Tyhmä kysymys ehkä, mutta olet varmaan tsekannut missä asennossa idriven kautta käytettävä keskisuuttimien "fiilisrulla" on?lnaukkar kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 12:32 Laitoin juuri yhteydenottopyynnön, täytyy varata huolto jossa saavat tutkia ilmanvaihtoa nyt toisen kerran. Tuon viimeisen huollon jälkeen meni varmasti ainakin lämmitys huonompaan suuntaan. Auto lämmittää aluksi ok, mutta lopulta puskee oudon viileää ilmaa jo ennen kuin saavuttaa kabiinin lämpötilapyynnin. Esiintyy suunnilleen niin, että saman työmatkan loppua kohden tulee aina fiilis, että auto viilentää kabiinia kun pitäisi tehdä toisin päin.
Laitoin kokeilun vuoksi lämpömittarin apparin penkille, niin 30min matkan aikana ei noussut edes 19 asteeseen vaikka kabiinin pyynti oli 24. Nousi kyllä hyvi nopeasti 15 asteeseen ja siitä hiljalleen yli 18, mutta siihen jäi. Tämän tieteellinen arvo on lähellä nollaa, mutta ei nyt ainakaan todistanut omia fiiliksiä vääräksi.
G30 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Keskellä -- ongelma koskee kaikkia suuttimia mihin tuosta kuskin paikalta nyt pystyy kurottelemaan (jalat, kojelauta, ikkuna). Viileää tuntuu tulevan silloin kaikista. Myöskään intensity ei tunnu vaikuttavan, ilmaa tulee vain enemmän tai vähemmän, mutta lämpötila ei tunnu muuttuvan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Samaa ongelmaa tuntuu olevan monella muullakin. Itse veikkaan et tää on vaan kohta niin sanottu ominaisuus. Omassani lämmittää eka hyvin mutta sitten kun alkaa saavuttaa asetetun lämpötila pyynnin niin alkaa viilentyä/haaleta ilma. Ei nyt varsinaisesti viileää puhalla mutta tuntee että kapiini viilenee. Kyselin tästä tällä viikolla kun kävin huoltoa varaamassa et olisko tullut uutta päivitystä. No eipä oo tullut yhtään mitään
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
No kuulostaa aivan tutulta. Välillä ongelma on olematon tai lievä, välillä se alkaa ihan tosissaan puskea viileää niin että oikein häiritsee. Joko se tai viimeistään apparin paikalta kuuluva "oisko kannattanut ostaa auto jossa lämmitys toimii" -noidunta.BMW e90 kirjoitti: ↑13 Joulu 2018, 18:22 Samaa ongelmaa tuntuu olevan monella muullakin. Itse veikkaan et tää on vaan kohta niin sanottu ominaisuus. Omassani lämmittää eka hyvin mutta sitten kun alkaa saavuttaa asetetun lämpötila pyynnin niin alkaa viilentyä/haaleta ilma. Ei nyt varsinaisesti viileää puhalla mutta tuntee että kapiini viilenee. Kyselin tästä tällä viikolla kun kävin huoltoa varaamassa et olisko tullut uutta päivitystä. No eipä oo tullut yhtään mitään
Mun mielestä paheni nyt viime huollon jälkeen, jossa kehuivat tehneensä jotain ilmanvaihdon säädöille. En nyt kyllä muista, että olisi sama häirinnyt vielä viime talvena.
Lämmittimestä samanlaiset kokemukset. ensin lämmittää kivasti, sitten haalenee. Kesällä toisinpäin, ensin viilenee kivasti. sitten lämpenee. Ei kuulemma uusia päivityksiä ole.
Miten muuten, huurtuuko muilla etuvalot sisäpuolelta? itse huomasin eilen pesun jälkeen, että molemmat etuvalot sisäpuolelta huurussa.
Miten muuten, huurtuuko muilla etuvalot sisäpuolelta? itse huomasin eilen pesun jälkeen, että molemmat etuvalot sisäpuolelta huurussa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Täällähän näitä vastaavia on vaikka kuinka https://www.motor-talk.de/forum/problem ... ml?page=99
Ihan samaan tapaan sahaa F 15 e40 lämmitys. Kun pyynnin laittaa 18 , pukkaa aluksi niin kuumaa ilmaa kabiiniin , että on laskettava pyyntiä. Hetken päästä saa taas nostaa monta astetta ja sitten taas laskea. Koko ajan joutuu roplaamaan lämpötilan säätöä. Kesällä ihan sama juttu toisinpäin.
Myös F20 , E70 ja E46 tekevät samaa , eikä mk7 Golfkaan ollut sen kummempi. Ei näitä automaatti-ilmastointeja saa näköjään millään toimimaan niin , että lämpö pysyisi tasaisena.
Myös F20 , E70 ja E46 tekevät samaa , eikä mk7 Golfkaan ollut sen kummempi. Ei näitä automaatti-ilmastointeja saa näköjään millään toimimaan niin , että lämpö pysyisi tasaisena.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 22 Joulu 2015, 18:45
Mulla oli 530e luovutus 19.10. ja 22.10. auto takas liikkeeseen, kun puhalsi lämmintä vain satunnaisesti. Eikä mitään vikakoodeja ja uusimmat softat autossa. Tutkivat aikansa ja kun vikaa ei löytynyt, niin nostivat kädet pystyyn ja pyysivät BMW skandinavialta Ruotsista apua. Viikon jälkeen huomasivat jollain ihmeellä, että yksi sisätilan lämpötila-anturi näytti yli 10 astetta enemmän kuin muut ja sen takia puhalteli kylmää melkein koko ajan. Saivat jonkun ohjelmiston päivityksellä korjaantumasn eikä autoa tarvinnut repiä heti osiksi.
Mun F31 on varmaan sitten poikkeus, usein menee monta kuukautta etten koske lämmönsäätönuppeihin ollenkaan, se vaan toimii. Ja olen kyllä tarkka oikeasta lämpötilafiiliksestä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Sama homma. Kaikki edelliset bemarini E46, E90, F30, F11 niin automaatti ilmastointi on toiminut kuin ajatus. Ei oo tarvinnu lämpötilaa säädellä. Siksi harmittaakin kun täs nykyises ei oo niin hyvä. Ja veikkaan että olis kuitenkin ihan softamuutoksella saatavis toimimaan kunnolla.
Mullakin F25 toimii jotenkuten , ei ollenkaan niin paljon säätöä , kuin noissa muissa mainitsemissani. Sitten on näissä joikaisessa sellainen ilmiö , että kun tekee tiukan käännöksen risteyksessä , puhallusilma viilenee aina hetkeksi , tasaantuu sitten kun jatkaa suoraan ajoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei ole poikkeus, sama oli munkin edellisen F11 kanssa, toimi kuin ajatus. Ainoa mihin ikinä piti koskea oli intensiteetti ja sekin fiiliksen mukaan, että paljonko halusi hönkää kasvoille. Ja välillä säätörullasta käänsin kasvoille viileämpää esim. pitkällä ajomatkalla virkeyttä ylläpitämään. Ja ei ne sitä edelliset väärän merkkiset autotkaan huonoja olleet, ei tule mitään ilmanvaihtoon liittyvää ongelmaa niistä mieleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sama. Yhteenkään sigun pemareista ei ole tarvinnut namikoihin koskea kesällä eikä talvella. Melkein kyllä veikkaisin kans jotain anturivikaa.
Joskus saa lämmityslaitteen sekaisin, kun laittaa kuuman kaffekupin lähelle siiliä...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Lämpöanturin sijoituksilla on suuri merkitys lopputulokseen. Erikoisin ratkaisu tuli vastaan Sitikassa, automaatti-ilmastoinnin ainoa "sisälämpöanturi" oli lämmityslaitteen kanavassa. Eli koko automatiikka perustui arvaukseen sisäänpuhallettavan ilman perusteella, kesällä jäähdyttäessä toimikin ihan hyvin, talvella toteutunut lämpötila heitti usin toistakymmentä astettakin toivomuksesta. Toiseksi hölmöin näkemäni sisälämpöanturin sijoitus oli kotona ilmalämpöpumpussa, anturi laitteen nurkassa pienen ritilän takana niin, että laitteen elektroniikka lämmittää sitä eikä huoneilma kierrä anturille asti. Se oli helppo modata juottamalla anturi jatkojohdon päähän ilmavirtaan.
Sama juttu, ei ole F-sarjan autoihin koskaan tarvinnut koskea nappuloihin. Lämpö 19 asteeseen ja ilmastointi automaatti-asentoon ja koskaan ei tarvitse muuttaa mitään. Ehkä ainoa on että tuuletusta joskus kovalla pakkasella isommalle, kun meinaa etuikkuna mennä huuruun. Muuten toimi mainiosti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
On näissä sitten outoa vaihtelua. Juuri palasin mökiltä. Lähtiessä pyynti 18,5 , muutaman km jälkeen piti laskea 17.5. Hetken päästä sai nostaa 21,5 , ennenkuin taas tuli lämmintä , siitä sitten asteittain taas tiputtamaan ad 18.5 , jolloin oltiin jo kotipihassa.salmol kirjoitti: ↑15 Joulu 2018, 18:43Sama juttu, ei ole F-sarjan autoihin koskaan tarvinnut koskea nappuloihin. Lämpö 19 asteeseen ja ilmastointi automaatti-asentoon ja koskaan ei tarvitse muuttaa mitään. Ehkä ainoa on että tuuletusta joskus kovalla pakkasella isommalle, kun meinaa etuikkuna mennä huuruun. Muuten toimi mainiosti.
Yksi mikä voi ehkä vaikuttaa , on ecopro moodi ja se , että pidän tuon automaattisäädön intensiteetin aina yhdessä palkissa. Pitänee kokeilla pelääko paremmin , jos konfiguroi ecorpn ohituksen ilmastointiin ja laittaa 2-3 palkkia säätöpaneliin.
Itse olen pitänyt ilmastointia ecopprossa ja yhdellä palkilla , koska muuten huudattaa puhallinta turhan kovaa lähdön jälkeen hakiessaan nopeasti pyydettyä lämpötilaa.