Kaikki minun ajamat autot joissa acc toimii juuri kuin kerroit. Moottoritien mutkissa lisäksi äkkijarrutuksia, kun luulee että tulee peräänajo. Turhin varuste autossa - onneksi sen saa kytkettyä poisKuudensuora kirjoitti: ↑24 Elo 2018, 01:38 Miten ACC toimii käytännössä verrattuna äffäläisiin? F-malleissa acc aiheuttaa tietyissä tilanteissa tarpeetonta jarrutus/kiihdytys vuorottelua. Jos ajat toisen perässä, niin acc pitää ajallisen etäisyyden vakiona, jolloin nyit yhtä paljon kun edellä ajava. Hermostunutta ajoa ja sitä jarruttelun määrää ei halua toista kertaa kokea. Jos järjestelmä toimisi paremmin, niin se tasoittaisi edellä olevan nykimiset ja jarruttamiset suurelta osin. Lisäksi mutkatiellä edellä olevan auto saattaa pudota tutkan keilasta, jolloin nopeus kasvaa esim. 60–>80 ja mutkan oietessa tulee taas äkkijarrutus 80—>60 ja sama seuraavaan mutkaan.
G30 viat ja ominaisuudet
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
ACC on hyvä varuste kaupungissa, mutta moottoritiellä tavallista vakkaria huonompi. Tykkään käyttää omassa autossa aktiivivakkaria ja Start/Stopia kaupunkiajossa, vaikka muuten S/S on yleensä pois päältä. Esim. liikennevaloissa kun edellä ajava ajoneuvo lähtee liikkeelle, oma auto käynnistyy itsestään ja tiedän että on aika painaa hieman kaasua vaikka katselisin ihan muualle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ja onhan nuo normimaantiellä ihan loistava vempain yhdessä HUD:n kanssa. Seuraava askel ajamisen mukavuuteen on automaattiajo. Motarilla se tosiaan ei ole elementissään///Marko kirjoitti: ↑24 Elo 2018, 11:15ACC on hyvä varuste kaupungissa, mutta moottoritiellä tavallista vakkaria huonompi. Tykkään käyttää omassa autossa aktiivivakkaria ja Start/Stopia kaupunkiajossa, vaikka muuten S/S on yleensä pois päältä. Esim. liikennevaloissa kun edellä ajava ajoneuvo lähtee liikkeelle, oma auto käynnistyy itsestään ja tiedän että on aika painaa hieman kaasua vaikka katselisin ihan muualle.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^HUD on kyllä hyvä kun on navi, ACC, yönäkö ja nopeusrajoitusnäyttö. Kaikki tarvittava info tulee HUDiin.
G30:een on saatavana automaattiohjaus. Vanhassa Hondassa tämä toimi yhtä hyvin, eli parempi ilman tätä ellei tykkää seilata kaistan laidasta laitaan.
G30:een on saatavana automaattiohjaus. Vanhassa Hondassa tämä toimi yhtä hyvin, eli parempi ilman tätä ellei tykkää seilata kaistan laidasta laitaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Käytännössä toimii paremmin ja sulavammin noissa kaistanvaihtotilanteissa eteen ja pois, jotka oli se heikoin kohta äffäläisen vastaavassa. Onko se tarpeeksi hyvä ja miten sopii siihen ajotyyliin mitä haluat harrastaa, niin kokeile itse. Täällä ollut mielipidettä suuntaan ja toiseen, ihan syystä.
Ja paremmin sen pitäisikin toimia, sillä vanha järjestelmä huomioi toiminnassaan vain seuraavan auton omalla kaistalla. Tämä uudempi huomioi toiminnassaan myös viereisten kaistojen autot ja omallakin kaistalla se näkee pari autoa eteenpäin (tutkan heijastuksen avulla).
Mä itse ajan lähes 100% ajosta kehällä, motarilla ja maantiellä ACC + automaattiohjaus päällä. Kaupungissa ohjaus jää päälle, mutta aktiivivakkari tippuu nopeasti pois. Eilenkin oli helsingistä kehä ykköseltä neloselta pohjoiseen 30 min per 10km -ruuhka päällä. Oli kovin mukava löhöillä autossa, kun auto hoitaa ajon. Ruuhkassa bemari antaa jonkun minuutin verran olla koskematta rattiin.
Driving Assistant Plus on mun näkemyksen mukaan parhaimmillaan, jos sulle tulee stop&go ruuhka-ajoa (kehätiet, pk-seudun pääväylät) tai ajat pidempää matkaa maantiellä ja pienellä varauksella motarilla.
G30 530e viat tähän mennessä:
- Parkit jää usein päälle loputtomaksi ajaksi tai ainakin tunneiksi. Auto ei ole kuitenkaan kertaakaan valittanut, että akku olisi vähissä. Saammuu kun käyttää 0-asennossa ja laittaa takaisin AUTO-asentoon.
- Ratti hieman vinossa. Tätä tuskin useimmat edes huomaisi. Aijon kuitenkin sanoa asiasta huollossa, koska ratin pitää olla täysin suorassa. Auto menee kuitenkin (tarpeeksi) suoraan.
- Kun akussa on jäljellä enää ehkä 1-2km, auto näyttää usein muutaman sekunnin, että pelkällä sähköllä saa ajaa 160kmh, sitten palaa takaisin normaaliksi.
- Talvirenkailla (18" continental) ei voi kiihdyttää täyskaasua käyttäen, sillä auto ei mene mihinkään. Luistonesto valo vain vilkkuu.
Kaikki nää viat oli autossa ihan alussa. En ole kuitenkaan jaksanut viedä autoa huoltoon vielä kun ei muut oikeestaan häiritse kuin tuo luistonestovika talvirenkailla.
- Parkit jää usein päälle loputtomaksi ajaksi tai ainakin tunneiksi. Auto ei ole kuitenkaan kertaakaan valittanut, että akku olisi vähissä. Saammuu kun käyttää 0-asennossa ja laittaa takaisin AUTO-asentoon.
- Ratti hieman vinossa. Tätä tuskin useimmat edes huomaisi. Aijon kuitenkin sanoa asiasta huollossa, koska ratin pitää olla täysin suorassa. Auto menee kuitenkin (tarpeeksi) suoraan.
- Kun akussa on jäljellä enää ehkä 1-2km, auto näyttää usein muutaman sekunnin, että pelkällä sähköllä saa ajaa 160kmh, sitten palaa takaisin normaaliksi.
- Talvirenkailla (18" continental) ei voi kiihdyttää täyskaasua käyttäen, sillä auto ei mene mihinkään. Luistonesto valo vain vilkkuu.
Kaikki nää viat oli autossa ihan alussa. En ole kuitenkaan jaksanut viedä autoa huoltoon vielä kun ei muut oikeestaan häiritse kuin tuo luistonestovika talvirenkailla.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Takatuupparilla se on vaan painettava kerran tuosta luistonestonapista, jos meinaa hieman rivakammin liikkua.
Meikäläisenkin se on taas opittava nelivedon jälkeen...
Meikäläisenkin se on taas opittava nelivedon jälkeen...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 132
- Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
- Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)
Saman huomannut. Laitoin kitkojen piikkiin (ekat mulla), voiko johtua että kitkarengas antaisi enemmän periksi vs nasta ja siksi luistonesto puuttuisi... pitää kokeilla luistonestonappia...
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
edellinen F10 520d Business
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Tämähän tapahtuu pienessäkin alamäessä, että nostaa max nopeuden 160kmh ja palautuu taas tasamaalla.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ei ole auton ovet lukossa kun auto on aina tallissa. Kai niiden pitäisi silti sammua eikä jäädä päälle.
Auto kiihtyy kyllä normaaliski kun painaa napista DTC päälle, mutta siitä pitää olla koko ajan painamassa. Luistonestovalo vilkkuu niin kauan kuin uskaltaa kiihdyttää. Muistaakseni jonnekkin 170kmh olen koittanut ja vilkkuu siellä ihan samalla tavalla eikä kiihdy kunnolla. Ja tämä siis ihan kuivalla moottoritiellä.
Ongelma on siis vain talvirenkailla, mutta ei se nyt ihmeellistä ole, että ihmiset ajavat talvirenkailla. Siksi tuota voi mielestäni sanoa ihan viaksi eikä hyväksyttäväksi ominaisuudeksi.
Tässä kuvaamani video aiheesta: https://www.youtube.com/watch?v=ae37HV738Rg
Renkaat on 18" continental nastat.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Olen tuosta luistoneston vilkkumisesta kirjoittanut tänne muistaakseni jo vuonna 2012 F30-alueelle. Eli juu, BMW:n takaveto on paska ja luistonesto paskempi. Se tosiaan vilkkuu koko ajan vähänkään löysemmillä lamelleilla, erityisesti uusilla renkailla tai kitkoilla.El_Ucca kirjoitti: ↑03 Syys 2018, 20:50 Ei ole auton ovet lukossa kun auto on aina tallissa. Kai niiden pitäisi silti sammua eikä jäädä päälle.
Auto kiihtyy kyllä normaaliski kun painaa napista DTC päälle, mutta siitä pitää olla koko ajan painamassa. Luistonestovalo vilkkuu niin kauan kuin uskaltaa kiihdyttää. Muistaakseni jonnekkin 170kmh olen koittanut ja vilkkuu siellä ihan samalla tavalla eikä kiihdy kunnolla. Ja tämä siis ihan kuivalla moottoritiellä.
Sinun pitää sammuttaa autosta virrat, jos et laita ovia lukkoon. Eli yksi painallus virtanapista sammuttaa auton. Jalka pois jarrulta ja paina toisen kerran, niin sammuu radio, parkit, jne. Eli pitää painaa kaksi kertaa tai sitten laittaa ovet lukkoon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Vaikka virrat jäisikin päälle niin ne pitäis kyllä sammua itsestään muutaman minuutin päästä ja siinä samalla valot/parkitkin. G3x sarjas virrat sammuu kun pitää radion volume nappia hetken pohjassa. Eli ei niin kuin Salmol neuvoi. Tiedä sitten miksi tämä on pitänyt mennä muuttamaan. Kätevämpi oli toi startti napin kaksois painallus virtojen sammuttamiseen. Sammuu muuten virrat toisellakin tapaa, eli kun sammuttaa auton ja avaan sen jälkeen vasta oven niin virrat sammuu automaattisesti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jos parkkeeraat hybridin vain jättämällä sen auto-holdiin ja avaamalla kuskin oven, niin auto jää "käyntiin" ... ja sammuu vasta laitat ovet lukkoon avaimesta. Jos et laita ovia lukkoon, niin siellä se loimottaa ajovaloja heti kun pimeä saapuu, aamua odotellen. Näin olen itse käsittänyt.BMW e90 kirjoitti: ↑03 Syys 2018, 21:37 Vaikka virrat jäisikin päälle niin ne pitäis kyllä sammua itsestään muutaman minuutin päästä ja siinä samalla valot/parkitkin. G3x sarjas virrat sammuu kun pitää radion volume nappia hetken pohjassa. Eli ei niin kuin Salmol neuvoi. Tiedä sitten miksi tämä on pitänyt mennä muuttamaan. Kätevämpi oli toi startti napin kaksois painallus virtojen sammuttamiseen. Sammuu muuten virrat toisellakin tapaa, eli kun sammuttaa auton ja avaan sen jälkeen vasta oven niin virrat sammuu automaattisesti.
On mulla itselläkin tuo ainakin kerran käynyt, pari tuntia myöhemmin katsellut koiran kanssa lenkille lähtiessä, että jaahas auto se siellä odottelee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Joo, tuossa 530e-mallissa autoa ei "tarvitse" napista sammuttaa. Toisaalta kun painaa virtanappia ekana, niin juuri kuten yllä sanoit, eli auton ajotila loppuu, ovet aukeavat yms. Pelkkä kuskin oven avaaminen myös näennäisesti lopettaa ajotilan, mutta esim. lukitut ovet eivät aukea.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Onhan täällä ilmastoinnista/lämmönsäädöstä ollutkin juttua mutta kyllä toimii omituisesti G30:ssä. Ihan sama missä asennossa idrivestä löytyvä 'fiilisrulla' on niin kyllä saa lämpötilaa säätää ihan huolella. Autolla on ihan oma fiilis siitä minkä lämmön se kabiiniin hönkii. Ei löydy oikein mitään järkevää syytä miksi lämpötilaa pitää säätää ihan turhan usein. F-sarjalaisessa toimii todella paljon loogisemmin.
Toinen ihmetys on 'nypytys'. Laakkoselta kerrottiinkin, että oem-vanteissa on ollut luvattoman paljon pystyheittoja. Ensimmäinen setti 18" vanteita meni jo kertaalleen vaihtoon ja hetken oli kaikki kunnossa. Nyt on taas alkanut sama tärinä, ei tunnu ratissa vaikka renkaita on kierrätetty edestä taakse, eli pystyheitosta lienee taas kysymys.
Toinen ihmetys on 'nypytys'. Laakkoselta kerrottiinkin, että oem-vanteissa on ollut luvattoman paljon pystyheittoja. Ensimmäinen setti 18" vanteita meni jo kertaalleen vaihtoon ja hetken oli kaikki kunnossa. Nyt on taas alkanut sama tärinä, ei tunnu ratissa vaikka renkaita on kierrätetty edestä taakse, eli pystyheitosta lienee taas kysymys.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 448
- Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
- Auto: G31 520da -17
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Oletko käyttänyt autoa softa päivityksessä ja koska? Mulla päivitettiin heinäkuun lopulla. Ehkä vähä parempi mutta ei vieläkään Fxx sarjan veroinen. Pitää ekas huollos ottaa tämä puheeksi jos olis tullut uudempaa softa päivitystä tarjolle.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 19 Kesä 2018, 13:46
- Auto: BMW 520 G30 xdrive M-sport -06/18 carbon black.
Onko tuo DDC alusta tosiaan vain 2 toiminen, pehmeä ja pintakova? Vähän turhauttavaa kun ei saa itse säätää mieleiseksi. Muutoinkin tuo 2 tason välinen ero tosi pieni. Meidän toisessa autossa passatissa sama säädettävä alusta ja siinä ”sentään” 3 tasoa.