Äsken ajelin pitkästä aikaa vesisateessa ja manasin tuota uutta sadetunnistin systeemiä.
Nythän se pyyhkijävipu siirretään pykälä ylöspäin(ei ole nappia) ja kun tunnistin ei aina toimi kun haluais, niin aina ennen olen käyttänyt sitä "niistöpyyhkäisyä". Siis vipua alaspäin.
Kyllähän se niisto nytkin toimii, mutta samalla sedetunnistin poistuu käytöstä. Vipua edestakas saa vääntää.
Entinen nappisysteemi oli parempi.
No, pienet on murheet...
G30 viat ja ominaisuudet
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Käsittämätöntä. Minulla on vieläkin alkuperäiset talvirenkaat ja ajettu autolla on 100 500 km. Kesärenkaat vaihoin viime syksynä, ja auto siis 2012-käyttöön otettu. Suosittelen isompia paineita ja kevyempää kaasujalkaa.Bemmisti kirjoitti:Lisätään syntilistalle uusi juttu: Eli pääsen näköjään näistä RF renkaista todella nopsaan eroon Kulutuspinta häviää liki silmissä. Takasissa enää vähän yli 4 mm ja etusissa vähän yli 5 mm pintaa jäljellä. Autolla ajettu alta 4 tkm. Tehtiin tänään maahantuojalle ilmoitus asiasta. Saas nähdä millainen vastaus sieltä tulee. Luultavasti normaalia kulumista:). Koskaan aiemmin ei missään autossani näin nopsaan ole renkaat menneet finaaliin. Niinkö ois pitänyt pitää tässä sitten 3.0-3.3 Barin paineita:) eikä suositus + 0.1-0.2 bar.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kaasujalka on ollut erittäin kevyt. Tällä mopon koneella olevalla autolla kun ei tee mieli kaahailla:) Renkaat Pirelli P7 Cinturato. Kuten aiemmin sanoinkin, mulla ei koskaan ole ennen renkaat sulaneet näin nopsaan. Paineet on ollut aina hiukan enemmän kuin suositus. Viimeisen tonnin olen ajellut täyden kuorman paineilla eikä sillä ole mitään vaikutusta kulumiseen. Tällä menolla 5 t kohdalla mentäneen jo alle 4 mm. Auto otettu käyttöön 5.5. Harmittaa kun en tajunnut mitata mikä oli noiden urasyvyys uutena.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Näköjään renkaiden kestävyydessä on yhä eroja. Kuluuko ne kaikki neljä yhtä kovaa tahtia? Oisko sit vaan P7 ominaisuus
Minulla tosiaan Pirelli Cinturato P7 esiasennusrengas kesti sen 55-60 tkm ajoa. Eli ei ole renkaasta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kehityksessä tulee välillä hölmöjä taka-askelia. Onko siinä perinnemallin tihkuasentoa varalla, jos vaikka sulka alkaa piirtämään raitaa anturin kohdalle?gestapo kirjoitti:Äsken ajelin pitkästä aikaa vesisateessa ja manasin tuota uutta sadetunnistin systeemiä.
Nythän se pyyhkijävipu siirretään pykälä ylöspäin(ei ole nappia) ja kun tunnistin ei aina toimi kun haluais, niin aina ennen olen käyttänyt sitä "niistöpyyhkäisyä". Siis vipua alaspäin.
Kyllähän se niisto nytkin toimii, mutta samalla sedetunnistin poistuu käytöstä. Vipua edestakas saa vääntää.
Entinen nappisysteemi oli parempi.
No, pienet on murheet...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Te olette pioneereja uuden mallin kanssa. Tehtaan määrittämiä korjausohjeita on varmaan kovin vähän olemassa. Oma kokemus on, että kunnes tulee riittävästi vikailmoituksia ja asiakasvalituksia niin eivät ottaudu ja siinä vaiheessa kun ottautuvat niin takuu alkaa olla jo kortilla. Siis näissä suhina- ja nitinäongelmissa. Isommat viat ja toiminnalliset ongelmat sitten tarina erikseen. Ne muutamat asiat mistä olen aiemmissa autoissa valittanut ovat päätyneet service bulletiniin ja takuukorjauksiin mutta ei paljon lohduttanut kun takuu oli jo mennyt.
Samaa mieltä, että ei varmaan kannata antaa huolllon alkaa korjata nitinöitä jos eivät oikeasti ottaudu siihen ja vaatii auton purkamista. Teippiä ja talouspaperitolloja sinne tänne ettei pääse osat hankaamaan Lopputulos voi olla huonompi jos purkavat.
Kuulostaa siltä että ohut halpismuovi on löytänyt tiensä G30 kojelaudan trimmiin. GT:ssä myös kojelaudan muovitrimmistä tulee ääntä kun kuumalla pukkaa ilmastoinnin kylmälle. Ja trimmihän on muovia tehtaan mukaan siksi, että se ei kuumene helteellä niin kuin alumiininen. Pitää paikkansa, hellettä odotellessa
Ohessa kuitenkin yksi helppo korjattava mitä voi kokeilla kojelaudan nitinöihin jos G30 on samanlainen kojelaudan säätömahdollisuus. Usein homma on millin osista kiinni ja toisinaan liian tiukat toleranssit väärässä paikassa on huonosta.
-p
Samaa mieltä, että ei varmaan kannata antaa huolllon alkaa korjata nitinöitä jos eivät oikeasti ottaudu siihen ja vaatii auton purkamista. Teippiä ja talouspaperitolloja sinne tänne ettei pääse osat hankaamaan Lopputulos voi olla huonompi jos purkavat.
Kuulostaa siltä että ohut halpismuovi on löytänyt tiensä G30 kojelaudan trimmiin. GT:ssä myös kojelaudan muovitrimmistä tulee ääntä kun kuumalla pukkaa ilmastoinnin kylmälle. Ja trimmihän on muovia tehtaan mukaan siksi, että se ei kuumene helteellä niin kuin alumiininen. Pitää paikkansa, hellettä odotellessa
Ohessa kuitenkin yksi helppo korjattava mitä voi kokeilla kojelaudan nitinöihin jos G30 on samanlainen kojelaudan säätömahdollisuus. Usein homma on millin osista kiinni ja toisinaan liian tiukat toleranssit väärässä paikassa on huonosta.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Onko muut huomanneet paikaltaan lähdettäessä, että automaatti empii hetken ennen kuin kytkee kunnolla vedon päälle (520d)? Tuntuu niin kuin momentinmuunnin luistattaisi muutaman metrin/noin puoli sekuntia jonka jälkeen vasta auto liikkuu kunnolla. Tämä siis ainoastaan paikaltaan lähdettäessa kun kaasua antaa reippaammin. Ne F-sarjan automaatit joita olen ajanut eivät tuolla tavalla käyttäydy.
Jos se kerää ahtoja tuon puoli sekuntia? Onhan siinä voinut muuttua ahdin joka ei olisi niin heräävä kuin F-sarjassa. Ajoin kaverin 190 hp VW Passattia ja heräsi kone tosi hitaasti verrattuna F-bemariin.Antore kirjoitti:Onko muut huomanneet paikaltaan lähdettäessä, että automaatti empii hetken ennen kuin kytkee kunnolla vedon päälle (520d)? Tuntuu niin kuin momentinmuunnin luistattaisi muutaman metrin/noin puoli sekuntia jonka jälkeen vasta auto liikkuu kunnolla. Tämä siis ainoastaan paikaltaan lähdettäessa kun kaasua antaa reippaammin. Ne F-sarjan automaatit joita olen ajanut eivät tuolla tavalla käyttäydy.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Hyvä idea, siltä se tosiaan tuntuu. Harvoin tietysti on niin kiire, että pysähdyksistä pitää päästä vauhdilla liikkeelle mutta selvästi eritavalla käyttäytyy kuin f-sarjan automaatit. Ajotilan valitsimella (sport) ei ole vaikutusta asiaan. Olisi kiva kuulla onko kukaan muu huomannut vastaavaa käytöstä vai onko kyse yksilöstä ja ehkä siinä olevasta viasta.salmol kirjoitti:Jos se kerää ahtoja tuon puoli sekuntia? Onhan siinä voinut muuttua ahdin joka ei olisi niin heräävä kuin F-sarjassa. Ajoin kaverin 190 hp VW Passattia ja heräsi kone tosi hitaasti verrattuna F-bemariin.
Eikös tuon voi testata niin että vaihde päällä laittaa jalan jarrulle ja nostaa kierroksia reiluun kahteen tonniin jotta ahdot nousevat, sitten vaan jalka pois jarrulta ja katsoo lähteekö nopeammin. Jos lähtee, niin momenninmuunnin ei luistanut vaan kyse oli ahdoista.Antore kirjoitti:Hyvä idea, siltä se tosiaan tuntuu. Harvoin tietysti on niin kiire, että pysähdyksistä pitää päästä vauhdilla liikkeelle mutta selvästi eritavalla käyttäytyy kuin f-sarjan automaatit. Ajotilan valitsimella (sport) ei ole vaikutusta asiaan. Olisi kiva kuulla onko kukaan muu huomannut vastaavaa käytöstä vai onko kyse yksilöstä ja ehkä siinä olevasta viasta.salmol kirjoitti:Jos se kerää ahtoja tuon puoli sekuntia? Onhan siinä voinut muuttua ahdin joka ei olisi niin heräävä kuin F-sarjassa. Ajoin kaverin 190 hp VW Passattia ja heräsi kone tosi hitaasti verrattuna F-bemariin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Heh, Arvaatte varmaan vastauksen mitä maahantuoja sanoi renkaiden kulumisesta? NORMAALIA kulumista Eli mm/1000 km on OK!
Mitähän tuossa ois tehtävissä?. Onko kellään vastaavaa tapausta? Pitäiskö yrittää nakittaa myyjää vastuuseen?
Mitähän tuossa ois tehtävissä?. Onko kellään vastaavaa tapausta? Pitäiskö yrittää nakittaa myyjää vastuuseen?
Ei juma? Eli minulla oli sitten kesärenkaissa ilmeisesti reilu 60 milliä kulutuspintaa, kun samoilla Pirelli Cinturato P7 -renkailla ajoi 60 tkm.Bemmisti kirjoitti:Heh, Arvaatte varmaan vastauksen mitä maahantuoja sanoi renkaiden kulumisesta? NORMAALIA kulumista Eli mm/1000 km on OK!
Mitähän tuossa ois tehtävissä?. Onko kellään vastaavaa tapausta? Pitäiskö yrittää nakittaa myyjää vastuuseen?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tuskin se dieselissäkään tuohon suuntaan sentään kehittyy? Käsittääkseni esim. B48-bensakoneessa ahtimen välijäähdytin on integroitu imusarjaan juuri turbolagin pienentämiseksi - olisi aika hassua jos dieselissä kehitys ei kulkisi samaan suuntaan ja uudemmassa olisi isompi viive.salmol kirjoitti:Jos se kerää ahtoja tuon puoli sekuntia? Onhan siinä voinut muuttua ahdin joka ei olisi niin heräävä kuin F-sarjassa. Ajoin kaverin 190 hp VW Passattia ja heräsi kone tosi hitaasti verrattuna F-bemariin.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Myyjän mukaan 'auto oppii' kuljettajaltaan ja tuo omituinen puhditon alku tulee poistumaan kun kaasua vähän rivakammin käyttää. Minä en kyllä tuohon usko ollenkaan. Tuskin se nyt oletusasetuksin tuolla tavalla käyttäytyisi vaikka jotain 'oppisikin'.
F-sarjaan liittyen vähän vastaavaa ongelmaa ja laatikon resetointiohjeita: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=455949
F-sarjaan liittyen vähän vastaavaa ongelmaa ja laatikon resetointiohjeita: http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=455949
Oppimiseen liittyy ainakin se, että mun autolla (3v vanha versio) havaittavissa joskus aamu-unisuutta. Kun ensin hissuttelen 3,5km valtatien risteykseen, ja siitä polkaisen kaasun pohjaan, auto miettii ensin "ai mitä hä?" ennen kuin toimii niin kuin pitääkin. Voisiko olla että hissutteluajossa oppii suodattamaan äkkinäisiä kaasupolkimen liikkeitä pois. Käsi on oppinut jo näppäämään sport-asennon päälle ennen tiukkaa ohitusta tai risteyksestä lähtöä, ongelma poistuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 284
- Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
- Auto: G30 & F30
- Paikkakunta: Espoo
Tein ihan piruuttani tuon edellisen viestin linkissä kuvatun proseduurin F30:llä ja saattoi olla placebo-efekti mutta minusta nyt vaihtaa nätimminWonderi kirjoitti:Oppimiseen liittyy ainakin se, että mun autolla (3v vanha versio) havaittavissa joskus aamu-unisuutta. Kun ensin hissuttelen 3,5km valtatien risteykseen, ja siitä polkaisen kaasun pohjaan, auto miettii ensin "ai mitä hä?" ennen kuin toimii niin kuin pitääkin. Voisiko olla että hissutteluajossa oppii suodattamaan äkkinäisiä kaasupolkimen liikkeitä pois. Käsi on oppinut jo näppäämään sport-asennon päälle ennen tiukkaa ohitusta tai risteyksestä lähtöä, ongelma poistuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 24
- Liittynyt: 03 Loka 2015, 23:32
Siis puhutko nyt ylipäänsä kummasta, G vai F 30:stä? Ketju on Gmiesten.Antore kirjoitti:Tein ihan piruuttani tuon edellisen viestin linkissä kuvatun proseduurin F30:llä ja saattoi olla placebo-efekti mutta minusta nyt vaihtaa nätimminWonderi kirjoitti:Oppimiseen liittyy ainakin se, että mun autolla (3v vanha versio) havaittavissa joskus aamu-unisuutta. Kun ensin hissuttelen 3,5km valtatien risteykseen, ja siitä polkaisen kaasun pohjaan, auto miettii ensin "ai mitä hä?" ennen kuin toimii niin kuin pitääkin. Voisiko olla että hissutteluajossa oppii suodattamaan äkkinäisiä kaasupolkimen liikkeitä pois. Käsi on oppinut jo näppäämään sport-asennon päälle ennen tiukkaa ohitusta tai risteyksestä lähtöä, ongelma poistuu.