BMW G30 (uusi 5-sarja)

G30, G31
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Eipä taida saada uuteen vitoseen ilmajousitusta.
Antaa melkoisen etumatkan mukavuudessa Mesen E-sarjalle.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Siihen on saatavilla Adaptive drive, joka on ilmajousitusta parempi mm. tuntonsa ja luotettavuuden puolesta.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Kuudensuora kirjoitti:Siihen on saatavilla Adaptive drive, joka on ilmajousitusta parempi mm. tuntonsa ja luotettavuuden puolesta.
Tämä on muuten tosi, moni luulee jotenkin ilmajousta hienoimmaksi viritykseksi, mutta ajakaapa peräjälkeen vaikka A6 ilmajousilla ja sitten 5-sarja ddc/adaptive drivella niin tiedätte.

Ongelma on se, että Bemareissa ei noita koskaan ole esittelyautoissa, mutta Audeissa on usein (kun vakiona 6-pyttyisessä quattrossa ainakin).
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Iskareiden adaptiivisuus ja ilmajouset ei ole toisiaan korvaavia keksintöjä, ylivoimaisesti paras olisi niiden yhdistelmä. Ainakin S-Mersuun saa erittäin hienosti toimivana.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Niin, tässäkin kohdassa kannattaa ehkä muistaa, että on ihan yks hailee mikä tekninen ratkaisu käytössä kunhan ajo-ominaisuudet ovat mahdollisimman hyvät. BMW:llä ei ole tarvinnut valittaa, todellakaan.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Otetaampa tuota omaa kommentointia takaisin. :dumb:
Tuossa kesän pintaan jossain autolehdessä todettiin BMWn säätyvän iskunvaimennuksen olevan mukavampi, kuin uuden Eemelin ilmajousitus. Vaatinee kuitenkin EI RunFlatit.

Ja tosiaan, esittelyautoissahan tuota ei taida pahemmin olla. Saisi olla, ei nyt sentään niin kalliista varusteesta ole kyse.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

3000-4000€
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

n.1600€ ilman aktiivisia kallistuksenvakaimia.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Nyt ois pirun tärkeää, että mahdollisimman monen vanteen kohdalla voi valita EI runflatit G30:n. Uuden X1 kohdalla tilannehan on jo hyvä, toivottavasti suuntaus jatkuu samana. Volvo V90 CC jäi tilaamatta kun ei pähkinäpuita saanutkaan sisälle, vaikka se aluksi luvattiin. Tää on tarkkaa...mutta DDC ruksitaan ehdottomasti jos G30 päädytään.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Volvoa en ikipäivänä ottaisi. Näissä uusissa _valtavasti_ ongelmaa ja kaverilla maahantuoja lopulta purki kaupan kun puoli vuotta korjattiin ilman tulosta. Palstat täynnä ongelmia noissa. Pitkällä tikullakaan ei kannata koskea nyt muutamaan vuoteen ennen kuin saavat kuntoon asiansa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Pitkis kirjoitti:Volvoa en ikipäivänä ottaisi. Näissä uusissa _valtavasti_ ongelmaa ja kaverilla maahantuoja lopulta purki kaupan kun puoli vuotta korjattiin ilman tulosta. Palstat täynnä ongelmia noissa. Pitkällä tikullakaan ei kannata koskea nyt muutamaan vuoteen ennen kuin saavat kuntoon asiansa.
Missä malleissa ongelmia on?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Ainakin v/s 90:ssä, ruosteenestoa moitittu, osien sovitukset heittää, mutta on sieltä linjalta tullut asiakkaille jo autoja ilman nitinöitä. Mulla se vaan tökkäs siihen, että eivät pysty toimittaan walnut linear listoilla CC mallia...koska tavallisissa S/V90 noilla puulistoilla suuria viivästyksiä toimituksissa. Tai onko ne enää viivästyksiä, mutta 10kk oli luvattu toimitusaika aluksi, vkon päästä sanottiin että ei saa ollenkaan.
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Herra sentään !!! Voiko noin huonoa laatua olla olemassakaan kuin tuossa uudessa Volvossa, tuohan on jo kuin jostain Trabantista.
rusticolus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 21 Tammi 2013, 08:58
Auto: X5 45e

Tuo juttu koski XC90, mutta on niitä ollut matalemmissakin 90:ssä.
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

SportySedan kirjoitti:Herra sentään !!! Voiko noin huonoa laatua olla olemassakaan kuin tuossa uudessa Volvossa, tuohan on jo kuin jostain Trabantista.
Voi olla, Teslassa. Etenkin siinä x-mallissa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Wonderi kirjoitti:Iskareiden adaptiivisuus ja ilmajouset ei ole toisiaan korvaavia keksintöjä, ylivoimaisesti paras olisi niiden yhdistelmä. Ainakin S-Mersuun saa erittäin hienosti toimivana.
Varmaan maksimaalista mukuvuutta hakevalle passeli, mutta epäilyttää noiden toimivuus ja kestävyys pitemmän päälle. Kallista mukavuutta uutena ja käytettynä... :conf:
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1855
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

alpin_sport kirjoitti:
Wonderi kirjoitti:Iskareiden adaptiivisuus ja ilmajouset ei ole toisiaan korvaavia keksintöjä, ylivoimaisesti paras olisi niiden yhdistelmä. Ainakin S-Mersuun saa erittäin hienosti toimivana.
Varmaan maksimaalista mukuvuutta hakevalle passeli, mutta epäilyttää noiden toimivuus ja kestävyys pitemmän päälle. Kallista mukavuutta uutena ja käytettynä... :conf:
Maksimaalista mukavuutta varten mulla on tallissa Citroen 2cv, mutta kaikesta yksinkertaisuudesta huolimatta sekin on rikki. Monimutkaisemmat autot on vaan kalliimpia korjata kuntoon. Öky-premium ei ole persaukisten vaihtoehto, edes käytettynä.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Tässä G30 mittaristo. Melkeinpä keskimmäinen parhaan näköinen. Kuvista ei tule ilmi kaikkia moodeja (sport, eco yms.).

Lämpömittari yhä pysyy mittaristossa. E60 mallissahan tätä ei ollut ja vähän vaikea nähdä miksi se pitäisi näkyä noin keskeisellä paikalla

Kuvafree upload image
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Onko noissa jotain eroa tai erityistä? Mielestäni aika perusmittaristoja. Onko ne LCD-versioita?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin