530e ajettavuus/suorituskysy
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10 Maalis 2020, 21:07
- Auto: G30 530xe m-sport
Noniin elikkä autoa odottelemassa (530xe m-sport) ja olisi hauska kuulla teidän kokemuksia autosta! Minkälaisia kokemuksia teillä on ollut auton ajettavuuden sekä suorituskyvyn suhteen? Autoon ei valittu adaptiivista jousitusta, oliko tämä virhe jos hakee urheilullisempaa fiilistä Riittääkö potkua koneessa ja mites ajettavuus? Autonhan pitäisi painoltaan olla aikamoinen laiva mutta bemarin pitäisi olla hyvä ajettava Mites tuolla sähköllä muuten, riittääkö tuo sähkökoneen 113hp hyvin perusajoon? Innolla odotan auton saapumista, odotellessa hauska kuulla muiden kokemuksista!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Suorituskyky on kokonaisuutena riittävä ja auto on sport ajotilassa kaikin puolin hauska ajaa. Comfort- ajotilassa voimalinja arpoo sähkön ja polttomoottorin välillä tavalla, joka ei mitenkään sovi aktiiviseen lifestyleen. Liikenteen mukana menee tietenkin comfortilla myös ihan mainiosti.
Omaan makuun sähkön tehot riittää hyvin alle 60 km/h nopeuksissa. Sen jälkeen tahmeaa. Mutta jos jonossa ajetaan aktiivivakkarilla, niin meneehän se vaikka motarilla asti sähköllä.
Sporttisuuden suhteen vakioalusta on aina virhe. Mitä nyt olen itse näitä ajanut, niin G30 vitosessa passiivinen m-sport on urheilullisin. Eikä sekään ole liian kova kivireki vaan sopivan napakka. M-sportissa on erityisesti paremmat kallistuksen vakaajat, kallistelee vähemmän kuin vakiolla tai mukautuvilla iskareilla varustettu auto.
M-sporttia ei tietenkään saa 530e malliin, joten tähän täytyy kompromissina ruksia tuo mukautuvat iskarit. Varsinkin 18" kumien kanssa iskarit voi olla sportille aina ja ikuisesti, auto on napakka mutta joustojen päädyissä hienostuneen pehmeä. Erityisesti motarilla menee todella nätisti. Yhä vaan kallistelee mutkissa vähän turhan paljon näinkin. Ehkä isommat vanteet auttaisi.
Vakioalustalla ärsyttävää on auton heijaaminen jarrutusten jälkeen, se vaivaa varsinkin tätä painavaa 530e mallia.
Neliveto tuntuu kesymmältä ja eleettömämmältä takavetoon verrattuna. Nelivedossa voimaa vois olla enemmänkin.
Omaan makuun sähkön tehot riittää hyvin alle 60 km/h nopeuksissa. Sen jälkeen tahmeaa. Mutta jos jonossa ajetaan aktiivivakkarilla, niin meneehän se vaikka motarilla asti sähköllä.
Sporttisuuden suhteen vakioalusta on aina virhe. Mitä nyt olen itse näitä ajanut, niin G30 vitosessa passiivinen m-sport on urheilullisin. Eikä sekään ole liian kova kivireki vaan sopivan napakka. M-sportissa on erityisesti paremmat kallistuksen vakaajat, kallistelee vähemmän kuin vakiolla tai mukautuvilla iskareilla varustettu auto.
M-sporttia ei tietenkään saa 530e malliin, joten tähän täytyy kompromissina ruksia tuo mukautuvat iskarit. Varsinkin 18" kumien kanssa iskarit voi olla sportille aina ja ikuisesti, auto on napakka mutta joustojen päädyissä hienostuneen pehmeä. Erityisesti motarilla menee todella nätisti. Yhä vaan kallistelee mutkissa vähän turhan paljon näinkin. Ehkä isommat vanteet auttaisi.
Vakioalustalla ärsyttävää on auton heijaaminen jarrutusten jälkeen, se vaivaa varsinkin tätä painavaa 530e mallia.
Neliveto tuntuu kesymmältä ja eleettömämmältä takavetoon verrattuna. Nelivedossa voimaa vois olla enemmänkin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Mites ne M-sportin vakaajat, parhaassa tapauksessa (ja oletettavasti) olisivat ihan bolt-on -upgrade.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 10 Maalis 2020, 21:07
- Auto: G30 530xe m-sport
Ok, hyvältä kuullostaa! Toivottavasti ei vain jää paljoa harmittamaan tuo adaptiivijousituksen puutelnaukkar kirjoitti: ↑11 Maalis 2020, 21:30 Suorituskyky on kokonaisuutena riittävä ja auto on sport ajotilassa kaikin puolin hauska ajaa. Comfort- ajotilassa voimalinja arpoo sähkön ja polttomoottorin välillä tavalla, joka ei mitenkään sovi aktiiviseen lifestyleen. Liikenteen mukana menee tietenkin comfortilla myös ihan mainiosti.
Omaan makuun sähkön tehot riittää hyvin alle 60 km/h nopeuksissa. Sen jälkeen tahmeaa. Mutta jos jonossa ajetaan aktiivivakkarilla, niin meneehän se vaikka motarilla asti sähköllä.
Sporttisuuden suhteen vakioalusta on aina virhe. Mitä nyt olen itse näitä ajanut, niin G30 vitosessa passiivinen m-sport on urheilullisin. Eikä sekään ole liian kova kivireki vaan sopivan napakka. M-sportissa on erityisesti paremmat kallistuksen vakaajat, kallistelee vähemmän kuin vakiolla tai mukautuvilla iskareilla varustettu auto.
M-sporttia ei tietenkään saa 530e malliin, joten tähän täytyy kompromissina ruksia tuo mukautuvat iskarit. Varsinkin 18" kumien kanssa iskarit voi olla sportille aina ja ikuisesti, auto on napakka mutta joustojen päädyissä hienostuneen pehmeä. Erityisesti motarilla menee todella nätisti. Yhä vaan kallistelee mutkissa vähän turhan paljon näinkin. Ehkä isommat vanteet auttaisi.
Vakioalustalla ärsyttävää on auton heijaaminen jarrutusten jälkeen, se vaivaa varsinkin tätä painavaa 530e mallia.
Neliveto tuntuu kesymmältä ja eleettömämmältä takavetoon verrattuna. Nelivedossa voimaa vois olla enemmänkin.