gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1405
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 14:23
Auto: F10 520dA xDrive.
Tulossa G30 520dA xDrive M-Sport

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja gestapo » 19 Joulu 2016, 13:05

Juha kirjoitti:Vähän kevyempi offtopic, mutta onko kenenkään muun mielestä "törmäysavustin" hassu varuste, jonka näihin saa...?


Ja Active Protection osaa mm. seuraavan asian: .."Törmäyksen tapahduttua järjestelmä osaa lisäksi jarruttaa auton pysähdyksiin."
Kannattaisi jarruttaa ennen törmäystä :drool:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 509
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 19 Joulu 2016, 16:56

Pitkis kirjoitti:Olipa kyllä pantattu taitavasti! Tätä kaikki yritti selvittää eikä kukaan tiennyt. Mutta, jees, nyt lykkii!


Oliko tuossa jossain tarkennettu, että tulee myös Eurooppaan? Nythän tämä oli US tiedote..
Vikakoodinlukua / tuulilasinpyyhkijätunnistimen resetointi / DPF/ kattoluukun resetointi /Vanos testi ym. testit. (e-sarjan bmw:t) Helsinki.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: F11 520dA xDrive 6/15
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 20 Joulu 2016, 11:30

Ai että uskotaan vasta kun suomen hinnasto löytyy? Pidän kyllä aivan varmana.

Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 19:30
Auto: F30 320i xDrive M Sport -16
ex.F10 520d -12
Paikkakunta: Imatra

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Eerote » 20 Joulu 2016, 14:26

gestapo kirjoitti:
Juha kirjoitti:Vähän kevyempi offtopic, mutta onko kenenkään muun mielestä "törmäysavustin" hassu varuste, jonka näihin saa...?


Ja Active Protection osaa mm. seuraavan asian: .."Törmäyksen tapahduttua järjestelmä osaa lisäksi jarruttaa auton pysähdyksiin."
Kannattaisi jarruttaa ennen törmäystä :drool:



Mielestäni varsin järkevä varuste. Pyrkii estämään tilanteen joka näkyy tällä videolla: https://www.youtube.com/watch?v=nnRIwQn9SA8
Eli törmäyksen jälkeen kaikki jarrut päälle, eikä auto jatka matkaansa seuraavaan vastaantulijan keulaan/jyrkänteeltä alas/jalankulkijan päälle, kuten Volvo tuossa videossa nähdyn törmäyksen jälkeen käyttäytyy.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: F11 520dA xDrive 6/15
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 20 Joulu 2016, 18:26

Eerote kirjoitti:Mielestäni varsin järkevä varuste. Pyrkii estämään tilanteen joka näkyy tällä videolla: https://www.youtube.com/watch?v=nnRIwQn9SA8
Eli törmäyksen jälkeen kaikki jarrut päälle, eikä auto jatka matkaansa seuraavaan vastaantulijan keulaan/jyrkänteeltä alas/jalankulkijan päälle, kuten Volvo tuossa videossa nähdyn törmäyksen jälkeen käyttäytyy.


On muuten munkin mielestä hyödyllinen varuste. Se yks Teslahan jatkoi päättömän kuskin kanssa mailin tai kaksi "adaptiivisella vakkarilla" ...

Täytyy silti kommentoida, että tuosta videosta en huomaa että auto jatkaisi matkaansa. Noissa testeissä on aktiivisia järjestelmiä varmaan kytketty pois päältä, jotta auto edes suostuu törmäämään, eikä väistä tai jarruta. Volvossa kuitenkin ihan vakiovaruste tuollainen törmäyksen jälkeinen hallittu jarrutus ja iso kasa muita turvaherkkuja.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 08:20
Auto: 330e

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja toukopouko » 21 Joulu 2016, 12:35

530e https://www.press.bmwgroup.com/united-k ... uage=en_GB

BATTERY CONTROL mode lets the driver set the charge level for the high-voltage battery manually. The target value can be adjusted to between 30 and 100 per cent of maximum charge, allowing that proportion of the battery’s capacity to be reserved for all-electric driving at a later point in the journey. The intelligent battery management of the BMW 530e Saloon either keeps the high-voltage battery’s charge constant at the selected level or increases it to the pre-set value, with the electric motor acting as a generator. In this way, BATTERY CONTROL mode makes it possible to conserve or even increase the reserves of electric power while travelling on the motorway, for example, in order to ensure that an upcoming section through an urban area can be covered with zero local emissions.


Hieman erilainen hallinta tuohon akkupuoleen G30:ssä, mitä näissä tämänhetkisissä. Tuo olisi ihan hyödyllinen ominaisuus kyllä.

Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 19 Syys 2016, 19:09

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Autotohtori » 22 Joulu 2016, 17:28

toukopouko kirjoitti:530e https://www.press.bmwgroup.com/united-k ... uage=en_GB

BATTERY CONTROL mode lets the driver set the charge level for the high-voltage battery manually. The target value can be adjusted to between 30 and 100 per cent of maximum charge, allowing that proportion of the battery’s capacity to be reserved for all-electric driving at a later point in the journey. The intelligent battery management of the BMW 530e Saloon either keeps the high-voltage battery’s charge constant at the selected level or increases it to the pre-set value, with the electric motor acting as a generator. In this way, BATTERY CONTROL mode makes it possible to conserve or even increase the reserves of electric power while travelling on the motorway, for example, in order to ensure that an upcoming section through an urban area can be covered with zero local emissions.


Hieman erilainen hallinta tuohon akkupuoleen G30:ssä, mitä näissä tämänhetkisissä. Tuo olisi ihan hyödyllinen ominaisuus kyllä.



BATTERY CONTROL mode lets the driver set the charge level for the high-voltage battery manually. The target value can be adjusted to between 30 and 100 per cent of maximum charge, allowing that proportion of the battery’s capacity to be reserved for all-electric driving at a later point in the journey. The intelligent battery management of the BMW 530e Saloon either keeps the high-voltage battery’s charge constant at the selected level or increases it to the pre-set value, with the electric motor acting as a generator. In this way, BATTERY CONTROL mode makes it possible to conserve or even increase the reserves of electric power while travelling on the motorway, for example, in order to ensure that an upcoming section through an urban area can be covered with zero local emissions.


Ilmeisesti akun lataaminen ajon aikana on paranneltu 330e verrattuna? Eli pystyy latamaan ajossa yli 50%?




Sent from my iPhone using Tapatalk

Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 413
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 15:28

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Huivei » 28 Joulu 2016, 11:43

Pikkuhiljaa tihkuu lisätietoja 530e:stä: tavaratilan koko 410 litraa (vs 530 litraa muissa). Kuvien perusteella näyttää siltä, että pohjan alla olevaa lisäsäilytystilaa ei hybridissä ole, mutta pohjalevyn päällä oleva tila on samankokoinen kuin muissakin.

malinmip
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 15 Marras 2012, 09:55
Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja malinmip » 28 Joulu 2016, 17:53

Huivei kirjoitti:Pikkuhiljaa tihkuu lisätietoja 530e:stä: tavaratilan koko 410 litraa (vs 530 litraa muissa). Kuvien perusteella näyttää siltä, että pohjan alla olevaa lisäsäilytystilaa ei hybridissä ole, mutta pohjalevyn päällä oleva tila on samankokoinen kuin muissakin.


Onko 530e ainoastaan sedan vai tuleeko saamaan farkkuna? :mus:

hequ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 08:49

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja hequ » 29 Joulu 2016, 08:51

Onko missään ollut spekulaatiota koska tuo 530e tulee Suomessa myyntiin?


Sent from my iPhone using Tapatalk

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: F11 520dA xDrive 6/15
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 29 Joulu 2016, 10:18

Virallinen tieto edelleenkin että maaliskuussa.

hequ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Joulu 2016, 08:49

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja hequ » 29 Joulu 2016, 13:35

lnaukkar kirjoitti:Virallinen tieto edelleenkin että maaliskuussa.


Kiitos. En löytänyt tuota tietoa nopeasti googlaamalla, enkä tästä threadista.


Sent from my iPhone using Tapatalk

kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 23
Liittynyt: 14 Marras 2015, 22:27
Auto: F10 520dA M-Sport
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja kailinds » 30 Joulu 2016, 07:10

malinmip kirjoitti:Onko 530e ainoastaan sedan vai tuleeko saamaan farkkuna? :mus:


Maahantuojan edustajan mukaan farmari on BMW:lle marginaalituote eikä 530e:stä olla tekemässä touringia. Toisaalta maailmalla on kyllä ollut G31:n testikuvia, joissa vasemmassa etulokarissa on luukku...

Aika erikoista on myös, että 530e xDrive olisi vain Pohjois-Amerikkaan eikä sitä tulisi saataville lainkaan Eurooppaan.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 509
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 02 Tammi 2017, 20:55

530e saanut hinnan:

10 000e 520d päälle eli 57950e +21% (tämä Belgiassa). Tu
http://www.egear.be/bmw-530e/

UK vastaavat 36025puntaa ja 43985 +22%

Tiedä sitten miten näissä verot menee UK/BE. Mutta Suomessa lienee pienempi nousu johtuen autoverosta. Jos veroton nousisi 22% (520d-->530e) niin 530e hinta olisi 54Ke. Tällä hinnalla kauppa kävisi.
Vikakoodinlukua / tuulilasinpyyhkijätunnistimen resetointi / DPF/ kattoluukun resetointi /Vanos testi ym. testit. (e-sarjan bmw:t) Helsinki.

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 509
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 13 Tammi 2017, 15:48

"Pienoisena knoppitietona mainittakoon, että G30:ssä vilkkuviiksi jää viimeaikaisista malleista poiketen ylä- tai ala-asentoon, ja palaa keskelle vasta vilkun kytkeydyttyä pois."

Miksi näin? Kaipaako joku vanhantyyppistä viikseä?

Koeajo tapahtui Portugalissa.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... in/6255292
Vikakoodinlukua / tuulilasinpyyhkijätunnistimen resetointi / DPF/ kattoluukun resetointi /Vanos testi ym. testit. (e-sarjan bmw:t) Helsinki.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1405
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 14:23
Auto: F10 520dA xDrive.
Tulossa G30 520dA xDrive M-Sport

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja gestapo » 13 Tammi 2017, 15:56

Samaa olen itsekki ihmetellyt.
Nykyinen tosi hyvä systeemi.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 509
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 13 Tammi 2017, 16:01

gestapo kirjoitti:Samaa olen itsekki ihmetellyt.
Nykyinen tosi hyvä systeemi.
Vikakoodinlukua / tuulilasinpyyhkijätunnistimen resetointi / DPF/ kattoluukun resetointi /Vanos testi ym. testit. (e-sarjan bmw:t) Helsinki.

manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 10:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

ViestiKirjoittaja manonyymi » 16 Tammi 2017, 11:10

Nyt kun olen nähnyt uuden vitosen livenä niin kyllä perusolemus on hyvin samanlainen kuin edeltäjässä. Oikeastaan vain etuvalot ovat muuttuneet, eikä välttämättä parempaan. Makuasioita tietty, mutta omasta mielestäni näihin isompiin malleihin (5 ja X5, 7) ei sovi nuo maskiin yhdistetyt ajovalot. Munuaisetkin tulevat vähän liikaa esille. Parhaiten tuo tyyli sopii mielestäni 4-sarjaan M-sportilla höystettynä. Eikä auton 520d moottori kovin kauniilta kuulostanut kylmänä.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa