BMW G30 (uusi 5-sarja)

G30, G31
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

-V- kirjoitti:Sähkötoiminen takaluukku ei taida kuulua mihinkään varustepakettiin vaan pitää ruksia erillisenä varusteena jos ei halua vanhakantaisesti sormet kuraisena nykiä luukkua kiinni? Näin olen hinnastoista tulkitsevinani.
Eikös siellä luukun sisäpuolella ole kurattomat kahvat joista luukun saa kiinni ja auki ponnahtaa varmaan samaan tyyliin jousilla?
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Antore kirjoitti:
-V- kirjoitti:Sähkötoiminen takaluukku ei taida kuulua mihinkään varustepakettiin vaan pitää ruksia erillisenä varusteena jos ei halua vanhakantaisesti sormet kuraisena nykiä luukkua kiinni? Näin olen hinnastoista tulkitsevinani.
Eikös siellä luukun sisäpuolella ole kurattomat kahvat joista luukun saa kiinni ja auki ponnahtaa varmaan samaan tyyliin jousilla?
Todennäköisesti mutta jotenkin nolon näköistä riuhtoa jäykkien jousien ylös nostamaa luukkua alas ilman että auttaa luukun kannesta ulkoa päin painamalla loppuun. Tottumiskysymyksiä toki.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

-V- kirjoitti:Vaikea löytää BMW:n sivuilta kuvaa jossa olisi auto takaa päin ilman M Sportia, joten pakko kysyä täältä, onko myös peruskorissa pakoputkenpäät samanlaiset "nykymuodin mukaiset" feikkikehykselliset kuten M Sport -kuvissa vai onko jossain mallissa oikeat perinteiset pakoputkenpäät? Vai onko nuo feikkikehykselliset päät M Sportissakin voimamoottorien kirous?
konfiguraattorilla noista saa jonkunlaisen kuvan (jos se nyt sattuu toimimaan :) ) Tässä kuvat noista piipuista:
Kuva

Mun mielestä nuo ihan ilman ulostulon kehyksiä olevat normiputketkin näyttää hyvältä. Monessa autossa nuo kehykset näyttää tosi typerältä kun siellä sisällä näkyy toosi pieni varsinainen ulostulo tuon kehyksen sisällä. Volvon s ja v 60 on ihan malliesimerkki karseesta toteutuksesa.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Peukku täältäkin normiputkenpäille.

Vertailin teknisiä tietoja F10/F11 kanssa ja huomasin että polttoainetankki on pienentynyt 70 litrasta 66:een. Lisävarustelista on pitkä mutta isompaa tankkia ei ole tarjolla. Tankkaaminen on jotenkin aina niin vastenmielistä että mielellään ostaisi vaikka 100 litran tankin.

Silmään osui hinnastossa myös Ambient Air -tuoksupaketti. Lähestyy ranskalaistyyliä :).
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Antore
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 14 Loka 2016, 22:34
Auto: G30 & F30
Paikkakunta: Espoo

Mä en myöskään ymmärrä miksi m sportin mukana tulee pakotettuna run flätit. Ja joo, en osta mitään perusteluja 'urheiluauton' takia tehdyistä turvallisuusratkaisuista :)
Doppelniere
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45

Markku J kirjoitti:530e hybridin vakiona tulevasta seisontalämmityksestä olen kuullut huhua. Onkohan siinä jonkinlainen latauksen aikana toimiva lämmitin - Webasto tai sähkö ? Ainakaan Winter -pakettia siihen ei saa ruksattua lisävarusteena.
Saksankielisessä hinnastossa on kuvattu tämä seisontailmastointi 530e:n kohdalla seuraavasti:

Standklimatisierung
Individuelles Temperieren des Fahrgastraums durch aufheizen oder abkühlen, inklusive Vorkonditionierung.

Vapaasti suomennettuna tämä olisi:

Seisontailmastointi
Matkustamon yksilöllinen lämpötilan säätö lämmittämällä tai viilentämällä, sisältäen esivakauttamisen.
Autotohtori
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Syys 2016, 22:09

Doppelniere kirjoitti:
Markku J kirjoitti:530e hybridin vakiona tulevasta seisontalämmityksestä olen kuullut huhua. Onkohan siinä jonkinlainen latauksen aikana toimiva lämmitin - Webasto tai sähkö ? Ainakaan Winter -pakettia siihen ei saa ruksattua lisävarusteena.
Saksankielisessä hinnastossa on kuvattu tämä seisontailmastointi 530e:n kohdalla seuraavasti:

Standklimatisierung
Individuelles Temperieren des Fahrgastraums durch aufheizen oder abkühlen, inklusive Vorkonditionierung.

Vapaasti suomennettuna tämä olisi:

Seisontailmastointi
Matkustamon yksilöllinen lämpötilan säätö lämmittämällä tai viilentämällä, sisältäen esivakauttamisen.
Uskoisin, että toteutus sama kuin 330e:ssä eli lämmittää akun energialla kabiinin, toimii siis ilman aktiivista lataustakin. Lämmitin on siis sähkötoiminen, ja ohjelmoitavissa / käynnistettävissä esim. älypuhelimen kautta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Autotohtori kirjoitti: Uskoisin, että toteutus sama kuin 330e:ssä eli lämmittää akun energialla kabiinin, toimii siis ilman aktiivista lataustakin. Lämmitin on siis sähkötoiminen, ja ohjelmoitavissa / käynnistettävissä esim. älypuhelimen kautta.
Juuri näin! Ja 330e kuskit on raportoineet että toimii loistavasti.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Vai onko niin että takaluukun lisävaruste on jalkaheilautuksen tunnistus, vakiona napista toimiva sähkötoiminto. Oletan että ainakin G31:ssa sähköluukku on vakiona kun F11:ssa ja F31:ssakin. Sedaneissa ei tainnut olla sähköluukku vakiona ennenkään?
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

lnaukkar kirjoitti:
Autotohtori kirjoitti: Uskoisin, että toteutus sama kuin 330e:ssä eli lämmittää akun energialla kabiinin, toimii siis ilman aktiivista lataustakin. Lämmitin on siis sähkötoiminen, ja ohjelmoitavissa / käynnistettävissä esim. älypuhelimen kautta.
Juuri näin! Ja 330e kuskit on raportoineet että toimii loistavasti.
Tämä olisi näin toimiessaan latauspiuhan päässä ollessa hyvä varuste, eikä verottaisi akun kapasiteettia. Ajattelinkin jo asennuttaa Defan sisätilanlämppärin, mutta se onkin sitten tarpeeton.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Wonderi kirjoitti:Vai onko niin että takaluukun lisävaruste on jalkaheilautuksen tunnistus, vakiona napista toimiva sähkötoiminto. Oletan että ainakin G31:ssa sähköluukku on vakiona kun F11:ssa ja F31:ssakin. Sedaneissa ei tainnut olla sähköluukku vakiona ennenkään?
316 Takaluukun automatiikka = avaus ja sulku sähköisesti napista. Vakiona G31 farkussa, pitää ruksia erikseen G30 sedaniin, ei löydy mistään paketista.

Jalkaa heilauttamalla luukku aukeaa sitten kun autosta löytyy myös 322 Comfort Access.

322 "Comfort Access -järjestelmä
Sisältää takaluukun avaustoiminnon ilman kosketusta (varusteen 316 yhteydessä)."
Doppelniere
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45

lnaukkar kirjoitti:
Wonderi kirjoitti:Vai onko niin että takaluukun lisävaruste on jalkaheilautuksen tunnistus, vakiona napista toimiva sähkötoiminto. Oletan että ainakin G31:ssa sähköluukku on vakiona kun F11:ssa ja F31:ssakin. Sedaneissa ei tainnut olla sähköluukku vakiona ennenkään?
316 Takaluukun automatiikka = avaus ja sulku sähköisesti napista. Vakiona G31 farkussa, pitää ruksia erikseen G30 sedaniin, ei löydy mistään paketista.

Jalkaa heilauttamalla luukku aukeaa sitten kun autosta löytyy myös 322 Comfort Access.

322 "Comfort Access -järjestelmä
Sisältää takaluukun avaustoiminnon ilman kosketusta (varusteen 316 yhteydessä)."
Ja uutena ominaisuutena jalanheilautuksella saa myös luukun sulkeutumaan, mikä ei ole F10/11 ollut mahdollista ollenkaan. Kiva pieni uudistus tullut siis tuohonkin.
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Doppelniere kirjoitti:
lnaukkar kirjoitti:
Wonderi kirjoitti:Vai onko niin että takaluukun lisävaruste on jalkaheilautuksen tunnistus, vakiona napista toimiva sähkötoiminto. Oletan että ainakin G31:ssa sähköluukku on vakiona kun F11:ssa ja F31:ssakin. Sedaneissa ei tainnut olla sähköluukku vakiona ennenkään?
316 Takaluukun automatiikka = avaus ja sulku sähköisesti napista. Vakiona G31 farkussa, pitää ruksia erikseen G30 sedaniin, ei löydy mistään paketista.

Jalkaa heilauttamalla luukku aukeaa sitten kun autosta löytyy myös 322 Comfort Access.

322 "Comfort Access -järjestelmä
Sisältää takaluukun avaustoiminnon ilman kosketusta (varusteen 316 yhteydessä)."
Ja uutena ominaisuutena jalanheilautuksella saa myös luukun sulkeutumaan, mikä ei ole F10/11 ollut mahdollista ollenkaan. Kiva pieni uudistus tullut siis tuohonkin.
Kyllähän tuo jalalla sulkeminen ainakin F10 LCI:ssä onnistui (kun Comfort Access + Takaluukun automatiikka oli ruksittu listalta).
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
Doppelniere
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45

hege kirjoitti:
Doppelniere kirjoitti:
lnaukkar kirjoitti:
316 Takaluukun automatiikka = avaus ja sulku sähköisesti napista. Vakiona G31 farkussa, pitää ruksia erikseen G30 sedaniin, ei löydy mistään paketista.

Jalkaa heilauttamalla luukku aukeaa sitten kun autosta löytyy myös 322 Comfort Access.

322 "Comfort Access -järjestelmä
Sisältää takaluukun avaustoiminnon ilman kosketusta (varusteen 316 yhteydessä)."
Ja uutena ominaisuutena jalanheilautuksella saa myös luukun sulkeutumaan, mikä ei ole F10/11 ollut mahdollista ollenkaan. Kiva pieni uudistus tullut siis tuohonkin.
Kyllähän tuo jalalla sulkeminen ainakin F10 LCI:ssä onnistui (kun Comfort Access + Takaluukun automatiikka oli ruksittu listalta).
Aivan totta, oikeassa olet. Itsellä kokemusta vain "pre-faceliftistä" tuolla kombinaatiolla ja siinä ei vielä ollut. Hämäännyin kun jossain G30 esittelyvideossa tuo ominaisuus tuotiin esiin vähän kuin uutena juttuna, mutta hyvä että täältä löytyy asiantuntijoita korjaamaan. :thuup:
jöröjukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 21:00
Auto: G30 xDrive

Mitä varten on se lapa etulokasuojan alalaidassa? Mielestäni se rikkoo auton sivulinjan. Se kohta taitaa kerätä myös kuraa ja likaa.
Doppelniere
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 15 Helmi 2017, 20:45

jöröjukka kirjoitti:Mitä varten on se lapa etulokasuojan alalaidassa? Mielestäni se rikkoo auton sivulinjan. Se kohta taitaa kerätä myös kuraa ja likaa.
Se on ilma-aukko, josta ohjataan auton "haukkaamaa" ilmaa ulos. Liittyy auton aerodynamiikan parantamiseen, josta loppujen lopuksi hyötynä pienempi kulutus ja päästöt. Alla BMW:n tarkempi kuvaus sekä yksi video aiheesta.

Air breather.
Wheel housings and wheels generate approx. 30% of the vehicle’s entire aerodynamic drag. The Air Breather is an air outlet behind the front wheel that lowers turbulence in the wheel housings and breaks down the air swirls that form there. It channels the air current on the front wheels and thus not only reduces the air flowing into the rear section of the wheel housings – but also the adverse effect of negative pressure on the side walls. As a consequence, the aerodynamic drag is lowered while fuel consumption and CO2 emissions are also effectively reduced.

(http://www.bmw.com/com/en/insights/tech ... _2013.html)

Purpose of air curtains and breathers on new BMWs Houston Texas:
https://www.youtube.com/watch?v=gdfbaJmJnZk
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Pääseekö tuosta hiekkatiellä kivet läpi kylkeen asti?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
xx520ixx
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 14 Heinä 2015, 13:19

Samaa olen ajatellut tuosta aukosta. Pääseekö aukosta hiekka/pöly kylkiin (jos tumma auto, niin varmaan näkyy)? Ja tuleeko tuosta aukosta muutakin ongelmaa?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tuo air breather ei nyt mikään uusi juttu ole, esim nelosessa on ollut tuo jo pitkään. Missään ei ole näkynyt että joku valittaisi niistä mitään joten eiköhän ne toimi G30:ssä myös.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
SportySedan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 135
Liittynyt: 12 Helmi 2011, 19:35

Tuohan on myös tyylikäs yksityiskohta.
Vastaa Viestiin