G30/31 Huolto
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ens viikolle toka huolto varattu. Basic-huolenpitosopimuksella mennään ja siitä on maksettu suunnilleen saman verran kuin ekan ja tokan huollon listahinta yhteensä. Eli kolmas huolto plus jarrunesteiden vaihto jää "ilmaiseksi" osuudeksi.
Ensimmäinen huolto tehty.
Kilometrejä 29 900km, mutta 2 vuoden aika tuli täyteen. Olisi saanut ajaa 35 000km näytön mukaan.
Huolto maksoi 347€.
Mutta mikä parasta: sähköpostiini tuli video autoni alustan yms kunnosta selostuksen kera.
Priima oli.
Kait tuo videohomma on ollut jo kauan, on niin kauan kun viimeksi auton huollattanut.
Hyvä maku jäi huollosta.
Kilometrejä 29 900km, mutta 2 vuoden aika tuli täyteen. Olisi saanut ajaa 35 000km näytön mukaan.
Huolto maksoi 347€.
Mutta mikä parasta: sähköpostiini tuli video autoni alustan yms kunnosta selostuksen kera.
Priima oli.
Kait tuo videohomma on ollut jo kauan, on niin kauan kun viimeksi auton huollattanut.
Hyvä maku jäi huollosta.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
n. 34tkm on ollut mullakin omassa G30 530e se auton tarjoama vaihtoväli. Siinä mielessä kiva kun edellisellä F11 520d:llä samalla ajoprofiililla vaihto oli 25 tkm.gestapo kirjoitti: ↑19 Touko 2020, 15:51
Kilometrejä 29 900km, mutta 2 vuoden aika tuli täyteen. Olisi saanut ajaa 35 000km näytön mukaan.
Mutta mikä parasta: sähköpostiini tuli video autoni alustan yms kunnosta selostuksen kera.
Priima oli.
Kait tuo videohomma on ollut jo kauan, on niin kauan kun viimeksi auton huollattanut.
Ekaa kertaa tuli mulle tommonen video 2019 syksyllä huollossa ja nyt uudelleen äsken kun kävin jarrunesteet vaihtamassa. Toi on todella arvokkaan tuntuista palvelua, tykkäsin kovasti ja jätin palautetta, että toi oli hieno fiitsa. Toivottavasti normaalia palvelua.
Vähän OT, mutta mulla oli 320d:ssä ja 420d:ssä myös tuo 34tkm huoltoväli. Luulisi, että viitosessa olisi samat, mutta ehkä ajosuoritteen profiili oli erilaista silloin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Isoisän aikaan öljynvaihtoväli oli 5000km, mutta moottorit ja öljyt ovat kehittyneet sen jälkeen. En nyt tiedä mistä ongelmista puhut, kun suurin osa autoilijoista noudattaa valmistajan huoltovälejä, eikä ongelmia ilmene. Joissain kuorma-autoissa moottoriöljy vaihdetaan nykyään 150tkm välein, otollisissa oloissa. BMW osaa onneksi haistella ajoprofiilia ja olosuhteita öljyvälin määrittelyä varten.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 177
- Liittynyt: 01 Helmi 2020, 15:37
- Paikkakunta: Munchen, Germany
530e mallissa ja miksei muissakin sähkömalleissa kilometrit eivät ole kovinkaan ratkaisevia. Itsellä 2000 km täynnä, mutta ei edes tankillista mennyt gasoa. Moottorilla lienee ajettu 200-300 km. Jos sama suhde jatkuu, niin moottorin vuoksi öljynvaihtoväilin ollessa 25 tkm matkamittari näyttäisi jo jommalla kummalla puolen 200 tkm. Ajettelin vaihtaa öljyt huomattavasti aiemmin.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Joo ja tiedän ettei se aivan mene näin, mutta esim. 35000 km kohdalla saattaisi moottorilla olla ajettu noin 5000 km. Melko hyvässä kunnossa tulee öljy ulos.
Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onko bensiinimoottorille jotenkin erityisen tärkeää, että moottori olisi säännöllisesti lämmin? Diesel-koneissa sen ymmärrän, mutta en bensakoneissa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 385
- Liittynyt: 08 Helmi 2017, 11:04
- Auto: Alfa Giulia Veloce Q4 -20
Ex-G30 520dA -18 - Paikkakunta: Turku
Itse sain ohjeeksi merkkihuollossa, ettei 2 vuotta enempää aja vaihtamatta moottoriöljyä+suodatinta, vaikka ajaisi vähän.salmol kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 14:38Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Auton huoltomuistutin ottaa tuon huomioon.bemul13 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 19:44Itse sain ohjeeksi merkkihuollossa, ettei 2 vuotta enempää aja vaihtamatta moottoriöljyä+suodatinta, vaikka ajaisi vähän.salmol kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 14:38Tämä on nyt vain sun mielipide, en ole kuullut mitään ongelmaa tulevan siitä, että noudattaa huolto-ohjelmaa. Itse kysyin kahdestakin eri merkkihuollosta, että kannattaisiko välihuolto tehdä, niin sanottiin että ei kannata. Kysyin vielä huoltopäälliköltä, että jos tuo olisi hänen autonsa, niin tekisikö siihen välihuollon. Ei tekisi. Case closed, noudattakaa vain huolto-ohjelmaa.masaf1 kirjoitti: ↑23 Touko 2020, 08:14 Ja sitte ihmetellään miksi tulee parin vuoden päästä ongelmaa ku on vedetty 34 tkm huoltovälillä (öljyt). Tosin eipä se rahamiesten ongelma ole, kun autoa vaihatte kuitenkin 2 vuoden välein. Uusissa Mersuissakin ties mitä ongelmaa kun vedetty
25-35 tkm öljynvaihtoväleillä. Sen sijaan jos vaihdettu vaikka 15-20 tkm välein niin ei ainuttakaan ropleemaa noiden suhteen. En usko BMW olevan yhtään sen parempi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 228
- Liittynyt: 07 Loka 2016, 10:42
- Auto: 2023 G26 i4
2014 F11 530xd - Paikkakunta: Oulu
En tiedä onko tähänkin tullut muutosta automatiikan suhteen, mutta tuo G20 330e on muutaman kerran käyttänyt itsensä lämpimäksi ajettaessa hybritilassa ihan pyytämättä mitään polttomoottorikäyttöä (ts. Vaikka akun lataus on ollut lähes täynnä). Molemmilla kerroilla takana useamman viikon pelkkä sähkökäyttö, joten olen ajatellut että se vaan käyttää aika-ajoin itsensä lämpimäksi. Ja molemmilla kerroilla on ollut myös navigointi käytössä - voisikohan tuo olla niin älykäs ettei edes yritä tuota lämpimäksi käyttöä, jos matkan pituus/ajoaika ei täytä tiettyjä vaatimuksia?
ex bemarit: E30 318i 1985, E39 528i 1996, E46 316i "Sport 2000" 1999, E46 320i 2003, E46 316ti 2004, E91 318d 2007, F30 320d 2012, F30 330e 2015, G20 330e 2020