G30 viat ja ominaisuudet

G30, G31
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

salmol kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti:
toukopouko kirjoitti: Ei ne kilometrit sitä ikkunaa halkaise. Eiköhän tyypillisin aiheuttaja ole lasiin osunut esine.
Tietenkin, mutta sitä voi miettiä jokainen, mikä on todennäköisyys että 10-15 km aikana esime osuu lasiin rikkoen sen...?
No mikä on todennäköisyys että tuulilasiin pamahtaa jotain 500km kohdalla ja rikkoo sen? Melkein sama todennäköisyys kuin 15 km kohdalla kun miettii että autolla ajetaan helposti jopa satoja tuhansia kilometrejä samalla tuulilasilla. Silti minulla meni tuulilasi rikki yhdestä autosta 500km ajettuna. Eli kyllä noita sattua voi.
Todennäköisyys on absoluuttisesti melkein sama eli hyvin lähellä nollaa (mutta suhteellisesti noin 30-kertainen 500 km vs. 15 km).

Mutta eikös täällä juuri joku antanut ymmärtää, että satamassa muutaman kilometrin matkalla tuulilaseja paukkuu vähän väliä...?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tiedän tapauksen joka ajoi 400tkm ilman yhtään kiven jälkeä tuulilasissa, lopulta piti vaihtaa kun oli harmaantunut hiekkapuhalluksessa. Viikko lasin vaihdon jälkeen tuli kivi uuteen lasiin ja kokonaan halki.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Autotohtori kirjoitti: Joo, meteoriittikin voi osua kohdalle. Kaikki tietenkin mahdollista, mutta tapahtumilla on todennäköisyytensä...
Mulla meni aikanaan XC90:stä Volvosta lasi ekana päivänä kolmostiellä. Terveisin meteoriitti
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Tänään käytetty valohoidossa ikkunasuhinan takia. Eihän ne löytäneet tietystikään mitään vikaa. Täytyy käyttää eri jälleenmyyjälle. Tosin ongelma ei taida koskea pelkästään tätä autoa. Nimittäin kävin heidän essarilla ajamassa ja sehän se vasta suhisikin. Tähän tietty vetosivat huollossakin. Eivät näköjään ymmärrä, että vikaa voi olla useammassakin autossa. Laittoivat ominaisuudeksi. Eli vähän samanlainen olo tuli kuin Markolle ? m140i kanssa :mad: .

Tälle porukalle en uskaltanut edes mainita koelaudan natinoista. Sillä tuhoa ois varmaan tullut jos ois päästänyt heidät räpeltämään. Essarissa ei kuulunut muuten koelaudasta hälyääniä, kuten tästä omastani. Essarissa ovilistat natisi kuten omassakin. Pakko sanoa että ei bemmi erityisen laadukkaasti ole kasattu. Hälyäänet näköjään vaan kuuluu näihin uusimipiin bemmeihin. Tosin poikkeusyksilöitäkin varmaan aina silloin tällöin löytyy.
Viimeksi muokannut Bemmisti, 23 Touko 2017, 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Bemmisti kirjoitti:Tänään käytetty valohoidossa ikkunasuhinan takia. Eihän ne löytäneet tietystikään mitään vikaa. Täytyy käyttää eri jälleenmyyjälle. Tosin ongelma ei taida koskea pelkästään tätä autoa. Nimittäin kävin heidän essarilla ajamassa ja sehän se vasta suhisikin. Tähän tietty vetosivat huollossakin. Eivät näköjään ymmärrä, että vikaa voi olla useammassakin autossa. Laittoivat ominaisuudeksi. Eli vähän samanlainen olo tuli kuin Markolle ? m140i kanssa :mad: .
Jos 2 eri autoa suhisee niin tottakai se on ominaisuus. VMP
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

///Marko kirjoitti:Jos 2 eri autoa suhisee niin tottakai se on ominaisuus. VMP
Joo, Oulun Wetterillä kaks eri 330e:tä kolisee alustasta, joten se on ominaisuus. Samaa VMP:tä. Ei sillä väliä, että sen 330e:n alusta on ihan identtinen lopun F30-sarjan kanssa, joka ei kolise. Tää nyt kolisee "koska on hybridi". Makes sense...
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

toukopouko kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Jos 2 eri autoa suhisee niin tottakai se on ominaisuus. VMP
Joo, Oulun Wetterillä kaks eri 330e:tä kolisee alustasta, joten se on ominaisuus. Samaa VMP:tä. Ei sillä väliä, että sen 330e:n alusta on ihan identtinen lopun F30-sarjan kanssa, joka ei kolise. Tää nyt kolisee "koska on hybridi". Makes sense...
Voi osittain johtua siitäkin, että hiljaisempi kuin muut versiot, ainakin jarrupalojen liikkuminen kuuluu paremmin kabiiniin...
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Autotohtori kirjoitti:
toukopouko kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Jos 2 eri autoa suhisee niin tottakai se on ominaisuus. VMP
Joo, Oulun Wetterillä kaks eri 330e:tä kolisee alustasta, joten se on ominaisuus. Samaa VMP:tä. Ei sillä väliä, että sen 330e:n alusta on ihan identtinen lopun F30-sarjan kanssa, joka ei kolise. Tää nyt kolisee "koska on hybridi". Makes sense...
Voi osittain johtua siitäkin, että hiljaisempi kuin muut versiot, ainakin jarrupalojen liikkuminen kuuluu paremmin kabiiniin...
No eikä voi.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Bemmisti kirjoitti:Tänään käytetty valohoidossa ikkunasuhinan takia. Eihän ne löytäneet tietystikään mitään vikaa. Täytyy käyttää eri jälleenmyyjälle. Tosin ongelma ei taida koskea pelkästään tätä autoa. Nimittäin kävin heidän essarilla ajamassa ja sehän se vasta suhisikin. Tähän tietty vetosivat huollossakin. Eivät näköjään ymmärrä, että vikaa voi olla useammassakin autossa. Laittoivat ominaisuudeksi. Eli vähän samanlainen olo tuli kuin Markolle ? m140i kanssa :mad: .

Tälle porukalle en uskaltanut edes mainita koelaudan natinoista. Sillä tuhoa ois varmaan tullut jos ois päästänyt heidät räpeltämään. Essarissa ei kuulunut muuten koelaudasta hälyääniä, kuten tästä omastani. Essarissa ovilistat natisi kuten omassakin. Pakko sanoa että ei bemmi erityisen laadukkaasti ole kasattu. Hälyäänet näköjään vaan kuuluu näihin uusimipiin bemmeihin. Tosin poikkeusyksilöitäkin varmaan aina silloin tällöin löytyy.
Mistä kojelaudan natinat kuuluvat tarkalleen? Liittyykö lämpötila asiaan? Oletko yrittänyt paikantaa onko mitään paikkaa josta painamalla tai kiinni pitämällä natina loppuu?

Tuolla bimmerpostin puolella on pari autoilijaa raportoinut tuosta B-pilarin paikkeilta kuuluvasta tuulen suhinasta. Heti perään suuri joukko vastasi ettei heillä ole samaa ollenkaan, tietysti.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Koelaudasta kuuluu niin monesta paikkaa narahduksia, että suosiolla annan niitten olla. Tässä muutamia kohtia. Jostain mittariston seutuvilta, keskeltä ilmanvaihtosuuttimien lähistöltä. Sitten sieltä tuulilasin lähettyviltä. jne. Ääniä tulee esim. Tiekatkojen ylityksistä. Jos jarrutat hiukankin reippaammin niin koelauta narahtaa. Vaihdat kaistaa nopeasti. Eli heti kun kori hiukankin elää. Paikallaan ollessa jos aurinko alkaa paistamaan auton sisälle alkaa listat ja itse koelautakin sieltä täältä napsahtelemaan. Eli lämpötila vaikuttaa sekä tien epätasaisuudet. Tosiaan joku ei näitä ääniä rekisteröi ja pitää niitä normaalina mutta itse tiedän mitä oikeasti hiljainen auto on niin nämä alkaa ärsyttämään.

Apumiehen puolen sivuikkunasta ei suhinat tule lähellekään niin hyvin läpi kuin kuskin puolen. Tänään testattiin. Voisinpa sanoa, että apparin puoli on ihan normaali.
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Hulluksihan noista äänistä tulee:o). Mua ei nykyään enää onneksi vaivaa. F10:stä löytyi apukuljettajan puolelta kerran jonkun hitsausrobotin metallinen pitkuliainen pää, joka pyöriskeli siellä verhoilun alla lattipeltiä pitkin aina silloin tällöin. Eivät löytäneet huollossa, mutta minäpäs löysin. Tosin äänen paikallistamnen, mistä se milloinkin tulee, on joskus hyvinkin hankalaa. Ei kannata rikkoa autoa enempää, jos joutuu paljon purkamaan. Nuo hommat vaatii kärsivällisyyttä.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Bemmisti kirjoitti:Koelaudasta kuuluu niin monesta paikkaa narahduksia, että suosiolla annan niitten olla.
Osa äänistä voi tullakin moottoritilasta. Jos siellä on jotain tukitankoja, niin kannattaisi tarkistaa niiden kiinnitykset.
Minullakin aikoinaan kojelauta naksui aika samalla tavalla. Lopulta purin sen irti ja liimasin Sikaflexillä kaikki ilmastoinnin muoviputket yms. mitä siellä alla oli kiinnitettynä. Tuli hiljaista siltä osin...
Hankala vika uudessa autossa, sillä ei merkkiliike sitä ihan helposti suostu purkamaan ja lopputuloskin voi olla vielä huonompi jos asia ei oikeasti kiinnosta ja tehdään homma vähän sinnepäin, suihkitaan vaikkapa silikonia joka rakoon. Tuohon kun ei taida olla BMW:n ohjeita vaan pitäisi käyttää omaa järkeä.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Meillä on vieläkin ongelmana saada istuimen ja ratin asetukset muistiin avaimen mukaan valittavaan kuljettajan profiiliin. Minulla on tallennettu istuimen asetukset muistipaikkaan 1 ja avopuolisolla muistiin 2. Kun avaan oven omalla avaimellani tulee tervetulotervehdys, ja profiilini valitaan, mutta istuin ei siirry ennen kuin painan ovessa olevaa 1 -nappia. Sama ilmiö on minun ajojeni jälkeen avopuolisolla, joka joutuu 2 -nappia painamaan. Kuljettajan profiilista on täpätty käyttöön asetus "istuimen viimeisin asento automaattisesti" (jonka selityksenä on, että avainmuisti otetaan käyttöön).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Markku J kirjoitti:Meillä on vieläkin ongelmana saada istuimen ja ratin asetukset muistiin avaimen mukaan valittavaan kuljettajan profiiliin. Minulla on tallennettu istuimen asetukset muistipaikkaan 1 ja avopuolisolla muistiin 2. Kun avaan oven omalla avaimellani tulee tervetulotervehdys, ja profiilini valitaan, mutta istuin ei siirry ennen kuin painan ovessa olevaa 1 -nappia. Sama ilmiö on minun ajojeni jälkeen avopuolisolla, joka joutuu 2 -nappia painamaan. Kuljettajan profiilista on täpätty käyttöön asetus "istuimen viimeisin asento automaattisesti" (jonka selityksenä on, että avainmuisti otetaan käyttöön).
Tämä istuinmuistien katoaminen on tullut esille tilanteissa, joissa on useampi päivä ollut väliä kuskin vaihdoilla. Äsken testasin parkkipaikalla molemmilla avaimilla erikseen 2 kertaa molemmilla, ja tulos oli, että muistit toimivat täydellisesti. Varsin outoa.....
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Harttza
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 10:03
Auto: 530e -19

Johtuuko suhinat mahdollisesti kuljettajan oven passauksesta , sulkeutuuko ovi riittävästi ... Aikoinaan mersussani säätivät karmin yläosaa vääntämällä ( IKKUNA ENSIN AVATTUNA ) ... En heti moista suosittele , mutta voisiko oven lukkoa kiristää ....
Frank H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 23:18
Auto: F30

Kojelaudan natinaa kuuluu kuumalla ilmalla kun käynnistää auton ja ilmastointi alkaa puhaltamaan kylmää. Syy on mielestäni liian ohuessa muovilistassa. Eli se kiiltävä musta muovi, josta en muutenkaan pidä yhtään, koska siihen jää sormenjälkiä. Muuten G30 on mielestäni erittäin onnistunut auto. Olen hankintaani enemmän kuin tyytyväinen. Auto on ihan eri planeetalta kuin F30 pre LCI, jolla ajoin ennen. Siinä vakio-ohjaus ja vakioalusta ovat todella huonoja, lähes Hyundai-tasoa. Ihmeellistä oli se, että F20 ohjaus on suht hyvä. Kojelaudan ja varauksin ohjaustuntuman lisäksi G30:n ainoa valitukseni aihe on tympeä värivalikoima verrattuna Mersuihin ja Audeihin. Msport-alusta sopii hyvin jopa näille Suomen karmeille teille. Se tuntuu jopa mukavuuspainotteiselta F30:n kolahtelun jälkeen. Ohjaus on tunnoton hitaassa kaupunkiajossa. Nopeassa vauhdissa ohjauksessa ei mitään valittamista. Keskikulutus 5000km ja 3 viikon (!) sekalaisen maantiepainotteisen ajon jälkeen 5,7l/100km. Motarilla 6,0l/100km, eli edes 275 leveys takakiekoissa ei kauheasti kulutusta nosta. Kone siis 20d. Auto silti kuluttaa enemmän kuin vastaava F30 pre LCi, vaikka grammat ovat laskeneet.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Lisätään syntilistalle uusi juttu: Eli pääsen näköjään näistä RF renkaista todella nopsaan eroon :) Kulutuspinta häviää liki silmissä. Takasissa enää vähän yli 4 mm ja etusissa vähän yli 5 mm pintaa jäljellä. Autolla ajettu alta 4 tkm. Tehtiin tänään maahantuojalle ilmoitus asiasta. Saas nähdä millainen vastaus sieltä tulee. Luultavasti normaalia kulumista:). Koskaan aiemmin ei missään autossani näin nopsaan ole renkaat menneet finaaliin. Niinkö ois pitänyt pitää tässä sitten 3.0-3.3 Barin paineita:) eikä suositus + 0.1-0.2 bar.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Toukokuussa toki renkaiden kuluminen on nopeinta mutta kuulostaa silti hurjalta noin pienillä ajomäärillä.
Kokeile korkeampia paineita :mus:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jep, huhti-touko on se pahin renkaiden kuluttaja. Mikäs on renkaan merkki ja malli?
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

alpin_sport kirjoitti:Toukokuussa toki renkaiden kuluminen on nopeinta mutta kuulostaa silti hurjalta noin pienillä ajomäärillä.
Kokeile korkeampia paineita :mus:
Mulla kului F25:ssa RFT:t kesässä (n. 15 000 km) loppuun. Nyt F10:ssä non-RFT:t menossa neljättä kesää ja 5mm jäljellä joka nurkassa
Vastaa Viestiin