Todennäköisesti liittyy puhelimeen, en vain millään löydä syytä asetuksista enkä muustakaan. Jos esim. kotona puhelimesta laitan toiston päälle niin soittaa niin pitkään kuin virtaa riittää. Tuolloin kylläkin wifin kautta, eli vika voi olla jossakin puhelimen bluetooth-määrityksissäkin? Täytynee koittaa jonkin toisen bluetooth-härpäkkeen kanssa. Puhelin on Huawein P9 lite ja siis puhelinominaisuudessa sekä viestien luvussa toimii ongelmitta.lnaukkar kirjoitti:Voisko jopa liittyä puhelimeen jollain tavalla, mikä puhelin sulla on?TeeQ kirjoitti: Spotify tiputtaa edelleen bluetoothin kautta kytkettynä pois päältä muutaman minuutin ajon jälkeen, tähän en lääkettä ole löytänyt. Mutta hei, kaikki muu pelittää hyvin
G30 viat ja ominaisuudet
No niin, poistin laiteparituksen ja liitin kokonaan uudelleen ja nyt toimii spotifykin. Olisikohan tuossa liikkeessä luovutuksen yhteydessä tapahtuneen puhelimen liittämisen kanssa käynyt jotakin... En vain osannut ajatella että puhelinpuoli toimii virheettä mutta jokin toinen osanen ei. No nyt kuitenkin tämä ongelma itseltä poistui. Kaikenkaikkiaan nämä nykyvehkeet kyllä vaativat melko paljon opiskelua että saa kaikki hienoudet käyttöön tällainen jo keski-ikäisempi teknologiatumpeloWonderi kirjoitti:Eihän autossa ole toista paritettua bluetooth-laitetta joka saattaisi kaapata yhteyden itselleen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Olen nyt havainnut, että autossa on jonkinlainen vika profiileihin ja avainmuistiin liittyen, jolloin se hukkaa ilmanvaihdon asetukset. Ilmanvaihdon automatiikka menee pois päältä ja puhallusnopeus nollaan.
Meillä käytetään kahta avainta ja niihin sidottuja asetuksia. Normaalisti kaikki toimii moitteetta. Tämän sekaannuksen olen saanut esille kun avaa auton ovet ensimmäisellä avaimella, sulkee toisella ja sitten heti avaa toisella. Tai niin että sulkee ekalla ja heti perään avaa toisella. Tuntuu siltä että kaikki toimii, jos auto on ehtinyt sammua "loppuun asti" ennen kuin toisen profiilin avainta käytetään. Vaatii vielä mun tulkinnan eri profiileihin sidotut avaimet, pelkkä avaimen vaihto toiseen saman profiilin avaimeen ei riitä. Tosiaan ongelma koskee vain ja pelkästään ilmastointiasetuksia.
Meillä käytetään kahta avainta ja niihin sidottuja asetuksia. Normaalisti kaikki toimii moitteetta. Tämän sekaannuksen olen saanut esille kun avaa auton ovet ensimmäisellä avaimella, sulkee toisella ja sitten heti avaa toisella. Tai niin että sulkee ekalla ja heti perään avaa toisella. Tuntuu siltä että kaikki toimii, jos auto on ehtinyt sammua "loppuun asti" ennen kuin toisen profiilin avainta käytetään. Vaatii vielä mun tulkinnan eri profiileihin sidotut avaimet, pelkkä avaimen vaihto toiseen saman profiilin avaimeen ei riitä. Tosiaan ongelma koskee vain ja pelkästään ilmastointiasetuksia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jahas, tänään ilmanvaihdon asetukset menivät sekaisin sen jälkeen kun laitoin avaimesta preconditionin päälle ja sitten samalla avaimella jonkin verran myöhemmin autoon. Nyt ei ainakaan avaimet tai profiilit vaihtuneet edelliseltä ajokerralta.lnaukkar kirjoitti:Olen nyt havainnut, että autossa on jonkinlainen vika profiileihin ja avainmuistiin liittyen, jolloin se hukkaa ilmanvaihdon asetukset. Ilmanvaihdon automatiikka menee pois päältä ja puhallusnopeus nollaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59
Kohta 15 tkm g30lla ajelleena on pakko todeta, että vakiopenkki on huono. Uskomatonta, että tämän tason autoon laitetaan vakiona ergonomialtaan näin huono istuin. Pidempää matkaa ajaessa alaselkä tulee väistämättä kipeäksi. F10lla, e60lla ei vastaavaa ongelmaa ollut. Tai sitten selän kipeytymknen johtuu siitä, että penkki ja istuma-asento on liian matala. Tästähän oli kommentteja koeajoissakin. Itsellä on ruvennut vaikuttamaan merkittävästi omiin fiiliksiin autosta ja kohta tunnelmat ovat jo sellaiset, että mielellään ei autolla lähde pidemmälle taipaleelle. Tämä siis tietona tilausta suunnitteleville. Jos otatte vakiopenkit, niin ottakaa edes ristiselän tuki niihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Edelliseen: Sääli tuo on ja tsemppiä nyt vaan vakiopenkkien kanssa. Vähän latelen itsestäänselvyyksiä, mutta onhan istuin yksi tärkeimmistä varusteista autossa jos siinä enemmän aikaa viettää. Itse kun ATK:ta työksi teen niin en työssäkään haluaisi retkijakkaralla istua. Ei siis autossakaan huonoa penkkiä pitäisi olla. Siski sääli, että Bemarissa on huono vakiojakkara. Kaiholla muistelen vanhoja Saabeja, joissa jo vakiopenkki oli kuin Seireenin syleily. Ei varmaan tarvitse penkkien ilmastoinnista enää omaa kantaani mainita - välttämättömyys sekin
Vakiopenkit on optimoitu Bemarissa samalla logiikalla kuin mm. äänentoisto, kojelautalistat ja perus ajovalotkin, houkuttelemaan ruksimaan lisävarustelistalta lisähintaan paremmat. Sieltä ne hyvät katteet autovalmistajalle tulee. Viimeistään toista Bemaria ostaessa asia ei enää yllätä eikä unohdu. Mielestäni ei sen pahempi hinnastovedätys kuin 16i moottorikaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Tämä siis tuli kuntoon kun otin yhteyttä asiakasportaaliin. Ajoivat jonkin etäpäivityksen autooni yön aikana ja se piti vielä itse hyväksyä tai ottaa käyttöön auton omista valikoista. Tuli siis jo kuntoon ajat sitten, mutta en saanut itsestäni sen verran irti, että olisin raportoinut asiasta tänneMosku kirjoitti:Eipä toimi mulla tuo connected kuten ennen. Auto ei enää näytä säätietoja ja puhelimen appi palasi keskiajalle tai siltä se ainakin tuntuu ilman etätoimintoja ym. Jospa se siitä vielä palautuis?
Nyt 11tkm takana ja matka jatkuu. Täysin tyytyväinen autoon . Kilometritkin nyt varmasti lisääntyy kun ässä lähti muille maille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kävin tähän liittyen höpisemässä Herttoniemen Laakkosella. Olisivat halunneet aloittaa autolle takuukorjauksen prosessin, jolloin siis testeriä kiinni ja sitten ehkäpä osia vaihtoon kunnes ongelma korjaantuu. Eivät kuulemma voi tehdä reklamaatiota tai ongelman välitystä eteenpäin Bemarille tai tehtaalle mitään muuta kautta. En suostunut, koska monella muulla foorumilla on raportoitu täysin samasta ongelmasta ja tähän mennessä kukaan ei ole saanut sitä korjattua osia vaihtamalla. Kaikella todennäköisyydellä vika ohjaavassa softassa.lnaukkar kirjoitti:Olen nyt havainnut, että autossa on jonkinlainen vika profiileihin ja avainmuistiin liittyen, jolloin se hukkaa ilmanvaihdon asetukset. Ilmanvaihdon automatiikka menee pois päältä ja puhallusnopeus nollaan.
Meillä käytetään kahta avainta ja niihin sidottuja asetuksia. Normaalisti kaikki toimii moitteetta. Tämän sekaannuksen olen saanut esille kun avaa auton ovet ensimmäisellä avaimella, sulkee toisella ja sitten heti avaa toisella. Tai niin että sulkee ekalla ja heti perään avaa toisella. Tuntuu siltä että kaikki toimii, jos auto on ehtinyt sammua "loppuun asti" ennen kuin toisen profiilin avainta käytetään. Vaatii vielä mun tulkinnan eri profiileihin sidotut avaimet, pelkkä avaimen vaihto toiseen saman profiilin avaimeen ei riitä. Tosiaan ongelma koskee vain ja pelkästään ilmastointiasetuksia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 07 Loka 2011, 17:54
- Auto: G30 530e M-Sport 2017
- Paikkakunta: Päijät-Häme
Oma 530e on ollut ajossa noin kuukauden ja fiilikset ovat lähes kaikilta osin upeat. Muutama asia kuitenkin ihmetyttää eli mittariston digitaalinen kello pitäisi pystyä vaihtamaan analogiseen, mutta omasta autosta tuo valinta menusta puuttuu. Ongelma on BMW:n tiedossa ja tähän lienee tulossa softapäivitys vielä tässä kuussa. Toinen asia, johon en ole saanut selvyyttä, on se, että kun peruutusvaihteen kytkee päälle ja jos peilin säätö on asennossa ‘kuljettaja’, niin peilin pitäisi kääntyä näyttämään ‘takapyörää’. Näin ainakin myyjä esitteli asian luovutuksen yhteydessä. Omassa autossa näin ei kuitenkaan tapahdu.
Onko muilla foorumin jäsenillä vastaavia ominaisuuksia omissa autoissaan ja/tai lisätietoa näistä?
Onko muilla foorumin jäsenillä vastaavia ominaisuuksia omissa autoissaan ja/tai lisätietoa näistä?
Omassa saa kyllä kellon vaihdettua perinteiseen tai digitaaliseen. Peilissä ei ole säätöä jolla peili kääntyisi, tämä on miinus vanhoihin malleihin verrattuna. Samaa tuli ihmeteltyä kun sain auton.
Mulla oli ongelmia etäohjauksessa tietokoneen remote cockpitin kanssa. Myös viimeisen ajon tiedot laahasivat joskus parikin päivää perässä. Lähetin viestiä asiasta BMW:lle tuon connected-palvelun kautta ja päivittivät auton etänä...eli ilmeisesti jotakin pitää hoitaa usb-tikun kanssa itse, jotkin asiat hoituvat "helpommalla".urandom kirjoitti:Miten nuo softapäivitykset saa autoon? Näyttää haluavan ne USB:n kautta?
Karttojen kohdalla päivitys 64 Gb:n tikulla toimii mainiosta, toki tuon paketin lataaminen koneelle kesti melko pitkän tovin, mutta vastaavasti koneelta tikulle ja tikulta autoon sujui rivakasti. Tässä kannattaa siis huomioida ettei 32 Gt:n tikku riitä kuten jotkut ovatkin jo todenneet.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:51
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Espoo
Pitääkö tuolloin kun BMW päivittää connected palvelun kautta tehdä itse mitään autossa? Jos ei, niin mistä tietää, että päivitys on tehty?TeeQ kirjoitti:Mulla oli ongelmia etäohjauksessa tietokoneen remote cockpitin kanssa. Myös viimeisen ajon tiedot laahasivat joskus parikin päivää perässä. Lähetin viestiä asiasta BMW:lle tuon connected-palvelun kautta ja päivittivät auton etänä...eli ilmeisesti jotakin pitää hoitaa usb-tikun kanssa itse, jotkin asiat hoituvat "helpommalla".urandom kirjoitti:Miten nuo softapäivitykset saa autoon? Näyttää haluavan ne USB:n kautta?
Karttojen kohdalla päivitys 64 Gb:n tikulla toimii mainiosta, toki tuon paketin lataaminen koneelle kesti melko pitkän tovin, mutta vastaavasti koneelta tikulle ja tikulta autoon sujui rivakasti. Tässä kannattaa siis huomioida ettei 32 Gt:n tikku riitä kuten jotkut ovatkin jo todenneet.
Itse ainakin totesin päivityksen auttaneen ongelmiin...mitään ei tarvinnut tehdä. Voihan toki olla että sattumalta molemmat ongelmat katosivat saman päivän aikana
Joku varmaan osaa sanoa näkeekö autosta tällaisen etäpäivityksen tiedot ja mistä? Voisi ihan uteliaisuuttaan käydä kurkkaamassa.
Joku varmaan osaa sanoa näkeekö autosta tällaisen etäpäivityksen tiedot ja mistä? Voisi ihan uteliaisuuttaan käydä kurkkaamassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Mites sitten peilien säädöt. F1x säädöt muuttuvat profiilivalinnan mukaan. Onko G3x:ssä sekin sidottu nyt muistipenkkeihin ?lnaukkar kirjoitti:Tuo alas dippaava peili on edelleen olemassa, mutta G30:ssä se vaatii ruksin muistipenkkeihin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Kyllä. Tässä alla mitä saksan konfiguraattorissa lukee sähköisistä muistipenkeistä, jopa google translaten kautta kiepsautettuna englannin kaltaiseksi kieleksi:SportySedan kirjoitti:Mites sitten peilien säädöt. F1x säädöt muuttuvat profiilivalinnan mukaan. Onko G3x:ssä sekin sidottu nyt muistipenkkeihin ?lnaukkar kirjoitti:Tuo alas dippaava peili on edelleen olemassa, mutta G30:ssä se vaatii ruksin muistipenkkeihin.
The electric seat adjustment with memory function for the driver's seat includes the electrical adjustment for seat longitudinal direction, seat tilt and headrest height for driver and front passenger seat. In addition, the curbside automatic also contained for the passenger outside mirror facilitates the parking.
Your advantages:
Comfortable and accurate seat adjustment thanks to the electrical adjustment
Comfortable storage and restoration of the personal setting of the driver's seat (driver's seat, exterior mirror and electrically adjustable steering column) through the memory function
ps. samalla huomasin että vain comfort-penkeissä on kosketuksen tunnistavat ohjausvivut. Luulin että myös muissa olisi tuo jos sähkösäädöt ja muistit, mutta ehkä sitten vain comforteissa.
"Touch-sensitive seat adjustment switches: When the switches are touched, the display of the adjustment options is already displayed in the Control Display prior to operation"
Onko muilla jo talvirenkaita alla? Itsellä nyt pari viikkoa ollut GY:n kitkat ja tunnelma aikalailla kaksijajoinen. Toisaalta äänitaso laski huimasti verrattuna Pirellin Runflatteihin mutta samalla tuli sellainen pieni pintanypytys mukaan kuvioon. Molemmat setit siis 18" ja talvirenkaat ei ole RF.
Muistelisin että viime kevään koeajoissa jostain tällaisesta oli kommentteja lehdissä ja palstallakin. Itsellä kuitenkaan nuo ensiasennusrenkaat eivät tällaista tehneet. Olen nyt kokeillut eri paineilla 2,5-3,0 välillä ja ei sanottavaa eroa tuohon tunteeseen. Näiden talvikumien kanssa muutenkin ollut vastoinkäymisiä kun ensiksi asennetut ilmanpaineanturit eivät toimineetkaan ja vaihdettaessa eivät sitten viitsineet uudelleen tasapainottaa renkaita ennenkuin erikseen tämän vaadin...eli viikon aikana renkaat asennettiin auton alle kolmeen kertaan
Taidanpa vielä kerran käydä luottoasentajan pajalla tarkistamassa että painot ok ja renkaat oikeasti pyöreät... tuo auton myyneen firman vaatima rengasliike kun tuntui ensilumen aikana painottavan renkaanvaihdoissa määrää n. 100% ehkäpä laadun siitä hieman kärsien
Muistelisin että viime kevään koeajoissa jostain tällaisesta oli kommentteja lehdissä ja palstallakin. Itsellä kuitenkaan nuo ensiasennusrenkaat eivät tällaista tehneet. Olen nyt kokeillut eri paineilla 2,5-3,0 välillä ja ei sanottavaa eroa tuohon tunteeseen. Näiden talvikumien kanssa muutenkin ollut vastoinkäymisiä kun ensiksi asennetut ilmanpaineanturit eivät toimineetkaan ja vaihdettaessa eivät sitten viitsineet uudelleen tasapainottaa renkaita ennenkuin erikseen tämän vaadin...eli viikon aikana renkaat asennettiin auton alle kolmeen kertaan
Taidanpa vielä kerran käydä luottoasentajan pajalla tarkistamassa että painot ok ja renkaat oikeasti pyöreät... tuo auton myyneen firman vaatima rengasliike kun tuntui ensilumen aikana painottavan renkaanvaihdoissa määrää n. 100% ehkäpä laadun siitä hieman kärsien