Sivu 1/57

G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 07:23
Kirjoittaja Bemmisti
Eli tänne voisi kirjoitella G30:n vioista/ominaisuuksista.

Eli omassani 520da olen kohdannut jo muutamaan häiritsevän jutun.

1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
3. Idriven kieli oli muuttunut käynnistettäessä yllättäin enkuksi. Näin tapahtunut vain kerran. (Ei vika vaan käyttäjästä johtuva moka)
4. Yksi paineanturi näyttää näköjään 0.1 baria liikaa. Voiko tätä nyt viaksi edes kutsua : )

Eli onko muilla esiintynyt vastaavia tai muita ongelmia? Oletteko jo käyneet pajalla? Olen melko varma ettei huolto noille mitään voi tehdä, joten ne jää ominaisuudeksi.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 10:33
Kirjoittaja op85
Omassa autossani, joka on ollut viikon käytössä on jo tullut takaovien tiivisteiden aiheuttamat kulumajäljet oviaukkojen karmien maalipintaan. Korjausohjeena kiveniskuteipin asennus hankaumakohtaan. Myös perheemme X1:ssä (F48) on samanlaiset jäljet. Maahantuojan ohjeen mukaan siihen voidaan tehdä korjausmaalaus ja asentaa em. teippi suojaksi. Molemmat autot ovat mustia, joten hankaumajäljet näkyvät kiusallisen selvästi.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 11:57
Kirjoittaja TJJ
Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 13:33
Kirjoittaja Bemmisti
Niin, tuohon en osaa sanoa mitään. Helkutin hyvä pointti. Täytyy tutkia onko maalipinnassa nirhaumia yms. Myyjähän ei noista vapaaehtoisesti kerro. Suhina tulee mielestäni ovesta ei tuulilasista. Nuo natinat vois hyvinkin tulla lasin vaihdosta.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 19:52
Kirjoittaja Bemmisti
Tuli syynättyä tuulilasin ympäristö tarkkaan. Ei minkäänlaista jälkeä, paitsi sellainen havainto, että kuskin puolen lasin yläosa on millin pari syvemmällä kuin apparin puolen. Liekkö vaihettu sit. Täytyy käydä syynäämässä halliautoja/essareita. Tänään tietyllä tuulella ei kuulunut mitään ylimääräistä kohinaa. Tulomatkalla taas humisi selvästi. Eli tuulen suunnalla näköjään suuri vaikutus.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 20:43
Kirjoittaja Autotohtori
TJJ kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?
Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 20:47
Kirjoittaja TurboKoo
Varmasti harvinaista mutta kaipa niitä kuljetuksessa menee rikki välillä. Toiselta foorumilta luin kuinka auton luovutus oli viivästynyt juuri tuulilasin vaihdon vuoksi.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 20:58
Kirjoittaja Bemmisti
Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 13 Touko 2017, 21:58
Kirjoittaja TJJ
Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Touko 2017, 00:46
Kirjoittaja Wonderi
Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Touko 2017, 09:08
Kirjoittaja Huivei
Wonderi kirjoitti:Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.
Missä suomalaisessa merkkikorjaamossa on tuulilasinasennusrobotti?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Touko 2017, 14:18
Kirjoittaja jva
Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.

Re: G30 viat ja om

Lähetetty: 14 Touko 2017, 20:16
Kirjoittaja bfi1864
TJJ kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.
Joo faijalla tosissaan G30 luovutus myöhästyi reilu viikon, koska lasi oli mennyt kuljetuksessa rikki sadetunnistimen kohdalta n. 10 cm. matkalta. Kertoivat asiasta kyllä heti omatoimisesti avoimesti vauriokuvien kera ja auto hyväksytettiin vielä luovutuksen yhteydessä korjatun vaurion osalta erikseen ja hyvittivätkin myöhästymistä antamalla jonkun pinnoituksen ym. kaupanpäälle. Korjaustyö oli erittäin siisti.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Touko 2017, 21:24
Kirjoittaja Autotohtori
jva kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.
Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Touko 2017, 22:42
Kirjoittaja toukopouko
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Touko 2017, 08:06
Kirjoittaja VolvostaBemariin
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessa

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Touko 2017, 18:39
Kirjoittaja Bemmisti
Eli tuo kielen vaihtuminen tais johtua siitä, että mulla oli aiemmin molemmat avaimet mukana. Kun kieli vaihtui niin mulla oli vain toinen avain mukana. Tälläisen selityksen sain huoltoneuvojalta.

Eikö kellään muulla ole minkäänlaisia tuulensuhinoita.? Täytyy tosiaan käydä joku päivä essareita kokeilemassa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Touko 2017, 19:18
Kirjoittaja Autotohtori
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Touko 2017, 19:20
Kirjoittaja Autotohtori
VolvostaBemariin kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessa
Joo, meteoriittikin voi osua kohdalle. Kaikki tietenkin mahdollista, mutta tapahtumilla on todennäköisyytensä...

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Touko 2017, 19:35
Kirjoittaja salmol
Autotohtori kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?
No mikä on todennäköisyys että tuulilasiin pamahtaa jotain 500km kohdalla ja rikkoo sen? Melkein sama todennäköisyys kuin 15 km kohdalla kun miettii että autolla ajetaan helposti jopa satoja tuhansia kilometrejä samalla tuulilasilla. Silti minulla meni tuulilasi rikki yhdestä autosta 500km ajettuna. Eli kyllä noita sattua voi.