Sivu 8/57

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 06 Marras 2017, 19:53
Kirjoittaja lnaukkar
Mapewe kirjoitti:Onko kellään kokemuksia siitä, miten Driving assistance plus (?) paketin Etuajo-oikeuden varoitusjärjestelmä
toimii/pitäisi toimia. Ohjekirjan mukaan järjestelmä avustaa tilanteissa, joissa pitää liikennemerkkien mukaan
noudattaa väistämisvelvollisuutta. Järjestelmä varoittaa nopeusalueella 10-65 km/h kahdessa vaiheessa
ja sen pitäisi tunnistaa kolmiot ja stop-merkit. Itse en ole tuota toimintaa saanut aktivoitua muutamasta yrityksestä huolimatta.
Ei ole toiminnassa Suomessa... Kun avaat sen safety -valikon (se hätävilkkujen vieressä nappi), niin se alin ominaisuus sieltä on pois päältä, koska Suomi.

Tätä hieman sivuten, saman Driving assistance plus -järjestelmän risteävän liikenteen varoituksen olen muuten saanut useasti edestä päin, toimii erittäin ok! Peruuttamalla ei ole vielä lauennut.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 06 Marras 2017, 20:28
Kirjoittaja Antore
Mitä tulee tuohon penkkikinasteluun niin se on minusta aika turhaa, kyse on niin yksilöllisistä tottumuksista ja tarpeista. Oma selkä on pariin otteeseen operoitu ja nyt suunnitellaan kolmatta puukottamista, eli selkäongelmat on täälläkin tuttuja. Tietyt perusprinsiipit voidaan varmaan hyvälle ergonomialle määrittää mutta oma selkä tykkää yllättäen G30:n peruspenkistä jossa on helppo muuttaa asentoa eikä ole 'lukittuna' liian tuettuun penkkiin. Sekä istuinosan, että selkänojan säädöt löytyy juuri omien mieltymysten mukaisiksi. Pituuta on 178 ja ihan hoikka poika olen :) Toivottavasti tästä ei penkki-debatti eskaloidu, tämä on vain minun mielipide.

Nyt kun nastat ja muutamaan kertaan teille kylvetty suola on irrottanut taas märille teille sitä ruskeaa velliä ja auto paskaantuu heti kun on märkä tie niin oletteko huomanneet miten kovan imun G30 saa aikaan? Perä on ihan ummessa sitä paskaa ihan hatchback-tyyliin. G10 ei perästä paskaantunut ollenkaan samalla tavalla.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 06 Marras 2017, 20:51
Kirjoittaja salmol
Antore kirjoitti:Nyt kun nastat ja muutamaan kertaan teille kylvetty suola on irrottanut taas märille teille sitä ruskeaa velliä ja auto paskaantuu heti kun on märkä tie niin oletteko huomanneet miten kovan imun G30 saa aikaan? Perä on ihan ummessa sitä paskaa ihan hatchback-tyyliin. G10 ei perästä paskaantunut ollenkaan samalla tavalla.
Mikä on G10? Tarkoititko F10? Olen huomannut isojakin eroja miten autot nostavat vettä tiestä, ajelin mökiltä kotiin ja ohi meni F30 ja uudehko MB C300. Mersu nosti aivan älyttömästi enemmän. Tällä uskon olevan vaikutusta myös kulutukseen.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 06 Marras 2017, 20:55
Kirjoittaja Antore
salmol kirjoitti:Mikä on G10? Tarkoititko F10? Olen huomannut isojakin eroja miten autot nostavat vettä tiestä, ajelin mökiltä kotiin ja ohi meni F30 ja uudehko MB C300. Mersu nosti aivan älyttömästi enemmän. Tällä uskon olevan vaikutusta myös kulutukseen.
Jep, hyvä kun korjasit! F10 tarkoitin.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 07 Marras 2017, 07:58
Kirjoittaja Mapewe
lnaukkar kirjoitti:
Mapewe kirjoitti:Onko kellään kokemuksia siitä, miten Driving assistance plus (?) paketin Etuajo-oikeuden varoitusjärjestelmä
toimii/pitäisi toimia. Ohjekirjan mukaan järjestelmä avustaa tilanteissa, joissa pitää liikennemerkkien mukaan
noudattaa väistämisvelvollisuutta. Järjestelmä varoittaa nopeusalueella 10-65 km/h kahdessa vaiheessa
ja sen pitäisi tunnistaa kolmiot ja stop-merkit. Itse en ole tuota toimintaa saanut aktivoitua muutamasta yrityksestä huolimatta.
Ei ole toiminnassa Suomessa... Kun avaat sen safety -valikon (se hätävilkkujen vieressä nappi), niin se alin ominaisuus sieltä on pois päältä, koska Suomi.

Tätä hieman sivuten, saman Driving assistance plus -järjestelmän risteävän liikenteen varoituksen olen muuten saanut useasti edestä päin, toimii erittäin ok! Peruuttamalla ei ole vielä lauennut.
Mulla on kyseisessä paikassa Etuajo-oikeusvaroitus ja sitä pääsee säätämään Pois/Aikaisin/... Nyt se on asennossa Aikaisin. Infokuvatkin siinä oikella näyttävät kolmiota ja stop-merkkiä.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 07 Marras 2017, 08:47
Kirjoittaja lnaukkar
Mapewe kirjoitti: Mulla on kyseisessä paikassa Etuajo-oikeusvaroitus ja sitä pääsee säätämään Pois/Aikaisin/... Nyt se on asennossa Aikaisin. Infokuvatkin siinä oikella näyttävät kolmiota ja stop-merkkiä.
Ohops, olinpas ihan pielessä. Mutta joo, en ole itsekään huomannut mihin tuo varuste vaikuttaa.

Saksaksi löysin kuvailua, että varoittaa visuaalisesti ja akustisesti kun laiminlyöt kolmion tai stop-merkin tai kun ajat yksisuuntaista väärään suuntaan. Youtuben jostain videosta huomasin, että saksassa G30 varoitti stop-merkkien kohdalla. Itse en ole huomannut mitään reaktiota kolmioon enkä stop-merkkiin omassa ajossani. Enkä ole tietääkseni ajanut yksisuuntaista väärään suuntaan.

Englanniksi vähän huonosti löytää tuosta varusteesta kun "give way warning" on ainakin jenkkimateriaaleissa suoraan ohitettu "not available in US"

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 07 Marras 2017, 15:14
Kirjoittaja urandom
lnaukkar kirjoitti:
Mapewe kirjoitti: Mulla on kyseisessä paikassa Etuajo-oikeusvaroitus ja sitä pääsee säätämään Pois/Aikaisin/... Nyt se on asennossa Aikaisin. Infokuvatkin siinä oikella näyttävät kolmiota ja stop-merkkiä.
Ohops, olinpas ihan pielessä. Mutta joo, en ole itsekään huomannut mihin tuo varuste vaikuttaa.

Saksaksi löysin kuvailua, että varoittaa visuaalisesti ja akustisesti kun laiminlyöt kolmion tai stop-merkin tai kun ajat yksisuuntaista väärään suuntaan. Youtuben jostain videosta huomasin, että saksassa G30 varoitti stop-merkkien kohdalla. Itse en ole huomannut mitään reaktiota kolmioon enkä stop-merkkiin omassa ajossani. Enkä ole tietääkseni ajanut yksisuuntaista väärään suuntaan.

Englanniksi vähän huonosti löytää tuosta varusteesta kun "give way warning" on ainakin jenkkimateriaaleissa suoraan ohitettu "not available in US"

Mulla näkyy myös "not available in your country" Koeajo-autossa ominaisuus oli päällä :conf:

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 14 Marras 2017, 16:36
Kirjoittaja rbem
Aamulla startti ja kas, idrive näyttö pimeänä,ei auttanut omat konstit ja Autokeskus Airporttiin saivat näytön päälle mutta vikaa ei löytynyt.
Samalla tekivät jonkun takaisinkutsu työn.(airbag johto) saa nähdä juoksuttaako vielä saman vian takia.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Marras 2017, 15:39
Kirjoittaja mj1973
Muilla ConnectedDrive kellot ajassa? Screenshot otettu 15.25 samana päivänä... viim. ajon oikea aika 2 h vähemmän kuin kuvassa.

Kuva

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Marras 2017, 15:42
Kirjoittaja kfr60
Yep. Olen huomannut saman. Eli ei ole synkassa kello Suomen aikaan.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 15 Marras 2017, 17:16
Kirjoittaja Wonderi
Onko siellä erikseen aikavyöhykkeen ja kesäajan valinnat vielä?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 18 Marras 2017, 16:39
Kirjoittaja mj1973
En löytänyt valintoja.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Marras 2017, 20:14
Kirjoittaja Dna82
Huomasin saman kun appi päivitty niin kellonaika alkoi heittää 2tunnilla. Vanhalla apilla oli oikeassa. Onko joku keksinyt miten tämän saa kuntoon?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Marras 2017, 22:06
Kirjoittaja lnaukkar
Dna82 kirjoitti:Huomasin saman kun appi päivitty niin kellonaika alkoi heittää 2tunnilla. Vanhalla apilla oli oikeassa. Onko joku keksinyt miten tämän saa kuntoon?
Odottamalla applikaation päivitystä ja siihen asti lähettämällä palautetta. Ei siinä muu auta.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 28 Marras 2017, 13:56
Kirjoittaja rbem
Mulla on G 30:ssä perus-sport penkit.Vetokoukun asennuksen yhteydessä ajettiin ohjelma uusiksi,ja kas peili kääntyi sen jälkeen alas peruutettaessa.Mister B koodasi liikennemerkit näkyviin.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 28 Marras 2017, 15:15
Kirjoittaja Joonasr
Pieniä taitaa olla meikäläisen ongelmat.
Yksi kaiutin särkee. Huollossa eivät saaneet vikaa paikallistettua, mutta tilasivat silti uuden kaiuttimen.
Toivottavasti korjaantuu vaihdolla.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Marras 2017, 14:23
Kirjoittaja TeeQ
TeeQ kirjoitti:Onko muilla jo talvirenkaita alla? Itsellä nyt pari viikkoa ollut GY:n kitkat ja tunnelma aikalailla kaksijajoinen. Toisaalta äänitaso laski huimasti verrattuna Pirellin Runflatteihin mutta samalla tuli sellainen pieni pintanypytys mukaan kuvioon. Molemmat setit siis 18" ja talvirenkaat ei ole RF.

Muistelisin että viime kevään koeajoissa jostain tällaisesta oli kommentteja lehdissä ja palstallakin. Itsellä kuitenkaan nuo ensiasennusrenkaat eivät tällaista tehneet. Olen nyt kokeillut eri paineilla 2,5-3,0 välillä ja ei sanottavaa eroa tuohon tunteeseen. Näiden talvikumien kanssa muutenkin ollut vastoinkäymisiä kun ensiksi asennetut ilmanpaineanturit eivät toimineetkaan ja vaihdettaessa eivät sitten viitsineet uudelleen tasapainottaa renkaita ennenkuin erikseen tämän vaadin...eli viikon aikana renkaat asennettiin auton alle kolmeen kertaan :w00t:

Taidanpa vielä kerran käydä luottoasentajan pajalla tarkistamassa että painot ok ja renkaat oikeasti pyöreät... tuo auton myyneen firman vaatima rengasliike kun tuntui ensilumen aikana painottavan renkaanvaihdoissa määrää n. 100% ehkäpä laadun siitä hieman kärsien :conf:
Tähän ja muuhunkin tilannepäivitystä:

Renkaiden osalta tuntuu G30 olevan todella tarkka "pystyheiton" suhteen. Nyt on painot tarkasti kohdallaan ja kaksi rengasta asennettu uudelleen vanteelle. Näiden toimien seurauksena menee hienosti ja tärisemättä. Eli vinkiksi jos epäilee renkaiden olevan vähän sinne päin, niin tuo voi aiheuttaa nypytystä joka niin hassulta kuin kuullostaakin tuntui pahimmalta ajoasetuksella "adaptive".

Nyt 6 tkm. takana, ajoista puolet sähköllä ja puolet bensalla. Keskikulutus auton mukaan 3,6 l/100 km. ja sähköllä pääsee nollakeleillä tuon 30 km. yhdellä latauksella. Mielestäni hyvä suoritus kun kuitenkin rattia, penkkiä ym. lämmittelen ihan tavalliseen tapaan. Jos tuolle sähkölle laskee hinnan siirtokustannuksineen ja muuttaa bensaksi niin voisi sanoa että auto kuluttaa n. 5 l/100 km. Tuohon tuskin muulla kuin ladattavalla hybridillä pääsee kun ottaa huomioon auton koon ja tehot, ja edelleen sähköllä ajaminen miellyttää kovasti äänettömyydellään erityisesti nyt kitkarenkailla.

Vastoinkäymisiä rengasruletin lisäksi yksi nasta/kivi tuulilasiin, onneksi ei ihan näkökenttään ja paikkauksen jälkeen lähes huomaamaton. Hiekka/sora myös ropisee mielestäni melko äänekkäästi lokasuojissa / pohjassa...luojan kiitos joutuu soralla harvoin ajamaan :)

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 03 Joulu 2017, 10:55
Kirjoittaja mj1973
Muullakin kitkat heikensi ajo kokemusta, mutta ei sentään nypytystä... Tuntuu vaan tunnottomaksi.

Muuten arviosi ovat ihan samoja kuin omani, keskikulutuskin oli viimeisellä tankilla samaa luokkaa. :)

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 03 Joulu 2017, 12:18
Kirjoittaja lnaukkar
Tulipa tässä ohimennen mieleen, että lasinpesunesteen luukku on todella surkeaan paikkaan laitettu. Vieläkin etsin sitä astiaa, jolla tuonne mahtuisi kaatamaan ilman akrobatiaa ja sotkemista. :conf:

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 05 Joulu 2017, 15:31
Kirjoittaja Bimmerfanc
Ajoin työmatkalla Saksassa uutta MB E-sarjalaista ja siinä oli ilmeisesti active speed limit assist, niin toimi hyvin tuo automaattinen nopeuden säätö, eli tunnisti mikä nopeus tiellä ja laski tai kiihdytti nopeutta liikennemerkkien mukaan. Onko bemarilla tätä toimintaa, itsellä tulee aina ehdotus nopeuteen minkä järjestelmä havaitsee ja itse täytyy vakkarista näpäyttää että valitsee ehdotetun nopeuden ja varusteena ”aktiivinen vakionopeudensäädin, stop and go toiminnolla”