Eli tänne voisi kirjoitella G30:n vioista/ominaisuuksista.
Eli omassani 520da olen kohdannut jo muutamaan häiritsevän jutun.
1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
3. Idriven kieli oli muuttunut käynnistettäessä yllättäin enkuksi. Näin tapahtunut vain kerran. (Ei vika vaan käyttäjästä johtuva moka)
4. Yksi paineanturi näyttää näköjään 0.1 baria liikaa. Voiko tätä nyt viaksi edes kutsua : )
Eli onko muilla esiintynyt vastaavia tai muita ongelmia? Oletteko jo käyneet pajalla? Olen melko varma ettei huolto noille mitään voi tehdä, joten ne jää ominaisuudeksi.
G30 viat ja ominaisuudet
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 24 Huhti 2013, 14:08
- Auto: BMW 530e
- Paikkakunta: Lohja
Omassa autossani, joka on ollut viikon käytössä on jo tullut takaovien tiivisteiden aiheuttamat kulumajäljet oviaukkojen karmien maalipintaan. Korjausohjeena kiveniskuteipin asennus hankaumakohtaan. Myös perheemme X1:ssä (F48) on samanlaiset jäljet. Maahantuojan ohjeen mukaan siihen voidaan tehdä korjausmaalaus ja asentaa em. teippi suojaksi. Molemmat autot ovat mustia, joten hankaumajäljet näkyvät kiusallisen selvästi.
Ex: BMW 520d A G31 Touring Business Comfort Luxury, BMW 520d A G30 Business Comfort Luxury, BMW F10 518d A Business Exclusive Pro, BMW F10 518d A Business Exclusive, BMW F10 518d A Business Luxury, BMW F11 520d A Business, BMW F20 114d Business
Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
Niin, tuohon en osaa sanoa mitään. Helkutin hyvä pointti. Täytyy tutkia onko maalipinnassa nirhaumia yms. Myyjähän ei noista vapaaehtoisesti kerro. Suhina tulee mielestäni ovesta ei tuulilasista. Nuo natinat vois hyvinkin tulla lasin vaihdosta.
Tuli syynättyä tuulilasin ympäristö tarkkaan. Ei minkäänlaista jälkeä, paitsi sellainen havainto, että kuskin puolen lasin yläosa on millin pari syvemmällä kuin apparin puolen. Liekkö vaihettu sit. Täytyy käydä syynäämässä halliautoja/essareita. Tänään tietyllä tuulella ei kuulunut mitään ylimääräistä kohinaa. Tulomatkalla taas humisi selvästi. Eli tuulen suunnalla näköjään suuri vaikutus.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...TJJ kirjoitti:Onko tuossa varmasti alkuperäinen tuulilasi eikä Suomessa ennen luovutusta vaihdettu?Bemmisti kirjoitti:1. Erinäiset narinat, narahduksen lähinnä koelaudasta.
2. Näköjään tämä yksilö kärsii ns. Tuuliäänistä. Eli kuskin paikalla kuuluu tuulen tuiverrukset, jotka tulevat jostain sivupeilin seutuvilta. Nopeutta pitää olla yli 100 ennen kuin alkaa häiritsemään. 120 vauhdissa on häiritsevää.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Varmasti harvinaista mutta kaipa niitä kuljetuksessa menee rikki välillä. Toiselta foorumilta luin kuinka auton luovutus oli viivästynyt juuri tuulilasin vaihdon vuoksi.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
Missä suomalaisessa merkkikorjaamossa on tuulilasinasennusrobotti?Wonderi kirjoitti:Ihan samalla tavalla se lasi asennetaan suomalaisessa merkkikorjaamossa kuin tehtaallakin. Käsityön vaikutus lopputulokseen molemmissa. Jos meni pieleen, asennetaan vaan uudestaan.
- Liitteet
-
- IMG_0360.JPG (96.14 KiB) Katsottu 50991 kertaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Joo faijalla tosissaan G30 luovutus myöhästyi reilu viikon, koska lasi oli mennyt kuljetuksessa rikki sadetunnistimen kohdalta n. 10 cm. matkalta. Kertoivat asiasta kyllä heti omatoimisesti avoimesti vauriokuvien kera ja auto hyväksytettiin vielä luovutuksen yhteydessä korjatun vaurion osalta erikseen ja hyvittivätkin myöhästymistä antamalla jonkun pinnoituksen ym. kaupanpäälle. Korjaustyö oli erittäin siisti.TJJ kirjoitti:Olihan täällä juuri toinen G30 josta oli tuulilasi mennyt Suomeen kuljetuksessa halki ja se piti vaihtaa ennen luovutusta. Tuo ennen luovutusta tapahtuva autojen korjailu ja paikkamaalaukset yms. lienee asia josta sattuneesta syystä taidetaan olla hyvin hiljaa.Autotohtori kirjoitti:Onkos yleistäkin, että tuulilasi vaihdetaan Suomessa? Luulisi, että erittäin harvinaista...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.jva kirjoitti:Julkista tilastoa ei varmasti ole helposti löydettävissä.Bemmisti kirjoitti:Kolhuja varmasti tulee kuljetuksissa. Onko kellään tietoa miten paljon? Tokko myyjät kertovat ainakaan omatoimisesti vahingoista.
Jokunen tuttu/kaveri on ollut joskus ajamassa satamassa autoja laivasta. Heidän kertomansa mukaan jos jonkinlaiset kolhut ja pikkuvauriot ovat melko tavallisia ja niitä tulee myös siitä kun nuoret, joskus ehkä vähän välinpitämättömätkin jannut tekevät hommiaan hiukan huolettomasti.
Tiedä sitten mikä on totuus, mutta kyllä niitä korjattavia vaurioita varmasti tulee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessatoukopouko kirjoitti:Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Eli tuo kielen vaihtuminen tais johtua siitä, että mulla oli aiemmin molemmat avaimet mukana. Kun kieli vaihtui niin mulla oli vain toinen avain mukana. Tälläisen selityksen sain huoltoneuvojalta.
Eikö kellään muulla ole minkäänlaisia tuulensuhinoita.? Täytyy tosiaan käydä joku päivä essareita kokeilemassa.
Eikö kellään muulla ole minkäänlaisia tuulensuhinoita.? Täytyy tosiaan käydä joku päivä essareita kokeilemassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?toukopouko kirjoitti:Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 105
- Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09
Joo, meteoriittikin voi osua kohdalle. Kaikki tietenkin mahdollista, mutta tapahtumilla on todennäköisyytensä...VolvostaBemariin kirjoitti:Juurikin näin. Hiukan tuota edellistä viestiä aamupöpperössä piti kelata saadakseni kiinni sen mahdollisesta piilosisällöstä. Nasta voi pamahtaa tuulilasiin vaikka luovutustilaisuuden jälkeen himaan ajaessatoukopouko kirjoitti:Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
No mikä on todennäköisyys että tuulilasiin pamahtaa jotain 500km kohdalla ja rikkoo sen? Melkein sama todennäköisyys kuin 15 km kohdalla kun miettii että autolla ajetaan helposti jopa satoja tuhansia kilometrejä samalla tuulilasilla. Silti minulla meni tuulilasi rikki yhdestä autosta 500km ajettuna. Eli kyllä noita sattua voi.Autotohtori kirjoitti:Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?toukopouko kirjoitti:Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.Autotohtori kirjoitti: Omien kokemusteni mukaan autolla täytyy ajaa sellaiset 100 tkm ennen kuin tuulilasissa halkeama. Tätä taustaa vasten lienee erittäin harvinaista, että satamassa / rekan päällä kuljetuksessa lasin saisi jotenkin rikki.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6