Sivu 1/45

BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 00:50
Kirjoittaja Ricracing

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 01:12
Kirjoittaja Clavurion
Jos ei muuta, niin etu-umpioiden yhdistäminen munuaisiin poistaa myös hölmön poikittais-sauman konepellistä.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 07:00
Kirjoittaja salmol
No nyt on hyvä, pappafiilis on tiessään ja luxusfiilis tilalla. Tuommoisen voisi jopa haluta.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 19:50
Kirjoittaja Wonderi
Onko uusi 5-sarja nyt siis G30, ettei G30 ole uusi 3-sarja niin kuin voisi olla loogista?

Tekisi mieli potkaista sitä joka tuohonkin malliin päätti laittaa kojelaudan päällä törröttävän iDrive-näytön.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 05 Helmi 2016, 20:43
Kirjoittaja BMW e90
Taitaa se uusi vitonen G30 olla... Eipä nois mitään logiikkaa oo tainnu ikinä olla.
Mutta lyhyt oli F "malliston" elinikä. Kun vertaa E mallisarjaan.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 06 Helmi 2016, 01:56
Kirjoittaja Ricracing

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 06 Helmi 2016, 09:39
Kirjoittaja BMW e90
G10? Uusi 7-sarja on G11 ja pitkämalli G12

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 14:12
Kirjoittaja rusticolus
Tänään tuli 2kpl G30 peiteteipeissä vastaan seututie 786:lla....luulin reilun sadan metrin päässä et minkähän värinen F10 tulee ja pitäiskö se sittenkin laittaa ku kaupoissa oltu, kun jo tuolta matkalta herätti kovan kiinnostuksen...no nyt vahvistu käsitykseni toisesta autostani :) Yllättävää että tuollapäin ajelivat, luullut et pohjois-ruotsi ois niiden pääasiallinen paikka, mutta tietä pitkin pääsee.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 20:54
Kirjoittaja Rennfahrer
Yllättävän paljon samannäköinen on kuin nykyisetkin mallit. Tavallaan sekoitus kolmosen F30:stä, uutta seiskaa ja nykyistä viitosta.
Sedanissa tuo takahuuli on hassun näköinen mutta siihen varmaan äkkiä tottuu. Farmari on tasaisen tyylikäs ja hienostunut.

Saksalaisilla on hyvin varovasta tuo muotoilulinja jos vertaa esimerkiksi Volvoon. Uusi S90, V90 ja XC90 on kynäilty todella rohkeasti.
Ilmeisesti heidän on pakko ottaa riskiä jotta merkki säilyy hengissä. Saksalaiset voivat pelata varman päälle muotoilussa.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 22:24
Kirjoittaja lucky
Rennfahrer kirjoitti:Yllättävän paljon samannäköinen on kuin nykyisetkin mallit. Tavallaan sekoitus kolmosen F30:stä, uutta seiskaa ja nykyistä viitosta.
.
Juuri näin! Eipä juuri riskejä ole otettu muotoilussa, eikä luotu kummemmin mitään uutta. No, en valita, sillä onhan f10:kin erittäin hyvän näköinen auto. :)

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 24 Helmi 2016, 22:27
Kirjoittaja Wonderi
Eihän se ihan tuulestatemmattua ole kun vitosta sanotaan pappabemariksi. Kun ei se ulkonäkö maailman räväkin ole.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 25 Helmi 2016, 13:55
Kirjoittaja altsu
On kyllä suuri pettymys, jos G30 tulee noin pienin ulkonäöllisin muutoksin. Kovimpien kilpailijoiden uusien mallien rinnalla F10 näyttää jo vanhentuneelta, eikä G30 tuo asiaan mitään oleellista parannusta.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 16:50
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Onko BMW lopettanut tämän revoluutio-evoluutio -mallikierron, jossa aluksi tuodaan radikaalimmin muotoiltu revoluutiomuotokieli (E60) jota seuraa maltillisemmin muotoiltu evoluutio-muotoilu (F10)? G30:n pitäisi näin ollen olla taas revoluutiota jos tätä kiertoa jatkettaisiin. Ei näytä siltä.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 18:25
Kirjoittaja Rennfahrer
Tai ehkä ne on vaan kasvaneet taatuneiksi papoiksi ja eivät enää keksi mitään radikaalia ja uutta ? Toisaaltavaarana ettei tule yhtä hyvännäköistä kuin nykyiset mallit..

BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 19:15
Kirjoittaja salmol
Ehkä parempi että radikaalit hommelit ovat taakse jäänyttä elämää. On tuo e6x-sarja kokonaisuudessaan jumalattoman ruma, rumin 600-sarja. Ja ruma oli e-sarjasta 700 ja kyllä e90 on ruma kanssa. E39, ja F-sarja menetteli paitsi F10 ja F11 ei miellytä silmääni.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 20:18
Kirjoittaja Anyway
salmol kirjoitti:Ehkä parempi että radikaalit hommelit ovat taakse jäänyttä elämää. On tuo e6x-sarja kokonaisuudessaan jumalattoman ruma, rumin 600-sarja. Ja ruma oli e-sarjasta 700 ja kyllä e90 on ruma kanssa. E39, ja F-sarja menetteli paitsi F10 ja F11 ei miellytä silmääni.

Hei salmol, nyt olet melkein kaikki mallit julistanut rumiksi. Olisko joku bemari tyylikäs tai edes siedettävä. . .

BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 20:34
Kirjoittaja salmol
Joo on 22 mallia, voin toistaa jos lukeminen ei sujunut. Hyviä on:

E39 5-series
F01 5th-gen 7-series, 2008-
F02 5th-gen 7-series LWB, 2008-
F03 5th-gen 7-series armoured, 2008-
F12 3rd-gen 6-series convertible, 2011-
F13 3rd-gen 6-series coupe, 2011-
F15 3rd-gen X5 replacement, 2014-
F16 2nd-gen X6 replacement, 2014-
F20 2nd-gen 1-series five-door, 2011-
F21 2nd-gen 1-series three-door, 2011
F22 2nd-gen 1-series coupe (badged 2-series), 2013-
F23 2nd-gen 1-series cabriolet (badged 2-series), 2014-
F25 2nd-gen X3, 2011-
F30 6th-gen 3-series saloon, 2011-
F31 6th-gen 3-series Touring, 2012-
F32 3-series coupe replacement (badged 4-series), 2013-
F33 3-series convertible replacement (badged 4-series), 2014-
F34 3-series Gran Turismo, 2013-
F35 4-series four-door coupe, 2015-
F44 1-series Gran Turismo, 2014-
F45 1-series Touring, 2014-
F46 1-series City, 2015-

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 21:00
Kirjoittaja traveller
Entä F26? :thuup:

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 26 Helmi 2016, 22:22
Kirjoittaja Kuudensuora
Ja takaisin G30:in.

Voikohan myynti alkaa kuitenkin jo tänä vuonna? Mallivuosi on 2017, mutta monet sivustot on jenkkisivustoja , minne uutuus muutenkin tulee myöhemmin. Lisäksi bemari tyypillisesti aloittaa syksyllä jo seuraavan vuoden mallin tuotannon.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Lähetetty: 27 Helmi 2016, 10:11
Kirjoittaja ardilla
Kuudensuora kirjoitti:Voikohan myynti alkaa kuitenkin jo tänä vuonna?
Miksei tilaukset jo alkaisi mutta kannattaako ryhtyä beta-testaajaksi ensimmäisen erän mallilla? Ainahan niissä on vikoja, joita sitten myöhemmin korjataan vähin äänin. Lederhosenin autohauseista varmaan saa tilattua jo aiemmin, jos on kova kiire. Yleensähän siellä on raha kelvannut. :-)

Vaikka noista kaikista E-sarjan malleista en pitänytkään, E60 istui parhaiten silmään. F10 jäi ulkonäöltään jotenkin mitäänsanomattomaksi. Siksi tämä G30 vaikuttaisi olevan myös vähemmän kiinnostava, koska piirtolaudalla on paljon F10:tä jäljellä. Ehkä sitten X5 tai Teslan X-malli voisivat istua paremmin, niin olisi enemmän kuljetuskapasiteettiä ja tehoa, varsin Teslassa, kun konepellinkin alle menee tavaraa, bemarissa kun siellä on vielä moottori.

Bemari on jotenkin muuttumassa kansanautoksi (paitsi hinnoiltaan), kun matskut muuttuvat muovisemmiksi, melu lisääntyy vuosi vuodelta (E38 on vain muisto hiljaisuudesta), ihme säännöt lisävarusteiden kanssa jatkuvat ja on surkean lyhyt takuu muihin verrattuna (esim. Teslan X 4v). Lisäksi noin kerran vuoteen hajoavat termostaatit eivät lisää laatua.

Mielenkiintoista on nähdä, saako uutta viitosta nelivetoisena e-mallina eli autoveroltaan Suomistanissa ainoana järkevänä vaihtoehtona. Jos ei ole nelivetoa, on seuraava joko X5 e-malli tai Teslan X. Jälkimmäisessä ominaisuudet kyllä näyttäisivät vievät voiton ja ei vaapukaan matalan massakeskipisteensä takia kuten X5. Täytyy molemmat käydä kuitenkin ajamassa heti, kun Teslaa pääsee ajamaan täällä.

Varmaan hieno peli tuo G30 silti tulee olemaan. Ovathan viissatkut olleet aina hyviä autoja. Kuitenkin jos laatua on edelleen ruuvattu alaspäin hinnan säilyessä samana, kannattaa ehkä alkaa äänestämään lompakollaan.