja äänikirjoja (pidemmillä matkoilla) niin tämä ominaisuus kyllä ärsyttää.
Koputan puuta jottei muuta ilmene.
Koputan puuta jottei muuta ilmene.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Pahoittelen väärää ketjua, mutta samamn olen huomannut nyt F10:ssä. Jos pysähdys on riittävän lyhyt niin Bluetooth ei kytkeydä takaisin päälle. Pitkän pysähdyksen jälkeen näin tekee. Sama homma jos auto on päällä ja menee toviksi Bluetoothin kantaman ulkopuolelle. Ei osaa silloinkaan yhdistää. Oman talouden Nissan toimii em. tilanteissa täydellisesti.Mosku kirjoitti:Itse huomannut omassa itseä häiritsevän vian tai ominaisuuden. Kun puhelin on kytketty autoon bluetooth:n avulla puheluita ja mediaääntä varten kaikki toimii mainiosti siihen asti kun sammutan auton ja poistun autosta hetkeksi esim. kaupassa jne. Takaisin autoon tullessa iDrive ei yhdistäkään puhelinta autoon automaattisesti, vaan puhelimesta pitää käyttää toothi pois päältä hetkeksi ja takas päälle. Joskus myös tekee sen, että puhelin yhdistyy ainoastaan puheluita varten ja mediaääni jää pois. Itsellä kun tulee kuunneltua paljon musiikkia ja äänikirjoja (pidemmillä matkoilla) niin tämä ominaisuus kyllä ärsyttää.
Koputan puuta jottei muuta ilmene.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
TJJ kirjoitti:Pidetään radion virtanappia pitkään pohjassa.
Kiitos @TTJ noin se tosiaan toimii eikä tarvitse edes pitkään pohjassa pitää ja saa idriven ja kabiinin sähköt katkaistua, enpä olisi uskonutmasaf1 kirjoitti:^^^radiolla katkastaan autosta virrat, woot?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59
530e:n käsinojasta on mulla alkanut kuulumaan hiljaista sirinää, joka ottaa kyllä päähän hiljaisessa autossa.
Usemman kerran on takapyörästä kuulunut kolinaa ja hankausta, joka nyt on ollut poissa n. viikon. Olisikohan autossa tyyppivikana se, että jarruhin tms. menee helposti hiekkaa tms.?
Spotify- sovellus toimii epävarmasti ja idrivestä pitää käydä sovelluksessa ennen kuin kappaleita saa vaihdettua head-upista.
Tuossa ekan 5000 km:n ongelmat.
Usemman kerran on takapyörästä kuulunut kolinaa ja hankausta, joka nyt on ollut poissa n. viikon. Olisikohan autossa tyyppivikana se, että jarruhin tms. menee helposti hiekkaa tms.?
Spotify- sovellus toimii epävarmasti ja idrivestä pitää käydä sovelluksessa ennen kuin kappaleita saa vaihdettua head-upista.
Tuossa ekan 5000 km:n ongelmat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Käsinojan sarana voi kaivata rasvaa..
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI