Vähän sellainen fiilis, että auto voi hyvinkin tuollaiseen uuteen vitosen farkkuun aikanaan vaihtua, mutta samaan moottoriin ei ole mitään vaihtohaluja.
Katsellaan sitten kun tarjolla neliveto hybridi isommalla koneella (oispa 540e xdrive!), jos lompakko kestää. Tai sitten Saksasta joku perinteinen.
BMW G30 (uusi 5-sarja)
Nyt on noissa Navi-hommissakin järkeä, kun voi päivittää ne "ilmateitse":
"Kartta data "Over-the-Air" kolme vuotta ilmaiseksi.
Automaattiset karttapäivitykset jopa 4x vuodessa osana BMW ConnectedDrive valituissa maissa, vaihtoehtoisesti kolmen vuoden karttapäivitykset BMW-jälleenmyyjän kautta."
Kait Suomikin kuuluu tuohon Connected-maahan...
"Kartta data "Over-the-Air" kolme vuotta ilmaiseksi.
Automaattiset karttapäivitykset jopa 4x vuodessa osana BMW ConnectedDrive valituissa maissa, vaihtoehtoisesti kolmen vuoden karttapäivitykset BMW-jälleenmyyjän kautta."
Kait Suomikin kuuluu tuohon Connected-maahan...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Onko lätkämailalla jokin tehtävä? Voisiko se estää kuran lentämisen pitkin kylkeä?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Päinvastoin, taitaa sotkea entistä enemmän... ja pelkkä lapahan tuo on, koko maila sitten seiskassaKuudensuora kirjoitti:Onko lätkämailalla jokin tehtävä? Voisiko se estää kuran lentämisen pitkin kylkeä?
Mutta tuo kuva (ei vitosesta) kertonee, liittyy ilmanvastukseen pyäränkoteloissa.
Löytyi kuvakin tuosta reiästä:
Viimeksi muokannut gestapo, 14 Loka 2016, 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Eiköhän tuo ole samanlainen 'airbreather' kuin F36:ssa, eli käsittääkseni pelkkä koriste.Kuudensuora kirjoitti:Onko lätkämailalla jokin tehtävä? Voisiko se estää kuran lentämisen pitkin kylkeä?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Mikäköhän toi väri on noissa kaikissa tiisereissä, meinaan toi harmaa sävy?
Näyttää niin loistavalta.
Tietääkö kukaan?
Näyttää niin loistavalta.
Tietääkö kukaan?
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Kumpi on parempi puoli? Jos alkaen 520dA on 49k€ ja hilut, niin mitä tuosta voisi päätellä?Aulis kirjoitti:Mihinkähän asettuu uuden 530e hinta? 50te paremmalle puolelle?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 40
- Liittynyt: 28 Elo 2012, 08:22
- Auto: F31 320iA xDrive M-Sport 2017
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/5 ... index.htmlVeeMatti kirjoitti:Mikäköhän toi väri on noissa kaikissa tiisereissä, meinaan toi harmaa sävy?
Näyttää niin loistavalta.
Tietääkö kukaan?
Linkin takaa voi käydä värejä testaamassa
ex bemarit: E39 520i -99, E46 316ti -02, F30 320i xDrive -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Eikö edes värikarttaan voitu otta jotain uutta?RenZo kirjoitti:http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/5 ... index.html
Linkin takaa voi käydä värejä testaamassa
Tuskailen tässä kohtaloani, kun nyt näyttää lopullisesti siltä, että työsuhdeautoon olisi siirryttävä. Jos voisi valita jotain räväkkää, niin se voisi edes hieman laskea angstiani.
Onko tässä nyt päädyttävä Mersuun ihan värien vuoksi? Olin ajatellut, että ennen sitä voisi vielä kerätä kymmenen vuosirengasta lisää.
G30 voisi muutoin sopia, vaikka vähän tylsältä se F11:n jälkeen voisi vaikuttaakin. Varsinkin kun siinä ei ole juurikaan valittamista eli vaikea sanoa, mitä olisi voinut tai pitänyt parantaa.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Juu-u, siks kysyin. Mikä noista?RenZo kirjoitti:http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/5 ... index.htmlVeeMatti kirjoitti:Mikäköhän toi väri on noissa kaikissa tiisereissä, meinaan toi harmaa sävy?
Näyttää niin loistavalta.
Tietääkö kukaan?
Linkin takaa voi käydä värejä testaamassa
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Tuo hinnat alkaen on varmaankin manuaalin hinta, ja siitä on jo 520d automaattiin Saksassakin 2k€ väliä, 530e hintaa ei Saksassakaan ole vielä julkistettu.Aulis kirjoitti:320d ja 330e hinta ero reilun tonnin eli 530e 52te?
Saksan hinnasto:
http://www.bmw.de/dam/brandBM/marketDE/ ... 810787.pdf
Jos toi harmaa väri on M-sport paketin yhteydessä, niin tuo väri olisi Bluestone Metallic.VeeMatti kirjoitti:Mikäköhän toi väri on noissa kaikissa tiisereissä, meinaan toi harmaa sävy?
Näyttää niin loistavalta.
Tietääkö kukaan?
Meinaan tuon värikartan mukaan ainakin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Vertasin Saksan G30 lisävarustehinnastoa nykyisen F10 lisävarustehinnastoon ja vastaavien osien hinnoissa on 40-60% lisä. Onko tuoreita kokemuksia saako noista lisävarusteistakin alennusta vai lasketaanko alennus perusmallista?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
gestabo: Arvostan. Tohon päädyin itsekin. Lähellä vanhaa Space Gray:tä vai?gestapo kirjoitti:Jos toi harmaa väri on M-sport paketin yhteydessä, niin tuo väri olisi Bluestone Metallic.VeeMatti kirjoitti:Mikäköhän toi väri on noissa kaikissa tiisereissä, meinaan toi harmaa sävy?
Näyttää niin loistavalta.
Tietääkö kukaan?
Meinaan tuon värikartan mukaan ainakin.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 135
- Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35
Maltillista tosiaan on, nousua peräti 80 €. Eli hinnaston mukaan nykyinen 520d maksaa 49 317,29 €.Vanos kirjoitti:Hinnat alkaen 49 397eur eli todella maltillinen hinnan nousu ja todennäköisesti parantunut vakiovarustelu
Varustus on parantunut, se on selvä. Turvallisuuspuolella on vakiona ainakin peräänajon esto ja jalankulkijatunnistus (stereokamera vakiona) koska Euro-NCAP vaatii nämä 5 tähteen. F10:een tässä on valittava Driving Assist - paketti, 740 €. Vaikuttaa myös, että Business-navigaattori on vakiona. Tässä kohtaa MB E Busineksessa on navigaatori-valmius (navi maksaa 776 €) ja Premium Busineksessa se on sitten mukana. Näin ollen veikkaan, että Navi on vakio G30:ssä tai hinta muutama satanen. F10 Business Navi = 2300 €
Itse toivoisin business-malleihin todella kattavaa turvavarustusta, se on mielestäni tärkein asia.
Itse en jaksa uskoa, että navigointi olisi vakiona. Jos se olisi niin hintaero saksan hintoihin liian pieni tai sitten on pudotettu jotain muuta pois. Ja aika harva sitä navigointia täällä pohjolassa muutenkaan ottaa... miten lienee Ruotsissa, se kai se ehdot sanelee pohjolan varusteisiin.SportySedan kirjoitti:Maltillista tosiaan on, nousua peräti 80 €. Eli hinnaston mukaan nykyinen 520d maksaa 49 317,29 €.Vanos kirjoitti:Hinnat alkaen 49 397eur eli todella maltillinen hinnan nousu ja todennäköisesti parantunut vakiovarustelu
Varustus on parantunut, se on selvä. Turvallisuuspuolella on vakiona ainakin peräänajon esto ja jalankulkijatunnistus (stereokamera vakiona) koska Euro-NCAP vaatii nämä 5 tähteen. F10:een tässä on valittava Driving Assist - paketti, 740 €. Vaikuttaa myös, että Business-navigaattori on vakiona. Tässä kohtaa MB E Busineksessa on navigaatori-valmius (navi maksaa 776 €) ja Premium Busineksessa se on sitten mukana. Näin ollen veikkaan, että Navi on vakio G30:ssä tai hinta muutama satanen. F10 Business Navi = 2300 €
Itse toivoisin business-malleihin todella kattavaa turvavarustusta, se on mielestäni tärkein asia.
Jos joku on liian hyvää ollakseen totta niin se ei yleensä ole ja niin epäilen tässäkin tapauksessa. Päästöt F10/G30 520d on samat, joten sieltäkään se hintaero ei voi tulla ja ihan varmasti ei puhtaana vertailuarvona voi olla halvempi kuin poismenevä malli.