BMW G30 (uusi 5-sarja)
Olisiko painolla eroa? Eli E60 on kevyt, F10 seuraavaksi ja G30 painavin...? (en jaksanut tarkistaa netistä)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Erikoista. G30:ssä on 8 portainen vaihteisto kuten F10:ssäkin, se on tehokkaampi ja kevyempi joten sen pitäisi performoida paremmin kuin F10, eli ilmeisesti sitten jotenkin moottorin karttoja on muokattu niin että G30 toimii parhaiten 0-100 kmh mutta ottaa sitten takkiin 80-120 kmh vedoissa. Itse mieluummin olisin panostanut ohituskiihtyvyyteen enkä paikaltaan repäisyyn.bfi1864 kirjoitti:G30 on n.100 kg kevyempi, kuin F10.salmol kirjoitti:Olisiko painolla eroa? Eli E60 on kevyt, F10 seuraavaksi ja G30 painavin...? (en jaksanut tarkistaa netistä)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Onko nuo mittaukset kuinka virallisia?
Vai jonkun lehden kokoama ote testeistä?
Rengastus, keli, alustanpinta vaikuttaa jo paljon.
Jos tehtaan omat arvot kyseessä, niin sitten ok.
Vai jonkun lehden kokoama ote testeistä?
Rengastus, keli, alustanpinta vaikuttaa jo paljon.
Jos tehtaan omat arvot kyseessä, niin sitten ok.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Mun käsityksen mukaan tuo sivusto (http://www.zeperfs.com) repii noita arvoja sekalaisista lähteistä. En välttämättä pitäisi täytenä totuutena. Mutta onhan se mahdollista, että jossain tilanteessa uusi 530d on hitaampi kuin vanha 530d. Kone on kuitenkin tuollainen kansan versio eikä mikään lippulaivamalli. Lehdistön hypeä kiinnostaa lähinnä kuinka G30 m550ix on nopeampi kuin F10 M5.gestapo kirjoitti:Onko nuo mittaukset kuinka virallisia?
Vai jonkun lehden kokoama ote testeistä?
Rengastus, keli, alustanpinta vaikuttaa jo paljon.
Jos tehtaan omat arvot kyseessä, niin sitten ok.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Eri lehtien mittaamia. 100km/h jälkeen ei pitäisi pitovaikeuksia olla[GRINNING FACE WITH SMILING EYES] kyllä nuo sitkeysmittaukset pitäisi aika vertailukelpoisia olla. Nelivedolla 0-100km/h on helppo toistaa.gestapo kirjoitti:Onko nuo mittaukset kuinka virallisia?
Vai jonkun lehden kokoama ote testeistä?
Rengastus, keli, alustanpinta vaikuttaa jo paljon.
Jos tehtaan omat arvot kyseessä, niin sitten ok.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Kone on uusi ja tehokkaampi. Ei pitäisi hävitä missään tilanteessa varsinkin kun vetopito on lähtöajan perusteella parantunut ja massaa vähemmän. Olisiko ollut yksilövika sitten..lnaukkar kirjoitti:Mun käsityksen mukaan tuo sivusto (http://www.zeperfs.com) repii noita arvoja sekalaisista lähteistä. En välttämättä pitäisi täytenä totuutena. Mutta onhan se mahdollista, että jossain tilanteessa uusi 530d on hitaampi kuin vanha 530d. Kone on kuitenkin tuollainen kansan versio eikä mikään lippulaivamalli. Lehdistön hypeä kiinnostaa lähinnä kuinka G30 m550ix on nopeampi kuin F10 M5.gestapo kirjoitti:Onko nuo mittaukset kuinka virallisia?
Vai jonkun lehden kokoama ote testeistä?
Rengastus, keli, alustanpinta vaikuttaa jo paljon.
Jos tehtaan omat arvot kyseessä, niin sitten ok.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Terveisin uuden G30:n omistaja [emoji23]Bemmisti kirjoitti:Tuolla tosiaan tulokset poimittu eri lehtien mittauksista. Eli ajat voivat heitellä suurestikin tilanteen mukaan. Olen melko varma, että uutuus on samoissa olosuhteissa nopeampi kuin vanha malli.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
Nopean youtube vertailun perusteella F11 totta tosiaan on nopeampi. 0-200km/h kestää F11 530d noin 21s ja G30 530d:llä 22s. Tieteellinen mittaustapa ja virheprosentti lähentelee nollaa.
Olisi voinut lyödä melkein vetoa että G30 on "selkeästi" nopeampi.
Olisi voinut lyödä melkein vetoa että G30 on "selkeästi" nopeampi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Kaipa autolehdet kattoo et olis suht tyyntä ja ym mittaa jopa molempiin suuntiin tuulen eliminoimiseksi. Muutenhan olosuhteet on suht samat.Bemmisti kirjoitti:Tuolla tosiaan tulokset poimittu eri lehtien mittauksista. Eli ajat voivat heitellä suurestikin tilanteen mukaan. Olen melko varma, että uutuus on samoissa olosuhteissa nopeampi kuin vanha malli.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Ihme tosiaan olisi jos tuo g30 530da ois hitaampi. Tuollainen 21 s 0-200 km/h repäisy f10:llä on täysi mahdottomuus ja vielä mahdottomampi f11. Jos siis puhutaan todellisista nopeuksista ja ajosta tasasella. Tuo aika vaatii vähintään 535da:n. Lehtien välillähän on järkyttäviä eroja. Esim. suomilehdet saa järkijään huonompia aikoja kuin esim. saksalaiset. Jenkkilehdistä nyt puhumattakaan. Salmonille mulla oli aikoinaan tuollainen 320da sillä 200 hv kitillä ja se oli oikeasti ihan eri auto suorituskyvyltään kuin tää nykyinen mopo g30. Jos taas vertaan tätä lci 520da:n niin tää taas vaikuttaa jonkun verran nopsemmalta kuin se. Eli uskoisin, että paino vaikuttaa suorituskykyyn kohtuu paljon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Paino vaikuttaa suorituskykyyn vähenevässä määrin vauhdin noustessa. Ilmanvastus kun nousee nopeuden neliössä menee se vauhdissa vierinvastuksesta edelle - vanha nyrkkisääntö sanoo, että henkilöautolla 50/50 -jaolla mennään n. 80km/h vauhdissa, tarkan lukeman riippuen tietenkin autosta, rengastuksesta ja tienpinnasta. Käytännössä 0-100 -vedossa paino on iso tekijä, 100-200 -vedossa puolestaan ilmanvastus on niin paljon isompi tekijä, että paino on käytännössä jo merkityksetön.
Lisäksi täytyy muistaa, että käytännössä kiihtyvyys ei tule pelkästään huipputehosta tai edes vääntökäyrästä ja vastuksista (ne vierin- ja ilmanvastukset) vaan myös viiveistä (tai lähinnä niiden vähäisyydestä). Jos toisessa autossa on ohjelmoituna pehmeämpi lähtö (moottorinohjaus ei "avaa läppää" kerralla vaan rauhallisesti) voi siihen hukkua helposti sekunnin osia. Lisäksi esim. vaihtotapahtuman ero näkyy melko suoraan loppuajassa ja jos toiseen autoon on haettu pehmeämpää ja huomaamattomampaa vaihtoa, on siihenkin voitu uhrata sekunnin osia. Puhumattakaan, jos mittauksia tehdään manuaalivaihteisilla autoilla, jolloin kuljettajan suoritus vaikuttaa paljon. Lisäksi tosiaan mm. välityssuhteet (kokonais-, ei pelkästään vaihteiston, eli myös renkaan ulkokehä vaikuttaa) voivat tosiaan erota sopivasti suuntaan tai toiseen (vaikka Wonderi tähän kohta toteaakin, että 8-portaisesta löytyy aina sopiva vaihde, eikä vallan väärässä olekaan - helpommin sillä on alueella kuin 6-portaisella, mutta ei silti välttämättä optimikiihtyvyydellä). Tälläisistä jutuista saadaan helposti kasattua se sekunti tai jopa kaksi, joka hämmästyttävästi vie heikomman teho-/painosuhteen auton lievästi edelle.
Lisäksi täytyy muistaa, että käytännössä kiihtyvyys ei tule pelkästään huipputehosta tai edes vääntökäyrästä ja vastuksista (ne vierin- ja ilmanvastukset) vaan myös viiveistä (tai lähinnä niiden vähäisyydestä). Jos toisessa autossa on ohjelmoituna pehmeämpi lähtö (moottorinohjaus ei "avaa läppää" kerralla vaan rauhallisesti) voi siihen hukkua helposti sekunnin osia. Lisäksi esim. vaihtotapahtuman ero näkyy melko suoraan loppuajassa ja jos toiseen autoon on haettu pehmeämpää ja huomaamattomampaa vaihtoa, on siihenkin voitu uhrata sekunnin osia. Puhumattakaan, jos mittauksia tehdään manuaalivaihteisilla autoilla, jolloin kuljettajan suoritus vaikuttaa paljon. Lisäksi tosiaan mm. välityssuhteet (kokonais-, ei pelkästään vaihteiston, eli myös renkaan ulkokehä vaikuttaa) voivat tosiaan erota sopivasti suuntaan tai toiseen (vaikka Wonderi tähän kohta toteaakin, että 8-portaisesta löytyy aina sopiva vaihde, eikä vallan väärässä olekaan - helpommin sillä on alueella kuin 6-portaisella, mutta ei silti välttämättä optimikiihtyvyydellä). Tälläisistä jutuista saadaan helposti kasattua se sekunti tai jopa kaksi, joka hämmästyttävästi vie heikomman teho-/painosuhteen auton lievästi edelle.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
On varmaa ettei vaihteisto ole uudessa hidastunut (päinvastoin) ja viiveitä ei ole ohituskiihtyvyydessä kun mittaus on tuo nopeusväli. En usko myöskään sekunnin kymmenystä suurempaan eroihin välityksissä 8 portaisessa laatikossa ja +80km/h nopeuksissa (ja e60 nopein 6v laatikolla) ja uudessa moottorissa on muös laakeampi vääntö/tehokäyrä. Sportilla oletettavasti mitanneet.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Tuossa linkkiä Zeperfs vertailuun 530da F10/G30 :
http://www.zeperfs.com/duel3865-6654.htm
Kyllähän tuosta näkee selvästi, että G30 menee menojaan. Jostain kumman syystä ohituskiihtyvyydet huonompia tosiaan tuolla G30. Luultavasti G30 kohdalla ei ole testattu kuin muutama auto ja F10:n otanta suurempi. Tuo Zeperfs taitaa ilmoittaa suoritusarvoiksi keskiarvoja tjsp.
No tuoltahan tuo selvisi kun tarkemmin tutkaili eli F10 oli 4 lehden kooste ja G30 yhden.
http://www.zeperfs.com/duel3865-6654.htm
Kyllähän tuosta näkee selvästi, että G30 menee menojaan. Jostain kumman syystä ohituskiihtyvyydet huonompia tosiaan tuolla G30. Luultavasti G30 kohdalla ei ole testattu kuin muutama auto ja F10:n otanta suurempi. Tuo Zeperfs taitaa ilmoittaa suoritusarvoiksi keskiarvoja tjsp.
No tuoltahan tuo selvisi kun tarkemmin tutkaili eli F10 oli 4 lehden kooste ja G30 yhden.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Nyt näyttää koko moottoriarsenaali olevan kasassa. Ei yllätyksiä.gestapo kirjoitti:Uusia malliversioita tulossa:
http://www.bimmertoday.de/2017/05/11/bm ... 0-und-g31/
Suomalaiseen lompakkoon tietysti kiinnostavimpana 525d eli 231 hp
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
B47 moottoriin on odotettu powerkittiä myös aiempaan F10/F11 vitossarjaan. Varuste oli tulossa "saatavilla lokakuussa 2015" tms., mutta sitten volkkarin diesel-gate tapahtui ja se siitä. Saattaa olla sattumaa tai sitten ei.Bemmisti kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa et tuleeko tuohon B47 520da 190 hv powerkittiä? Luultavasti ei.