G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

haba kirjoitti:Paras BMW ajettavuudeltaan ja laatuvaikutelmaltaan mitä olen omistanut :)
Kyllä näin on!! Viimeistely on myös huippuluokkaa. NimiErkillä: e34 mallista lähtien vitosilla ajanut.

Vanhemmillani on vajaan vuoden vanha eemeli avantgardena. Rengasmeluahan siinä on kyllä kovasti, mitä olen sillä muutamia kertoja ajellut. Eemeliinhän pitää ruksia lisä äänieristys listalta :dumb: . Siis MERSUUN!!???
Olisi toki kiva ajaa E, jossa akustiikka paketti ja airmtic ja vertailla sitten 5-sarjaan.
Muuuten on kyllä erittäin mainio tuo uusi Eemeli. Vaihteisto on pätevä, hyvä ajaa jne...
Em. Eemeliin piti huollossa asentaa tehtaan kamppaniana huopasarja kojelaudassa olevan ritilän alle. Ei sitä räminää kuunnellut edes isänikään, vaikka harmaahapsi jo onkin. Ainiin mutta tässähän puhuttiin suhinoista...sori.
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

mj1973 kirjoitti:Ai niin, niitäkin löytyy. Melkein joka kerta, kun ajaa hidastetöyssyihin, se kovamuovinen ritiläsysteemi näytön takana natisee...

Taas tänään noin 115 vauhdissa vaihtelevasti suhinaa korvan juuressa... kyllä sen kanssa voi elää, mutta ilman olisi parempi... :)
Sen verran päivitystä, että kyse ei ehkä olekaan minulla tuulen suhinoista. Ajoin motarilla ja korvan juuressa ei suhissut ennen kuin vaihdoin keskikaistalle ohituksen takia. Ja erona kaistoilla oli, että enemmän ajettu oikea kaista oli kuiva ja ohituskaista oli selvästi märempi. Vaikuttaisi, että jotenkin veden äänet renkaista kuuluu just kuskin korvan juuressa. Eikä varmaan auta se Arto reikä sieltä renkaasta siihen kylkeen... :mad:

Pitää seurailla ja katsoa, olisiko tiivisteissä jotain siinä etuoven yläkulmassa.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
Qjanne
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Touko 2017, 19:27

mj1973 kirjoitti:
mj1973 kirjoitti:Ai niin, niitäkin löytyy. Melkein joka kerta, kun ajaa hidastetöyssyihin, se kovamuovinen ritiläsysteemi näytön takana natisee...

Taas tänään noin 115 vauhdissa vaihtelevasti suhinaa korvan juuressa... kyllä sen kanssa voi elää, mutta ilman olisi parempi... :)
Sen verran päivitystä, että kyse ei ehkä olekaan minulla tuulen suhinoista. Ajoin motarilla ja korvan juuressa ei suhissut ennen kuin vaihdoin keskikaistalle ohituksen takia. Ja erona kaistoilla oli, että enemmän ajettu oikea kaista oli kuiva ja ohituskaista oli selvästi märempi. Vaikuttaisi, että jotenkin veden äänet renkaista kuuluu just kuskin korvan juuressa. Eikä varmaan auta se Arto reikä sieltä renkaasta siihen kylkeen... :mad:

Pitää seurailla ja katsoa, olisiko tiivisteissä jotain siinä etuoven yläkulmassa.
Mä mietin että tuleeko se suhina takaovesta vai etuovesta...

Muuten tuli mieleen että apukuskin turvavyö on myös tosi epäonnistunut. Kun se ei ole käytössä, se kolisee penkin ja pilarin välissä todella ärsyttävästi talvikeleille aina jos tie ei ole tasainen asfaltti.

En kyllä kehuisi tämän auton laatuvaikutelmaa. Nopeasti sisääntullessa tämä on WOW, mutta nyt muutaman kuulauden kohdalla alkaa tulla vaikka mitä. Tietty tää on ihan alkupään farkkuja, mutta onhan sedania jo tehty ja paljon on samoja ratkaisuja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Qjanne kirjoitti:
mj1973 kirjoitti:
mj1973 kirjoitti:Ai niin, niitäkin löytyy. Melkein joka kerta, kun ajaa hidastetöyssyihin, se kovamuovinen ritiläsysteemi näytön takana natisee...

Taas tänään noin 115 vauhdissa vaihtelevasti suhinaa korvan juuressa... kyllä sen kanssa voi elää, mutta ilman olisi parempi... :)
Sen verran päivitystä, että kyse ei ehkä olekaan minulla tuulen suhinoista. Ajoin motarilla ja korvan juuressa ei suhissut ennen kuin vaihdoin keskikaistalle ohituksen takia. Ja erona kaistoilla oli, että enemmän ajettu oikea kaista oli kuiva ja ohituskaista oli selvästi märempi. Vaikuttaisi, että jotenkin veden äänet renkaista kuuluu just kuskin korvan juuressa. Eikä varmaan auta se Arto reikä sieltä renkaasta siihen kylkeen... :mad:

Pitää seurailla ja katsoa, olisiko tiivisteissä jotain siinä etuoven yläkulmassa.
Mä mietin että tuleeko se suhina takaovesta vai etuovesta...

Muuten tuli mieleen että apukuskin turvavyö on myös tosi epäonnistunut. Kun se ei ole käytössä, se kolisee penkin ja pilarin välissä todella ärsyttävästi talvikeleille aina jos tie ei ole tasainen asfaltti.

En kyllä kehuisi tämän auton laatuvaikutelmaa. Nopeasti sisääntullessa tämä on WOW, mutta nyt muutaman kuulauden kohdalla alkaa tulla vaikka mitä. Tietty tää on ihan alkupään farkkuja, mutta onhan sedania jo tehty ja paljon on samoja ratkaisuja.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Aiemmin on ollut pehmuste välissä. Tämä poistui kait samalla kun pehmusteet ovitaskuistakin.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

mj1973 kirjoitti:Sen verran päivitystä, että kyse ei ehkä olekaan minulla tuulen suhinoista. Ajoin motarilla ja korvan juuressa ei suhissut ennen kuin vaihdoin keskikaistalle ohituksen takia. Ja erona kaistoilla oli, että enemmän ajettu oikea kaista oli kuiva ja ohituskaista oli selvästi märempi. Vaikuttaisi, että jotenkin veden äänet renkaista kuuluu just kuskin korvan juuressa. Eikä varmaan auta se Arto reikä sieltä renkaasta siihen kylkeen...
Joo, tän äänen mäkin tunnistan. Vesikelillä kuuluu tuollainen "suhina" jonka muuten helposti ilmavirraksi sekoittaa, mutta mun mielestä se on etupyörän vesisuihku. Mietin kanssa että johtuukohan se tuosta ilmanohjaimesta. Pisti korvaan ihan tuoreeltaan kun hain auton vesikelissä ja edellisen vitosen äänimaailma oli vähän erilainen. Toisaalta kuten muutkin tuossa maininneet, niin tämä on myös minun makuun hiljaisempi auto kuin edellinen vitonen. Aina kun yhtä vaimentaa, niin jotain muuta nousee esiin...
Qjanne kirjoitti: Muuten tuli mieleen että apukuskin turvavyö on myös tosi epäonnistunut. Kun se ei ole käytössä, se kolisee penkin ja pilarin välissä todella ärsyttävästi talvikeleille aina jos tie ei ole tasainen asfaltti.
Hah, tää on valitettavasti ihan tuttu juttu nykyisestä sekä edellisestä vitosesta. Jos turvavyö jää huonosti kun appari poistuu autosta, niin sitten osuu b-pilariin ja kolisee. Silloin täytyy tuupata vyö suorana roikkumaan, niin sitten ei rämise.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Tuota turvavyön kolkotusta ei omassa yksilössä esiinny. Ainakin omasta mielestäni auton laatuvaikutelma on laskenut f10 faceliftiin verrattuna. Autoa on halpuutettu. Namiskuukkelit jotenkin halvemman oloiset, ovilokeroiden pehmustetta karsittu samoin kuin kolikkoloksun kaikki pehmusteet poistettu. Tämä on tietenkin vain minun oma näkemys jonkun toisen mielestä asiat voivat olla toisinkin.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Ei f10 lci missään nimessä huono ollut, mutta on G30 vaan silti parempi (varmaan kantani tullut jo selville).
Vänkärin turvavyö tosiaan jää kolisemaan(mulla harvoin kyytiläisiä), aivan kuten f10:n teki, jos se jää huonosti roikkumaan paikalleensa. Tuohon auttaa myös se, että nostaa/säätää vyön lukkomekanismin lähelle ulostulo aukkoaan siinä b-pilarissa - ei pääse heilumaan.

Säilytyslokerot on tässä uudessa tosiaan huonommin vaimennettu verraten F10:n. Siitä pitkä miinus.
TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

Itse olen tuon turvavyön klipsin, joka sitä kiinnitysosaa kannattelee nostanut jonkin verran ylemmäs sillä muovisella säätöosalla. Tuolla tavoin ei jää siihen ahtaaseen penkin ja pilarin väliin kolisemaan. Sitä en osaa sanoa onko eri istuinmalleissa eroja, mutta ainakin näissä sporttijakkaroissa tuo istuimen selkänojan muotoilu on sellainen, että juuri omalla asetuksella väli on todella pieni. Omasta mielestäni helpottaa myös turvavyön käyttöä kun tuo kiinnityskappale on vähän korkeammalla.

Onko muilla ongelmia jäätyvien peruutustutkien anturien kanssa? Mulla tosi usein auto piippaa kun likaa/lunta/jäätä/huurretta antureiden päällä. Tuohan ei ole ihme ja tätä aikaisemmatkin kulkineet tehneet mutta kun tämä vehje ottaa muutaman kymmenen sentin peruuttelun jälkeen ohjat omiin käsiinsä ja lyö jarrut kiinni...ei auta vaikka mitä tekisi, tai sitten en osaa tehdä oikeaa temppua että auto ymmärtäisi kuljettajan haluavan todellakin ajaa päin olematonta estettä? Ainoa keino on nousta ylös ja putsata herjan aiheuttava anturi.

Ensimmäinen vika myös ilmaantunut autoon. Kuljettajan penkin istuinosa naksahtelee aina välillä kun paino penkillä muuttuu vaikkapa jarrutuksen, kiihdytyksen tai kurvin kalistuksen takia. Ihan kuin penkkiosa pääsisi jotenkin ylimääräisesti liikahtamaan...no melko pienillä murheilla vielä mennään. Nuo pakkasaamujen natinat itsellekin tuttuja, ei kovin häiritseviä ja poistuvat kyllä kun vähän lämmitelty...mutta toki tuollaisetkin tämän hintaisissa vehkeissä pitäisi olla hoidettu, pitääpä kysellä kun aloittaa tuon penkin kanssa korjausrumban :mad:
TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

:thup: Heh, meillä olikin näköjään Moskun kanssa sama temppu turvavöihin :thup:
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

:thup: Noniin, olihan täällä muitakin järkimiehiä :lol: .

Peruutusanturit ainakin takaa muurautuu mulla paksuun lumeen, kuten koko auton peräkin, ajettaessa lumisilla pöllyävillä teillä. Sitten peruuttaessa olen tutkan tauottoman huudon hiljentänyt keskikonsolin napista ja mennyt vanhanajan "katso peilistä"-periaatteella. Onkohan noissa antureissa lämmitystä? Pitääpä tutkia asiaa. Kuuraanhan se vois auttaa, muttei paksuun vuorautuneeseen lumeen. Jaa vai lyö se auto jarrut kiinni havaitessaan esteen lähellä? Tämäkin on mulle uusi juttu.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Bemmisti kirjoitti: Autoa on halpuutettu. Namiskuukkelit jotenkin halvemman oloiset, ovilokeroiden pehmustetta karsittu samoin kuin kolikkoloksun kaikki pehmusteet poistettu.
Eikös tuollaista tapahdu aika usein kun uusi malli tulee ja sitten facelift/lci-malliin säädetään kaikki viimeisen päälle kohdalleen. E60:ssä taidettiin parantaa joitain materiaaleja ennen lci:täkin, oli halpuutettu jo liikaa.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mosku kirjoitti: Vänkärin turvavyö tosiaan jää kolisemaan(mulla harvoin kyytiläisiä), aivan kuten f10:n teki, jos se jää huonosti roikkumaan paikalleensa. Tuohon auttaa myös se, että nostaa/säätää vyön lukkomekanismin lähelle ulostulo aukkoaan siinä b-pilarissa - ei pääse heilumaan.
Pentele, enpä ole ajatellut, täytyy kokeilla!

Anturit eteen ja taakse toimineet moitteetta, mutta eipä tuo auto ole monesti edes lunta nähnyt. Palaillaan asiaan. Adaptiivisen vakkarin tutka on todella hyvin lämmitetty, ei ole vielä kertaakaan tippunut pelistä vaikka koko muu nokka on loskan peitossa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

TJJ kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti: Autoa on halpuutettu. Namiskuukkelit jotenkin halvemman oloiset, ovilokeroiden pehmustetta karsittu samoin kuin kolikkoloksun kaikki pehmusteet poistettu.
Eikös tuollaista tapahdu aika usein kun uusi malli tulee ja sitten facelift/lci-malliin säädetään kaikki viimeisen päälle kohdalleen. E60:ssä taidettiin parantaa joitain materiaaleja ennen lci:täkin, oli halpuutettu jo liikaa.
Mitä enemmän tätä ketjua lukee, sitä tyytyväisempi olen nykyiseen autooni. Facelifteissä mallin pahimmat ärsyttävyydet on yleensä korjattu. Onhan toki hienoa ajaa uusimmalla mallilla, mutta koitan välttää auton ostoa uutena nykyisin.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

lnaukkar kirjoitti:Anturit eteen ja taakse toimineet moitteetta, mutta eipä tuo auto ole monesti edes lunta nähnyt. Palaillaan asiaan. Adaptiivisen vakkarin tutka on todella hyvin lämmitetty, ei ole vielä kertaakaan tippunut pelistä vaikka koko muu nokka on loskan peitossa.
Juu, lisätääs vielä, että mullakin toimii anturit ongelmitta, jos vaan eivät ole paksun lumen peitossa, esim lumeen muurautunut perä. Mietiskelin myös, että onkohan peruutuskameralle tai auton kaikille kameroille olemassa lämmitystä? Peilien kamerat nyt ei välttämättä tarvitse kuten taka-ja etukamerat. Surround-view kameroineen päivineen on kyllä ollut hyvä varuste noiden parkkitutkien lisäksi. Olen kovasti tykännyt.

Jos adaptiivisen cruisen tutka olisi keulan sijaan taustapeilihässäkässä tuulilasia vasten, se pysyisi aina puhtaana ja sulana, kiitos pyyhkijöiden. Tosin sama sille, pääasia että toimii kelissä kuin kelissä. Taustapeilihässäkässä on ainakin adaptiivisten led-ajovalojen ohjaustutka ja liikennemerkkien tunnistin.
Huomasin myös, että siinä on kohtalaisen tehokas lämmitys noille laitteille. Erään kerran kun en laiskana jaksanut rapata auton ikkunoita pakkashuurusta mökillä ollessani, vaan löin auton käymään tyhjäkäyntiä vähäksi aikaa pihalle, niin noiden tutkien kohdat tuulilasissa oli hetken päästä sulat muun lasin ollessa vielä jäässä.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

///Marko kirjoitti:Mitä enemmän tätä ketjua lukee, sitä tyytyväisempi olen nykyiseen autooni. Facelifteissä mallin pahimmat ärsyttävyydet on yleensä korjattu. Onhan toki hienoa ajaa uusimmalla mallilla, mutta koitan välttää auton ostoa uutena nykyisin.
Ei kai täysin täydellistä autoa olekaan. Liekkö tuleekaan? Olipa kyseessä sitten uusi tai vanha....
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Mosku kirjoitti: Ei kai täysin täydellistä autoa olekaan. Liekkö tuleekaan? Olipa kyseessä sitten uusi tai vanha....
Niinpä. Voisi sanoa että riittävän hyvä auto kuitenkin tämän hetken tarpeisiin. Joskus nuo uudistukset vaan menee metsään kun toimivaa ratkaisua lähdetään muuttamaan. 5-sarjassa esim. ilmastoinnin keskiritilöiden lämmönsäätö valikon taakse ja tuulilasinpyyhin automatiikka. Vilkkuviiksi jää nykyisessä mallissa asentoonsa, liekö tästä jotain hyötyä edelliseen malliin?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Muutamana aurinkoisena päivänä pääassyt nyt ajelemaan, niin ajovalot ovat olleet koko ajan päällä, katkaisin automaatilla.
Onko muut huomanneet samaa, vai mistä lie johtuu. Ihan hyvä asiahan tuo on.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kiitti vinkistä turvavyön kanssa, kun nosti tuon vyön solkea kannattelevan klipsin korkeammalle, niin enää ei rämise penkin ja pilarin välissä vaikka miten jäisi vyö roikkumaan! :thup:
gestapo kirjoitti:Muutamana aurinkoisena päivänä pääassyt nyt ajelemaan, niin ajovalot ovat olleet koko ajan päällä, katkaisin automaatilla.
Onko muut huomanneet samaa, vai mistä lie johtuu. Ihan hyvä asiahan tuo on.
Joo herkästi pitää ajovaloja päällä. Ihan samaa teki mun 2015 F11 (adaptiiviset LED-ajovalot, jos se nyt vaikuttaa).
///Marko kirjoitti:Niinpä. Voisi sanoa että riittävän hyvä auto kuitenkin tämän hetken tarpeisiin. Joskus nuo uudistukset vaan menee metsään kun toimivaa ratkaisua lähdetään muuttamaan. 5-sarjassa esim. ilmastoinnin keskiritilöiden lämmönsäätö valikon taakse ja tuulilasinpyyhin automatiikka. Vilkkuviiksi jää nykyisessä mallissa asentoonsa, liekö tästä jotain hyötyä edelliseen malliin?


Vilkkuviiksi varmaan vain "muutettiin samanlaiseksi kaikkien muiden autojen kanssa" -- en ole mitään muuta syytä keksinyt. Tällä varmaan joku arvo, koska moni sitä kirosi jos bemariin ekaa kertaa tai satunnaisesti tarttui. Tästä muutoksesta en keksi huonoa tai hyvää sanottavaa -- ihan sama.

Lasinpyyhinten säätö meni sitten huonompaan suuntaan.. eli siihen samaan miten kaikilla muillakin tuntuu toimivan. Automatiikka jää päälle, mikä on kätevää, mutta aiheuttaa yllättäviä tilanteita. Ja ennen oli näppärämpi suorittaa ylimääräinen pyyhkäisy. Ja pyyhkijöistä puheen ollen, ennen lasinpesunesteen säiliö oli helpommassa paikassa. Jotain positiivista tietysti myös, nyt tuntuu että vesisuihku lasille on miellyttävämpi ja pyyhkijöiden ulottuvuus on kattavampi, reunoihin jää vähemmän likaista aluetta.
jaja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Kesä 2017, 17:02

xxx
Viimeksi muokannut jaja, 05 Tammi 2018, 13:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Vähän ohi aiheen mutta onko kellään hajuakaan koska tämä uusi moottori tulee?
Myyjä nyt ei yllättäen tiennyt koko moottorista mitään kun pariviikkoa sitten kysyin.
Vastaa Viestiin