G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mapewe kirjoitti:Onko kellään kokemuksia siitä, miten Driving assistance plus (?) paketin Etuajo-oikeuden varoitusjärjestelmä
toimii/pitäisi toimia. Ohjekirjan mukaan järjestelmä avustaa tilanteissa, joissa pitää liikennemerkkien mukaan
noudattaa väistämisvelvollisuutta. Järjestelmä varoittaa nopeusalueella 10-65 km/h kahdessa vaiheessa
ja sen pitäisi tunnistaa kolmiot ja stop-merkit. Itse en ole tuota toimintaa saanut aktivoitua muutamasta yrityksestä huolimatta.
Ei ole toiminnassa Suomessa... Kun avaat sen safety -valikon (se hätävilkkujen vieressä nappi), niin se alin ominaisuus sieltä on pois päältä, koska Suomi.

Tätä hieman sivuten, saman Driving assistance plus -järjestelmän risteävän liikenteen varoituksen olen muuten saanut useasti edestä päin, toimii erittäin ok! Peruuttamalla ei ole vielä lauennut.
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Mitä tulee tuohon penkkikinasteluun niin se on minusta aika turhaa, kyse on niin yksilöllisistä tottumuksista ja tarpeista. Oma selkä on pariin otteeseen operoitu ja nyt suunnitellaan kolmatta puukottamista, eli selkäongelmat on täälläkin tuttuja. Tietyt perusprinsiipit voidaan varmaan hyvälle ergonomialle määrittää mutta oma selkä tykkää yllättäen G30:n peruspenkistä jossa on helppo muuttaa asentoa eikä ole 'lukittuna' liian tuettuun penkkiin. Sekä istuinosan, että selkänojan säädöt löytyy juuri omien mieltymysten mukaisiksi. Pituuta on 178 ja ihan hoikka poika olen :) Toivottavasti tästä ei penkki-debatti eskaloidu, tämä on vain minun mielipide.

Nyt kun nastat ja muutamaan kertaan teille kylvetty suola on irrottanut taas märille teille sitä ruskeaa velliä ja auto paskaantuu heti kun on märkä tie niin oletteko huomanneet miten kovan imun G30 saa aikaan? Perä on ihan ummessa sitä paskaa ihan hatchback-tyyliin. G10 ei perästä paskaantunut ollenkaan samalla tavalla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Antore kirjoitti:Nyt kun nastat ja muutamaan kertaan teille kylvetty suola on irrottanut taas märille teille sitä ruskeaa velliä ja auto paskaantuu heti kun on märkä tie niin oletteko huomanneet miten kovan imun G30 saa aikaan? Perä on ihan ummessa sitä paskaa ihan hatchback-tyyliin. G10 ei perästä paskaantunut ollenkaan samalla tavalla.
Mikä on G10? Tarkoititko F10? Olen huomannut isojakin eroja miten autot nostavat vettä tiestä, ajelin mökiltä kotiin ja ohi meni F30 ja uudehko MB C300. Mersu nosti aivan älyttömästi enemmän. Tällä uskon olevan vaikutusta myös kulutukseen.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

salmol kirjoitti:Mikä on G10? Tarkoititko F10? Olen huomannut isojakin eroja miten autot nostavat vettä tiestä, ajelin mökiltä kotiin ja ohi meni F30 ja uudehko MB C300. Mersu nosti aivan älyttömästi enemmän. Tällä uskon olevan vaikutusta myös kulutukseen.
Jep, hyvä kun korjasit! F10 tarkoitin.
Mapewe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Loka 2011, 17:54
Auto: G30 530e M-Sport 2017
Paikkakunta: Päijät-Häme

lnaukkar kirjoitti:
Mapewe kirjoitti:Onko kellään kokemuksia siitä, miten Driving assistance plus (?) paketin Etuajo-oikeuden varoitusjärjestelmä
toimii/pitäisi toimia. Ohjekirjan mukaan järjestelmä avustaa tilanteissa, joissa pitää liikennemerkkien mukaan
noudattaa väistämisvelvollisuutta. Järjestelmä varoittaa nopeusalueella 10-65 km/h kahdessa vaiheessa
ja sen pitäisi tunnistaa kolmiot ja stop-merkit. Itse en ole tuota toimintaa saanut aktivoitua muutamasta yrityksestä huolimatta.
Ei ole toiminnassa Suomessa... Kun avaat sen safety -valikon (se hätävilkkujen vieressä nappi), niin se alin ominaisuus sieltä on pois päältä, koska Suomi.

Tätä hieman sivuten, saman Driving assistance plus -järjestelmän risteävän liikenteen varoituksen olen muuten saanut useasti edestä päin, toimii erittäin ok! Peruuttamalla ei ole vielä lauennut.
Mulla on kyseisessä paikassa Etuajo-oikeusvaroitus ja sitä pääsee säätämään Pois/Aikaisin/... Nyt se on asennossa Aikaisin. Infokuvatkin siinä oikella näyttävät kolmiota ja stop-merkkiä.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mapewe kirjoitti: Mulla on kyseisessä paikassa Etuajo-oikeusvaroitus ja sitä pääsee säätämään Pois/Aikaisin/... Nyt se on asennossa Aikaisin. Infokuvatkin siinä oikella näyttävät kolmiota ja stop-merkkiä.
Ohops, olinpas ihan pielessä. Mutta joo, en ole itsekään huomannut mihin tuo varuste vaikuttaa.

Saksaksi löysin kuvailua, että varoittaa visuaalisesti ja akustisesti kun laiminlyöt kolmion tai stop-merkin tai kun ajat yksisuuntaista väärään suuntaan. Youtuben jostain videosta huomasin, että saksassa G30 varoitti stop-merkkien kohdalla. Itse en ole huomannut mitään reaktiota kolmioon enkä stop-merkkiin omassa ajossani. Enkä ole tietääkseni ajanut yksisuuntaista väärään suuntaan.

Englanniksi vähän huonosti löytää tuosta varusteesta kun "give way warning" on ainakin jenkkimateriaaleissa suoraan ohitettu "not available in US"
urandom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2017, 09:31

lnaukkar kirjoitti:
Mapewe kirjoitti: Mulla on kyseisessä paikassa Etuajo-oikeusvaroitus ja sitä pääsee säätämään Pois/Aikaisin/... Nyt se on asennossa Aikaisin. Infokuvatkin siinä oikella näyttävät kolmiota ja stop-merkkiä.
Ohops, olinpas ihan pielessä. Mutta joo, en ole itsekään huomannut mihin tuo varuste vaikuttaa.

Saksaksi löysin kuvailua, että varoittaa visuaalisesti ja akustisesti kun laiminlyöt kolmion tai stop-merkin tai kun ajat yksisuuntaista väärään suuntaan. Youtuben jostain videosta huomasin, että saksassa G30 varoitti stop-merkkien kohdalla. Itse en ole huomannut mitään reaktiota kolmioon enkä stop-merkkiin omassa ajossani. Enkä ole tietääkseni ajanut yksisuuntaista väärään suuntaan.

Englanniksi vähän huonosti löytää tuosta varusteesta kun "give way warning" on ainakin jenkkimateriaaleissa suoraan ohitettu "not available in US"

Mulla näkyy myös "not available in your country" Koeajo-autossa ominaisuus oli päällä :conf:
Avatar
rbem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 14:30
Auto: BMW 530 D XDRIVE G 31

Aamulla startti ja kas, idrive näyttö pimeänä,ei auttanut omat konstit ja Autokeskus Airporttiin saivat näytön päälle mutta vikaa ei löytynyt.
Samalla tekivät jonkun takaisinkutsu työn.(airbag johto) saa nähdä juoksuttaako vielä saman vian takia.
EX:E30,E36,E34,E39,R1100RT,K1200S,F650GS,F800GS,BMW 75/5,E60,E70,F25,F11,F34,R 1200 GSA.
520 D XDRIVE G 30 R 1250 GS
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Muilla ConnectedDrive kellot ajassa? Screenshot otettu 15.25 samana päivänä... viim. ajon oikea aika 2 h vähemmän kuin kuvassa.

Kuva
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
kfr60
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:51
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Espoo

Yep. Olen huomannut saman. Eli ei ole synkassa kello Suomen aikaan.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Onko siellä erikseen aikavyöhykkeen ja kesäajan valinnat vielä?
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

En löytänyt valintoja.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
Dna82
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Tammi 2016, 23:26
Auto: 530e G30 M-sport
Ex-F20 118da M-sport -16
Paikkakunta: Oulu

Huomasin saman kun appi päivitty niin kellonaika alkoi heittää 2tunnilla. Vanhalla apilla oli oikeassa. Onko joku keksinyt miten tämän saa kuntoon?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Dna82 kirjoitti:Huomasin saman kun appi päivitty niin kellonaika alkoi heittää 2tunnilla. Vanhalla apilla oli oikeassa. Onko joku keksinyt miten tämän saa kuntoon?
Odottamalla applikaation päivitystä ja siihen asti lähettämällä palautetta. Ei siinä muu auta.
Avatar
rbem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 14:30
Auto: BMW 530 D XDRIVE G 31

Mulla on G 30:ssä perus-sport penkit.Vetokoukun asennuksen yhteydessä ajettiin ohjelma uusiksi,ja kas peili kääntyi sen jälkeen alas peruutettaessa.Mister B koodasi liikennemerkit näkyviin.
EX:E30,E36,E34,E39,R1100RT,K1200S,F650GS,F800GS,BMW 75/5,E60,E70,F25,F11,F34,R 1200 GSA.
520 D XDRIVE G 30 R 1250 GS
Joonasr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 14 Heinä 2016, 07:13
Auto: 530e

Pieniä taitaa olla meikäläisen ongelmat.
Yksi kaiutin särkee. Huollossa eivät saaneet vikaa paikallistettua, mutta tilasivat silti uuden kaiuttimen.
Toivottavasti korjaantuu vaihdolla.
TeeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Maalis 2017, 09:45
Auto: BMW 530e

TeeQ kirjoitti:Onko muilla jo talvirenkaita alla? Itsellä nyt pari viikkoa ollut GY:n kitkat ja tunnelma aikalailla kaksijajoinen. Toisaalta äänitaso laski huimasti verrattuna Pirellin Runflatteihin mutta samalla tuli sellainen pieni pintanypytys mukaan kuvioon. Molemmat setit siis 18" ja talvirenkaat ei ole RF.

Muistelisin että viime kevään koeajoissa jostain tällaisesta oli kommentteja lehdissä ja palstallakin. Itsellä kuitenkaan nuo ensiasennusrenkaat eivät tällaista tehneet. Olen nyt kokeillut eri paineilla 2,5-3,0 välillä ja ei sanottavaa eroa tuohon tunteeseen. Näiden talvikumien kanssa muutenkin ollut vastoinkäymisiä kun ensiksi asennetut ilmanpaineanturit eivät toimineetkaan ja vaihdettaessa eivät sitten viitsineet uudelleen tasapainottaa renkaita ennenkuin erikseen tämän vaadin...eli viikon aikana renkaat asennettiin auton alle kolmeen kertaan :w00t:

Taidanpa vielä kerran käydä luottoasentajan pajalla tarkistamassa että painot ok ja renkaat oikeasti pyöreät... tuo auton myyneen firman vaatima rengasliike kun tuntui ensilumen aikana painottavan renkaanvaihdoissa määrää n. 100% ehkäpä laadun siitä hieman kärsien :conf:
Tähän ja muuhunkin tilannepäivitystä:

Renkaiden osalta tuntuu G30 olevan todella tarkka "pystyheiton" suhteen. Nyt on painot tarkasti kohdallaan ja kaksi rengasta asennettu uudelleen vanteelle. Näiden toimien seurauksena menee hienosti ja tärisemättä. Eli vinkiksi jos epäilee renkaiden olevan vähän sinne päin, niin tuo voi aiheuttaa nypytystä joka niin hassulta kuin kuullostaakin tuntui pahimmalta ajoasetuksella "adaptive".

Nyt 6 tkm. takana, ajoista puolet sähköllä ja puolet bensalla. Keskikulutus auton mukaan 3,6 l/100 km. ja sähköllä pääsee nollakeleillä tuon 30 km. yhdellä latauksella. Mielestäni hyvä suoritus kun kuitenkin rattia, penkkiä ym. lämmittelen ihan tavalliseen tapaan. Jos tuolle sähkölle laskee hinnan siirtokustannuksineen ja muuttaa bensaksi niin voisi sanoa että auto kuluttaa n. 5 l/100 km. Tuohon tuskin muulla kuin ladattavalla hybridillä pääsee kun ottaa huomioon auton koon ja tehot, ja edelleen sähköllä ajaminen miellyttää kovasti äänettömyydellään erityisesti nyt kitkarenkailla.

Vastoinkäymisiä rengasruletin lisäksi yksi nasta/kivi tuulilasiin, onneksi ei ihan näkökenttään ja paikkauksen jälkeen lähes huomaamaton. Hiekka/sora myös ropisee mielestäni melko äänekkäästi lokasuojissa / pohjassa...luojan kiitos joutuu soralla harvoin ajamaan :)
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Muullakin kitkat heikensi ajo kokemusta, mutta ei sentään nypytystä... Tuntuu vaan tunnottomaksi.

Muuten arviosi ovat ihan samoja kuin omani, keskikulutuskin oli viimeisellä tankilla samaa luokkaa. :)
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Tulipa tässä ohimennen mieleen, että lasinpesunesteen luukku on todella surkeaan paikkaan laitettu. Vieläkin etsin sitä astiaa, jolla tuonne mahtuisi kaatamaan ilman akrobatiaa ja sotkemista. :conf:
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Ajoin työmatkalla Saksassa uutta MB E-sarjalaista ja siinä oli ilmeisesti active speed limit assist, niin toimi hyvin tuo automaattinen nopeuden säätö, eli tunnisti mikä nopeus tiellä ja laski tai kiihdytti nopeutta liikennemerkkien mukaan. Onko bemarilla tätä toimintaa, itsellä tulee aina ehdotus nopeuteen minkä järjestelmä havaitsee ja itse täytyy vakkarista näpäyttää että valitsee ehdotetun nopeuden ja varusteena ”aktiivinen vakionopeudensäädin, stop and go toiminnolla”
Vastaa Viestiin