Juu mulle koodattiin myös takalyhdyt palamaan ennen luovutusta. Mutta näinä sumuisina aamuina voisi koodailla vähän useammallekin [emoji3]
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
BMW G30 (uusi 5-sarja)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Kyseessä on 2015 F10, en ymmärrä mikä tuossa olisi esteenä jos joku haluaa parantaa turvallisuutta. Homma hoituu alle 5 minuutissa.kebis kirjoitti:Tuo onnistui itsellekin hyvin 2014 F10:ssä, silloin siihen oli tehtaan tuki ja prosessi. Miten G30:ssä, myyjä kertoi, että enää ei tehdas tue, joten lienee sovittu sakemannivalmistajien kartellipalaverissa? Lupasi teettää epävirallisella koodarilla, kun totesin tilaavani vain auton jossa takavalot palavat jatkuvasti. Onko sinulle koodattu jo G30 vaiko edellisiä?SportySedan kirjoitti:Omaan autoni takavalot koodattiin päälle päivävalojen kanssa ennen luovutusta ja ilman rahastusta. Kannattaa sopia koodaus myyjän kanssa. Turvallisuusjuttuhan tuo on, talvikeleillä lumi pöllyää, eikä sumussakaan tee pahitteeksi että takanakin on 'huomiovalot', miksi vain edessä? Ainakin Audit nykyään tulevat takavalot koodattuna päälle, ilmeisesti valitusten jälkeen.JeanMichell kirjoitti:Offtopickina edelliseen kommenttiin jatkeena: led takavalot eivät pala päivisin säästösyistä, mutta auton sisätiloissa kaikenlaised valoshowt senkun lisääntyvät... Hieman nurinkurista toimintaa ja typerää sääntelyä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Juurikin näin. Meinasin yleisellä tasolla että uusissa autoissa (oli merkki mikä tahansa) takavalot ei pala päivällä ettei kuluta menovetta, mutta sisätiloissa on sitten mitä ihmeellisempiä valoja ja vimpaimia millä ei liikenneturvallisuusmielessä tee mitään. Minusta takavalot sais koodata joka merkissä palamaan aina. No mutta ei enempää tästä ettei mene ihan sivuun otsikon aiheesta...SportySedan kirjoitti:Kyseessä on 2015 F10, en ymmärrä mikä tuossa olisi esteenä jos joku haluaa parantaa turvallisuutta. Homma hoituu alle 5 minuutissa.kebis kirjoitti:Tuo onnistui itsellekin hyvin 2014 F10:ssä, silloin siihen oli tehtaan tuki ja prosessi. Miten G30:ssä, myyjä kertoi, että enää ei tehdas tue, joten lienee sovittu sakemannivalmistajien kartellipalaverissa? Lupasi teettää epävirallisella koodarilla, kun totesin tilaavani vain auton jossa takavalot palavat jatkuvasti. Onko sinulle koodattu jo G30 vaiko edellisiä?SportySedan kirjoitti:
Omaan autoni takavalot koodattiin päälle päivävalojen kanssa ennen luovutusta ja ilman rahastusta. Kannattaa sopia koodaus myyjän kanssa. Turvallisuusjuttuhan tuo on, talvikeleillä lumi pöllyää, eikä sumussakaan tee pahitteeksi että takanakin on 'huomiovalot', miksi vain edessä? Ainakin Audit nykyään tulevat takavalot koodattuna päälle, ilmeisesti valitusten jälkeen.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Tjaa-a, hieman samaa tuskaillut. Kun säädän vähän tasalinjasta poikkeavaksi niin sitten seuraavaan musatyyliin siirtyessä palaan aina lähtöpisteeseen, kun se kuulostaa siellä paremmalta. En osaa edes päättää pitäisikö surround olla päällä vai ei.haba kirjoitti:Mites muut on säätänyt Harman/Kardonit? Jotenkin tuntuu olevan kovemman työn takana saada soimaan todella nätisti kun 3/4 sarjassa tai ainakin säädöt on monipuoliset
Valistakaa!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59
Sama ongelma itsellä. En ole löytänyt yleissäätöä, joilla akustinen musa ja rock soisivat molemmat hyvin. Mielellään otan ehdotuksia säädöistä vastaan
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Onko kukaan investoinut sitä B&W:n diamond sound -settiä? Lieköhän se on oikeasti hyvä, hintalappu tais olla 5.5ke + autoverot luokkaa.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
On se kuulopuheiden perusteella parempi, mutta ei tietenkään 5x HK-tasoinen, toisin kuin hinta Ihan samalla tavalla ne julistaa "overpriced" tuolla jenkkifoorumeillakin, jossa hintaero on vaivaiset 3k dollaria. Paikallaan kuulemma suuri ero, ajossa ei niinkään. Samalla rahalla voi tietysti heittää autoon aika kasan täysin eri tason after market äänentoistoa, jos musan laatu kiinnostaa. Toiset ei diggaa modaamisesta, vaan haluaa parasta mitä tehdas tarjoaa. Ainakin kuvissa nuo Diamond -setin ämyrien valot on cool efekti.toukopouko kirjoitti:Onko kukaan investoinut sitä B&W:n diamond sound -settiä? Lieköhän se on oikeasti hyvä, hintalappu tais olla 5.5ke + autoverot luokkaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Saako tuossa G30 muuten säädettyä taajuuskorjainta tai muita ääniasetuksia äänilähdekohtaisesti? F30:n HK:n setillä sulla on vain yksi taajuuskorjain käytössä, ja esim. spotifylle tehdyt säädöt kuulostaa aika paskalta kun kuuntelee radiota joka on monella kanavalla aika kovasti kompressoitu.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei onnistu. Ei Diamondilla eikä HK:lla. Erittäin suuri puute.toukopouko kirjoitti:Saako tuossa G30 muuten säädettyä taajuuskorjainta tai muita ääniasetuksia äänilähdekohtaisesti? F30:n HK:n setillä sulla on vain yksi taajuuskorjain käytössä, ja esim. spotifylle tehdyt säädöt kuulostaa aika paskalta kun kuuntelee radiota joka on monella kanavalla aika kovasti kompressoitu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
No hemmetti, tuo on kyllä yllättävää. Ja on joo iso puute. Miksihän tuota ei ole tehty, ei sen toteuttaminen varmaan kovin vaikeaa olisi ollutlnaukkar kirjoitti:Ei onnistu. Ei Diamondilla eikä HK:lla. Erittäin suuri puute.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep! Joku jenkki kehui, että käyttää auton kolmea "profiilia" siihen että erilaiset musasettarittoukopouko kirjoitti:No hemmetti, tuo on kyllä yllättävää. Ja on joo iso puute. Miksihän tuota ei ole tehty, ei sen toteuttaminen varmaan kovin vaikeaa olisi ollutlnaukkar kirjoitti:Ei onnistu. Ei Diamondilla eikä HK:lla. Erittäin suuri puute.
Itse nyt kokeillut seuraavia suositeltuja asetuksia, suluissa toinen vaihtoehto. Rippuu toki paljon millaista musaa kuuntelee, että mikä olisi paras asetus. Pitääpä vielä istua autossa ja säädellä
Basso +2 (0)
Treble +1 (0)
100hz +1 (+5)
200hz +2 (-5)
500hz +3 (+2)
1khz +4 (+1)
2khz +3 (0)
5khz +2 (-1)
10khz +2 (0)
Basso +2 (0)
Treble +1 (0)
100hz +1 (+5)
200hz +2 (-5)
500hz +3 (+2)
1khz +4 (+1)
2khz +3 (0)
5khz +2 (-1)
10khz +2 (0)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 29
- Liittynyt: 01 Huhti 2017, 16:59
Kiitos. Täytyypä kokeilla noita asetuksia.
Ottakaa nyt ainakin se surround pois päältä Niin kauan kuin se on siinä, on turha puhua mistään äänenlaadusta tai hifistä
Itse olen laittanut lievän bassokorostuksen. Jos muuten käytettä spotifyä, voitte spotifyn EQ:lla ainakin iPhonessa säätää musiikin kohdilleen. Silloin ei tarvitse autossa sitä säätää.
Mielestäni tietty basson tunkkaisuus häiritsee kun kuuntelee musiikkia "keskikovaa". Hiljaa soitettuna kuulostaa aina ihan ok:lta. Sitten taas kovaa soitettuna kuulostaa oikein tasapainoiselta. Eli vielä kun keksisi miten tuon "normaalisti/keskikovaa" soitetun musiikin basson tunkkaisuuden saisi pois. Ehkä sitä ei saa mitenkään.
Olen kyllä silti erittäin tyytyväinen H/K-systeemiin verrattuna aiemman auton Audi Soundsystemiin, joka sekin oli ihan ok.
Itse olen laittanut lievän bassokorostuksen. Jos muuten käytettä spotifyä, voitte spotifyn EQ:lla ainakin iPhonessa säätää musiikin kohdilleen. Silloin ei tarvitse autossa sitä säätää.
Mielestäni tietty basson tunkkaisuus häiritsee kun kuuntelee musiikkia "keskikovaa". Hiljaa soitettuna kuulostaa aina ihan ok:lta. Sitten taas kovaa soitettuna kuulostaa oikein tasapainoiselta. Eli vielä kun keksisi miten tuon "normaalisti/keskikovaa" soitetun musiikin basson tunkkaisuuden saisi pois. Ehkä sitä ei saa mitenkään.
Olen kyllä silti erittäin tyytyväinen H/K-systeemiin verrattuna aiemman auton Audi Soundsystemiin, joka sekin oli ihan ok.
Onkohan tässä jutussa esiteltynä se tekniikka jolla G30:n lämmitys-ilmastoinnin nappulat on toteutettu?https://www.aamulehti.fi/uutiset/suomal ... 200444953/
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Mitenkäs tää BMW -mallivuoden vaihtuminen tapahtuu. Muistelen, että jossain vaiheessa oliko syys vai lokakuun alku kun uutta mallivuotta aletaan tehdä. Tuskin G30:ssä mikään muuttuu tai voihan esim. softaan tulla jotain muutoksia sekä näkymättömiä pikkuarannuksia alkupään tuotantoon verrattuna...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Jep. 5-sarjan mallivuosi vaihtui amerikan markkinoille jo heinäkuun alussa ja euroopassa kai nyt syyskuun alusta.
Bemarilla ensimmäinen vajaan vuoden tuotanto ja seuraava täysi vuosi menevät perinteisesti ilman merkittäviä uudistuksia -- ja niin nytkin. Tällä kertaa erona lähinnä uusia moottoreita ja lisää individual-varusteita. Parannuksia ja korjauksia tulee myös mallivuosista riippumatta ihan pitkin tuotantoa, nämä usein näkyvät kun osanumerot vaihtuvat.
Bemarilla ensimmäinen vajaan vuoden tuotanto ja seuraava täysi vuosi menevät perinteisesti ilman merkittäviä uudistuksia -- ja niin nytkin. Tällä kertaa erona lähinnä uusia moottoreita ja lisää individual-varusteita. Parannuksia ja korjauksia tulee myös mallivuosista riippumatta ihan pitkin tuotantoa, nämä usein näkyvät kun osanumerot vaihtuvat.