Sivu 16/57

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 14:16
Kirjoittaja Eerote
Bemmisti kirjoitti: 20 Maalis 2018, 05:51 Mulla korjattiin toi polttoaineluukku just viikko sit. Vaati 2 pajakäyntiä. Eka kerralla irrottivat ja koittivat saada asennoitua sen keskelle. Ei onnistunut. Nyt sit tuli uudet mekanismit ja luukku on taas nätisti keskellä. Eli taitaa olla tyyppivika.

Ton hätäjarrutuksen tiimoilta olen myös ravannut huollossa mutta tuloksetta.

Kojelaudan natinoihin saatiin pieni korjaus. Siihen keskikaiuttimen ritilään oli tullut joku korjausohje. Nyt natisee vielä mittariston takaa.

Uutena lisänä nyt alkanut napsamaan ne a-palkit sekä etuovet. Lisäksi kuskin oven tiivisteet alko narisemaan kovilla pakkasilla. Siihen auto huollon tiivisteiden rasvaus. Tiedä sit miten pitkään.

Eli lähtölaskenta on alkanut tälle kinnerille.

Omassani narisi tiivisteet myös uutuuttaan, kyselin huollosta rasvauksesta, mutta tyrmäsivät rasvauksen täysin. Kuulema rasvaan tarttuu pitkässä juoksussa pölyä yms. joka saattaa aiheuttaa narinaa uudestaan. Ohje oli perusteellinen tiivisteiden pesu saippuavedellä (ei vahapitoista pesuainetta) ja hyvä kuivaus. Näillä ohjeilla narinat ovat loistaneet poissaolollaan jo 1,5 vuotta. :thuup:

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 15:43
Kirjoittaja masaf1
^^Carbaflo KSP 105 on silti aika hyvä aine, sitä pyhkäsee vähä ja paperilla perään niin narinat veks. Ei tarvi saippuavedellä olla hieromassa koko ajan.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 21:39
Kirjoittaja BMW e90
Kävin näyttämäs tota tankinluukkua. Reilun parin viikon päästä aika ja siihen tilattiin käsittääkseni kokonaan uus "mekanismi"

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 21:41
Kirjoittaja bemul13
Eikös gummi pflege enää olekaan in 😁, sitä marmorin tiskiltä ennen tarjottiin tiivistenarinoihin .

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 22:28
Kirjoittaja lnaukkar
BMW e90 kirjoitti: 20 Maalis 2018, 21:39 Kävin näyttämäs tota tankinluukkua. Reilun parin viikon päästä aika ja siihen tilattiin käsittääkseni kokonaan uus "mekanismi"
Ois kiinnostava nähdä kuva, että miltä näyttää.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 22:34
Kirjoittaja salmol
lnaukkar kirjoitti: 20 Maalis 2018, 08:32Voe harmi! Kyllä se kuitenkin on onneksi vain muovi ja tiiviste :thuup:
Kuva
Pahan näköinen, pitäisi olla saman värinen sisusta bensaluukussa kuin on ulkovärikin.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 20 Maalis 2018, 22:40
Kirjoittaja BMW e90
Joo laittaisin mutta kun en saa laitettua. Valittaa et kuva liika isoo... Mä en oo mikään nörtti näiden kans :blush:
Tiätysti jos joku osaa neuvoa :)

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 28 Maalis 2018, 21:33
Kirjoittaja BMW e90
Nyt oon huomannut vähän samaa vikaa eli kojelauta naksahtelee ja tuntuu tekevän sitä kun on lämpötilaeroja. Eli ei kun ajaa huonoa tietä tai koloista. Taitaa olla kojelaudassa oleva koristelista joka ääntelee. Sitä kun sormilla painelee niin naksahtelee samallalailla. Onkohan tälle mitään tehtävissä vai onko tää nyt sit ominaisuus? Tältä osin oli kyllä F10/F11 parempi ja laadukkaampi.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Maalis 2018, 12:29
Kirjoittaja Bemmisti
Kyllä noita napsumisia yms hälyjä taitaa näissä g30 olla ihan kiitettävästi. Mistä lie ämpärimuovista kasattu :) .Meidän 1-sarjalainen oli hälyistä vapaa samoin kuin 3-sarjalainen. Luulisi, että 5 ois paremmin kasattu mut katin kontit. Jokohan uuden A6 hinnat on tiedossa? Voisin kuvitella et siinä vois olla laatu kohdillaan. Ainakin noitten hälyjen suhteen :)

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 29 Maalis 2018, 18:35
Kirjoittaja masaf1
Huoltoon vaan niin kauan/monta kertaa, että natinat häviää, ei ton tason autossa kuulu kojelaudat natista yhtään kun ei natise ykkösessäkään. Just eilen käytin vaimon puolivuotiaan Nissan takuukorjauksessa kun resonoi kojelaudasta, kiltisti pistettiin kuntoon ilman mitään mutinoita.

Ps. Kerran kysyin mun ex E-meseen, että voiko kojelaudan keskikonsolin resonoinnille tehdä jotain seuraavassa huollossa (just olin varaamassa aikaa), niin sain aika hyvän vastauksen "joo, siinä Comandin vasemmassa yläreunassa on sellanen volumenappula, käännä sitä myötäpäivään..." :curse:

Noh, vittuunnuksissani korjasin ite, laitoin resonoivan kohdan sauman väliin cocktail-tikulla työntämällä pesusienestä leikatun soiron, eipä rämissy mese sen koommin ja sienen pala pysyi näkymättömissä jossain paneelisauman uumenissa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 30 Maalis 2018, 11:26
Kirjoittaja BMW e90
Pitääpä kysellä kun tankinluukkua menee fiksauttamahan. Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11. Siinä oli 22 astetta aika sopiva lämpö. Tässä nykyisessä se on liika kylmä. Joutuu laittaa 24 astetta pyynnin että alkaa tuntua lämpöiseltä. Mistä lie johtuu... onko mulla säädöt jotenkin pielessä tai en osaa vaan käyttää...

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 30 Maalis 2018, 20:36
Kirjoittaja haba
BMW e90 kirjoitti: 30 Maalis 2018, 11:26 Pitääpä kysellä kun tankinluukkua menee fiksauttamahan. Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11. Siinä oli 22 astetta aika sopiva lämpö. Tässä nykyisessä se on liika kylmä. Joutuu laittaa 24 astetta pyynnin että alkaa tuntua lämpöiseltä. Mistä lie johtuu... onko mulla säädöt jotenkin pielessä tai en osaa vaan käyttää...
Itse pidän yleensä 19-20 asteessa ja ihan sopiva omaan makuun. Laajennettu ilmastointi omassa autossa. Myös aikaisemmissa BMW samat lukemat ollut taulussa. Penkinlämmityskin ihan riittävän nopea kun laittoi lämpiämisen täysille idrivestä. 17tkm nyt ajettu eikä mitään vikaa eikä nitise myöskään mistään.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 30 Maalis 2018, 23:32
Kirjoittaja Aero
BMW e90 kirjoitti: 30 Maalis 2018, 11:26 Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11.
Tää nyt perustuu ihan mutu-tasoisiin muistikuviin intternetistä luetun perusteella, mutta olikos G30:ssä fiilisrulla korvattu valikon uumeniin piilotetulla valinnalla? Jos näin, niin kai se on kutakuinkin samassa asennossa kuin mitä äffäläisessä pidit?

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 31 Maalis 2018, 05:27
Kirjoittaja BMW e90
Fiilisrullan olen aina talvisin laittanut lämpöisimpään asentoon ja niin nytkin. Kesällä taas laitan sen viileälle. Ja kyllä Gxx sen säätö on valikon uumenissa.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 31 Maalis 2018, 07:52
Kirjoittaja lnaukkar
BMW e90 kirjoitti: 30 Maalis 2018, 11:26 Pitääpä kysellä kun tankinluukkua menee fiksauttamahan. Sellaanenki huomio että sisätilan lämpötila pyyntiä pitää pitää korkeammalla asteilla kun vertaa edelliseen autoon F11. Siinä oli 22 astetta aika sopiva lämpö. Tässä nykyisessä se on liika kylmä. Joutuu laittaa 24 astetta pyynnin että alkaa tuntua lämpöiseltä. Mistä lie johtuu... onko mulla säädöt jotenkin pielessä tai en osaa vaan käyttää...
Ilmanvaihtoon liittyen tosi paljon softapäivityksiä tullut, aika pitkälti itkun aihe numero 1 ulkomaan foorumeilla. Kannattaa mainita huollolle.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 17 Huhti 2018, 08:21
Kirjoittaja lnaukkar
Sellainen ominaisuus, että auto hold pysyy päällä profiiliin sidottuna ikuisesti, kunhan sen kerran laittaa päälle. En ihan varmaksi sano, mutta muistaakseni vielä luovutuksen jälkeen auto hold katosi heti kun auto sammui. No nyt ainakin pysyy päällä. Oisko sitten tullut uutena kun softat päivitettiin vai muistanko ihan väärin.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 17 Huhti 2018, 16:48
Kirjoittaja jpk
lnaukkar kirjoitti: 17 Huhti 2018, 08:21 Sellainen ominaisuus, että auto hold pysyy päällä profiiliin sidottuna ikuisesti, kunhan sen kerran laittaa päälle. En ihan varmaksi sano, mutta muistaakseni vielä luovutuksen jälkeen auto hold katosi heti kun auto sammui. No nyt ainakin pysyy päällä. Oisko sitten tullut uutena kun softat päivitettiin vai muistanko ihan väärin.
Uudessa G01 mallisarjan X3:ssa tuo auto hold tila muistetaan samoin "käynnistysten yli" eli näyttäisi toimivan samoin kuin G30:ssa. Jos auton pysäyttää esim. liikennevaloihin ilman auto holdia, liikkeelle lähtiessä auto kuitenkin odottaa jonkin hetken (1 sek ?) kaasun painamista. Jos kaasua ei tämän ajan puitteissa paina, lähtee auto sitten tyhjäkäynnillä hiljalleen eteenpäin. Nämä ominaisuudet ovat uutta edelliseen F-sarjaan (F25:en) verrattuna.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 21 Elo 2018, 21:41
Kirjoittaja xx520ixx
Olen tällä hetkellä tyytyväinen F10 (vm. 2015) omistaja ja kenties tulevaisuudessa autoksi vaihtuu G30. Yksi asia minua G30:ssä mietityttää ja se on tuo etulokasuojassa oleva ilmanvastuksen vähentämiseksi oleva aukko. Yritin etsiä ko. aukosta keskustelua täältä, mutten nopeasti katsomalla löytänyt. Eli kysyisinkin nyt G30 omistajilta, onko aukosta ollut haittaa auton puhtaana pysymisen kannalta. Tuleeko aukosta likaa/pölyä/lunta/suolaa/hiekkaa auton kylkiin.

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 22 Elo 2018, 08:54
Kirjoittaja lnaukkar
xx520ixx kirjoitti: 21 Elo 2018, 21:41 Olen tällä hetkellä tyytyväinen F10 (vm. 2015) omistaja ja kenties tulevaisuudessa autoksi vaihtuu G30. Yksi asia minua G30:ssä mietityttää ja se on tuo etulokasuojassa oleva ilmanvastuksen vähentämiseksi oleva aukko. Yritin etsiä ko. aukosta keskustelua täältä, mutten nopeasti katsomalla löytänyt. Eli kysyisinkin nyt G30 omistajilta, onko aukosta ollut haittaa auton puhtaana pysymisen kannalta. Tuleeko aukosta likaa/pölyä/lunta/suolaa/hiekkaa auton kylkiin.
Kyllä, kerää kuraa, soraa ja hiekoitusmurskettakin tarttuu tuonne. Tuntuu että erityisesti auton peruutus kerää tuonne tavaraa. Jos sitä ei erikseen painepesurilla auton pesun yhteydessä putsaa, niin varmaa siellä olisi sammalta pidemmän päälle. Vedellä saa helposti tuupattua roskat renkaan puolelta ulos.

En ole huomannut eritystä kulumista kyljissä siellä paikkeilla tai muuallakaan, ainakaan vielä kun mittarissa 28 tkm.

Mutta tältä se näyttää jos yhtään muuta kuin puhdasta asfalttia pitkin ajaa.

Kuva

Re: G30 viat ja ominaisuudet

Lähetetty: 24 Elo 2018, 01:38
Kirjoittaja Kuudensuora
Miten ACC toimii käytännössä verrattuna äffäläisiin? F-malleissa acc aiheuttaa tietyissä tilanteissa tarpeetonta jarrutus/kiihdytys vuorottelua. Jos ajat toisen perässä, niin acc pitää ajallisen etäisyyden vakiona, jolloin nyit yhtä paljon kun edellä ajava. Hermostunutta ajoa ja sitä jarruttelun määrää ei halua toista kertaa kokea. Jos järjestelmä toimisi paremmin, niin se tasoittaisi edellä olevan nykimiset ja jarruttamiset suurelta osin. Lisäksi mutkatiellä edellä olevan auto saattaa pudota tutkan keilasta, jolloin nopeus kasvaa esim. 60–>80 ja mutkan oietessa tulee taas äkkijarrutus 80—>60 ja sama seuraavaan mutkaan.