G30 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Mites normaalia näille on satunnaisesti vilkutella luistoneston valoa kiihytyksissä nastarenkailla? Pidon menetystä en tuntenut vaikka valo vilkkuikin. Ei siis mitään kaasu pohjassa kiihytyksiä, vaan suht-ripeesti esim. 60km/h ylöspäin? Kesärenkailla ei tätä ilmennyt.
BMW:n luistonesto on aivan yliherkkä, eli aika normaalia tuo. Jos renkaat ovat uudet, niin vielä herkemmin tuota tapahtuu. Eli ei kannata huolestua.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 16:51 Mites normaalia näille on satunnaisesti vilkutella luistoneston valoa kiihytyksissä nastarenkailla? Pidon menetystä en tuntenut vaikka valo vilkkuikin. Ei siis mitään kaasu pohjassa kiihytyksiä, vaan suht-ripeesti esim. 60km/h ylöspäin? Kesärenkailla ei tätä ilmennyt.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Jep, pari viikkoa vanhat renkaat. Kiitos nopeasta vastauksesta - en huolestu vielä :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Ei se siitä valitettavasti miksikään muutu ja tuo sutimisenesto halvaannuttaa käytännössä vajaavetoiset bemarit talvirenkailla ihan raivostuttavalla tavalla. Onneksi autossa on kuitenkin ajonestolle namiska, sitä voisi myös kutsua talviajoasetuksen napiksi. Tuon napin painaminen ei poista ajonvakautusta, ellei sitä pidä pohjassa sekuntitolkulla. Lyhyt painallus sallii juuri sen verran luistoa, että ajosta tulee talvirenkailla ns. normaalia.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 18:26 Jep, pari viikkoa vanhat renkaat. Kiitos nopeasta vastauksesta - en huolestu vielä :D
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Ei tuo tähän saakka ole ongelma ollut, lähinnä aiheutti ihmetystä. Saa nähdä, miten tällä talven pärjää.
Samasta ongelmasta kirjoittelin jo 2018 talvella. Luistonesto vilkkui ja leikkasi merkittävästi tehoja nastarenkailla kuivalla asfaltilla vielä 160kmh vauhdissa, eli koko kiihdytyksen 0-160kmh. Käytännössä ohitukset ja kiihdytykset piti tehdä aina DTC päällä.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 16:51 Mites normaalia näille on satunnaisesti vilkutella luistoneston valoa kiihytyksissä nastarenkailla? Pidon menetystä en tuntenut vaikka valo vilkkuikin. Ei siis mitään kaasu pohjassa kiihytyksiä, vaan suht-ripeesti esim. 60km/h ylöspäin? Kesärenkailla ei tätä ilmennyt.
Ongelma vaikuttais lieventyvän sitä mukaa kun renkaat kuluu. Nyt kun kolmas talvi alkaa näillä renkailla, niin ongelmaa en ole enää havainnut.
Renkaat ContiIceContact2
Tässä video: https://youtu.be/ae37HV738Rg
Viimeksi muokannut El_Ucca, 31 Loka 2019, 22:22. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Juu, ihan varmasti talvesta selviät ajonesto päälläkin. Mutta jos haluat varsinkin vetopidon osalta n. 2 x paremman kiihtyvyyden niin silloin kannattaa harkita tuon ajonestonapin painamistaEkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 21:51 Ei tuo tähän saakka ole ongelma ollut, lähinnä aiheutti ihmetystä. Saa nähdä, miten tällä talven pärjää.
- LuZiaN0
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 239
- Liittynyt: 28 Heinä 2012, 18:47
- Auto: X3 30e M-Sport 2022
Tässä lainaus aiemmasta viestistäni, liittyen keskikonsoliin/ mikä lie tunneli onkaan. Auttaisi jos viitsitte tarkkailla ja kertoa miten omassa autossanne:
"- Vielä raivostuttavampi seikka: oletteko huomanneet, että koko keskikonsoli (siis se säilytyskotelosta kyynärnojaan) hohkaa kylmää? Ihmettelin kun ajelin pari tuntia Helsinkiin, ja koko matkan oli oikea jalka ja oikea käsi viileä, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin. Yllättävän iso merkitys viihtyvyyteen, vaikkei varmaan suurista lämpötilaeroista puhuta. Täytynee vaivautua mittailemaan. Kokeilin konsolia, muutaman asteen pakkasilla se todella hohkaa kylmää mikä tuntuu vedolta. Samaa sätti vaimokin repsikan paikalta. Miltähän mahtaa tuntua 15 asteen pakkasilla..."
"- Vielä raivostuttavampi seikka: oletteko huomanneet, että koko keskikonsoli (siis se säilytyskotelosta kyynärnojaan) hohkaa kylmää? Ihmettelin kun ajelin pari tuntia Helsinkiin, ja koko matkan oli oikea jalka ja oikea käsi viileä, niin tyhmältä kuin se kuulostaakin. Yllättävän iso merkitys viihtyvyyteen, vaikkei varmaan suurista lämpötilaeroista puhuta. Täytynee vaivautua mittailemaan. Kokeilin konsolia, muutaman asteen pakkasilla se todella hohkaa kylmää mikä tuntuu vedolta. Samaa sätti vaimokin repsikan paikalta. Miltähän mahtaa tuntua 15 asteen pakkasilla..."
X3 30e M-Sport 2022
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Mielenkiintoista...ihan saman havainnon olen tehnyt itsekkin. Jokin hohkaa kylmää ja olen laittanut sen tämän ilmastointiautomatiikan piikkiin(joka ei kovin hyvä tässä G30/31 oo ollu)
Eli olisiko se sitten vaan että keskikonsoli siinä kylmää hohkaa.
Eli olisiko se sitten vaan että keskikonsoli siinä kylmää hohkaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Mulla täsmälleen samat renkaat 245/45/18 koossa.El_Ucca kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 22:09Samasta ongelmasta kirjoittelin jo 2018 talvella. Luistonesto vilkkui ja leikkasi merkittävästi tehoja nastarenkailla kuivalla asfaltilla vielä 160kmh vauhdissa, eli koko kiihdytyksen 0-160kmh. Käytännössä ohitukset ja kiihdytykset piti tehdä aina DTC päällä.EkaBMWKoskaan kirjoitti: ↑31 Loka 2019, 16:51 Mites normaalia näille on satunnaisesti vilkutella luistoneston valoa kiihytyksissä nastarenkailla? Pidon menetystä en tuntenut vaikka valo vilkkuikin. Ei siis mitään kaasu pohjassa kiihytyksiä, vaan suht-ripeesti esim. 60km/h ylöspäin? Kesärenkailla ei tätä ilmennyt.
Ongelma vaikuttais lieventyvän sitä mukaa kun renkaat kuluu. Nyt kun kolmas talvi alkaa näillä renkailla, niin ongelmaa en ole enää havainnut.
Renkaat ContiIceContact2
Tässä video: https://youtu.be/ae37HV738Rg
Keskikonsolin kylmyyteen en ole kiinnittänyt omassa huomiota, ei siis mielestäni tunnu epänormaalilta. Jalkatilaan tuo automatiikka saisi mielestäni kuitenkin ohjata enemmän puhallusta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 108
- Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:40
- Auto: G31 520dA xDrive M Sport
No valikosta kieli takaisin härmäksi mutta sen huomasin tuossa että näytti nopeuden myös numeroina siinä nopeusmittarin oikeassa reunassa kun oli tuo mph moodi päällä. Se olisi ihan hyvä jos näkyisi myös kun km/h valittuna.
Aika harvalla tarvetta ajella nastarenkailla 160 km/h (paitsi autobaanalla, jonne nastarenkailla taas ei ole muutenkaan asiaa)...
Oisko pientä asennevikaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 15 Heinä 2019, 22:09
- Auto: 2019 530e M Sport
Ehkäpä tuo oli tehty testimielessä. Sama ominaisuus kuitenkin läsnä nopeudesta riippumatta nastarenkailla.
Sulla sitä vikaa taitaa päässä olla.
Jätit tekstistä lähes täysin olennaiset asiat huomiotta ja keskityit vain tuohon yhteen lukuun.
Kysehän oli pelkästä testistä, josta huomasi, että luistonestovalo vilkkui niin kauan kuin vain jaksoi kiihdyttää.
Siinä ei ollut varsinaisesti luiston tai sutimisen kanssa mitään tekemistä, vaan auton virheellisestä tulkinnasta.
Missään olosuhteissa ei voinut tehdä täyskaasukiihdytystä ilman tehojen leikkautumista ja tämä aiheutti jatkuvasti vaaratilanteita ohituksissa jos jäi DTC kytkemättä.
Renkaiden kuluminen poisti ongelman käytännössä kokonaan.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Ei El_Ucca, jos teit tuon testin tavallisella maantiellä, niin sulla on päässä vikaa ja aika pahasti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Niin, että sun pitää kahdella bmw-foorumilla käydä solvaamassa ihmisiä/autoja, vaikka et edes omista pemaria?
Move on, sanon ma.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Niin tai JOS tein tuon taajamassa. JOS siinä oli vielä koulu vieressä. JOS ajoin silmät kiinni. Miksi jossitella asialla täysin vailla tietoa?
Testi tehty moottoritiellä. Ja pakko sanoa, että sitä ei tehty ruuhka-aikaan ennen kuin alat sillä jossitella.
En tiennyt, että tämä osio oli varattu moralisoinnille.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018