G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
urandom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2017, 09:31

Bimmerfanc kirjoitti:Ajoin työmatkalla Saksassa uutta MB E-sarjalaista ja siinä oli ilmeisesti active speed limit assist, niin toimi hyvin tuo automaattinen nopeuden säätö, eli tunnisti mikä nopeus tiellä ja laski tai kiihdytti nopeutta liikennemerkkien mukaan. Onko bemarilla tätä toimintaa, itsellä tulee aina ehdotus nopeuteen minkä järjestelmä havaitsee ja itse täytyy vakkarista näpäyttää että valitsee ehdotetun nopeuden ja varusteena ”aktiivinen vakionopeudensäädin, stop and go toiminnolla”

Ei ole valitettavasti :(
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

urandom kirjoitti:
Bimmerfanc kirjoitti:Ajoin työmatkalla Saksassa uutta MB E-sarjalaista ja siinä oli ilmeisesti active speed limit assist, niin toimi hyvin tuo automaattinen nopeuden säätö, eli tunnisti mikä nopeus tiellä ja laski tai kiihdytti nopeutta liikennemerkkien mukaan. Onko bemarilla tätä toimintaa, itsellä tulee aina ehdotus nopeuteen minkä järjestelmä havaitsee ja itse täytyy vakkarista näpäyttää että valitsee ehdotetun nopeuden ja varusteena ”aktiivinen vakionopeudensäädin, stop and go toiminnolla”

Ei ole valitettavasti :(
MB:stä en tiedä, mutta BMW:ssä pystyy itse säätämään esim tikkari + 9 km/h, mikä on minusta hieno ominaisuus. Tuota täysin automaattista toimintoa ei ole.

Miten hyvin BMW uskoo talvinopeusrajoitusmerkkejä vai ajaako Navin kesärajoitukset välillä merkkien yli? Ainakaan uudet Volvot ei usko liikennemerkkejä vaan ilmoittaa nopeuden navin karttatietojen mukaan.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Voi olla montaa mieltä, että voiko nykyisellä toimintavarmuudella tehdä täysin automaattista nopeuden arvelua ilman käyttäjän varmistusta.

Nimimerkillä Teslan autopilot keksii manskulla bussin perseestä, että nyt onkin 40->100km/h ja kiihdyttää. Sekä samanlaiset erheet toiseen suuntaan, jolloin tuloksena yllättävä jarrutus ilman syytä. :mus:
Huivei kirjoitti:Miten hyvin BMW uskoo talvinopeusrajoitusmerkkejä vai ajaako Navin kesärajoitukset välillä merkkien yli? Ainakaan uudet Volvot ei usko liikennemerkkejä vaan ilmoittaa nopeuden navin karttatietojen mukaan.
Mulla on teoria, että auton lukemat rajoitukset tallentuvat naviin jollain tavalla. Koska mun muistelun mukaan kun ajaa motaria rajoituksen muutoksen jälkeen, niin aina kyltin kohdalla 100km/h, mutta joskus olen huomannut että siellä livahtaa 120... Sitten kun ajaa saman reissun uudestaan, niin 100km/h pysyy taulussa tasaisesti koko matkan.. vai kuvittelenko? :lol:

Edit: joka tapauksessa kun nyt ajan esim. Helsingistä Haminaan motaripätkän, niin oikea talvirajoitus taulussa koko matkan.
Viimeksi muokannut lnaukkar, 06 Joulu 2017, 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Harmi ettei tuota täysin automaatti nopeuden säätöä liikennemerkkien mukaan ole kuten MB:ssä.Eipä olis ollut kummoinen koodintynkä naputella myös BMW:lle,kun kerran ”kaikki valtias ja voipa” Daimler sen sallii...
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Huivei kirjoitti:MB:stä en tiedä, mutta BMW:ssä pystyy itse säätämään esim tikkari + 9 km/h, mikä on minusta hieno ominaisuus. Tuota täysin automaattista toimintoa ei ole.

Miten hyvin BMW uskoo talvinopeusrajoitusmerkkejä vai ajaako Navin kesärajoitukset välillä merkkien yli? Ainakaan uudet Volvot ei usko liikennemerkkejä vaan ilmoittaa nopeuden navin karttatietojen mukaan.
Itse olen ymmärtänyt niin että BMW lukee ensisijaisesti liikennemerkit...Navissahan on ns. fiksatut nopeusrajoitukset,eli navi ei tiedä talvinopeusrajoituksista mitään.Itsellä ainakin tähän asti tiukasti antanut nopeusrajoituksen mikä merkissä...
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Onko kukaan huomannut että G30 penkinlämmittimet ovat tehottomat?Itsellä ainakin tuntuu että menee todella pitkään ennen kuin lämpö edes tuntuu puhumattakaan edes että perse hikois niissä,vaikka max teho päällä.F11 penkit lämpenivät todella nopeasti ja välillä tuntui että kankut paloivat jos piti tarpeeksi kauan max tehoa päällä
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Bimmerfanc kirjoitti:Onko kukaan huomannut että G30 penkinlämmittimet ovat tehottomat?Itsellä ainakin tuntuu että menee todella pitkään ennen kuin lämpö edes tuntuu puhumattakaan edes että perse hikois niissä,vaikka max teho päällä.F11 penkit lämpenivät todella nopeasti ja välillä tuntui että kankut paloivat jos piti tarpeeksi kauan max tehoa päällä
Mikä verhoilu? Ainakin F-sarjassa vastusten kuumuutta voi säätää esim. Carlyllä ja muilla ohjelmilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

salmol kirjoitti:Mikä verhoilu? Ainakin F-sarjassa vastusten kuumuutta voi säätää esim. Carlyllä ja muilla ohjelmilla.
Nahoilla on ja sporttikakkarat...
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Bimmerfanc kirjoitti:Onko kukaan huomannut että G30 penkinlämmittimet ovat tehottomat?Itsellä ainakin tuntuu että menee todella pitkään ennen kuin lämpö edes tuntuu puhumattakaan edes että perse hikois niissä,vaikka max teho päällä.F11 penkit lämpenivät todella nopeasti ja välillä tuntui että kankut paloivat jos piti tarpeeksi kauan max tehoa päällä
En ole huomannut eroa penkissä vrt edellinen vitonen. Sen penkinlämmityksen voi tässä säätää selälle ja perseelle eri tehoiseksi asetuksista, kurkkaa se säätö. Mutta eron olen huomannut ratissa. Se lämpenee omaan makuun jopa liian kuumaksi välillä, edellisessä vitosessa oli miellyttävämpi. Nyt nappaan usein rattilämmön pois hetken kuluttua, edellisessä jäi päälle matkan ajaksi.

Mutta toi ulkolämpötilan perusteella automaattinen ratti+penkki (myös apparin penkki) on kyllä juhlaa.
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Tuota säätöä yritin etsiä,mutten löytänyt.Löydän vain nuo asetukset milloin menee automaattisesti päälle ym.Edellisessä F11 tuo säätö oli,mutta se comfort jakkaroin...tosin kun muistelen niin E60:ssä se oli myös,vaikka oli normi lättä jakkaroilla.Ratti lämpee tosi nopeesti mutta penkit ei.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Bimmerfanc kirjoitti:Tuota säätöä yritin etsiä,mutten löytänyt.Löydän vain nuo asetukset milloin menee automaattisesti päälle ym.Edellisessä F11 tuo säätö oli,mutta se comfort jakkaroin...tosin kun muistelen niin E60:ssä se oli myös,vaikka oli normi lättä jakkaroilla.Ratti lämpee tosi nopeesti mutta penkit ei.
Okei, se perse/selkä tehosäätö on varmaan sitten tosiaan vain comforteissa, mulla sellaiset.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1851
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko penkin ja ratin automaattilämmityksessä automaattinen ajan tai lämpötilan mukaan sammutuskin?
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

En tiedä mistä rupee vähentämään tehoa ym. (Jos edes tekee sitä) Tänäänkin aamulla kun lähdin liikenteeseen,niin n.2-3km piti ajaa ennenkuin jotain lämpöä penkissä :thdw: Otin tuon automaattisen kytkennän pois,mutta sama ongelma.Kai tästä täytyy mennä reklamoimaan,samalla saavat katsoa toisen avaimen heikon signaalin.
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Hitaammin lämpenee penkit kuin 2011 vakiokangaspenkit. Olen laittanut nahkan piikkiin (eli lämpenisi hitaammin kuin kangas), mutta olisko sitten huonontunut...? Nyt siis sporttipenkit dakotalla.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Wonderi kirjoitti:Onko penkin ja ratin automaattilämmityksessä automaattinen ajan tai lämpötilan mukaan sammutuskin?
Asetuksista voi säätää missä ulkolämpötilassa ratti/penkki/apparin penkki lähtee automaattisesti päälle (ja millä teholla) kun laitat auton päälle. Täytyy sammuttaa itse.
TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

mj1973 kirjoitti:Hitaammin lämpenee penkit kuin 2011 vakiokangaspenkit. Olen laittanut nahkan piikkiin (eli lämpenisi hitaammin kuin kangas), mutta olisko sitten huonontunut...? Nyt siis sporttipenkit dakotalla.
Kyllä veikkaan että nahka lämpenee hitaammin...tai sitten on jotain vialla. Itsellä nuo sporttipenkit m-sportin kangas-alcantaralla ja kun lähtee kylmällä liikkeelle niin automaatti heittää 2-tehon penkinlämmittimille ja alta kahden minuutin pitää ottaa kokonaan pois ettei takamus paistu :blush:

Ratin lämmitin myös mun mielestä turhankin ärtsy, eli ei voi pitää päällä kuin hetken tai polttaa näppinsä.
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

TeeQ kirjoitti:Itsellä nuo sporttipenkit m-sportin kangas-alcantaralla ja kun lähtee kylmällä liikkeelle niin automaatti heittää 2-tehon penkinlämmittimille ja alta kahden minuutin pitää ottaa kokonaan pois ettei takamus paistu :blush:

Ratin lämmitin myös mun mielestä turhankin ärtsy, eli ei voi pitää päällä kuin hetken tai polttaa näppinsä.
Itsellä ei missään vaiheessa tule ”paistumis” efektiä,ei istuinosaan eikä selkänojaan.Tarpeeksi kauan kun on päällä niin on lämmin,muttei kuuma.
Dna82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:26
Auto: 530e G30 M-sport
Ex-F20 118da M-sport -16
Paikkakunta: Oulu

Saman huomannut itsekkin että ratti edelliseen verrattuna menee todella kuumaksi. Penkit vastaavasti tuntuu tehottomammilta ja ajattelin itsekkin että comfort-nahat tämän tekee (aiemmin alcantra lämpes paljon tehokkaammin)
Joonasr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Heinä 2016, 07:13
Auto: 530e

Onko kukaan muu havainnut ovipahveissa resonointia?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Joonasr kirjoitti:Onko kukaan muu havainnut ovipahveissa resonointia?
Jonkin aikaa etsin ko.tapaista vikaa kuskin ovesta, mutta syylliseksi paljastui se kuskinpuolella oleva pieni säilytyslokero kojetaulun alakulmassa.
Siellä pikkutavarat resonoi kovaa muovia vasten.

Jotenkin se ääni tuntui tulevan ovesta, mutta ainakin minun tapauksessa sieltä ääni johtui.
Muuten ei ovipahvit ole äännelleet.

Mutta kuskin ovea suljettaessa ulkopuolelta, kuulu selvä "rämähdys".
Jotenkin tuntuis johtuvan ovenkahva/ lukitusmekaniikasta tuo?
Täytynee tuosta joskus valittaa huollolle.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Vastaa Viestiin