G30 viat ja ominaisuudet

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 07 Elo 2019, 15:10

Antore kirjoitti:
06 Elo 2019, 21:19
EkaBMWKoskaan kirjoitti:
30 Heinä 2019, 20:33
Omalla 530e:llä ajettu nyt reilut 9000km ja nyt pidempää työmatkaa motarilla ajaessa olen pannut merkille ajoittaisen ärsyttävän vapinan ratissa 120km/h:sta ylöspäin. Tuntuu ajoittain myös penkkiin asti. Pajalle varattu aika tutkimuksiin reilun parin viikon päähän. Onkohan muilla ollut samanlaista? Rengastus minulla on vakio M Sport: edessä 245/45/18 ja takana 275/40/18. Misukan Runflatit alla.
Kaksi kertaa vaihdettu oem-vanteet uusiin (joka nurkassa 245/45/18) vanteiden pystyheiton takia. Yleinen vika, ilmeisesti ominaisuus. Jotenkin ihan uskomatonta laadun valvomattomuutta. Nyt on varmasti suorat ja pyöreät vanteet alla ja myös tasapainossa mutta edelleen ajoittain täristää ja vapina tuntuu juurikin hanurissa. Eikä kysymys ole mistään tienpinnan epätasaisuudesta johtuvasta nypytyksestä. Alkaa olla suht. uudeksi autoksi niin pitkä vikahistoria, ettei oikein vakuuta. Nämä vapinat on tietysti sellaisia asioita joita toinen ei edes huomaa ja toista se vaivaa todella paljon (lue; tietää miten paljon nätimmin auto voi rullata). Siskon mies on täysin tyytyväinen autoonsa ja mulla meinasi tulla välilevytyrä kun auto oli mulla ajossa.
Muuttiko tuo vanteiden vaihto siis mitään? Oletko reklamoinut tuosta tärinäistä vaihdon jälkeen? Itse en kyllä millään muotoa tule hyväksymään tuollaista ajokäytöstä 70k € autolta.

Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Antore » 07 Elo 2019, 20:43

EkaBMWKoskaan kirjoitti: Muuttiko tuo vanteiden vaihto siis mitään? Oletko reklamoinut tuosta tärinäistä vaihdon jälkeen? Itse en kyllä millään muotoa tule hyväksymään tuollaista ajokäytöstä 70k € autolta.
Muna-vanteet aiheutti sen verran kovan pomputuksen, että kyllä niiden vaihto paransi tilannetta ihan huomattavasti. Mutta tätä jäljelle jäänyttä vapinaa ei viaksi kuulemma lasketa, olen kyllä reklamoinut asiasta. Auto lähtee hyvin pian kiertoon, en jaksa asiasta enempää riidellä. Taisi jäädä F-sarja viimeiseksi jämäkäksi ja semi-laadukkaaksi bemariksi. Näissä uusissa ovetkin pitää sulkea painamalla kiinni, ääni on kuin ladan oven ilman tiivisteitä runttaisi kiinni (vitsivitsi...). Pitkään oli myös G20 ajossa eikä sekään kyllä oikein vakuuttanut, vuorossa lienee loikkaus kokonaan toiseen merkkiin.

suosusi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Joulu 2013, 23:27

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja suosusi » 11 Elo 2019, 18:33

Minulla 125tkm ajettu 520d touring xdrive g31.
Ostin kun oli 120 tkm ajettu. Oli ollut reilun vuoden taksina.

Vikalistaa: penkki vaihdettu takuuna, turvavyö oli hapertunut vaihdettu.

Koko ajan ilmenee uutta: tärisee myös alkaen 100 kmh, ilmastoinnista tulee kummallinen haju autoon sisälle kun käynnistää( ei ole väliä onko ac ollut päällä edellisessä ajossa)

Kuljettajan avustavien järjestelmien rajoitus viesti tulee melkein joka ajolla. Aika varattu autocenterille näiden tutkimiseen/korjaukseen.

Eilen huomasin kun ajelin pimeellä että kun laittaa pitkät jää valokenttääm iso tumma raita joka kiinnittää katseen.Tumma varjo on lähivalojen ja pitkien välissä ja on todella voimakas. Edellinen auto f31 ledeillä, ei vastaavaa.
Onko muilla samaa ollut?

EkaBMWKoskaan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
Auto: 2019 530e M Sport

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja EkaBMWKoskaan » 12 Elo 2019, 00:22

suosusi kirjoitti:
11 Elo 2019, 18:33
Minulla 125tkm ajettu 520d touring xdrive g31.
Ostin kun oli 120 tkm ajettu. Oli ollut reilun vuoden taksina.

Vikalistaa: penkki vaihdettu takuuna, turvavyö oli hapertunut vaihdettu.

Koko ajan ilmenee uutta: tärisee myös alkaen 100 kmh, ilmastoinnista tulee kummallinen haju autoon sisälle kun käynnistää( ei ole väliä onko ac ollut päällä edellisessä ajossa)

Kuljettajan avustavien järjestelmien rajoitus viesti tulee melkein joka ajolla. Aika varattu autocenterille näiden tutkimiseen/korjaukseen.

Eilen huomasin kun ajelin pimeellä että kun laittaa pitkät jää valokenttääm iso tumma raita joka kiinnittää katseen.Tumma varjo on lähivalojen ja pitkien välissä ja on todella voimakas. Edellinen auto f31 ledeillä, ei vastaavaa.
Onko muilla samaa ollut?
10tkm ajettu 530e ja tärinää myös moottoritienopeuksissa. Reklamoitu ja viikon päästä tutkimuksiin. Varjo pitkien ja lyhkäisten välissä myös minun autossa, mutta lukemani perusteella on ominaisuus eikä vika. Korjatkaa, jos olen väärässä. Lisäksi bensalla käydessä auto hytkyy satunnaisesti aavistuksen tyhjäkäynnillä ja erittäin voimakkaasti paikallaan kierrättäessä n. 1500rpm kohdalla. Viimeisenä takaoven toinen ambient-valoraita pimeni äskettäin. Semmoinen vikalista omassa.

Farkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Elo 2019, 19:32

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Farkku » 14 Elo 2019, 16:55

Minulla on ollut Xenon ja Led valoilla varustettuja Baijerilaisia. Ei muissa kyllä ole ollut tällaisia varjostumia valoissa. Tämä on mielestäni enemmän omituisuus kuin ominaisuus. Enkä jaksa uskoa, että BMW olisi tällaisia valoja suunnitellut tarkoituksella. Ainakin autonvaraosat24.fi sivuston mukaan ajovaloumpiot ovat heiltä loppuneet, lisää on tulossa myyntiin. Mitä tämä sitten kuvanneenkaan? Jossakin on sattunut suunnittelussa moka - se on aikalailla selvää. Ongelma ei liene keski-Euroopassa vakava, kun eivät ajele lumisissa maisemissa...

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 931
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 14 Elo 2019, 20:23

Farkku kirjoitti:
14 Elo 2019, 16:55
Minulla on ollut Xenon ja Led valoilla varustettuja Baijerilaisia. Ei muissa kyllä ole ollut tällaisia varjostumia valoissa. Tämä on mielestäni enemmän omituisuus kuin ominaisuus. Enkä jaksa uskoa, että BMW olisi tällaisia valoja suunnitellut tarkoituksella. Ainakin autonvaraosat24.fi sivuston mukaan ajovaloumpiot ovat heiltä loppuneet, lisää on tulossa myyntiin. Mitä tämä sitten kuvanneenkaan? Jossakin on sattunut suunnittelussa moka - se on aikalailla selvää. Ongelma ei liene keski-Euroopassa vakava, kun eivät ajele lumisissa maisemissa...
Tuo sama varjo näkyy myös lähivaloilla ajettaessa parkkihallissa tms. siellä ajovalojen päällä. Huomasin G31 sijaisautolla ajaessani sen heti kun ekaa kertaa parkkihalliin sujahdin. Ei ole oman auton lisävarustevaloissa samaa efektiä. Tää varjo siis esiintyy vain perusajovaloilla.

El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja El_Ucca » 19 Elo 2019, 11:19

Viime viikolla vm. 2018 530e ei yhtäkkiä liikkunut mihinkään moottorilla tai sähköllä.

Peruutin sähköllä pihasta tielle ja vaihdoin D:lle. Sitten sähkö tippui pois ja auto alkasi tärisemään, eikä mitään tapahtunut kun painoi kaasua.

Sammutin ja käynnistin uudelleen. Sen jälkeen toiminut moitteettomasti.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-sport 2018,

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017

kaijarto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
Auto: 520da x-drive g31 2017

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja kaijarto » 20 Elo 2019, 20:56

Meidän perheeseen tuli ensimmäinen vitossarjalainen viime viikolla. Samoin ensimmäinen diesel auto. Malli on 520da x-drive 2017 g31. Autolla on ajettu 30 tkm. Koeajolenkillä huomasin täällä foorumilla mainitun kojetaulun napsumisen. Täytyy kiikuttaa huoltoon jossakin vaiheessa. Odotan vielä hetken aikaa josko ilmestyy uusia vikoja. Muutoin auto on mielestäni todella hyvä ajaa. Tykkään alustasta, joka on selvästi pehmeämpi kuin edellisessä f34 m-sportissa (takaveto). Kun laittaa sportin päälle, on ajamisen iloa :)

Avatar
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 530d xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja tmikki » 24 Elo 2019, 15:44

Tässä viikon verran tullut herjaa ettei saa yhteyttä sääpalvelimeen.
Siis se connecteddriven kuvake joka näyttää paikkakunnan ja sään.
Tulee vähän väliä ilmoitus että ei yhteyttä, ja taas hetken päästä tulee tuo sääkuvake.
Toimiiko tuo auton omalla simmillä?
Onko muilla vastaavaa?

Dilbert1974
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Kesä 2017, 09:46
Auto: 320i xDrive(F31), 530e(G30)
Paikkakunta: Kouvola

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Dilbert1974 » 24 Elo 2019, 19:23

Yep sama täällä. Myös tuo iPhone app ollut viime viikkojen aikana tavallistakin surkeampi.

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 488
Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
Auto: 530e M-Sport 2018
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Anssi79 » 25 Elo 2019, 13:23

sama täällä, akku ei myös päivity ollenkaan vaan näyttää kokoajan täyttä
Myllytykset ja Pinnoitukset helsingissä, laita viestiä
G30 530e M-Sport -18 -- Ford Focus ST Line -17
Ex.F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 530d xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja tmikki » 25 Elo 2019, 14:43

Dilbert1974 kirjoitti:
24 Elo 2019, 19:23
Yep sama täällä. Myös tuo iPhone app ollut viime viikkojen aikana tavallistakin surkeampi.
Minulla myös oli ongelmaa iPhone apissa kun eilen sitä kokeilin.
Oli nollannut siten ettei ollut autoa ollenkaan ja sitten kun yritti syöttää vin koodia ilmoitti ettei ole kelvollinen.
Muutaman tunnin kuluttua kokeilin uudestaan ja nyt kaikki oli taas kunnossa ja auto näkyi normaalisti.

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1230
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F15 40e 2018
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 26 Elo 2019, 16:30

tmikki kirjoitti:
24 Elo 2019, 15:44
Tässä viikon verran tullut herjaa ettei saa yhteyttä sääpalvelimeen.
Siis se connecteddriven kuvake joka näyttää paikkakunnan ja sään.
Tulee vähän väliä ilmoitus että ei yhteyttä, ja taas hetken päästä tulee tuo sääkuvake.
Toimiiko tuo auton omalla simmillä?
Onko muilla vastaavaa?
Mulla ollut F11:ssä samaa....

suosusi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 07 Joulu 2013, 23:27

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja suosusi » 29 Elo 2019, 11:25

Onko muilla kuulunut parkkipaikka nopeuksissa rattia kääntäessä narinaa etupäästä. Oma 520d xdrive narisee, mutta autokeskuksen mukaan ei ole vika? Hieman erikoista mielestäni.

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18
Paikkakunta: Turku

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 29 Elo 2019, 18:55

Antore kirjoitti:
07 Elo 2019, 20:43
EkaBMWKoskaan kirjoitti: Muuttiko tuo vanteiden vaihto siis mitään? Oletko reklamoinut tuosta tärinäistä vaihdon jälkeen? Itse en kyllä millään muotoa tule hyväksymään tuollaista ajokäytöstä 70k € autolta.
Muna-vanteet aiheutti sen verran kovan pomputuksen, että kyllä niiden vaihto paransi tilannetta ihan huomattavasti. Mutta tätä jäljelle jäänyttä vapinaa ei viaksi kuulemma lasketa, olen kyllä reklamoinut asiasta. Auto lähtee hyvin pian kiertoon, en jaksa asiasta enempää riidellä. Taisi jäädä F-sarja viimeiseksi jämäkäksi ja semi-laadukkaaksi bemariksi. Näissä uusissa ovetkin pitää sulkea painamalla kiinni, ääni on kuin ladan oven ilman tiivisteitä runttaisi kiinni (vitsivitsi...). Pitkään oli myös G20 ajossa eikä sekään kyllä oikein vakuuttanut, vuorossa lienee loikkaus kokonaan toiseen merkkiin.
Jos yhdessäkin renkaassa on liikaa pystyheittoa, niin se aiheuttaa tärinää. Tätä pystyy parantamaan riittävän tarkalla tasapainotuksella, käytännössä tarvitaan Road Force tasapainotuskone ja osaava kaveri. Näin saatiin meikäläisen tärinät pois. Taitaa G30 olla yhtä herkkä kuin F10 tässä asiassa.

Dna82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:26
Auto: 530e G30 M-sport
Ex-F20 118da M-sport -16
Paikkakunta: Oulu

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Dna82 » 03 Syys 2019, 20:34

Reipas 2vuotta ja 42tkm G30 takana ja nyt lähtee järki tuon tärinän kanssa. Autossa kahdet vanteet ja kolmet eri renkaat olleet alla ja aina samaa ongelmaa välillä enemmän, välillä vähemmän. Pe aika huoltoon jossa vaihdetaan jokin latausmoduuli (herjaa aina latausvirhettä kun avaa ovet, lataa normaalisti akut jos ei aukaise ovia kesken latauksen) samalla tutkivat tuota tärinää. Tämä ilmenee parhaiten noin60km/h nopeudessa sekä yli 125km/h tai kovempaa ajettaessa. Eihän 70k€ auto näin saa tehdä. Muuten tykkään autosta todella kun tämän vain saisi kuntoon.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 637
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 03 Syys 2019, 21:48

Onko nämä yleisiä hälyääniä?

https://youtu.be/8VtGrt9otK0

https://youtu.be/vPEVn3Sb96g

(MB E-sarjassa myös https://youtu.be/swplZPJT2A0)
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Antore » 03 Syys 2019, 22:18

Kuudensuora kirjoitti:
03 Syys 2019, 21:48
Onko nämä yleisiä hälyääniä?

https://youtu.be/8VtGrt9otK0

https://youtu.be/vPEVn3Sb96g

(MB E-sarjassa myös https://youtu.be/swplZPJT2A0)
On. Tosin en nyt ymmärrä mitä tarkoitat 'hälyäänellä'. Eiköhän jokaisesta autosta saa ääniä aikaiseksi kun riittävällä voimalla paneeleja/pintoja kääntää, vääntää ja painelee. Jos ne omia aikojaan ajossa narisee ja nitisee niin silloin ne on häiritseviä ja ylimääräisiä ääniä. Ihan samassa nolla-arvo -luokassa olevia videoita kun jotkut matkapuhelinten naarmutus- ja pudottelupätkät.

bemul13
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 116
Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
Auto: G30 520dA Xdrive Business Sport -18
Paikkakunta: Turku

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja bemul13 » 03 Syys 2019, 22:23

Dna82 kirjoitti:
03 Syys 2019, 20:34
Reipas 2vuotta ja 42tkm G30 takana ja nyt lähtee järki tuon tärinän kanssa. Autossa kahdet vanteet ja kolmet eri renkaat olleet alla ja aina samaa ongelmaa välillä enemmän, välillä vähemmän. Pe aika huoltoon jossa vaihdetaan jokin latausmoduuli (herjaa aina latausvirhettä kun avaa ovet, lataa normaalisti akut jos ei aukaise ovia kesken latauksen) samalla tutkivat tuota tärinää. Tämä ilmenee parhaiten noin60km/h nopeudessa sekä yli 125km/h tai kovempaa ajettaessa. Eihän 70k€ auto näin saa tehdä. Muuten tykkään autosta todella kun tämän vain saisi kuntoon.
Road Force tasapainotus kannattais tehdä.

Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Antore » 03 Syys 2019, 22:30

bemul13 kirjoitti:
03 Syys 2019, 22:23
Road Force tasapainotus kannattais tehdä.
Ja tätäkö ei merkkiliike pysty tekemään? Ei ainakaan Laakkonen ole saanut tärinää kuriin eli omaan piikkiin pitäisi uusi auto saada tärinättömäksi? Ja jos vanteissa on riittävästi pystyheittoa niin sitä ei millään tasapainoituksella saa poistettua. Tämä on ihan tunnistettu ja tunnustettu ongelma G30:n OEM-vanteissa, tosin taitaa olla 'vikaa' myös muualla kuin vanteissa/renkaissa. Mutta turhan moni tästä vapinasta selvästi tuntuu kärsivän, enkä kyllä muista F-sarjan osalta näin olleen.

Vastaa Viestiin