Pienet on muutokset juu. Jopa liian pienet uudeksi malliksi, vois luulla ennemin faceliftiksi. Hyvältä silti näyttää. Harmi vain, että näyttäs BMW lähteneen samoille linjoille audin kanssa, jonka mallisto näyttää lähes samalta mallista toiseen erona vain ulkomittojen venyttely malliston isotessa ja uuteen malliin sitten lätkästään vain erilaiset lamput ja se on siinä .
Sisätilat g30:ssa ihan ok, mutta sääli sikäli, että bmw on tuonut näihin parempiin malleihin tuon pienemmistä malleista tutun törröttävän halvan vaikutelman antavan keskinäytön
BMW G30 (uusi 5-sarja)
Tuo on makuasia. Monen mielestä, esim. minun, tuo törröttävä on paremman näköinen kuin se upotettu joka näyttää putkitelkkarilta 80-luvulta.Mosku kirjoitti:Sisätilat g30:ssa ihan ok, mutta sääli sikäli, että bmw on tuonut näihin parempiin malleihin tuon pienemmistä malleista tutun törröttävän halvan vaikutelman antavan keskinäytön
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Samaa mieltä, että bemari on muuttunut kansanautoksi. Johan myyntimäärät maailmalla tämän kertoo ja ratkaisut arkipäiväistyvät -etuveto, til-auto, ohjaustuntumasta viis...
Uuden vitosen muodot ei ole lopullisia ja noita renderöintejä tulee viikotttain uusia. Odotellaan vielä..
Ja hyvin uskaltaisin uuden hankkia - F10 kohdalla laatuongelmia ei ollut toisin kuin G30:n. G10:n kohdalla ajettavuudelta on lupa odottaa reilua parannusta. Seiskasarjalaista kehuttiin kevyeksi ja jopa ajettavuudelta pikkuautomaiseksi positiivisessa mielessä.
Uuden vitosen muodot ei ole lopullisia ja noita renderöintejä tulee viikotttain uusia. Odotellaan vielä..
Ja hyvin uskaltaisin uuden hankkia - F10 kohdalla laatuongelmia ei ollut toisin kuin G30:n. G10:n kohdalla ajettavuudelta on lupa odottaa reilua parannusta. Seiskasarjalaista kehuttiin kevyeksi ja jopa ajettavuudelta pikkuautomaiseksi positiivisessa mielessä.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Kuinka G30:ssa voi olla laatuongelmia kun koko autoa ei vielä ole myynnissä? Joku kirjoitusvirhe mahdollisesti? Takoitatko E30:ia, F30:ia tai jotain muuta?Kuudensuora kirjoitti:...F10 kohdalla laatuongelmia ei ollut toisin kuin G30:n...
Mikä on G10? Mikäli puhuit uudesta 7-sarjalaisesta, se on G11/12.Kuudensuora kirjoitti:...G10:n kohdalla ajettavuudelta on lupa odottaa reilua parannusta. Seiskasarjalaista kehuttiin kevyeksi ja jopa ajettavuudelta pikkuautomaiseksi positiivisessa mielessä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Havis kirjoitti:Kuinka G30:ssa voi olla laatuongelmia kun koko autoa ei vielä ole myynnissä? Joku kirjoitusvirhe mahdollisesti? Takoitatko E30:ia, F30:ia tai jotain muuta?Kuudensuora kirjoitti:...F10 kohdalla laatuongelmia ei ollut toisin kuin G30:n...
Mikä on G10? Mikäli puhuit uudesta 7-sarjalaisesta, se on G11/12.Kuudensuora kirjoitti:...G10:n kohdalla ajettavuudelta on lupa odottaa reilua parannusta. Seiskasarjalaista kehuttiin kevyeksi ja jopa ajettavuudelta pikkuautomaiseksi positiivisessa mielessä.
Joo, nyt kirjoitin huonosti. Siis F30:n laatuongelmat. Vastaavia ei tietääkseni ole ollut F10:ssä.
G10 ajettavuudesta puhuin, koska jos seiska on kehuja ansaitseva, niin silloin varmastikin uusi viitonen on seiskaa parempi ja sitä kautta reippasti edellä vanhaa viitossarjaa, F10.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
F30:ssä on (ainakin) 16 eri versiota hammastangosta, jokohan se viimein on kunnossa...?Kuudensuora kirjoitti:Siis F30:n laatuongelmat.
G10 ajettavuudesta puhuin, koska jos seiska on kehuja ansaitseva
G10 mallia ei ole. Uusi 7-sarja on G11 tai G12 (pitkä versio).
Minulla on sitten varmaan versio 1. Mitäs noissa on muuttunut?TJJ kirjoitti:F30:ssä on (ainakin) 16 eri versiota hammastangosta, jokohan se viimein on kunnossa...?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eipä niitä muutoksia missään kerrota. Mutta eikös ainakin ratin tutina ole ollut ongelmana. Googlella "bmw f30 steering wheel vibration"salmol kirjoitti:Minulla on sitten varmaan versio 1. Mitäs noissa on muuttunut?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Ja jälleen kirjoitin väärin:) Sanotaan siis uusi tuleva viitonen, eli G30.TJJ kirjoitti:G10 mallia ei ole. Uusi 7-sarja on G11 tai G12 (pitkä versio).Kuudensuora kirjoitti:Siis F30:n laatuongelmat.
G10 ajettavuudesta puhuin, koska jos seiska on kehuja ansaitseva
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Pikku virheet pitää miehen nöyränäKuudensuora kirjoitti:Ja jälleen kirjoitin väärin:) Sanotaan siis uusi tuleva viitonen, eli G30.TJJ kirjoitti:G10 mallia ei ole. Uusi 7-sarja on G11 tai G12 (pitkä versio).Kuudensuora kirjoitti:Siis F30:n laatuongelmat.
G10 ajettavuudesta puhuin, koska jos seiska on kehuja ansaitseva
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Samaa mieltä. Mieluummin tuollainen kevyen leijuva ja toimiva ratkaisu, joka näyttää joidenkin silmiin halvalta jälkiasennukselta kuin kojelautaan upotettu kankea pahkaratkaisu yms.salmol kirjoitti:Tuo on makuasia. Monen mielestä, esim. minun, tuo törröttävä on paremman näköinen kuin se upotettu joka näyttää putkitelkkarilta 80-luvulta.Mosku kirjoitti:Sisätilat g30:ssa ihan ok, mutta sääli sikäli, että bmw on tuonut näihin parempiin malleihin tuon pienemmistä malleista tutun törröttävän halvan vaikutelman antavan keskinäytön
Makuasia kyllä, omasta mielestä F10 professional navin noin 16:9 kuvasuhteella oleva hieman yli 10" näyttö ei näytä kuvaputkitelkkarilta eikä pahkalta. Suomiautoissa erittäin yleinen (yli 95%?) noin 4:3 kuvasuhteella oleva pienempi näyttö on sitten asia erikseen, varsinkin pre-lci -versiona. F3x jne näyttö on myös mielestäni oikein hyvän näköinen, myös pienempi versio.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Toveri Röntti sen tuossa sanoi - näyttöön liittyen. Perusnäyttö nyt on tyhmän näköinen joka autossa, ja eritoten F10:stä se tekee lelumman oloisen. 10" näyttö nostaa koko sisustan ilmettä ja tasoa.
Minunkin mielestäni sääli, että G30:kiin tulee tuo erillinen läpyskä. Olisi edes kojetaulun sisään menevää mallia kuten Audilla.
Minunkin mielestäni sääli, että G30:kiin tulee tuo erillinen läpyskä. Olisi edes kojetaulun sisään menevää mallia kuten Audilla.
Teslasta voisi ottaa mallia miten näyttö saadaan nätisti kojelautaan ilman että se näyttää jälkiasennukselta tai pahkalta. Ei tarvitse ihan niin iso kyllä olla jos jäljellä on oikeita nappuloita toiminnoille.
On kyllä yllätys, että 5-sarjaankin tulee kiinteä läpyskä törröttämään.
Kai se on sitä, että hintaa on pakko painaa alaspäin näinä ankeina aikoina.
Olis edes jonkin paketin mukana mahdollisuus saada sisään painuvana, niin ne,
joita kiinteä läpyskä häiritsee, voisivat saada sen.
Olen nyt muutaman kuukauden ihastellut Audi A6:sen ilmajousitusta.
Tietääkö joku, miksi bemareissa vasta 7-sarjassa on ilmajousitus.
Onko se jotenkin kalliimpi tehdä vai mistä johtuu?
Kyllähän se ajomukavuutta lisää, kun bemarikin laittaa sen lippulaivaansa.
Poikkesin Laakkosella Herttoniemessä, paraatipaikalla oli 7-sarjan auto, taisi olla lang-mallikin.
Istahdin kabiiniin, oli se tyylikäs ja arvokkaan näköinen sisältä.
Hintalappu 186000 euroa poisti autokuumeen.
Kai se on sitä, että hintaa on pakko painaa alaspäin näinä ankeina aikoina.
Olis edes jonkin paketin mukana mahdollisuus saada sisään painuvana, niin ne,
joita kiinteä läpyskä häiritsee, voisivat saada sen.
Olen nyt muutaman kuukauden ihastellut Audi A6:sen ilmajousitusta.
Tietääkö joku, miksi bemareissa vasta 7-sarjassa on ilmajousitus.
Onko se jotenkin kalliimpi tehdä vai mistä johtuu?
Kyllähän se ajomukavuutta lisää, kun bemarikin laittaa sen lippulaivaansa.
Poikkesin Laakkosella Herttoniemessä, paraatipaikalla oli 7-sarjan auto, taisi olla lang-mallikin.
Istahdin kabiiniin, oli se tyylikäs ja arvokkaan näköinen sisältä.
Hintalappu 186000 euroa poisti autokuumeen.
Viimeksi muokannut Anyway, 28 Helmi 2016, 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Tai Volvo XC90 tai tuleva V90.Wonderi kirjoitti:Teslasta voisi ottaa mallia miten näyttö saadaan nätisti kojelautaan ilman että se näyttää jälkiasennukselta tai pahkalta. Ei tarvitse ihan niin iso kyllä olla jos jäljellä on oikeita nappuloita toiminnoille.
Kyllä toi bemarin näyttö mikä esim F3X malleissa on,niin aivan hirveä "after market" tunne tulee.Olisivat edes uuden mersun (C ja nyt tullut E) ja Audin näytöistä otettu mallia.
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
OT, mutta Teslan näyttö on mielestäni hirveän näköinen, ts. se julmetun kokoinen tasainen pinta ei istu kojelautaan yhtään, vaikka se on sinänsä näppärästi integroitu. Toisaalta se on sellaisenaan ihan kotonaan Teslan pappa-Lincoln -ohjaamossa. Em. perustuu netissä näkemiini kuviin, joten luonnossa se saattaa näyttää paremmalta.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Tuo keskikonsolin teslamainen näyttö sopii lähinnä kartturille tai räpläykseen paikalla ollessa. BMW:n versio mahdollisimman ylhäällä olevasta näytöstä on ehdottomasti turvallisin. Pienen katseen siirto tiestä ja sitten varsinainen datan katselu HUD:n kautta. Nuo muut valmistajat menevät ihan takapuoli edellä puuhun. Kyllä ne kuvista juu kivalta näyttää ja liikkeessä räplättynä, mutta ihan väärässä paikassa jos ajamaan lähtee.
Onko se BMW:n ratkaisu sitten upotettu vai ei on makuasia. En pitänyt läpyskästä ensin, mutta kun sillä itse ajaa joka päivä, tuntuu paljon fiksummalta kuin se upotettu!
Onko se BMW:n ratkaisu sitten upotettu vai ei on makuasia. En pitänyt läpyskästä ensin, mutta kun sillä itse ajaa joka päivä, tuntuu paljon fiksummalta kuin se upotettu!
Juu, näyttö ei näytä läpyskältä kun sitä kuskin penkiltä tiirailee.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Itsekin pitäisin visuaalista näköä toissijaisena verrattuna käytettävyyteen. Sillä tarkoitan heijastuksien eliminoinnin onnistumista ja näkymistä eri valaisuolosuhteissa (=hyvää ympäröivään valoon reagoivaa taustavalon automaattisäätöä, esim. sitä ettei näyttö paista silmiin pimeässä yms).Pitkis kirjoitti:...Onko se BMW:n ratkaisu sitten upotettu vai ei on makuasia. En pitänyt läpyskästä ensin, mutta kun sillä itse ajaa joka päivä, tuntuu paljon fiksummalta kuin se upotettu!
Vaikkapa joku pikkusarjalaisten MB:ien tökerön näköisetkin "irto-näytöt" saattaa käytännössä toimia hyvin, en tiedä kun en ole niitä koekatsonut.
Kosketusnäyttö on autokäytössä muutenkin sellainen keksintö, jonka markkinoille tuojaa pitäis ampua pistoolilla ukkovarpaaseen. Sen verran merkittävästi kyseinen laite vie ohjaamoergonomiaa ajassa taaksepäin. Se mitä BMW insinöörit on saaneet aikaan 40v aikana joku markkinanörtti tuhoaa yhden automallisukupolven aikana. Koittakaapa vaikka käyttää kojelaudan hallintalaitteita käsikopelolla, katse tiehen suunnattuna. Onnistuu nykyautoissa, entäs kosketusnäytössä...
Viimeksi muokannut Havis, 28 Helmi 2016, 18:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.