G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

TeeQ kirjoitti: 23 Helmi 2018, 20:05
lnaukkar kirjoitti: 14 Helmi 2018, 20:25 Nyt ohjelmistopäivityksen jälkeen vaikuttaisi siltä, että ilmastointiasetukset eivät enää heitä oletusarvoihin kun vaihtaa auton profiilia avaimella peräkkäin. Tai en ainakaan saanut sitä nyt tapahtumaan kun suljin ja avasin autoa vuorotellen eri avaimilla.

Mutta, samalla huomasin että meidän toinen avain avaa auton kauempaa kuin toinen.. Mitä ihmettä?! Toisella täytyy olla pari metriä autosta, toisella kelpaa ties kuinka kaukaa. Vaimo eli tämän oudosti toimivan avaimen haltija tokaisi, että jonkun aikaa ollut tuommoinen, ei kuulemma kauaa :mus:
Onko Inaukkar tuo avainasia selvinnyt? Mulla oli autossa jonkinlainen käyntihäiriö ja heitti tuon saman "voimansiirto - rajoitettu teho - ota yhteyttä huoltoon" herjan nyt pakkasilla. Ongelma poistui itsestään hetken ajon jälkeen, eikä ole enää toistunut. Huollossa sovittiin että jäädään seuraamaan tilannetta ja kyseinen vikailmoitus oli myös avaimesta luettavissa. Kaikkein oudointa on, että nyt tuo käytössä ollut avain toimii vain muutaman metrin säteellä autosta, toinen kymmenien metrien päästä. Luonnollisesti vaihdoin ensitöiksi patterin avaimesta, mutta tuolla toimenpiteellä ei mitään vaikutusta asiaan.

Onko mahdollista että avaimeen jäänyt häiriötieto vaatii jonkun nollauksen jotta avain pelittää taas normaalisti? :conf:
Noita" voimansirrto rajoitettu teho" herjoja on meikäläisen F20:kin pukannut uudesta asti aina silloin tällöin kovimmilla pakkasillakin. Lisäksi on tullut "moottorin käynnistäminen ei mahdollista" ja jarrut eivät toimi ilmoituksia. Niillä ei kuitenkaan ole ollut mitään havaittavia vaikutuksia ajoon.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ensi viikolle huolto varattu, pähkäilevät mitä tehdä tuon viallisen avaimen kanssa. Koitin vielä vaihtaa paristot ristiin toimivan ja viallisen välillä, ei vaikutusta. Alkaa olla sellainen fiilis, että pitääkö suoraan kysellä tuohon 3v BMW Turvaan jatkoa, jos tähän tapaan täytyy huollossa ravata.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

melperri kirjoitti: 24 Helmi 2018, 10:44 jarrut eivät toimi ilmoituksia. Niillä ei kuitenkaan ole ollut mitään havaittavia vaikutuksia ajoon.
Eikö tuo nyt kuitenkin aiheuta hiukan ihmetystä vai ajeletko vaan ihan normaalisti?
Bimmerfanc
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 95
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3
Paikkakunta: Tre

Itsellä myös molemmat avaimet menettäneet ”kantavuuden” Ensin Vaimon käyttämä avain meni huonoksi n.2-3 kk luovutuksesta ja n.5-6 kk niin avain jota itse käytin samassa kunnossa. Tuohon vaimon käyttämään vaihdettiin pitkin hampain merkkarilla paristo, muttei vaikutusta asiaan...mutta eivät vaivautuneet enemmän tutkimaan. Täytyy viedä nyt tulevina viikkoina auto huoltoon/takuu huoltoon ja saavat tarkistaa/päivittää:

-Softat
-Ovien säädöt
-Avaimien heikko kantavuus
-Peruutuskameran ajoittainen häiriö (ei kuvaa)
-Ilmastointi menettää asetuksensa (Softien päivitys tai avaimista johtuva)
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Bimmerfanc kirjoitti: 27 Helmi 2018, 12:06 Itsellä myös molemmat avaimet menettäneet ”kantavuuden” Ensin Vaimon käyttämä avain meni huonoksi n.2-3 kk luovutuksesta ja n.5-6 kk niin avain jota itse käytin samassa kunnossa. Tuohon vaimon käyttämään vaihdettiin pitkin hampain merkkarilla paristo, muttei vaikutusta asiaan...mutta eivät vaivautuneet enemmän tutkimaan. Täytyy viedä nyt tulevina viikkoina auto huoltoon/takuu huoltoon ja saavat tarkistaa/päivittää:

-Softat
-Ovien säädöt
-Avaimien heikko kantavuus
-Peruutuskameran ajoittainen häiriö (ei kuvaa)
-Ilmastointi menettää asetuksensa (Softien päivitys tai avaimista johtuva)
Viimeinen kohta korjaantui mulla softapäivityksellä! Toiselta foorumilta opittuna toi peruutuskameran oireilu korjaantuu myös päivityksellä, mutta mulla ei ole koskaan tuota ongelmaa näkynyt.
kfr60
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:51
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Espoo

Viime viikolla luin TM talviautotestistä, että 530e oli päättänyt ihan itse stopata itsensä vaikka mitään estettä ei TM:n mukaan takana ollut. Ajattelin silloin, että ovatko huomanneet sen olevan valinnainen ominaisuus valikoissa. No olivat varmaan huomanneet, sillä minulle teki auto ihan saman. Yhtäakkiä vaikka mitään ei ollut takana auto vaan päätti käyttää tätä automaattista peruutusjarrusta. Kun yritti uudelleen, niin teki saman uudelleen. Asiaan auttoi toki kun otti peruutusavustukset pois keskikonsolin napista.

Onko ominaisuus vai vika? Voiko jotenkin johtua kovasta pakkasesta, johon taisivat TM:ssäkin viitata? Pitääköhän käyttää korjaamolla....?
urandom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 13 Elo 2017, 09:31

kfr60 kirjoitti: 27 Helmi 2018, 21:08 Viime viikolla luin TM talviautotestistä, että 530e oli päättänyt ihan itse stopata itsensä vaikka mitään estettä ei TM:n mukaan takana ollut. Ajattelin silloin, että ovatko huomanneet sen olevan valinnainen ominaisuus valikoissa. No olivat varmaan huomanneet, sillä minulle teki auto ihan saman. Yhtäakkiä vaikka mitään ei ollut takana auto vaan päätti käyttää tätä automaattista peruutusjarrusta. Kun yritti uudelleen, niin teki saman uudelleen. Asiaan auttoi toki kun otti peruutusavustukset pois keskikonsolin napista.

Onko ominaisuus vai vika? Voiko jotenkin johtua kovasta pakkasesta, johon taisivat TM:ssäkin viitata? Pitääköhän käyttää korjaamolla....?
Minulla tehnyt samaa pakkasella / lumisateella. Varmaa siellä takana sensoriin kertynyt lunta tai jäätä ja luulee sitten että on este.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mä oon kanssa kohdannut tuon äkkipysäyksen muutaman kerran talvikelillä, aina käynyt ajoon lähtiessä. Poistuu kun otan vähän eteenpäin ja peruutan sitten uusiksi. Yleensä jos tuossa vain peruuttaa useasti samasta kohdasta, niin aina pysäyttää. Mä olen itse järkeillyt, että haamu tutkassa (lunta, jäätä, muistijälki jostain), ja kun autoa liikuttaa eteenpäin, niin haamu katoaa, kun usean sensorin yhdistelmä näkee toisin.

En ole koskaan ottanut valikosta pois, vaikka olisi mahdollista tietysti.
kfr60
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 03 Helmi 2013, 10:51
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Espoo

Jep. Kyllähän nuo tosiaan kuulotavat ihan loogisilta syiltä. Mutta olin siinä n 15 kuluessa peruuttanut aikaisemmin autolla ja tuota äkkipysäytystä ei silloin tullut. Samoin keli oli kuiva pakkaskeli eilen illalla. Ei lunta ei räntää. Ja auto oli puhdas. Hieman ihmeelliseltä tuntuu, mutta saattaa olla haamu....
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Minulla kanssa kerran tehnyt tuon, vaikka takana ei ollut ketään. Ainoastaan poistin kirkasta jäätä yhdestä anturista. Sitten toimi.
Herkkähän tuo on, ja tosiaan toimii.
Mutta kuten jo aikaisemmin sanottiin, saa pois valikosta.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Tuota jos tuollaiset turvahärpäkkeet on valinnut, kuten itsellä, assistant plus, niin odottaisin kyllä varmempaa toimiintaa. Ei noita nyt pois tarvitsisi kytkeä jos ne nimenomaan halusi.

Itsellä eka kerran löi täysjarrutuksen peruuttaessa ja luulin törmänneeni johonkin betoniporsaaseen. Sama on toistunut useamman kerran.

Eilen viimeksi löi täysjarrut eteenpäin ajaessa, niin että meinasi lentää turvavöineen ulos autosta. Auto oli ollut pari tuntia puolilämpimässä parkkihallissa ja tilanne tapahtui ramppia ylös ajaessa . Vaimo tuumasi ettei halua enään BMW:een rattiin, mieluummin ajaa A3:lla kaikki ajonsa.

Onkohan suunnittelu vai testaus vai molemmat jääneet kesken?
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

TJJ kirjoitti: 27 Helmi 2018, 11:13
melperri kirjoitti: 24 Helmi 2018, 10:44 jarrut eivät toimi ilmoituksia. Niillä ei kuitenkaan ole ollut mitään havaittavia vaikutuksia ajoon.
Eikö tuo nyt kuitenkin aiheuta hiukan ihmetystä vai ajeletko vaan ihan normaalisti?
No hetken piti ihmetellä , kun auto ilmoitti , ettei ole jarruja ollenkaan ja käski heti pysäyttää. Jarrutti kuitenkin normaalisti. Nollasin vikakoodit , eikä enää toistunut. Auto oli aivan uusi , ja kovat pakkaset. Varmaankin kosteutta oli johonkin jäätynyt.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Avaimen heikko kantama tutkittu ja avain todettu rikkonaiseksi. Uusi avain tilattu saksasta. Ongelmana oli siis, että toinen avain toimi enää vain auton vierestä, ehkäpä jostain 2 metrin etäisyydeltä, mutta ei juuri kauempaa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Onko kukaan kiinnittänyt huomiota tankinluukun sovitukseen? Omassani luukku takareunasta melkein kiinni ja etureunassa iso rako. Laittaisin kuvan mut ei onnistunu. herjaa et muka liika isoo... Olen huomannut ainaki yhdessä autossa vastaavan vian.
Saakohan tätä itse helposti säädettyä vai pitääkö mennä marmorille valittamahan? Eipä tolla nyt muuten väliä mutta pistää vaan niin silmään.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Sama huomio tankin luukusta täälläkin. Kait kuuluu olla noin?
Ei ole tullut muiden autoja katsottua.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ihan aavistuksen on enemmän tilaa edessä, mutta aika hyvin keskellä tämä oma on. Tummassa autossa nyt tietysti muutenkaan osu edes silmään.

Kuva
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Mulla korjattiin toi polttoaineluukku just viikko sit. Vaati 2 pajakäyntiä. Eka kerralla irrottivat ja koittivat saada asennoitua sen keskelle. Ei onnistunut. Nyt sit tuli uudet mekanismit ja luukku on taas nätisti keskellä. Eli taitaa olla tyyppivika.

Ton hätäjarrutuksen tiimoilta olen myös ravannut huollossa mutta tuloksetta.

Kojelaudan natinoihin saatiin pieni korjaus. Siihen keskikaiuttimen ritilään oli tullut joku korjausohje. Nyt natisee vielä mittariston takaa.

Uutena lisänä nyt alkanut napsamaan ne a-palkit sekä etuovet. Lisäksi kuskin oven tiivisteet alko narisemaan kovilla pakkasilla. Siihen auto huollon tiivisteiden rasvaus. Tiedä sit miten pitkään.

Eli lähtölaskenta on alkanut tälle kinnerille.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Jaha eli pajalle... käsittämätöntä kuinka tehtaalta päästetähän tuallaasta läpi. Sokiaki huamaa et luukun sovitus aivan piäles. Omas ainaki niin ruman näköönen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lnaukkar kirjoitti: 19 Maalis 2018, 22:13Kuva
OT: Näkyykö tuolta joku pohjaväri läpi? Olisivat nyt maalanneet samalla värillä kuin pinta... :dumb:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kappas! Avaimen tilaus lähti sisään 2 viikkoa sitten ja juuri nyt tuli viesti, että uuden avaimen tilaus on jumissa ja eivät osaa antaa minkäänlaista arviota toimitusajasta.

salmol kirjoitti: 20 Maalis 2018, 07:47 OT: Näkyykö tuolta joku pohjaväri läpi? Olisivat nyt maalanneet samalla värillä kuin pinta... :dumb:
Voe harmi! Kyllä se kuitenkin on onneksi vain muovi ja tiiviste :thuup:

Kuva
Vastaa Viestiin