G30 facelift
Ja kohta uudistuva Face 7 kertonee jo paljon, mitä myös vitoseen tulee.
Esim. tuleeko täysin uusi kojetaulu juuri uudistettujen mallisarjojen mukaan(mm.X5,3er)
Esim. tuleeko täysin uusi kojetaulu juuri uudistettujen mallisarjojen mukaan(mm.X5,3er)
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Mitenhän 530e faceliftin toimintamatka sähköllä tulee kasvamaan, uudella 330e:llä pääsee 60km (edellinen malli 35km). Uudessa 745e:ssä on 12kWh akku jolla pääsee 58km sähköllä.
2014 420d F32 Glacier silber
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
2020 X5 G05 xDrive45e Phytonic blue (tilattu)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Uusia huhuja (tai varmaa tietoa nykyisistä suunnitelmista) faceliftiin ja mallivuoden uudistuksiin liittyen.
Lyhyesti, oleellisin osin:
- Uusi idrive 7.0 ja live cockpit tulee 2020 vuosimalliin jo ennen faceliftiä. Ehkä jo heti 2019 heinäkuusta alkaen.
- Myöhemmin 2020 faceliftin yhteydessä tulee vain ulkonäköpäivityksiä ja uudet Driving Assistant Pro -ominaisuudet (ne samat jotka nyt esim. G20 3-sarjassa).
- Moottoreita päivitetään 2019-2020 aikana ja mukaan tulee 48 voltin sähköjärjestelmä eli kevythybrid-tekniikka. Ekana 520d malliin.
The evolution of G30 is a surprisingly convoluted matter because of the timing of different new technologies, and I'd like to recap the current knowledge for clarity:
- Later this year, G30 will receive new engines (TÜ versions of the existing lineup). For the U.S. market models, only M550i will get a sizeable improvement to 530hp with all other models simply getting some incremental optimization. However, in the rest of the world, something new is coming in 520d. It will be a new energy conserving tech. Whether it is the 48V system or something more than that I just can't say.
- At the same time, Live Dash will be added as an option on lower end models and standard on others.
- In 2020, G30 LCI will be released. At that point all significant new technology will be already installed on the pre-LCI G30 models so the LCI is going to be almost entirely cosmetical. The only new additions I see are the spread of the same energy conserving tech to other models (by then, G30 won't be unique at that) and Driving Assistant Pro (the functionality first released on G05 X5) - for some reason G30 seems to be last in the line of models getting that option.
Lyhyesti, oleellisin osin:
- Uusi idrive 7.0 ja live cockpit tulee 2020 vuosimalliin jo ennen faceliftiä. Ehkä jo heti 2019 heinäkuusta alkaen.
- Myöhemmin 2020 faceliftin yhteydessä tulee vain ulkonäköpäivityksiä ja uudet Driving Assistant Pro -ominaisuudet (ne samat jotka nyt esim. G20 3-sarjassa).
- Moottoreita päivitetään 2019-2020 aikana ja mukaan tulee 48 voltin sähköjärjestelmä eli kevythybrid-tekniikka. Ekana 520d malliin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Jo ennen faceliftiä tuli 530e malliin päivityksiä (akku, mittaristo) ja nyt myös 520d saa 48V sähköt ennen facelifitiä. Start/stop muuttuu sivistyneemmäksi ja pientä lisäpotkua tarjolla ja 0,3l/100km pienempää kulusta.
https://www.bmwblog.com/2019/09/17/bmw- ... 0d-models/
https://www.bmwblog.com/2019/09/17/bmw- ... 0d-models/
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Kelpais Oikea mottori ja sähköt päälle
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Jos/kun 45e:n yhteisteho tuntuu pieneltä, niin lisäboostia saatavissa vain 8,4€ per lisäkaakki
https://www.shiftech.eu/en/reprogrammin ... ol/45e-394
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Tuo 545e kiinnostaa kyllä. Varsinkin jos saavat rangen samaan kuin X5 e45.
Jos range ei nouse huomattavasti, niin taidan tilata uuden 530e xdrive.
250hp riittää kyllä ihan hienosti itselle.
Jos range ei nouse huomattavasti, niin taidan tilata uuden 530e xdrive.
250hp riittää kyllä ihan hienosti itselle.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
545e samalla 12 kWh akulla kuin 530 malli kans, ei mitään eroa odotettavissa siellä. Kutoskoneella tietysti enemmän painoa, joten varmaan vain vähemmän kantamaa. Myös tuo 745e on 12 kWh akulla.
Jos näin on, niin saa jäädä kauppaan. Miksihän akkuja on puolet vrt x5 45e?
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Arvaisin, että 545e tulee olemaan 'edullisin' vaihtoehto hankkia uusi bemari bensakuutosella.
Niin ne ajat muuttuu, E34:ssa hinnat alkaen -mallin (520i) moottori oli bensakuutosella, sama E39:ssä ja E60:ssä. Ei mosa ollut harvinaisuus 3-sarjassakaan (E21, E30, E46, E90). F-sarjojen tullessa downsizing (lue päästökikkailu) oli huipussaan, yleisin kone on nelisylinterinen kaksilitrainen, bemarin 'perusmoottorin', bensalla toimivan suorankuutoskoneen voi valita vai muutamaan malliin ja korkeaan lisähintaan
Tähän kurjuuteen 45e voimalinja on hyvää lohtua (X5 ja 7-sarjassa hinnat alkaen -malli!), mutta taitaa olla vain bensakuutosen kuolinkorahdus. Sähkö (ja polttokenno) dominoi hetken päästä markkinaa. Ja uusia bensakuutosia ei ole.
Niin ne ajat muuttuu, E34:ssa hinnat alkaen -mallin (520i) moottori oli bensakuutosella, sama E39:ssä ja E60:ssä. Ei mosa ollut harvinaisuus 3-sarjassakaan (E21, E30, E46, E90). F-sarjojen tullessa downsizing (lue päästökikkailu) oli huipussaan, yleisin kone on nelisylinterinen kaksilitrainen, bemarin 'perusmoottorin', bensalla toimivan suorankuutoskoneen voi valita vai muutamaan malliin ja korkeaan lisähintaan
Tähän kurjuuteen 45e voimalinja on hyvää lohtua (X5 ja 7-sarjassa hinnat alkaen -malli!), mutta taitaa olla vain bensakuutosen kuolinkorahdus. Sähkö (ja polttokenno) dominoi hetken päästä markkinaa. Ja uusia bensakuutosia ei ole.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Facelift tulee jälleenmyyjän mukaan heinäkuussa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020