BMW G30 (uusi 5-sarja)

G30, G31
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

rbem kirjoitti:Kävin koeajamassa 530 i:n luxury paketilla.Tosi hieno sport-penkeillä.Ainoa mistä kysyisin mielipidettä onko kuvittelua että alusta ei ollut yhtä pehmeä
comfortilla kuin omassa GT:ssä(tärähteli kuopissa).Minulla on kolmas auto missä on adaptiivinen alusta.Renkaat olivat vastaavat.Koeajokissa oli vakioalusta.Sport-istuimet G 30 olivat paremmat,nahkakin vaikutti paremmalta.
Missäpäin oli bensaversio ajettavissa?
Miltä 30i moottori tuntui ajossa?
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Rbem: Oliko tuossa koeajoautossa siis säädettävä alusta? Kerrot tuossa, että comfortilla alusta ei ollut yhtä pehmeä mutta toisaalla kerrot, että koeajokissa oli vakioalusta. Täsmentäisitkö hiukan. Jostain tosiaan itsekin luin, että tuo DDC alusta kolahtelee tienkatkoilla enemmän kuin esim. M-sport alusta.
Avatar
rbem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 14:30
Auto: BMW 530 D XDRIVE G 31

Koeajokissa oli vakioalusta.Moottori toimi loistavasti,itse vedän venettä joten kuutos-diesel sopii paremmin.Itse asiassa luulin että koeajo autossa olisi kuutoskone,liikkeen edustaja oikaisi asian,Auto oli Airportissa Vantaalla.Hyvä paketti.
EX:E30,E36,E34,E39,R1100RT,K1200S,F650GS,F800GS,BMW 75/5,E60,E70,F25,F11,F34,R 1200 GSA.
520 D XDRIVE G 30 R 1250 GS
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Eli pidän tilaukseni alustan suhteen siis ennallaan.

Nyt tietäjille tiukka kysymys. Mitä eroa on 520da ja 520da EF välillä?. Itse en netistä löytänyt muuta infoa kuin sen, että tuossa ED mallissa yhdistetyn kulutus 0,2 l satkulla pienempi lisäksi auto painaa 20 kg vähemmän ja tankki 4 litraa pienempi. Onkohan tuossa ED mallissa sit huonompi äänieristys? Tuohan ED ois muutaman euron halvempikin. Itselle tulee takapotku sillä en koe, että noilla tehoilla vielä nelikko ois ehoton.
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

Bemmisti kirjoitti:Eli pidän tilaukseni alustan suhteen siis ennallaan.

Nyt tietäjille tiukka kysymys. Mitä eroa on 520da ja 520da EF välillä?. Itse en netistä löytänyt muuta infoa kuin sen, että tuossa ED mallissa yhdistetyn kulutus 0,2 l satkulla pienempi lisäksi auto painaa 20 kg vähemmän ja tankki 4 litraa pienempi. Onkohan tuossa ED mallissa sit huonompi äänieristys? Tuohan ED ois muutaman euron halvempikin. Itselle tulee takapotku sillä en koe, että noilla tehoilla vielä nelikko ois ehoton.
As from March 2017, the driving pleasure that is characteristic of the new BMW 5 Series Sedan will be combined with the lowest fuel consumption and emission levels in this vehicle segment. The new BMW 520d EfficientDynamics Edition is powered by a 2-litre, four-cylinder diesel engine featuring BMW TwinPower Turbo technology, delivering a maximum power output of 140 kW/190 hp and a peak torque of 400 Newton metres available between 1,750 and 2,500 rpm. The Sedan accelerates from 0 to 100 km/h in 7.5 seconds and achieves a combined fuel consumption of between 4.3 and 3.9 litres per 100 kilometres and CO2 emission levels of between 114 and 102 grams per kilometres (figures as per EU test cycle, depending on selected tyre size). The power unit of the BMW 520d EfficientDynamics Edition features, inter alia, a turbo charger mounted on anti-friction bearings, high pressure exhaust gas recirculation, a map-controlled oil pump and further developed Common Rail direct injection technology, the solenoid injectors of which ensure precise fuel dosing with a maximum pressure of 2,000 bar.

In addition to the optimised efficiency of both the engine and the standard 8-speed Steptronic transmission, enhanced aerodynamic characteristics as well as the Sedan’s greatly reduced weight vs. its predecessor also contribute towards achieving the favourable fuel consumption and CO2 emission levels. Moreover, in order to optimise emission behaviour, the BMW 520d EfficientDynamics Edition is equipped with BMW BluePerformance technology, which in addition to the particulate filter, an oxidation catalyst and a NOX storage catalyst, also features an SCR catalytic converter with AdBlue injection technology reducing nitrogen oxide emissions even further.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

rusticolus kirjoitti:
Havis kirjoitti:
rusticolus kirjoitti:...No jospa G30 tulee korotettu malli parin vuoden päästä, tai edes G31 korotettuna, audilla, mesellä ja volvolla on jo korotetut mallit ja ne syö bmw myyntiä...
Omituista toiveajattelua jolla onneksi ei ole mitään tekoa todellisuuden kanssa. Päinvastoin, BMW:n myyntiluvut ei olisi nykyisellä tasolla jos mallistoon kuuluisi näitä poronhoitajien huoltoautoja ;)
Tietysti myyntiluvut olisivat korkeammat,ei pienintäkään epäilystä. Tuskin poronhoitajilla huoltoautoina, mutta metsänhoitajilla muillakin kuin mulla.
Trumpin lanseeraama "Vaihtoehtoinen totuus" on siis saapunut Suomeenkin.
Vakavasti puhuen, on erinomaisen hyvä, ettei näitä myynnin tappavia työkalu-maastoautoja tule BMW mallistoon.
bemaritapsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Helmi 2017, 11:37

Kävin tutustumassa uuteen 5-sarjalaiseen ja täytyy sanoa, että hienohan se on. Hiukan olin kuitenkin yllättynyt siitä, miten paljon sen muistuttaa edeltäjäänsä. Tavallaan olisin kyllä toivonut vähän enemmän ulkoisia muutoksia, mutta anyway, hiton hieno auto, ei siitä pääse mihinkään. :love:
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Se on varmasti pitkälle harkittu veto pitää design -yhteydet edeltäjään. Sama hillitty muutos uusissa generaatioissa pätee myös esim. Audiin.

Itse olen sitä mieltä, että hiotaan ulkonäköä mieluummin kuin tehdään radikaaleja muutoksia. Eli tietty jatkuvuus on olemassa. Sisältä tuo uusi 5 on toisaalta muuttunut melkoisen paljon.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

BMW:n Adventure-mallista on ollut huhuja F31 ja G31 yhteydessä. Tuskin jättää BMW tätäkään nicheä väliin, varsinkin Mersu on lähtenyt leikkiin mukaan. Teknikens Världissä tai AMS:ssä oli viime syksynä noita fantasiakuvia noista korotetuista malleista. X-mallit on pitäneet nuo korotetut toistaiseksi poissa, mutta saattaa hyvinkin olla jotain tulossa. En kyllä ymmärrä miksi nuo myyntiä laskisivat tai haittaisivat. Audi myy Allroadeja ja Volvo XC/CrossCountry-malleja ihan hyviä määriä.
Ex: E60/F10
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

SportySedan kirjoitti:Sisältä tuo uusi 5 on toisaalta muuttunut melkoisen paljon.
Kävin koeistumassa, ainoa yllättänyt asia (joka ei kuvista ole pistänyt silmään) on kartturin puolelta varsin luiska kojelauta. Muuten sisustassa pienillä muutoksilla oli saatu hienompi lopputulos, mitään radikaalia muuttamatta. Ensimmäistä kertaa mun silmään missään autossa törröttävämallin keskinäyttökin näytti hienolta.

Ei kai maastokorotettu farkkuversio myyntiä vähennä, matalamalleja on edelleen vaihtoehtoina. Nykyään onneksi vaihtoehtoja on enemmän kuin 30 vuotta sitten.
bemaritapsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Helmi 2017, 11:37

Juu näin on, että sisältä auto on muuttunut tosi paljon. Vaimo näki uuden vitosen ekaa kertaa niin kysyi "mitä eroa tuossa muka on meidän autoon?" (meillä siis F10) :D. Nyt kyllä odotan sitä Touringin julkaisua, oliko siitä jo speksejä olemassa (esim. paksin koko?).
jöröjukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 21:00
Auto: G30 xDrive

Auto Expressin mukaan uuden Touringin tavaratila olisi kasvanut 10 litralla (570). Penkit kaadettuna se on 1700 l joka olisi 30 l enemmän kuin nykyisessä.

Numerossa 1.459 uusi 520d xDrive M Sport on vertailussa E ja XF vastaan. BMW on ainoa joka saa vertailussa viisi tähteä.
atha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Heinä 2016, 09:20

BMW:n sivuiltakin löytyy Touringin tekniset tiedot:

http://www.bmw.fi/fi/mallisto/5-sarja/t ... html#tab-1
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Iso kontrasti kahdella eri mallilla kyllä ulkoisesti, valkoinen Luxury Line ei ulkoisesti herättänyt positiivisia tunteita lainkaan, mutta harmaa M-Sport isoilla pyörillä on kyllä sikahieno! Niinpä se oli varmaan alkujaan F10:n kohdallakin, mutta jotenkin tässä se korostuu. Sisältä upeita molemmat malliversiot.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

530e hybridin vakiona tulevasta seisontalämmityksestä olen kuullut huhua. Onkohan siinä jonkinlainen latauksen aikana toimiva lämmitin - Webasto tai sähkö ? Ainakaan Winter -pakettia siihen ei saa ruksattua lisävarusteena.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Sähkötoiminen takaluukku ei taida kuulua mihinkään varustepakettiin vaan pitää ruksia erillisenä varusteena jos ei halua vanhakantaisesti sormet kuraisena nykiä luukkua kiinni? Näin olen hinnastoista tulkitsevinani.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

-V- kirjoitti:Sähkötoiminen takaluukku ei taida kuulua mihinkään varustepakettiin vaan pitää ruksia erillisenä varusteena jos ei halua vanhakantaisesti sormet kuraisena nykiä luukkua kiinni? Näin olen hinnastoista tulkitsevinani.
Näin minä asian tulkitsen. Tilasin Comfort Accessin ja sen kohdalla lukee näin:

Comfort Access -järjestelmä
Sisältää takaluukun avaustoiminnon ilman kosketusta (varusteen 316 yhteydessä).


Tuo varuste 316 on sitten takaluukun automatiikka 590 eur hintaan. En pidä sitä omalla kohdalla tuon hinnan arvoisena. Laakkosen halliautossa oli tuo sähköinen takaluukku, mutta enpä silloin huomannut katsoa ko. yksilön varuste-erittelyä.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Vaikea löytää BMW:n sivuilta kuvaa jossa olisi auto takaa päin ilman M Sportia, joten pakko kysyä täältä, onko myös peruskorissa pakoputkenpäät samanlaiset "nykymuodin mukaiset" feikkikehykselliset kuten M Sport -kuvissa vai onko jossain mallissa oikeat perinteiset pakoputkenpäät? Vai onko nuo feikkikehykselliset päät M Sportissakin voimamoottorien kirous?
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Markku J kirjoitti:
-V- kirjoitti:Sähkötoiminen takaluukku ei taida kuulua mihinkään varustepakettiin vaan pitää ruksia erillisenä varusteena jos ei halua vanhakantaisesti sormet kuraisena nykiä luukkua kiinni? Näin olen hinnastoista tulkitsevinani.
Näin minä asian tulkitsen. Tilasin Comfort Accessin ja sen kohdalla lukee näin:

Comfort Access -järjestelmä
Sisältää takaluukun avaustoiminnon ilman kosketusta (varusteen 316 yhteydessä).


Tuo varuste 316 on sitten takaluukun automatiikka 590 eur hintaan. En pidä sitä omalla kohdalla tuon hinnan arvoisena. Laakkosen halliautossa oli tuo sähköinen takaluukku, mutta enpä silloin huomannut katsoa ko. yksilön varuste-erittelyä.
Voiko tuosta tulkita että Comfort Accessin kanssakin luukku on paiskattava mekaanisesti kiinni vaikka aukeaa ilman kosketusta? Sähköluukkuun tottuneena vaikeasti luovuttava varuste kun sitä lähes joka päivä käyttää.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

-V- kirjoitti:Vaikea löytää BMW:n sivuilta kuvaa jossa olisi auto takaa päin ilman M Sportia, joten pakko kysyä täältä, onko myös peruskorissa pakoputkenpäät samanlaiset "nykymuodin mukaiset" feikkikehykselliset kuten M Sport -kuvissa vai onko jossain mallissa oikeat perinteiset pakoputkenpäät? Vai onko nuo feikkikehykselliset päät M Sportissakin voimamoottorien kirous?
Feikkikehykset tulevat M Sportissa. Muissa Line -versioissa on tavalliset pyöreät putken päät - yksi molemmilla puolilla koria. Sport Linessa ne ovat harmaat.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Vastaa Viestiin