G30/31 Huolto
Lähetetty: 18 Marras 2019, 22:06
Olisi kohta toinen huolto edessä. Eli laajempi huolto, auton tarkastus ja ilmeisesti kaikki suodattimet. Mitä porukalla on tämä huolto kustantanut?
n. 34tkm on ollut mullakin omassa G30 530e se auton tarjoama vaihtoväli. Siinä mielessä kiva kun edellisellä F11 520d:llä samalla ajoprofiililla vaihto oli 25 tkm.gestapo kirjoitti: ↑19 Touko 2020, 15:51
Kilometrejä 29 900km, mutta 2 vuoden aika tuli täyteen. Olisi saanut ajaa 35 000km näytön mukaan.
Mutta mikä parasta: sähköpostiini tuli video autoni alustan yms kunnosta selostuksen kera.
Priima oli.
Kait tuo videohomma on ollut jo kauan, on niin kauan kun viimeksi auton huollattanut.
Vähän OT, mutta mulla oli 320d:ssä ja 420d:ssä myös tuo 34tkm huoltoväli. Luulisi, että viitosessa olisi samat, mutta ehkä ajosuoritteen profiili oli erilaista silloin.
530e mallissa ja miksei muissakin sähkömalleissa kilometrit eivät ole kovinkaan ratkaisevia. Itsellä 2000 km täynnä, mutta ei edes tankillista mennyt gasoa. Moottorilla lienee ajettu 200-300 km. Jos sama suhde jatkuu, niin moottorin vuoksi öljynvaihtoväilin ollessa 25 tkm matkamittari näyttäisi jo jommalla kummalla puolen 200 tkm. Ajettelin vaihtaa öljyt huomattavasti aiemmin.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Onko bensiinimoottorille jotenkin erityisen tärkeää, että moottori olisi säännöllisesti lämmin? Diesel-koneissa sen ymmärrän, mutta en bensakoneissa.
Samaa mieltä. Juuri tästä syystä on autoa käytetty sen 200-300 km.
Itse sain ohjeeksi merkkihuollossa, ettei 2 vuotta enempää aja vaihtamatta moottoriöljyä+suodatinta, vaikka ajaisi vähän.salmol kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 14:38Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Auton huoltomuistutin ottaa tuon huomioon.bemul13 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 19:44Itse sain ohjeeksi merkkihuollossa, ettei 2 vuotta enempää aja vaihtamatta moottoriöljyä+suodatinta, vaikka ajaisi vähän.salmol kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 14:38Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
En tiedä onko tähänkin tullut muutosta automatiikan suhteen, mutta tuo G20 330e on muutaman kerran käyttänyt itsensä lämpimäksi ajettaessa hybritilassa ihan pyytämättä mitään polttomoottorikäyttöä (ts. Vaikka akun lataus on ollut lähes täynnä). Molemmilla kerroilla takana useamman viikon pelkkä sähkökäyttö, joten olen ajatellut että se vaan käyttää aika-ajoin itsensä lämpimäksi. Ja molemmilla kerroilla on ollut myös navigointi käytössä - voisikohan tuo olla niin älykäs ettei edes yritä tuota lämpimäksi käyttöä, jos matkan pituus/ajoaika ei täytä tiettyjä vaatimuksia?