G30 viat ja ominaisuudet
Mulla on noi natinat koelaudassa vaan lisääntyneet. Ei jaksa viedä huoltoon kun tietää ettei niitä kuitenkaan kuntoon saada. Ainakin tässä yksilössä ratin että penkkienlämmitys on kökömpi kuin facelift f10:n. Ei ainakaan mulle tule tunnetta, että takamus tulessa
.
.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Hyvä kuulla että homma korjaantui ainakin väliaikaisesti.. valitettavaa tietysti että näitä korjauksia tehdään välirahalla.jaja kirjoitti:En jaksanut minäkään, Vein sen sijaan auton vaihtoon, kun Vantaan Airportissa oli Black Friday tai jotakin vastaavia tarjousautoja. Ylimääräiset äänet ja kolinat ainakin vielä ovat poissa, mutta muistaakseni aikaisemminkin alkoivat vasta, kun oli muutama tuhat ajettu.
Vaihtoa joudutti myös sekin seikka, että urheiluistuin ei sitten meikäläisen selälle/ahterille alkanut tuntua millään sopivalta, kipeytti selkää entisestään. Nyt autossa on ne paljon haukutut vakiopenkit ja ainakin meikäläisen on
paljon parempi istua niissä ja ehkä jopa selkäkin voi paremmin tai ainakin vähän tuntuu slltä.
Toinen juttu oli se, että kun tämä vaihtoon mennyt oli ensimmäinen (ja ehkä viimeinen) takavetoinen malli, mitä olen bemareita omistanut, niin talven alkaessa oli muutos aikaisempaan liian suuri. En oikein tottunut siihen luistoneston valon välkkymiseen ja perän pikkuiseen lähes jatkuvaa elämiseen, jos oli vähänkin ns. liukasta. Ei siinä mitään, kyllä sillä toimeen varmaan olisi tullut, mutta kun sattui sopivilla varusteilla oleva nelikko olemaan saatavilla pienellä välirahalla, niin vaihtoon meni...
Tästä taas nähdään, että sama penkki ei sovi kaikille ja vaihtoehtojen ennakkoluuloton vertailu on järkevää. Koeajoautot taitaa olla lähes poikkeuksetta sporttipenkeillä.
Tapahtuiko muita varustemuutoksia hyvään tai huonoon suuntaan?
Mielenkiinnosta kuulisin lisääkin vertailua käyttäytymisestä takaveto vs xdrive. Tuleeko muita eroja mieleen? Nyt sama kone mutta neliveto? Samat renkaat?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Jännä juttu tuo penkkien lämpenisongelma. Omassani kyllä penkit(sport nahat) lämpeää nopeasti ja todella kuumaksi. Mielestäni ei eroa F10 lci:n. Ratti lämpeää kuumemmaksi vs. edellinen korimalli ja se tuleekin otettua aikasin pois päältä. F10:sä muistan kun tuli kylmillä keleillä ajeltua lähes aina ratinlämmitin päällä, tuntui se niin hyvältä käsille.
Ainoa ongelma omassani on automaattinen penkkien lämmityksen toimimattomuus. Olen antanut autolle ohjearvot niiden kytkeytymiselle idriveen, mutta ainoastaan rattilämmitys lähtee toimimaan kuten pitääkin käynnistyksen jälkeen, mutta penkinlämmitys ei.
Pitää varmaan jutella huollossa asiasta .
Muuten on auto pelannut hienosti (koputan puuta eli päätäni) ja ollut erittäin mieleinen minulle.
On myös ollut kiva päästä jälleen neliveto-keleille ajamaan. Mökillä kun syrjäiset sivutiet on välillä melko jäiset tai paksun lumen peitossa ennen aurausta. Uudet contin nastat + xDrive...aijai!
Ainoa ongelma omassani on automaattinen penkkien lämmityksen toimimattomuus. Olen antanut autolle ohjearvot niiden kytkeytymiselle idriveen, mutta ainoastaan rattilämmitys lähtee toimimaan kuten pitääkin käynnistyksen jälkeen, mutta penkinlämmitys ei.
Pitää varmaan jutella huollossa asiasta .
Muuten on auto pelannut hienosti (koputan puuta eli päätäni) ja ollut erittäin mieleinen minulle.
On myös ollut kiva päästä jälleen neliveto-keleille ajamaan. Mökillä kun syrjäiset sivutiet on välillä melko jäiset tai paksun lumen peitossa ennen aurausta. Uudet contin nastat + xDrive...aijai!
Viimeksi muokannut Mosku, 10 Joulu 2017, 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo penkinlämmitys lähtee meikäläisellä pienellä viiveellä päälle tuossa automaattiasennossa.
Ratti heti.
Oletko säätänyt myös tehoa siinä suuremmalle?
Ratti heti.
Oletko säätänyt myös tehoa siinä suuremmalle?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Ahaa, pitääpä vielä tutkia asiaa. Itse tälläisena kärsimättömänä olen aina napannut penkin lämmityksen päälle kun auto ei sitä ole automaagisesti tehnyt.gestapo kirjoitti:Tuo penkinlämmitys lähtee meikäläisellä pienellä viiveellä päälle tuossa automaattiasennossa.
Ratti heti.
Oletko säätänyt myös tehoa siinä suuremmalle?
Mulla on myös 4-zone ilmastointi jossa on se kosketusnäyttö säädöille. Siihenhän tulee ne hienot kuvat säätöpaneeliin kun penkinlämmitykset ovat päällä. Pitäisikö ne kuvat tulla myös automaatin hoitaessa päälle laiton?
Olen laittanut tehot täysille idriven valikoista ja sitten myös kokeillut pienempää tehoa ja eri ohjearvoja noiden kytkeytymiselle, ei vaikutusta
Juu.
Kuva näkyy säätöpaneelissa kun automaattisesti kytkeytyy päälle.
Samalla näkyy säädetty teho niillä "viivoilla".
Kuva näkyy säätöpaneelissa kun automaattisesti kytkeytyy päälle.
Samalla näkyy säädetty teho niillä "viivoilla".
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mulla tuo penkinlämmitin naksahtaa päälle samalla kun laitan turvavyön kiinni...olen ajatellut niin että auto haluaa näin haistella josko oikeasti penkillä joku istuu kun tuon saman automaattitoiminnon saa myös pelkääjän puolelle.
No tuohan on järkevä systeemi!TeeQ kirjoitti:Mulla tuo penkinlämmitin naksahtaa päälle samalla kun laitan turvavyön kiinni...olen ajatellut niin että auto haluaa näin haistella josko oikeasti penkillä joku istuu kun tuon saman automaattitoiminnon saa myös pelkääjän puolelle.
Täytyypä kokeilla jos/ kun se viive johtuukin juuri tuosta.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Kyllä näkyy siinä näytössä kun istuimen lämmitys päällä, laitat manuaalisesti tai kun kytket turvavyön ja menee automaattisesti jos lämpötila asetuksen ehdot täyttyvät,jotka olet määrittänyt asetuksistaMosku kirjoitti:Ahaa, pitääpä vielä tutkia asiaa. Itse tälläisena kärsimättömänä olen aina napannut penkin lämmityksen päälle kun auto ei sitä ole automaagisesti tehnyt.
Mulla on myös 4-zone ilmastointi jossa on se kosketusnäyttö säädöille. Siihenhän tulee ne hienot kuvat säätöpaneeliin kun penkinlämmitykset ovat päällä. Pitäisikö ne kuvat tulla myös automaatin hoitaessa päälle laiton?
Olen laittanut tehot täysille idriven valikoista ja sitten myös kokeillut pienempää tehoa ja eri ohjearvoja noiden kytkeytymiselle, ei vaikutusta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Juuri näin, menee kohta heti päälle kun laitat turvavyön päälle. Toimii myös tallista lähtiessä kun ulkolämpötila laskee rajan alle, huomannut että kun lähtee parkkihallista ulos, niin hetken kuluttua pomppaa ratti- ja penkkilämmöt päälle. Kotipihassa ulkolämpötilassa sitten saman tien.
Huomannut myös että apparin penkinlämmitin menee kätevästi pois päältä kun appari poistuu autosta. Aiemmassa F11 autossa jäi penkki paahtamaan.
Huomannut myös että apparin penkinlämmitin menee kätevästi pois päältä kun appari poistuu autosta. Aiemmassa F11 autossa jäi penkki paahtamaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
gestapo kirjoitti:No tuohan on järkevä systeemi!TeeQ kirjoitti:Mulla tuo penkinlämmitin naksahtaa päälle samalla kun laitan turvavyön kiinni...olen ajatellut niin että auto haluaa näin haistella josko oikeasti penkillä joku istuu kun tuon saman automaattitoiminnon saa myös pelkääjän puolelle.
Täytyypä kokeilla jos/ kun se viive johtuukin juuri tuosta.
Siis ajat ilman turvavyötä...?
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Joo, no eipä näytä mulla tuo automaattilammitys penkeissä toimivan. Juuri kokeilin puolen tunnin ajossa, ja ei. Kuvatkaan ei ilmesty säätöpaneeliin . Itse napsauttaen päälle toimii normaalisti.
Käynnistäessä mittaristossa lukee "ratinlämmitys päällä", eli se toimii automaatilla ja ratti lämpeää nopeasti.
Ei nyt maata kaatava ongelma, mutta olis tietysti kiva että toimisi kuten pitääkin.
Käynnistäessä mittaristossa lukee "ratinlämmitys päällä", eli se toimii automaatilla ja ratti lämpeää nopeasti.
Ei nyt maata kaatava ongelma, mutta olis tietysti kiva että toimisi kuten pitääkin.
Kait se rikki sitten on..
Onko varmasti istuimen "lämpötilakytkin" säädetty esim.samaan kuin ratinlämmitys?
Noille on molemmille omat lämpötilasäädöt (siis se missä lähtee lämpiämään).
^^
En aja metriäkään ilman että kiinnittäisin turvavyön. Aina ajaessa vyö kiinni.
Onko varmasti istuimen "lämpötilakytkin" säädetty esim.samaan kuin ratinlämmitys?
Noille on molemmille omat lämpötilasäädöt (siis se missä lähtee lämpiämään).
^^
En aja metriäkään ilman että kiinnittäisin turvavyön. Aina ajaessa vyö kiinni.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Ja valittu että menee automaattisesti päälle jos lämpötila alle XX astetta?
Logiikka penkinlämmityksen käynnistyä vasta kun turvavyö on kiinni, on outo ainakin silloin kun joutuu krapaamaan juuri käynnistetyn auton laseja minuutin pari. Penkki ehtisi sillä aikaa lämpenemään olennaisesti mukavammaksi. Jos napista painaen ongelman saa kierrettyä niin hyvä, paljastaa vaan ettei insinööreillä ole talvikokemusta.