BMW G30 (uusi 5-sarja)

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 689
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Maalis 2018, 09:49

BMW e90 kirjoitti:
11 Maalis 2018, 17:52
Vielä kun lämmittäis moottorinkin nii hyvä olis. En kyllä ymmärrä miks bemarilla on näin.
Onko muuten porukka jo modannut niin että lämmittää moottorin? btcf foorumilla oli ainakin yks niin tehnyt ja toimii. Helppo vielä toteuttaakkin. noin 15min homma.
Ei mitään tarvetta auton eliniän aikana esilämmitellä moottoria :lol: Varmaan toinen suuri syy, että kabiini lämpeää huimasti nopeammin kun jätetään moottori sivuun.

Rehellisesti, kyllähän se käyntiin lähtee kuin palmun alta säässä kuin säässä. Puhun yhden B47 diiselin kokemuksella. Eikä tämä nykyinen bensakaan yhtään sen huonompi ole. Tietysti hybridin kanssa kylmäkäynnistyksiä tulee vielä julmetusti enemmän.

pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja pumafi » 14 Maalis 2018, 21:56

F90 M5 bongattu Herttoniemen Laakkosella rekan kyydissä. Näyttävä peli!
Ex: E60/F10

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1637
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 03 Heinä 2018, 20:12

Nyt saatavilla myös 518dA hintaan alkaen 47 300€
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 03 Heinä 2018, 23:44

Tulihan se sieltä! Aloin jo itsekin uskomaan että ei sitä tuu :) Myöhäistä vaan omalta kohdalta mutta yllättävän kova hinnan ero noin 5800€. Jos siis vertaan 518d farmari busines sport.
518d olisi valintani jos uutta olisin tilaamassa, tos saa rahoille hyvän vastineen.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 797
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 04 Heinä 2018, 02:33

Samalla on viimeinenkin manuaalivaihteinen G30 poistunut hinnastosta. Joku päivä saavat ehkä konfiguraattoriin nelosdieselit takaisin.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Heinä 2018, 09:22

Konfiguraattori ei tuota 518d:tä tuntenut, mutta hinnastossa se oli. On jännä hinnasto, 520dA ja 520xdA ovat saman hintaiset, ja siis 520xda on samanhintainen kuin 520ia.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 581
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 04 Heinä 2018, 17:36

Lisää ihmeteltävää: Hybridi poistunut perushinnastosta erilleen ja bensalla vain 1 co2 enemmmän kuin dieselillä. 530ix vs 530dx
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1637
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 04 Heinä 2018, 17:40

Kuudensuora kirjoitti:
04 Heinä 2018, 17:36
Lisää ihmeteltävää: Hybridi poistunut perushinnastosta erilleen ja bensalla vain 1 co2 enemmmän kuin dieselillä. 530ix vs 530dx
Päinvastoin, hybridiä ei ennen ollut lainkaan noissa "perushinnastoissa".
Nyt on. No pelkkänä businesina sitä ei ole.

Ja nyt se erillinen kamppis on toki erillään ollut jo jonkin aikaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Sakke2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 19 Kesä 2018, 13:46
Auto: BMW 520 G30 xdrive M-sport -06/18 carbon black.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Sakke2018 » 23 Heinä 2018, 15:20

Miten ihmeessä noi ajovalinta asetukset nollaantuu joka kerta kun lähdet liikkeelle, aina pitää valita uudelleen eco, normaali tai sport asetus - sama tuossa näytössä. Eli jaettu näyttö käytössä ja joka kerta saa asetella uudestaan. Ihan syvältä.

Miten nuo saa pysymään samalla säädöllä?

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 689
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 24 Heinä 2018, 10:54

Sakke2018 kirjoitti:
23 Heinä 2018, 15:20
Miten ihmeessä noi ajovalinta asetukset nollaantuu joka kerta kun lähdet liikkeelle, aina pitää valita uudelleen eco, normaali tai sport asetus - sama tuossa näytössä. Eli jaettu näyttö käytössä ja joka kerta saa asetella uudestaan. Ihan syvältä.

Miten nuo saa pysymään samalla säädöllä?
Saa koodattua muistamaan, ei muuten.

Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Hilu » 04 Syys 2018, 11:08

Samperi soikoon alkoi polttelee 530e firman liisarina. Nykyinen on E93 M-sport ja tuohon alustaan oon niin tykästynyt niin pitääkö mun ruksia seuraavat:
BMW 5-sarjan Sedan 530e A iPerformance Launch Edition Sport 252 HV 4ov. sedan
-Säädettävä iskunvaimennus
[223] Dynamic Damper Control, säädettävä iskunvaimennus
ja
-Vaihtoehtoinen jousitus
[704] M Sport -alusta

Pääsenkö noilla siis lähellekkään 330dA M-sportin ajettavuutta?

Lisäksi pakolliset adaptiivinen cruise ja keyless go, hinta nousee vähän mutta kun noihin on tottunu ei voi ilmankaan olla.
E93 330d

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 689
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 04 Syys 2018, 11:43

Hilu kirjoitti:
04 Syys 2018, 11:08
Samperi soikoon alkoi polttelee 530e firman liisarina. Nykyinen on E93 M-sport ja tuohon alustaan oon niin tykästynyt niin pitääkö mun ruksia seuraavat:
BMW 5-sarjan Sedan 530e A iPerformance Launch Edition Sport 252 HV 4ov. sedan
-Säädettävä iskunvaimennus
[223] Dynamic Damper Control, säädettävä iskunvaimennus
ja
-Vaihtoehtoinen jousitus
[704] M Sport -alusta

Pääsenkö noilla siis lähellekkään 330dA M-sportin ajettavuutta?
Kun katsot tarkemmin, niin "704 M Sport-alusta (ei 530e A yhteydessä)" ... Joten sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vakioalusta tai 223 DDC.

Hilu kirjoitti:
04 Syys 2018, 11:08
Pääsenkö noilla siis lähellekkään 330dA M-sportin ajettavuutta?
Ei, täysin eri henkinen auto on kyseessä. Käy ihmeessä koeajolla!

Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Hilu » 04 Syys 2018, 12:29

Toinen pentele, autotalo oli myyny demoautonsa eilen. Mutta saan 2017 31tkm ajetun, ehkä se kertoo mulle tarpeeksi. ja kolmas prkele, kolmossarjalaisten tuotanto lopetettu, pitää odottaa ens vuoteen sitä eetä#¤&%!

Huomenna vähän viisampi, toivottavasti ainakin tän asian kaa.
E93 330d

Vastaa Viestiin