Moi, alla uusi 530e ja Nokian Hakkapeliitta 9 nastarenkaat . Auton peräpää melko levoton 80-100 km nopeuksissa kaistanvaihdoissa , renkaissa ilmanpaineet 2,8-2,9 baria .
Onko muilla vastaavia kokemuksia ..
530e levoton talvirenkailla
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Contit alle niin rauhoittuu, tai sitten isompaa vannetta ja matalampaa kumia. itse huomasin saman edellisen geeteen kanssa, nokian r2 kitkat 18" vs contin kitkat aivan kuin eri auto. Nokialaisilla luistonestovalot vilkkui kokoajan vaikka oli xdrive ja tuntui kuin olisi ollut auto jonkun hyytelön päällä. Toki noksutkin siitä rauhoittuu kun vähän kuluvat
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
No kyllä se matalampi rengasprofiili sitä renkaan elämistä hillitsee, ainakin omassa G30 17" -> 18" tukevoitti kummasti
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Oma 530 e -19 on samoilla Hakkapeliitta 9 renkailla. Auto ei tunnu näillä juurikaan huonommilta, kuin Continental kesäkumeilla . Rengaskoko 225/55 17. Kesärenkailla rengaspaineet likkeessä laitetut 2,8 joka kumissa ja auto levoton jo kesäkeleillä. Ero E mersuun valtava mersun hyväksi. Tätä joutuu korjaileen ja ohjaileen varsinkin tuuikelullä koko ajan. Nyt muistaakseni edessä 2,6 ja takana 2,9 ja olisiko jopa rauhallisempi kuin kesällä.
- 540iA
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
- Auto: BMW M4 F83 LCI Competition
Nämä ovat todella tarkkoja renkaiden kulmista.
Uudet autot ovat vedetty tietyn toleranssin sisään ja sen jälkeen kuljetettu ja sidottu moneen kertaan.
Ensimmäiseksi siis pyörien suuntaukseen ja varsinkin takapää pitää olla symmetrinen eli samat arvot molemmin puolin. Ei siis riitä että käyttää tarkistuksessa ja että arvot ovat toleranssin sisällä.
Ajattelin kun ostin uutena F11 että ei voi olla totta että tätä pitää koko ajan ohjastaa kun tuntuu kuin olisi jäällä ajanut, kulmien oikeaoppisella säädöllä rauhottui sellaiseksi kuin pitääkin olla. Ja mieluummin enemmän kuin vähemmän rengaspainetta.
Uudet autot ovat vedetty tietyn toleranssin sisään ja sen jälkeen kuljetettu ja sidottu moneen kertaan.
Ensimmäiseksi siis pyörien suuntaukseen ja varsinkin takapää pitää olla symmetrinen eli samat arvot molemmin puolin. Ei siis riitä että käyttää tarkistuksessa ja että arvot ovat toleranssin sisällä.
Ajattelin kun ostin uutena F11 että ei voi olla totta että tätä pitää koko ajan ohjastaa kun tuntuu kuin olisi jäällä ajanut, kulmien oikeaoppisella säädöllä rauhottui sellaiseksi kuin pitääkin olla. Ja mieluummin enemmän kuin vähemmän rengaspainetta.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 108
- Liittynyt: 02 Kesä 2010, 18:40
- Auto: G31 520dA xDrive M Sport
MSport 520d Hakka 9 ei runflat, paineet 2,5 joka nurkassa ja on pikkasen liian herkkä urille ja sivutuulelle. Vinkkejä mitä rengaspaineita voisi kokeilla, taakse lisää? Renkaat ei run-flat. Voisi kokeilla jotain ennenkuin vien kulmat säädettäväksi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Kokeile eteen 2.7 ja taakse 3.0, Nokiat on tunnetusti letkuja ajaa matalilla paineilla ja vaatii kovat paineet että rauhoittuu ja voin noistakin nostaa tarvittaessa vähän ylöspäin.
Verrokiksi oma F20 17" renkailla ja paineet talvella juuri nuo samat, matalammilla paineilla käytös rauhatonta ja rengas kuluu keskeltä.
Verrokiksi oma F20 17" renkailla ja paineet talvella juuri nuo samat, matalammilla paineilla käytös rauhatonta ja rengas kuluu keskeltä.