G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Eli tänne voisi kirjoitella G30:n vioista/ominaisuuksista.

Eli omassani 520da olen kohdannut jo muutamaan häiritsevän jutun.

1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
3. Idriven kieli oli muuttunut käynnistettäessä yllättäin enkuksi. Näin tapahtunut vain kerran. (Ei vika vaan käyttäjästä johtuva moka)
4. Yksi paineanturi näyttää näköjään 0.1 baria liikaa. Voiko tätä nyt viaksi edes kutsua : )

Eli onko muilla esiintynyt vastaavia tai muita ongelmia? Oletteko jo käyneet pajalla? Olen melko varma ettei huolto noille mitään voi tehdä, joten ne jää ominaisuudeksi.
Viimeksi muokannut Bemmisti, 15 Touko 2017, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
op85
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 14:08
Auto: BMW 530e
Paikkakunta: Lohja

Omassa autossani, joka on ollut viikon käytössä on jo tullut takaovien tiivisteiden aiheuttamat kulumajäljet oviaukkojen karmien maalipintaan. Korjausohjeena kiveniskuteipin asennus hankaumakohtaan. Myös perheemme X1:ssä (F48) on samanlaiset jäljet. Maahantuojan ohjeen mukaan siihen voidaan tehdä korjausmaalaus ja asentaa em. teippi suojaksi. Molemmat autot ovat mustia, joten hankaumajäljet näkyvät kiusallisen selvästi.
Ex: BMW 520d A G31 Touring Business Comfort Luxury, BMW 520d A G30 Business Comfort Luxury, BMW F10 518d A Business Exclusive Pro, BMW F10 518d A Business Exclusive, BMW F10 518d A Business Luxury, BMW F11 520d A Business, BMW F20 114d Business
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Niin, tuohon en osaa sanoa mitään. Helkutin hyvä pointti. Täytyy tutkia onko maalipinnassa nirhaumia yms. Myyjähän ei noista vapaaehtoisesti kerro. Suhina tulee mielestäni ovesta ei tuulilasista. Nuo natinat vois hyvinkin tulla lasin vaihdosta.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Tuli syynättyä tuulilasin ympäristö tarkkaan. Ei minkäänlaista jälkeä, paitsi sellainen havainto, että kuskin puolen lasin yläosa on millin pari syvemmällä kuin apparin puolen. Liekkö vaihettu sit. Täytyy käydä syynäämässä halliautoja/essareita. Tänään tietyllä tuulella ei kuulunut mitään ylimääräistä kohinaa. Tulomatkalla taas humisi selvästi. Eli tuulen suunnalla näköjään suuri vaikutus.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

TJJ kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?
Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Varmasti harvinaista mutta kaipa niitä kuljetuksessa menee rikki välillä. Toiselta foorumilta luin kuinka auton luovutus oli viivästynyt juuri tuulilasin vaihdon vuoksi.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Wonderi kirjoitti:Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.
Missä suomalaisessa merkkikorjaamossa on tuulilasinasennusrobotti?
Liitteet
IMG_0360.JPG
IMG_0360.JPG (96.14 KiB) Katsottu 49680 kertaa
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

TJJ kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.
Joo faijalla tosissaan G30 luovutus myöhästyi reilu viikon, koska lasi oli mennyt kuljetuksessa rikki sadetunnistimen kohdalta n. 10 cm. matkalta. Kertoivat asiasta kyllä heti omatoimisesti avoimesti vauriokuvien kera ja auto hyväksytettiin vielä luovutuksen yhteydessä korjatun vaurion osalta erikseen ja hyvittivätkin myöhästymistä antamalla jonkun pinnoituksen ym. kaupanpäälle. Korjaustyö oli erittäin siisti.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

jva kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.
Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessa
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Eli tuo kielen vaihtuminen tais johtua siitä, että mulla oli aiemmin molemmat avaimet mukana. Kun kieli vaihtui niin mulla oli vain toinen avain mukana. Tälläisen selityksen sain huoltoneuvojalta.

Eikö kellään muulla ole minkäänlaisia tuulensuhinoita.? Täytyy tosiaan käydä joku päivä essareita kokeilemassa.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

VolvostaBemariin kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessa
Joo, meteoriittikin voi osua kohdalle. Kaikki tietenkin mahdollista, mutta tapahtumilla on todennäköisyytensä...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Autotohtori kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?
No mikä on todennäköisyys että tuulilasiin pamahtaa jotain 500km kohdalla ja rikkoo sen? Melkein sama todennäköisyys kuin 15 km kohdalla kun miettii että autolla ajetaan helposti jopa satoja tuhansia kilometrejä samalla tuulilasilla. Silti minulla meni tuulilasi rikki yhdestä autosta 500km ajettuna. Eli kyllä noita sattua voi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin