BMW G30 (uusi 5-sarja)

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Maalis 2018, 09:49

BMW e90 kirjoitti:
11 Maalis 2018, 17:52
Vielä kun lämmittäis moottorinkin nii hyvä olis. En kyllä ymmärrä miks bemarilla on näin.
Onko muuten porukka jo modannut niin että lämmittää moottorin? btcf foorumilla oli ainakin yks niin tehnyt ja toimii. Helppo vielä toteuttaakkin. noin 15min homma.
Ei mitään tarvetta auton eliniän aikana esilämmitellä moottoria :lol: Varmaan toinen suuri syy, että kabiini lämpeää huimasti nopeammin kun jätetään moottori sivuun.

Rehellisesti, kyllähän se käyntiin lähtee kuin palmun alta säässä kuin säässä. Puhun yhden B47 diiselin kokemuksella. Eikä tämä nykyinen bensakaan yhtään sen huonompi ole. Tietysti hybridin kanssa kylmäkäynnistyksiä tulee vielä julmetusti enemmän.

pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja pumafi » 14 Maalis 2018, 21:56

F90 M5 bongattu Herttoniemen Laakkosella rekan kyydissä. Näyttävä peli!
Ex: E60/F10

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 03 Heinä 2018, 20:12

Nyt saatavilla myös 518dA hintaan alkaen 47 300€
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 352
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja BMW e90 » 03 Heinä 2018, 23:44

Tulihan se sieltä! Aloin jo itsekin uskomaan että ei sitä tuu :) Myöhäistä vaan omalta kohdalta mutta yllättävän kova hinnan ero noin 5800€. Jos siis vertaan 518d farmari busines sport.
518d olisi valintani jos uutta olisin tilaamassa, tos saa rahoille hyvän vastineen.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 04 Heinä 2018, 02:33

Samalla on viimeinenkin manuaalivaihteinen G30 poistunut hinnastosta. Joku päivä saavat ehkä konfiguraattoriin nelosdieselit takaisin.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3929
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja salmol » 04 Heinä 2018, 09:22

Konfiguraattori ei tuota 518d:tä tuntenut, mutta hinnastossa se oli. On jännä hinnasto, 520dA ja 520xdA ovat saman hintaiset, ja siis 520xda on samanhintainen kuin 520ia.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Kuudensuora » 04 Heinä 2018, 17:36

Lisää ihmeteltävää: Hybridi poistunut perushinnastosta erilleen ja bensalla vain 1 co2 enemmmän kuin dieselillä. 530ix vs 530dx
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja gestapo » 04 Heinä 2018, 17:40

Kuudensuora kirjoitti:
04 Heinä 2018, 17:36
Lisää ihmeteltävää: Hybridi poistunut perushinnastosta erilleen ja bensalla vain 1 co2 enemmmän kuin dieselillä. 530ix vs 530dx
Päinvastoin, hybridiä ei ennen ollut lainkaan noissa "perushinnastoissa".
Nyt on. No pelkkänä businesina sitä ei ole.

Ja nyt se erillinen kamppis on toki erillään ollut jo jonkin aikaa.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Sakke2018
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Kesä 2018, 13:46
Auto: BMW 520 G30 xdrive M-sport -06/18 carbon black.

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Sakke2018 » 23 Heinä 2018, 15:20

Miten ihmeessä noi ajovalinta asetukset nollaantuu joka kerta kun lähdet liikkeelle, aina pitää valita uudelleen eco, normaali tai sport asetus - sama tuossa näytössä. Eli jaettu näyttö käytössä ja joka kerta saa asetella uudestaan. Ihan syvältä.

Miten nuo saa pysymään samalla säädöllä?

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 24 Heinä 2018, 10:54

Sakke2018 kirjoitti:
23 Heinä 2018, 15:20
Miten ihmeessä noi ajovalinta asetukset nollaantuu joka kerta kun lähdet liikkeelle, aina pitää valita uudelleen eco, normaali tai sport asetus - sama tuossa näytössä. Eli jaettu näyttö käytössä ja joka kerta saa asetella uudestaan. Ihan syvältä.

Miten nuo saa pysymään samalla säädöllä?
Saa koodattua muistamaan, ei muuten.

Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Hilu » 04 Syys 2018, 11:08

Samperi soikoon alkoi polttelee 530e firman liisarina. Nykyinen on E93 M-sport ja tuohon alustaan oon niin tykästynyt niin pitääkö mun ruksia seuraavat:
BMW 5-sarjan Sedan 530e A iPerformance Launch Edition Sport 252 HV 4ov. sedan
-Säädettävä iskunvaimennus
[223] Dynamic Damper Control, säädettävä iskunvaimennus
ja
-Vaihtoehtoinen jousitus
[704] M Sport -alusta

Pääsenkö noilla siis lähellekkään 330dA M-sportin ajettavuutta?

Lisäksi pakolliset adaptiivinen cruise ja keyless go, hinta nousee vähän mutta kun noihin on tottunu ei voi ilmankaan olla.
E93 330d

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 04 Syys 2018, 11:43

Hilu kirjoitti:
04 Syys 2018, 11:08
Samperi soikoon alkoi polttelee 530e firman liisarina. Nykyinen on E93 M-sport ja tuohon alustaan oon niin tykästynyt niin pitääkö mun ruksia seuraavat:
BMW 5-sarjan Sedan 530e A iPerformance Launch Edition Sport 252 HV 4ov. sedan
-Säädettävä iskunvaimennus
[223] Dynamic Damper Control, säädettävä iskunvaimennus
ja
-Vaihtoehtoinen jousitus
[704] M Sport -alusta

Pääsenkö noilla siis lähellekkään 330dA M-sportin ajettavuutta?
Kun katsot tarkemmin, niin "704 M Sport-alusta (ei 530e A yhteydessä)" ... Joten sulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin vakioalusta tai 223 DDC.

Hilu kirjoitti:
04 Syys 2018, 11:08
Pääsenkö noilla siis lähellekkään 330dA M-sportin ajettavuutta?
Ei, täysin eri henkinen auto on kyseessä. Käy ihmeessä koeajolla!

Hilu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 09 Kesä 2016, 09:36
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Hilu » 04 Syys 2018, 12:29

Toinen pentele, autotalo oli myyny demoautonsa eilen. Mutta saan 2017 31tkm ajetun, ehkä se kertoo mulle tarpeeksi. ja kolmas prkele, kolmossarjalaisten tuotanto lopetettu, pitää odottaa ens vuoteen sitä eetä#¤&%!

Huomenna vähän viisampi, toivottavasti ainakin tän asian kaa.
E93 330d

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 28 Syys 2018, 12:06

Onko siitä kuulunut mitään kommenttia BMW:ltä että miksi 330e tai 530e ei ole saatavilla farkkuna? Jotenkin tuntuu hölmöltä kun akut syö tavaratilaa niin farkku kompensoisi tuota ongelmaa.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 28 Syys 2018, 12:55

Galaxy1223 kirjoitti:
28 Syys 2018, 12:06
Onko siitä kuulunut mitään kommenttia BMW:ltä että miksi 330e tai 530e ei ole saatavilla farkkuna? Jotenkin tuntuu hölmöltä kun akut syö tavaratilaa niin farkku kompensoisi tuota ongelmaa.
Ei mitään virallista. Jokainen voi itsekseen arvailla mistä mahtaa johtua. Tuotesuunnittelu ja myynnin ohjailu eri voimalinjoihin on tietysti tuossa taustalla. Lisäksi valmistajalla on erittäin suuri kannustin myydä euroopassa mahdollisimman paljon autoja, joiden hiilidioksidipäästöt ovat alle 50g/km. Tämä voi selittää miksi 530e x-drive puuttuu euroopassa täysin .. ei varmaan mennyt rajan alle.

lortti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Kesä 2011, 17:44

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lortti » 28 Syys 2018, 17:57

Farkkujen puute e sarjassa johtunee siitä että niitä ei euroopan ulkopuolella kukaan osta. Jossain luki että g20 tulee olemaan viimeinen kolmonen jonka ylipäätään saa farkkuna. Tilaa tarvitsevat kuluttajat valitsevat mieluummin SUVin/crossoverin ja näistähän bemarilta e mallit löytyy.

Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 97
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Galaxy1223 » 30 Syys 2018, 09:15

lortti kirjoitti:
28 Syys 2018, 17:57
Farkkujen puute e sarjassa johtunee siitä että niitä ei euroopan ulkopuolella kukaan osta. Jossain luki että g20 tulee olemaan viimeinen kolmonen jonka ylipäätään saa farkkuna. Tilaa tarvitsevat kuluttajat valitsevat mieluummin SUVin/crossoverin ja näistähän bemarilta e mallit löytyy.
Noinhan se varmaan menee ettei farkuille vaan ole kysyntää riittävästi muualla. Veikkaan että moni tilaa tarvitseva vaihtaa merkkiä jos esim. 3-sarjaa ei saa farkkuna. X3/X5 maksaa sen verran paljon että budjettiin voi laittaa 50% lisää.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 728
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 30 Syys 2018, 09:53

Galaxy1223 kirjoitti:
30 Syys 2018, 09:15
Veikkaan että moni tilaa tarvitseva vaihtaa merkkiä jos esim. 3-sarjaa ei saa farkkuna. X3/X5 maksaa sen verran paljon että budjettiin voi laittaa 50% lisää.
Vähän kärjistetysti voi silti sanoa, etä 3-sarjan farkku ei nykyisen trendin jatkuessa kiinnosta kohta ketään pohjoismaiden ulkopuolella. Suvit ja crossoverit ovat muodissa. Bemarin tulevat sähköautot taitaa olla asemoitu tuohon crossover segmenttiin.

Pohjois-amerikan myyntiluvut ovat jo lähes 50-50 % henkilöautot vs X-sarjan autot. Viralliset luvut eivät tosin tähän yllä (2018 year-to-date 127k vs 71k), sillä bemari laskee X1 ja X2 mallit henkilöautojen alle. Muuten olisi aika tarkasti 100k vs 100k. Ja äxien myynti kasvaa.

Itsekin tietysti ajan mielummin vitosella kuin tommosella korotetulla möhköllä, mutta voin hyvin tunnustaa olevani vähemmistössä mielipiteeni kanssa :mus:

Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja hege » 04 Loka 2018, 13:44

Onkos teillä kellään G30:ssä Comfort Accessia ilman sähköistä takakonttia? Aukeaako tässä tapauksessa kontti sillä potkuliikkeellä?
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW G30 (uusi 5-sarja)

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 22 Loka 2018, 18:56

G30:een myydään lisävarustelistalla parempaa 2-alueista automaatti-ilmastointia, ja vähän isompaan hintaan 4-alueista. "Parempi 2-alueinen" on tuotekuvauksen perusteella toiminnoiltaan samanlainen kuin mulla on nyt F31:ssa, minkälainen karvalakkimalli on perushintaan tuleva?

Vastaa Viestiin