G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Oma -2017 520dA nyt 32tkm ajettu eikä mitään vikaa. Ei nitise/natise ja kaikki toimii kuin uutena. Harmi ettei kaikille ole yhtä viattomia yksilöitä osunut.
Rattus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Elo 2014, 07:48

Rattus kirjoitti: 21 Tammi 2019, 10:07 - ratin lämmitys ei toimi. Startatessa merkkivalo syttyy, mutta ratti ei ala lämpiämään. Ei reagoi napin painallukseen millään tavoin.
Ihmeellistä, vika oli päällä viikon ja tänä aamuna alkoi ykskaks toimimaan itsekseen.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

530e. Koliseeko muilla takajousitus/iskarit kovalla pakkasella?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ei.
Tosin säätyvä iskunvaimennus kyseessä, jos sillä nyt on merkitystä.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
mj1973
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 23 Heinä 2011, 20:17
Auto: F10 520d Business
G30 530e Sport (tulossa)

Ei täälläkään ole kolissut. Säätyvä tosin täälläkin.
G30 530e Launch Edition Sport
edellinen F10 520d Business
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Sod-3 kirjoitti: 24 Tammi 2019, 10:18 530e. Koliseeko muilla takajousitus/iskarit kovalla pakkasella?
Kolisi, auto on edelleen F30 320i MY17. Takana kolisi heti 1. talvena -> valitusta -> diagnosointia -> ei syytä. 2. talvena sitten taas kolisi ja jo 3. diagnosointikerralla onnistui, kun oli tarpeeksi pakkasta vian toteamiseen.

Vika johtui oikeanpuoleisesta iskuvaimentimesta. Jostain syystä ao iskunvaimennin ei toiminut pakkasella, eli olikohan se öljy huonoa niin että tarpeeksi kylmällä sen viskositeetti loppui ja samoin vaimennuskyky. Kun iskuvaimenninta lämmitettiin ja lähdettiin koeajolle -> ei kolinaa -> iskunvaimennin vaihtoon (molemmilta puolilta loppujen lopuksi) -> ei enää kolinaa. Autolla oli ajettu tuolloin 30tkm, mutta ensimmäisen kerran oli viasta valitettu n. 11tkm kohdalla.

Jos kolisee itsepintaisesti, auto pajalle pakkasaamuna niin pitäisi ainakin tuo syy löytää. Omastani lisäksi kiristettiin takakontin lukkoa, eli muutettiin hiukan lukon vastakappaleen sijaintia.

Ei ilmeisesti aivan tuntematonta marmoritiskilläkään, kun vihdoin vika löydettiin, se meni mukisematta takuuseen. Voisi kyllä olettaa, että yli puolensataa tuhatta maksavan 5-sarjalaisen kanssa olisi yksinkertaisen varaosan tilanne jo parantunut.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

mj1973 kirjoitti: 24 Tammi 2019, 10:37 Ei täälläkään ole kolissut. Säätyvä tosin täälläkin.
kuten myös. molempiin
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Ei oo 530e kolissut, säätyvä täälläkin.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Joo, kolina on siis todettu huollossa tänä aamuna. Molemmat puolet paukkuu ja kolahtelee pakkasessa "irtonaisesti". Epäilen että iskarit tai niiden yläpäät on morjens. tai sitten bump stopit paukkuu jos unohtuneet paikalle :D
Huollon mukaan tämä on ensimmäinen G30, jossa tällainen vika on heillä tullut vastaan, F30 useita. Omaanikin vaihdettiin aikanaan yläpäitä ja etuiskareita näiden vuoksi
Rattus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Elo 2014, 07:48

Rattus kirjoitti: 23 Tammi 2019, 07:57
Rattus kirjoitti: 21 Tammi 2019, 10:07 - ratin lämmitys ei toimi. Startatessa merkkivalo syttyy, mutta ratti ei ala lämpiämään. Ei reagoi napin painallukseen millään tavoin.
Ihmeellistä, vika oli päällä viikon ja tänä aamuna alkoi ykskaks toimimaan itsekseen.
Ratin lämmittimestä jokin sähkömoduuli mennyt, uusi tilattu ja viikon päästä vaihtoon.

Itselläni myös tänä aamuna kuului ylimääräistä pauketta takaa töyssyissä. Ihmettelin asiaa suuresti, kunnes muistin, että paukkeen aiheutti erittäin harvinainen "vika" - tytär harrastaa pikajuoksua ja lähtötelineet unohtuivat irralleen peräkonttiin viime viikonloppuna.
Tunaman
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 25 Helmi 2018, 07:26
Auto: G30 520D X-drive Sportline

Tunaman kirjoitti: 15 Tammi 2019, 19:07
hege kirjoitti: 15 Tammi 2019, 14:11 Tänään varattu Laakkoselta takuukorjausaika tuohon ovimekanismin jäätymiseen, parin viikon päästä tekevät tämän. Samalla kysyin onko autolle avoimia transaktioita ja joku sieltä löytyi eli samalla tulee uusi softa sisään. Toivotaan että tämän jälkeen kehtaa taas näillä keleillä käyttää tuota vasenta takaoveakin.
Minulla myös oviremontti Laakkosella torstaina.Koko päivän homma.
Kaikki ovet käytiin läpi ja nyt kun reilun viikon on ollut rapsakoita pakkasia ei ongelmia ole ollut. Ei vaikka yön yli -20 asteen jälkeen ilman sisätilalämmitystä.
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Auto kävi eilen Laakkosella. Vasempaan takaoveen vaihdettiin vaijeri. Seurataan tilannetta pakkaskeleillä että toimiiko niinkun pitääkin. Samalla myös softa päivitettiin ja tämä ei mennytkään ihan nappiin sitten. Sain eilen 320i xDriven sijaisautoksi ja tänään saivat sitten 530e:n taas pelittämään. Kyllähän tuo xDrive maistui näillä keleillä kun lunta tuprusi kunnolla. :)

Pikaisesti mitä kävin autoa läpi niin näytti päivityksen jälkeen siltä että Give Way Warning olisi enabloitunut, ennen sen kohdalla luki vain että "Function not available in this country".

Onkos kokemusta teillä tuosta Give Way Warningin toiminnasta Suomessa?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Hybridibmw
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59

530e ei nosta lämpöjä. Tänään 250 km maantietä eikä lämpömittari noussut ollenkaan (laajennettu mittaristo). Kone ei sammunut alamäessä eikä pysähdyttäessä. Kulutus myös kova eli 8l/100 km. Katolla suksiboksi joka osittain vaikuttaa, mutta silti tuntui että meni vielä litran enemmän satasella. Tuntui myös, ettei tehoja ollut kuin tavallisesti. Kotona auto tunniksi parkkiin ja uudestaan liikkeelle. Nyt lämmöt mittarin mukaan täysillä. Onkohan kyseessä mittarivika? Toisaalta kävi ajatuksissa, että voisi olla
myös termostaatti, koska kone ei lämminnyt. Onneksi takuu vielä voimassa.

Lisäksi auto kävi korjaamolla, koska pissapoika valittaa pakkasella tyhjyyttä vaikka säiliö täysi. Kuulemma ominaisuus, jos neste ei johda tarpeeksi hyvin sähköä. Kehottivat lisäämään vettä :(

Melko heikkoa ollut laatu allekirjottaneen autossa. Nyt viides kerta kun menee takuukorjaukseen: kahdesti korjattu nitinöitä, latauksen ohjauspiiri meni ja lisäksi sähköinen käsijarru ja aktiivivakkari korjattu. Merkki tn. vaihtuu neljän bemarin jälkeen toiseen.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Hybridibmw kirjoitti: 03 Helmi 2019, 21:14 530e ei nosta lämpöjä. Tänään 250 km maantietä eikä lämpömittari noussut ollenkaan (laajennettu mittaristo). Kone ei sammunut alamäessä eikä pysähdyttäessä. Kulutus myös kova eli 8l/100 km. Katolla suksiboksi joka osittain vaikuttaa, mutta silti tuntui että meni vielä litran enemmän satasella. Tuntui myös, ettei tehoja ollut kuin tavallisesti. Kotona auto tunniksi parkkiin ja uudestaan liikkeelle. Nyt lämmöt mittarin mukaan täysillä. Onkohan kyseessä mittarivika? Toisaalta kävi ajatuksissa, että voisi olla
myös termostaatti, koska kone ei lämminnyt. Onneksi takuu vielä voimassa.

Lisäksi auto kävi korjaamolla, koska pissapoika valittaa pakkasella tyhjyyttä vaikka säiliö täysi. Kuulemma ominaisuus, jos neste ei johda tarpeeksi hyvin sähköä. Kehottivat lisäämään vettä :(
Kyllä varmasti lämpenee jos se käynnissä on, mutta että tietysti jotain siellä on pielessä. Oliko se seuraavalla käynnistyksellä siis punaisella eli liian kuuma vai normaali käyttölämmin? Kerro ihmeessä mitä lopulta paljastuu, mielenkiintoinen tapaus.

Tuo toiminta huuhtelunesteen kanssa on kaikissa uudemmissa bemareissa seoksesta ja aineesta riippuen. Joku esim. -20 pakkasta kestävä sekoitus pitäisi toimia ongelmitta. Ei mulla kyllä koskaan sen tujumpaa kamaa ole ollutkaan.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Mulla sisätilan flekti puhaltaa todella vaisusti kun webastolla lämmittää ennen starttia. Johtuisko et akus virta vähissä ja himmaa siks puhallinta :conf:
Näitä nitinöitä ja natinoita riittää. Kojelaudan päällä oleva kaiutin ritilä vaihdettiin ja auttoi asiaa vähäsen. Joku siinä aina vaan naksahtelee, olisko se koristelista... Mitään tälle ei kuitenkaan voi huollon mukaan tehdä. Lelu koko lista. Jonkin asteista halpuuttamista täs on tapahtunut kun vertaa edelliseen koppaan. :thdw:
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Oma 530e 11 000km mittarissa kävi viime viikolla Laakkosella ajoittaisen tehojen häviämisen johdosta ja lopulta alkoi herjaamaan "Moottorin käynnistäminen ei mahdollista", vaikka starttasi polttiksen ihan normaalisti. Tehojen häviämiset tapahtuivat nimenomaan polttiksella ajaessa ja nykimisen jälkeen siirtyi aina automaattisesti sähköajoon.

Hoitona oli kampiakselin asentotunnistimen vaihto ja moottorinohjauksen päivitys (molemmista transaktio päällä). Kampiakselin asentotunnistin oli saanut ihan fyysisen osuman mitä ilmeisemmin kampiakselista. Tätä ihmeteltiin ja pohdittiin yhdessä huoltopäällikön kanssa useampi tovi. Mitä ilmeisemmin tunnistin on päässyt liikkumaan kolossaan ja osunut kampiakseliin. Nyt toimii jälleen onglemitta.

Kiitokset vielä Lappeenrannan Laakkoselle Mark Läätille ja Janne Huttuselle, jotka jälleen kerran hoitivat homman kotiin lyhyellä varoitusajalla. Auton tuonti ja nouto hieman aukioloaikojen jälkeen ja sijaiseksi pariksi päivää uusi X5 oli ihan loistavaa asiakaspalvelua.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Sod-3 kirjoitti: 24 Tammi 2019, 10:18 530e. Koliseeko muilla takajousitus/iskarit kovalla pakkasella?
Täällä kolisee pakkasilla ja varsinkin jos auto ollut yön ulkona eikä lämpimässä tallissa, jossa normaalisti yönsä nukkuu.
Rasittava pauke. Auton lämmetessä kolina poistuu mutta ei aina.
Säätyvä kyseessä.
Väittäisin pohjoisen autojen vaivaksi. Täällä pakkaset ollut paikoin lähempänä neljääkymmentä
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

G30 tuntuu kyllä näiden luettujen viestien perusteella kaikkein paskimmalta Bemarilta ikinä. Minulla oli ensimmäisiä F30-sarjan autoja ja luulin että se oli paska, mutta sehän näyttäytyy suorastaan laadukkaalta tähän katastrofiin verrattuna. :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Popp
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Tammi 2019, 19:14

Huolestuttavaa luettavaa näin ostajan näkökulmasta.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
Petteri75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20

Todella huolestuttavaa. Omalla kohdalla G30 on tullut vastaan vasta muutaman kerran sijaisautona ja siinä ajassa ei mitään syvempää käyttökokemusta voikaan syntyä, mutta ei nyt näin. Ja vaikka vakuutettaisiin marmoritiskiltä, että kaikki on poikkeuksellista ja näin ei ole koskaan käynyt, on kuitenkin. Enemmän kuin kerran.

Kyse on kuitenkin BMW:n mallisarjassa ylemmän keskiluokan autosta, joka harvoin alle 50k€ lähtee hallista. Kysymys on, että kuinka paljon oikein pitää maksaa, että auto ei nitise, natise, viilennä villisti tai muuten oikuttele, kun puolen sataa tuhatta ei riitä niin, että kaikki saisivat viattoman auton? Vai onko tämä nyt kohtuuton kysymys?
Vastaa Viestiin