G30 viat ja ominaisuudet

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 13 Touko 2017, 07:23

Eli tänne voisi kirjoitella G30:n vioista/ominaisuuksista.

Eli omassani 520da olen kohdannut jo muutamaan häiritsevän jutun.

1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
3. Idriven kieli oli muuttunut käynnistettäessä yllättäin enkuksi. Näin tapahtunut vain kerran. (Ei vika vaan käyttäjästä johtuva moka)
4. Yksi paineanturi näyttää näköjään 0.1 baria liikaa. Voiko tätä nyt viaksi edes kutsua : )

Eli onko muilla esiintynyt vastaavia tai muita ongelmia? Oletteko jo käyneet pajalla? Olen melko varma ettei huolto noille mitään voi tehdä, joten ne jää ominaisuudeksi.
Viimeksi muokannut Bemmisti, 15 Touko 2017, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

op85
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 14:08
Auto: BMW 520d A Touring G31 Business Comfort Luxury
Paikkakunta: Lohja

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja op85 » 13 Touko 2017, 10:33

Omassa autossani, joka on ollut viikon käytössä on jo tullut takaovien tiivisteiden aiheuttamat kulumajäljet oviaukkojen karmien maalipintaan. Korjausohjeena kiveniskuteipin asennus hankaumakohtaan. Myös perheemme X1:ssä (F48) on samanlaiset jäljet. Maahantuojan ohjeen mukaan siihen voidaan tehdä korjausmaalaus ja asentaa em. teippi suojaksi. Molemmat autot ovat mustia, joten hankaumajäljet näkyvät kiusallisen selvästi.
Ex: BMW 520d A G30 Business Comfort Luxury, BMW F10 518d A Business Exclusive Pro, BMW F10 518d A Business Exclusive, BMW F10 518d A Business Luxury, BMW F11 520d A Business, BMW F20 114d Business

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 720
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TJJ » 13 Touko 2017, 11:57

Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 13 Touko 2017, 13:33

Niin, tuohon en osaa sanoa mitään. Helkutin hyvä pointti. Täytyy tutkia onko maalipinnassa nirhaumia yms. Myyjähän ei noista vapaaehtoisesti kerro. Suhina tulee mielestäni ovesta ei tuulilasista. Nuo natinat vois hyvinkin tulla lasin vaihdosta.

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 13 Touko 2017, 19:52

Tuli syynättyä tuulilasin ympäristö tarkkaan. Ei minkäänlaista jälkeä, paitsi sellainen havainto, että kuskin puolen lasin yläosa on millin pari syvemmällä kuin apparin puolen. Liekkö vaihettu sit. Täytyy käydä syynäämässä halliautoja/essareita. Tänään tietyllä tuulella ei kuulunut mitään ylimääräistä kohinaa. Tulomatkalla taas humisi selvästi. Eli tuulen suunnalla näköjään suuri vaikutus.

Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Autotohtori » 13 Touko 2017, 20:43

TJJ kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?
Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 13 Touko 2017, 20:47

Varmasti harvinaista mutta kaipa niitä kuljetuksessa menee rikki välillä. Toiselta foorumilta luin kuinka auton luovutus oli viivästynyt juuri tuulilasin vaihdon vuoksi.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 13 Touko 2017, 20:58

Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 720
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja TJJ » 13 Touko 2017, 21:58

Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 795
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 14 Touko 2017, 00:46

Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 501
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Huivei » 14 Touko 2017, 09:08

Wonderi kirjoitti:Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.
Missä suomalaisessa merkkikorjaamossa on tuulilasinasennusrobotti?
Liitteet
IMG_0360.JPG
IMG_0360.JPG (96.14 KiB) Katsottu 7002 kertaa

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 269
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja jva » 14 Touko 2017, 14:18

Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 311
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: G30 viat ja om

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 14 Touko 2017, 20:16

TJJ kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.
Joo faijalla tosissaan G30 luovutus myöhästyi reilu viikon, koska lasi oli mennyt kuljetuksessa rikki sadetunnistimen kohdalta n. 10 cm. matkalta. Kertoivat asiasta kyllä heti omatoimisesti avoimesti vauriokuvien kera ja auto hyväksytettiin vielä luovutuksen yhteydessä korjatun vaurion osalta erikseen ja hyvittivätkin myöhästymistä antamalla jonkun pinnoituksen ym. kaupanpäälle. Korjaustyö oli erittäin siisti.

Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Autotohtori » 14 Touko 2017, 21:24

jva kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.
Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 258
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 14 Touko 2017, 22:42

Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1115
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 15 Touko 2017, 08:06

toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessa

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 15 Touko 2017, 18:39

Eli tuo kielen vaihtuminen tais johtua siitä, että mulla oli aiemmin molemmat avaimet mukana. Kun kieli vaihtui niin mulla oli vain toinen avain mukana. Tälläisen selityksen sain huoltoneuvojalta.

Eikö kellään muulla ole minkäänlaisia tuulensuhinoita.? Täytyy tosiaan käydä joku päivä essareita kokeilemassa.

Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Autotohtori » 15 Touko 2017, 19:18

toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?

Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja Autotohtori » 15 Touko 2017, 19:20

VolvostaBemariin kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessa
Joo, meteoriittikin voi osua kohdalle. Kaikki tietenkin mahdollista, mutta tapahtumilla on todennäköisyytensä...

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Viesti Kirjoittaja salmol » 15 Touko 2017, 19:35

Autotohtori kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?
No mikä on todennäköisyys että tuulilasiin pamahtaa jotain 500km kohdalla ja rikkoo sen? Melkein sama todennäköisyys kuin 15 km kohdalla kun miettii että autolla ajetaan helposti jopa satoja tuhansia kilometrejä samalla tuulilasilla. Silti minulla meni tuulilasi rikki yhdestä autosta 500km ajettuna. Eli kyllä noita sattua voi.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Vastaa Viestiin