Ajattelin avata BMW -turvallisuudesta uuden keskusteluaiheen.
Kaikki tiedämme, että E60/61 epäonnistui pahasti Euro-NCAP -testeissä. Muutosten jälkeen 'vain' 4 tähteä. F10/11 saivat 5 tähteä tiukemmilla testeillä.
Uusi G30/31 sai viisi tähteä, mutta 91% aikuisten suojasta edessä on alle huippujen (98%), huomioiden lisäksi että offset keulatörmäyksessä kuljettajan reidet saivat arvosanan 'heikko', vaikka oli polviturvatyyny. BMW kuittaa 'Standard Equipment' alueella huonot 59% (Safety Equipment). Voisi verrata Volvon uusiin malleihin, joissa turvavarustus on vakiona, 95%.
Euro-NCAPin mukaan polviturvatyyny oli testeissä standardina mukana, Suomen manuaalissa mainitaan, että riippuu markkina-alueesta. Suomen hinnastossa ei ole mainintaa kuljettajan polviturvatyynystä, eli onko niin ettei Suomen malleissa tuota ole ja em. 'heikko suoja reisille' voisi olla jopa huono, 'Poor' ?
Edelleen uusi 6-sarja testattiin ja sivutolppatörmäyksessä tuli tulos 'Poor'. Punainen rintakehä.
https://www.euroncap.com/en/results/bmw ... s-gt/30116
https://www.euroncap.com/en/results/bmw/5-series/26656
Alustus missä mennään BMW -turvallisuudessa...
Uusi 5-sarja -TURVALLISUUS
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
juu, asiaa. itselle huomio kiinnittyi linkin testivideoon, jossa etupenkeillä ei ollut niskatyynyjä ?
http://www.bmwblog.com/2017/05/15/bmw-5 ... pick-iihs/
http://www.bmwblog.com/2017/05/15/bmw-5 ... pick-iihs/
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Eipä niissä muissakaan IIHS:n testeissä ole muillakaan autoilla. Olisiko idea saada mahdollisimman hyvä kuvakulma?